AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #61 Skrevet 1. oktober 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gifter meg med en skilt mann med 2 døtre. Det er forventninger om at disse skal være brudepiker, men jeg ønsker ikke å ha brudepiker. I tillegg synes jeg de er for store for å være brudepiker (10 og 12 år).. Hva gjør jeg? Jeg vil ikke fremstå som den onde stemoren.... Anonymkode: a58be...536 Du velger dine kamper, er det ingenting annet dere er uenige om? Jeg og samboer har drevet med oppussing og interiør og her dukker det opp ulik smak på ting. Vår løsning var at vi byttet på å få valget vårt. Jeg fikk en mindre kommode på vaskerommet og han fikk de teppene han ønsket i stuen. Han ønsket stort skap på vaskerommet, jeg ønsket helt andre tepper i stuen. Dere må bytte på å velge, du kan ikke få alt du ønsker hele veien 😊 Anonymkode: 58589...86a 4
Arabella Skrevet 1. oktober 2017 #62 Skrevet 1. oktober 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du velger dine kamper, er det ingenting annet dere er uenige om? Jeg og samboer har drevet med oppussing og interiør og her dukker det opp ulik smak på ting. Vår løsning var at vi byttet på å få valget vårt. Jeg fikk en mindre kommode på vaskerommet og han fikk de teppene han ønsket i stuen. Han ønsket stort skap på vaskerommet, jeg ønsket helt andre tepper i stuen. Dere må bytte på å velge, du kan ikke få alt du ønsker hele veien 😊 Anonymkode: 58589...86a Dette du skriver om, kan ikke på noen måte sammenlignes med en ekteskapsinngåelse som er en (for de fleste, vil jeg anta) høytidelig anledning, kanskje spesielt i kirken. Endret 1. oktober 2017 av Arabella 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #63 Skrevet 1. oktober 2017 2 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Har aldri hørt at kun helt små jenter kan være brudepiker. Det var nytt for meg. Og "pre-teens", ærlig talt, 10- og 12åringer er barn, og bør bli behandlet som det. Er da ikke noe galt i å ha et ønske om å være brudepike når man er 10-12 år? Trist at mange prøver å gjøre barn mer voksne enn de er. La barna holde på barndommen. 10-12 blir kategorisert som pre-teens, altså på vei inn i puberteten. De fleste jenter får mensen mellom 10 og 12 år, og er ikke lenger barn i det jeg tenker er normal brudepike-alder. Jeg kjenner absolutt ingen som har hatt brudepiker over 8 år. Har du forresten sett en 12-åring nå for tiden? Med mindre du kjører en Pippa Middleton, så tviler jeg på at du får størsteparten av 12-åringer til å gå med en brudepikekjole - en mote som stagnerte på slutten av 90-tallet. Anonymkode: 761eb...913 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #64 Skrevet 1. oktober 2017 9 minutter siden, Arabella skrev: Dette du skriver om, kan ikke på noen måte sammenlignes med en ekteskapsinngåelse som er en (for de fleste, vil jeg anta) høytidelig anledning, kanskje spesielt i kirken. Så klart kan man gi og ta uansett situasjon. Eller så får man la være å gifte seg da når det er så store sprik i meninger. Anonymkode: 58589...86a 1
