Gå til innhold

Press om å ha brudepiker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 og 12 er ganske stort for å være brudepike. De er jo nesten tenåringer. Ønsker jentene virkelig selv å være det? Er enig med andre om at det virker litt malplassert. De kan jo ta del i bryllupet på mange andre måter, men akkurat dette med brudepiker eldre enn 8.... er rart. Blir litt sånn amerikansk feeling. Har alltid syntes det er utrolig teit med voksne brudepiker evt for store barn som er det.

Endret av altflyter
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dette er et stort ønske for både din mann og dine døtre så syntes jeg du skal svelge denne kamelen. Det er din manns bryllup også. Men som andre sier: Prøv å foreslå at de får andre oppgaver?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg familien bør bestemme sammen. Dersom begge jentene vil og faren vil ha dem som brudepiker, så er du nedstemt, TS. Det er ditt og mannens bryllup, ikke ditt alene. Og det er en veldig bagatellmessig sak å lage bråk om. Jentene trenger heller ikke være med på alle bildene, helt vanlig å ha bilder med og uten barn.

Anonymkode: 26b34...5c4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er skikkelig rart med "preteens" som brudepiker... men jeg syns hele den tradisjonen ikke er noe søt i det hele tatt. 

Jeg ville heller latt jentene bli kledd opp i fine kjoler, som matcher fargene i brudebuketten og pynt, og la de bli stelt på håret - i stedet for å presse dem inn i nusselige brudepikekjoler. Jeg hadde i hvert fall nektet å gjøre noe sånt i en alder av 10-12...

Anonymkode: 761eb...913

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gi dem en så voksen oppgave som å være tekstlesere..? 

Anonymkode: 761eb...913

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier jentene da? Hadde spurt dem rett ut om de har veldig lyst til å være brudepiker. Svarer de ja så hadde jeg latt dem være det. Er det så farlig da? Det er 2 minutter på kirkegulvet og hvis det betyr så mye for de så er det jo verdt det. Det er jo pappaen deres sitt bryllup. Hvis du starter ekteskapet på denne måten, ved å skyve jentene fra deg, lover det ikke godt for videre samliv. Husk at de har ikke valgt deg. Du har valgt de, og som voksen MÅ du prøve å gjøre det beste utav livet deres slik det er nå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mannen ønsker sine døtre som brudepiker... Jeg vil ikke ha brudepiker / brudesvenner i det hele tatt, mens dette er tradisjon i hans familie.

Er det en annen rolle døtrene kan ha? 

Forslag?

Anonymkode: a58be...536

Mannen du skal gifte deg med ønsker at døtrene skal være brudepiker. Er ikke denne dagen like mye han sin dag? Du vet at døtrene hans trolig er viktigere for han enn det du er? 

Hva er problemmet? Du er redd for å fremstå som den slemme/onde stemor? Vel......

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller sunket i jorden enn vært brudepike i den alderen. Hvis de liker oppmerksomhet, kan de kanskje få en mer aldersadekvat oppgave? Tekstlesing som nevnt av flere?

Er ikke noe i veien for å la dem få matchende prinsessekjoler likevel. Om de ønsker det, da. Kan jo være far er litt i utakt med jentenes modenhetsnivå her, så ta for all del jentene med på råd før dere legger oppgaver på dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mannen ønsker sine døtre som brudepiker... Jeg vil ikke ha brudepiker / brudesvenner i det hele tatt, mens dette er tradisjon i hans familie.

Er det en annen rolle døtrene kan ha? 

Forslag?

Anonymkode: a58be...536

Tror du bare må føye fyren her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trude.lutt skrev:

Mannen du skal gifte deg med ønsker at døtrene skal være brudepiker. Er ikke denne dagen like mye han sin dag? Du vet at døtrene hans trolig er viktigere for han enn det du er? 

Hva er problemmet? Du er redd for å fremstå som den slemme/onde stemor? Vel......

 

Han sin dag=hans dag

Anonymkode: c737d...6de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han sin dag=hans dag

Anonymkode: c737d...6de

Ok. Ellers?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trude.lutt skrev:

Ok. Ellers?

Hvordan har du sin dag vært så langt? :ler:

Anonymkode: c737d...6de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du sin dag vært så langt? :ler:

Anonymkode: c737d...6de

Jo takk, bare bra. ( et lite tips..... du vet ingenting om de du møter på nettet. Jeg f.eks.er dyslektiker)  og avslutter denne lille praten nå.

Endret av Trude.lutt
Viktig poeng
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, du kommer nok til å fremstå som den onde stemoren hvis du insisterer på at hvordan du selv tar deg ut er det viktigste. Symbolikken her med å skyve ut døtrene er nok ikke til å ta feil av. Det er vel ekteskapet som er det viktigste, ikke bryllupet?

Anonymkode: 41c4d...b5f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at kun helt små jenter kan være brudepiker. Det var nytt for meg. Og "pre-teens", ærlig talt, 10- og 12åringer er barn, og bør bli behandlet som det. Er da ikke noe galt i å ha et ønske om å være brudepike når man er 10-12 år? Trist at mange prøver å gjøre barn mer voksne enn de er. La barna holde på barndommen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en tiåring og en niåring som brudepiker og følte egentlig ikke at de var for gamle. 

Vi har bilder i alle kombinasjoner bortsett fra de kleine åttitalls "solo brud"-bildene. 

Og de var veldig stolte. 

Hva er feilen ved at de har matchende kjoler og blir med opp i kirka? De vil mest sannsynligvis føle et helt annet eierskap til festen, bryllupet og føle seg inkludert i at dere gifter dere. Her snakker vi lett seksti gratis sammensveiset-familie-poeng. 

Jeg er enig med mannen din. Trumfer du viljen din på dette så håper jeg han bestemmer seg for å gå i grilldress. 

Anonymkode: 6d6d3...7a2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ingen av dere som har noen forståelse for at TS, kanskje for en gangs skyld, ønsker å være midtpunktet der hun går oppover kirkegulvet på sin store dag, eventuelt alene eller sammen med mannen? Har alle dere andre hatt brudepiker/svenner i deres bryllup?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Arabella said:

Er det ingen av dere som har noen forståelse for at TS, kanskje for en gangs skyld, ønsker å være midtpunktet der hun går oppover kirkegulvet på sin store dag, eventuelt alene eller sammen med mannen? Har alle dere andre hatt brudepiker/svenner i deres bryllup?

Og det får hun ikke ved at døtrene til mannes hennes er brudepiker mener du?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Arabella skrev:

Er det ingen av dere som har noen forståelse for at TS, kanskje for en gangs skyld, ønsker å være midtpunktet der hun går oppover kirkegulvet på sin store dag, eventuelt alene eller sammen med mannen? Har alle dere andre hatt brudepiker/svenner i deres bryllup?

Ja til og med i lik alder og nei, det var ikke mine døtre men mine nieser, og jeg og min far gikk alene opp og jeg og min mann gikk alene ned, brudepikene bak. Vi har bilder av bare oss to, og med barna. Bare oss to som kliner og oss med forlovere uten brudepikene og med. 

Og vet du, jeg tror ikke jeg fikk mindre glede eller oppmerksomhet av å dele litt. 

Anonymkode: 6d6d3...7a2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, trinelise50 skrev:

Og det får hun ikke ved at døtrene til mannes hennes er brudepiker mener du?

Jeg stiller bare et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...