Dristu Skrevet 1. oktober 2017 #65 Skrevet 1. oktober 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva så om TS er det? 12-åringer går i 7/8-klasse. Alt for store til å leke brudepiker. Jeg syns faktisk det hadde vært flaut å komme i et bryllup hvor brudepiken var så stor. Små jenter er søte brudepiker, store jenter er malplassert som brudepiker, etter min mening. Det er også tydelig at barna til mannen forventer å være et slags midtpunkt i alle bryllupet de er i, jf at de har vært brudepiker i 10 bryllup allerede. Syns det er på tide at noen forteller dem at de nå er for store til dette. Dere trenger ikke å si noe mer enn det. Anonymkode: 5014e...531 Skal ikke mye til for å gjøre det flau skjønner jeg.. Det handler ikke om at de har vært brudepiker tidligere. Nå er det FAREN deres som skal gifte seg. Så klart det er stas å være brudepiker da. Enhver som skjønner seg litt på barn, bør skjønne såpas. Om jeg skulle giftet meg nå, kunne jeg lett ha hatt min 10åring som brudepike. Og det vet jeg at hun ville ha ønsket selv også. 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #66 Skrevet 1. oktober 2017 27 minutes ago, Lærke said: Å la to småjenter være brudepiker burde ikke være noe stort offer for bruden. Disse jentene er hennes stedøtre og bør absolutt inkluderes når faren og stemoren gifter seg. Og spiller det virkelig så stor rolle at jentene får være brudepike? Tviler på at jentene har som misjon å ødelegge brylluppet Bruden gifter seg her inn i en familie og det er lite smart å begynne livet som ektefolk med å ekskludere eller være vanskelig når det gjelder deler av familien - barna hans. Men nå er kanskje jeg mer fleksibel enn de fleste og tenker det er harmløst å la jentene være brudepiker. Det ødelegger verken brylluppet eller ekteskapet. Kanskje tvert imot Og å la bruden få være komfortabel på bryllupsdagen deres burde ikke være noe stort offer for brudgommen. Han setter tydeligvis døtrene høyt, men akkurat i denne ene situasjonen bør han kunne sette brudens ønsker først. Det er henne han gifter seg med. Dagen handler om de to, og ikke om døtrene og døtrenes ønsker. Det kan jo være like lite smart å begynne livet som ektefolk med å overkjøre konas bryllupsønsker og sette henne i andre rekke selv under bryllupet. Barn i den alderen er også store nok til å skjønne at dagen handler om brudeparet og ikke om dem. For ordens skyld er jeg enig i at det er harmløst å ha stebarn som brudepiker om man først skal kjøre et tradisjonelt bryllup heller enn å ta et stille et, men når man ikke er komfortabel med brudepiker så synes jeg det skal telle i utformingen av ens eget bryllup. Barna tar ingen skade av å være gjester på første rad. Selvsagt er barn viktige for en pappa (eller en mamma) men i noen livssituasjoner handler ikke alt om barna. Et bryllup er en slik situasjon. 27 minutes ago, Outlander said: utelukker fra å DELTA i bryllupet. Personlig synes jeg det er en veldig dårlig valg - kanskje på grunn av dette vil han tenke litt på om det er hun han ønsker å ha som stemor til barna. Er det ikke nok å være tilstede på første rad, og tilstede på feiringen, og helt garantert å være med på masse bilder? At bruden ikke ønsker brudepiker under selve vielsen gjør henne ikke til en dårlig stemor. Anonymkode: 47442...fe9 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #67 Skrevet 1. oktober 2017 Ts skal resten av sitt liv forholde seg til at mannen har barn fra før og tilpasse seg det. At hun på sin bryllupsdag har lyst å bestemme selv og være eneste hunkjønn i fokus opp kirkegulvet syns jeg alle burde klare å forstå. Jentene kan likevel få fine kjoler, hår ordnet hos frisør, en oppgave i seremonien og være med på bilde etterpå. Anonymkode: 84ed1...abc 5
Outlander Skrevet 1. oktober 2017 #68 Skrevet 1. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Er det ikke nok å være tilstede på første rad, og tilstede på feiringen, og helt garantert å være med på masse bilder? At bruden ikke ønsker brudepiker under selve vielsen gjør henne ikke til en dårlig stemor. Anonymkode: 47442...fe9 Ikke hvis det betyr veldig mye for brudgommen at jentene hans deltar i bryllupet. Utifra mange kommentarer her høres det ut som det er kun bruder som skal bestemme hvordan bryllupet skal være. Det er ikke BRUDEN som skal bestemme - det er BRUDEPARET. Synd at noen bridezillas kan ikke bare gifte seg selv! 6
Outlander Skrevet 1. oktober 2017 #69 Skrevet 1. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Ts skal resten av sitt liv forholde seg til at mannen har barn fra før og tilpasse seg det. At hun på sin bryllupsdag har lyst å bestemme selv og være eneste hunkjønn i fokus opp kirkegulvet syns jeg alle burde klare å forstå. Jentene kan likevel få fine kjoler, hår ordnet hos frisør, en oppgave i seremonien og være med på bilde etterpå. Anonymkode: 84ed1...abc Hvorfor er det eneste oppgaver disse jentene kan ha er å gå opp kirkegulvet? Der er andre ting de kan gjøre selvfølgelig, men for all del, det er et skam at de skal kanskje ta oppmerksomheten fra ts på hennes store dag. Kanskje hun burde ha fant en mann uten barn fra før. 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #70 Skrevet 1. oktober 2017 36 minutter siden, Outlander skrev: Hvorfor er det eneste oppgaver disse jentene kan ha er å gå opp kirkegulvet? Der er andre ting de kan gjøre selvfølgelig, men for all del, det er et skam at de skal kanskje ta oppmerksomheten fra ts på hennes store dag. Kanskje hun burde ha fant en mann uten barn fra før. Klarte du å lese setningen «en oppgave i sermonien»? Anonymkode: 84ed1...abc 1
Honey Dew Skrevet 1. oktober 2017 #71 Skrevet 1. oktober 2017 Du er voksen og som voksen burde du sette barns interesser først. Spesielt når det er dine stebarn. Hvis de vil være brudepiker, skal de få lov til det. Det er ikke bare ditt og din families bryllup. Det er din kommende mann og hans families bryllup også. Du burde skamme deg 5
Minlillelykke Skrevet 1. oktober 2017 #72 Skrevet 1. oktober 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg har måtte svelge en del kameler i forhold til hvor vi kan og ikke kan gifte oss allerede. Døtrene har sikkert vært brudepiker i 10 andre bryllup. Vil også påpeke at døtrene er nesten like høye som meg. Hvor søtt blir dette under seremonien og på bildene? Anonymkode: a58be...536 Når faren selv ønsker det kan du nesten ikke nekte. De er trossalt barna hans. 5
Drakan Skrevet 1. oktober 2017 #73 Skrevet 1. oktober 2017 Synes ikke det burde være et problem om de har vært brudepiker før. Det blir litt høyt og kanskje litt rart. Du kan tenke på saken TS, men når det kommer til stykket, så burde vel begge være glade for å gifte seg. Er nok mange som mener det er inkluderende, men man trenger ikke brudepiker i et bryllup. Synes det burde være greit. De kan jo kle seg pent for det om, og fremdeles ha det gøy. Du kan spørre hva jentene selv vil, men ville ikke gitt dem tanken, da de sannsynligvis kan bli såret og misforstå. Så du kan prøve å få fyren til å se hva du har lyst til og forstå din side. Så kan han si hva han ser for seg. Så kan dere finne en mellomting som funker for begge. Men det er deres dag, ikke barnas, så de er ikke NØDT å være i fokus den dagen. Hadde nok ikke likt det selv. Ikke fordi man ikke liker barn, men mer fordi at det er unødig fokus. Om jeg gifter meg vil jeg ha en "våres" dag, hvor man er dedikert til hverandre uten distraksjoner i det øyeblikket. Barna er jo der resten av livet uansett.
Måbarefåsiat... Skrevet 1. oktober 2017 #74 Skrevet 1. oktober 2017 Herregud så mange bridezillaer! Det er ikke aldersgrense på å være brudepike. Hvis disse jentene har lyst til å være det i farens bryllup, er jo det kjempekoselig, ville jeg synes. Brudgommen skal da også ha sitt å si. Det er aldri slik at brudepiker tar brudens oppmerksomhet. Mine brudepiker var 10 år og syntes det var kjempestas. Følte meg ikke overskygget. Skulle da også bare mangle. Det er heller ingenting som tilsier at "de er vant til at bryllupet handler om dem" som noen skriver her. Og visst skal brudeparet få ha regi på bryllupsdagen, men det gjelder vel dem begge, eller? Til TS, jeg skjønner at du ikke vil dette. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil. Det viktigste denne dagen er vel at du skal gifte deg med den mannen du elsker og være familie sammen med ham - og hans fra-før familie? 10
Måbarefåsiat... Skrevet 1. oktober 2017 #75 Skrevet 1. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: 10-12 blir kategorisert som pre-teens, altså på vei inn i puberteten. De fleste jenter får mensen mellom 10 og 12 år, og er ikke lenger barn i det jeg tenker er normal brudepike-alder. Jeg kjenner absolutt ingen som har hatt brudepiker over 8 år. Har du forresten sett en 12-åring nå for tiden? Med mindre du kjører en Pippa Middleton, så tviler jeg på at du får størsteparten av 12-åringer til å gå med en brudepikekjole - en mote som stagnerte på slutten av 90-tallet. Anonymkode: 761eb...913 Ah... det er aldersgrense. Når de får mensen...! Wow. Bare wow! Nå kjenner ikke du meg, men mine brudepiker var 10 år, det var kjempefint. 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #76 Skrevet 1. oktober 2017 Nå er jeg en av de som absolutt mener e skal få være brudepiker. Men til dere som synes de er for gamle eller at bruden bør få vetorett: Har dere et svar på det hun trenger hjelp til? Hvordan skal hun nekte mannen dette, hva skal hun si og hvilket argument kan vinne mot at mannen gjerne vil, at det er tradisjon i hans familie (og jeg går ut fra at jentene ønsket dette siden de er drevne brudepiker). Hvordan skal hun klare å komme seg unna, uten å lage en ripe I den nye familien? Anonymkode: 6d6d3...7a2 2
Drakan Skrevet 1. oktober 2017 #77 Skrevet 1. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg en av de som absolutt mener e skal få være brudepiker. Men til dere som synes de er for gamle eller at bruden bør få vetorett: Har dere et svar på det hun trenger hjelp til? Hvordan skal hun nekte mannen dette, hva skal hun si og hvilket argument kan vinne mot at mannen gjerne vil, at det er tradisjon i hans familie (og jeg går ut fra at jentene ønsket dette siden de er drevne brudepiker). Hvordan skal hun klare å komme seg unna, uten å lage en ripe I den nye familien? Anonymkode: 6d6d3...7a2 Det er derfor de burde snakke åpent om dette uten barna. Sånn at de kan finne en løsning som fungerer for begges del Det er deres første lille hump i veien, så det vil være en fin test også for hvordan forholde blir.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #78 Skrevet 1. oktober 2017 2 minutter siden, Drakan skrev: Det er derfor de burde snakke åpent om dette uten barna. Sånn at de kan finne en løsning som fungerer for begges del Det er deres første lille hump i veien, så det vil være en fin test også for hvordan forholde blir. Ja, men i denne samtalen, hvilke formuleringer og argument kan bruden bruke for å få frem at hun ikke vil ha døtrene til brudgommen som brudepiker uten å avsløre seg som lite omtenksom ovenfor ham og hans ønsker og hans barn? Jeg spør, fordi jeg tror ikke de finnes. Selv i en åpen og hyggelig samtale med hver sitt glass vin og "hør, om de brudepikene." Anonymkode: 6d6d3...7a2 6
Drakan Skrevet 1. oktober 2017 #79 Skrevet 1. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men i denne samtalen, hvilke formuleringer og argument kan bruden bruke for å få frem at hun ikke vil ha døtrene til brudgommen som brudepiker uten å avsløre seg som lite omtenksom ovenfor ham og hans ønsker og hans barn? Jeg spør, fordi jeg tror ikke de finnes. Selv i en åpen og hyggelig samtale med hver sitt glass vin og "hør, om de brudepikene." Anonymkode: 6d6d3...7a2 At man ikke vil ha de som brudepiker betyr ikke at man ikke vil ha de der. Men hun kan starte det med å forklare sitt drømme bryllup, og så kan han si sitt drømmebryllup. Hun trenger ikke å si at de ikke er brudepiker, bare vise sin tanke. Jente kan kanskje få en annen oppgave i hennes ideal bryllup slik at han ser at de fremdeles er inkludert. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #80 Skrevet 1. oktober 2017 Skjerp deg! Er du redd jentene hans skal stjele glansen fra deg? Må jo være superkoselig for de å få være brudepiker og stas for pappan. Du bør kanskje ikke gifte deg med en mann som allerede har barn om du ikke klarer å inkludere dem. Anonymkode: d9663...26e 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå