Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Takk for tips. Det skal jeg huske på. Jeg får stjele en av putene til samboern i natt å legge mellom knærne. Han sover jo sånn hver natt. 

Får håpe osteopaten har magiske hender som kan fikse det. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter å titter på mulighetene for egenpleie før fokuset endres helt. Har booka meg en time for gravidmassasje på the Well nå. Så vurderer jeg å få fiksa øyenbrynene mine til 17. mai og kanskje gellack, skal jo i bryllup den 19. 

Også må jeg til frisøren. Det kommer ikke til å være en prioritet etter fødsel :P 

noen andre ting jeg burde unne meg selv? :phaedra:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som har vært @Omo! Og håper dagen idag går greit. Føler med deg!

Hørtes bra ut @Fanteria 😁 Må en tur til frisøren jeg også, også skal jeg "unne" meg en tannlegetime 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fanteria skrev:

Sitter å titter på mulighetene for egenpleie før fokuset endres helt. Har booka meg en time for gravidmassasje på the Well nå. Så vurderer jeg å få fiksa øyenbrynene mine til 17. mai og kanskje gellack, skal jo i bryllup den 19. 

Også må jeg til frisøren. Det kommer ikke til å være en prioritet etter fødsel :P 

noen andre ting jeg burde unne meg selv? :phaedra:

 

Føttene dine fortjener omtanke også! :Nikke: Du bærer jo rundt på en ekstra person, 24/7 tross alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Miss moneypenny skrev:

Gratulerer med dagen som har vært @Omo! Og håper dagen idag går greit. Føler med deg!

Hørtes bra ut @Fanteria 😁 Må en tur til frisøren jeg også, også skal jeg "unne" meg en tannlegetime 🤣

Tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe @Tonio! Det blir jo bare tyngre og tyngre for de stakkars! Får se etter massasjen, ellers får jeg be mannen ta i et tak etter uke 37 (er det ikke da vi er forbi prematur fødsel) har hørt noe om punkter under bena vi skal være forsiktige med. 

Tannlegen tok jeg for en mnd siden @Miss moneypenny. Med sjekk og behandling ble det over 4000,- :ohmy::sur: men da er det et helt år til neste sjekk. 

 

-tagga feil person. Smeltehjerne :fnise:

Endret av Fanteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen er bortreist, guttungen skulle til farfar og jeg skulle kose meg med en tur på senteret og sushi. Skulle. For i natt ble vi vekt av omgangssyken. :sur: Guri som jeg angrer på at jeg ikke dro på butikken i går for her er det ikke mye spennende i skapene :glare: 

vasker for harde livet i håp om at jeg slipper unna. Kryss fingrene for meg damer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei @Fanteria! jeg snakket med samboern om omgangssyke i morges faktisk. At når ungen starter i barnehagen kommer vi nok til å få en del runder med det.  En venninne har funnet sin måte å unngå å spre det. Hun lager klorvann som hun sprayer på alle håndtak og dører, doen og overalt der den syke har vært i sånn manisk effektivitet :ler: HUn har 3 unger, og klarer som regel å holde det i sjakk. Ikke hver gang da. 

I går var begravelse, så det var en lang og tung dag. Men det gikk egentlig greit sånn emosjonelt. Jeg har nok bearbeidet ganske lenge i forkant. Men herregud så sliten og utladet jeg ble av den dagen. Og litt morbid kanskje, men vi har jo ikke bil, så når vi først hadde leiebil så måtte vi benytte oss av muligheten til å gjøre litt ærend, så i går kveld var vi på IKEA og fikk kjøpt litt ting vi trenger til leilighet og baby. Rar ting å gjøre etter en begravelse, men det var litt deilig å være litt normale også. Så vi fikk kjøpt en skuffegreie til stellesakene vi skal ha under stelleplassen på badet, små rosa kluter, små håndklær (hvor mye trenger man av kluter og håndklær egentlig?), et pledd + noe annet småtteri og ting til leiligheten. 

Jeg fant et fint stort pledd som jeg ville ha da, men mannen gikk å la det tilbake for det var ikke bomull :ler: Vi må ha 100% bomull nemlig. Men jeg gikk å hentet det igjen. Det er jo stort pledd, så jeg tenkte det skulle brukes til sånn kombinert ha i sofaen og legge på gulvet som babyen kan ligge på når hun blir større og sånn. Jeg tror vi får vognpledd hjemmestrikket av en venninne, også er det en annen som lager sånn mor signe pledd. Har vurdert om jeg skal strikke et selv også. 

Og fikk melding av en venninne på torsdag. Hun hadde tenkt og tenkt men ikke klart å huske om jeg hadde nevnt om jeg synes babyshower er hyggelig eller teit :ler: Så da spurte hun. Så jeg sa at jeg synes det hadde vært hyggelig å få babyshower, men at jeg ikke blir sur om jeg ikke får det. Så da blir det kanskje en shower på meg da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker for harde livet. :P er allerede tørr på henda. 

Det er ikke morbid med IKEAtur etter en begravelse. Det er så altoppslukende at en sånn tur gir et lite avbrekk fra en ellers tung dag. Regner med det var godt å få handla litt inn. Det får skuldrene noen hakk lenger ned :) 

jeg har fått høre at deg planlegges babyshower for meg. For min del er ikke gaver og stæsj det som er viktig, for vi har jo ting. Jeg bare gleder meg til å få samla jentene å få skravla fra meg og spise kake :fnise: Sier aldri nei takk til sånt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg tenker også. Det er koselig å samles og skravle og sånt. Er jo ikke så ofte vi samles sånn liksom. 

Jeg har blitt syk :( Manfluen som samboern hadde tidligere i uka har kommet til meg. Det bidro sikkert til at jeg var SÅ sliten i går. Har ligget på sofaen i hele dag med hodepine og skral form. Vondt i halsen og har veldig lyst på saftis. Helt alene å synes synd på meg selv. Sovet en del også. Håper jeg føler meg bedre til i morgen. 

Har hatt masse kynnere i går og i dag også. Synes nesten at magen var skikkelig hard mer enn den var normal i går. Men det er vel kanskje fordi jeg er og var sliten og syk går jeg ut fra. 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dårlig uke her i heimen! Fortsatt dårlig form. Lå rett ut i går, i dag har jeg hatt en liten time i morges hvor jeg følte meg ganske bra, ellers har jeg ligget på sofaen å halvsovet og sovet. 

Bekkenet er mye bedre da. Sikkert fordi jeg ikke rører på meg. :P 

Kynnerne begynner å bli plagsomme. De kommer hele tiden når jeg ligger på ryggen. Og når jeg reiser meg opp, og når jeg går på do, og når jeg bøyer meg ned. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos osteopaten. Det føles litt sånn unyttig det han driver med når han roterer beina mine rundt og trykker litt her og der, men jeg tror det faktisk har hjulpet. Halebeinet som har vært veldig ømt i mange uker er plutselig ikke ømt nå. Og bekkenet føles mindre vondt og mer stabilt.  Jeg trodde jo i går at det var bedre, men det var nok bare fordi jeg har vært i ro hele helgen. For jeg kjente det veldig godt etter å ha sittet på kontorstolen bare en times tid. Begynte å gå rart da. Men etter osteopat timen så var det mye bedre. 

Og jeg har fått gjort to store oppgaver på jobb i dag som gikk veldig greit og jeg var effektiv. Så føler at jeg har tatt et stort skritt frem på den dårlige samvittighetslista mi også. 

Så uka starter godt. Satser på at den dårlige uka forrige uke er borte og at nå går det fint denne uka :) Blanke ark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er med bekkenet. De gjør bare små justeringer. Har aldri opplevd at det gjør vondt. Heller lurt på om det er nok. Det er er noe helt annet med massasje eller en tur til kiropraktoren.

Men bra med en fin start på uka @Omo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt merkelig. Driver å snurrer litt på kneleddet mitt mens han trykker litt ned på rumpa liksom. Kan det gjøre noe som helst liksom :ler:  Han trodde at jeg skulle holde meg ganske stabil hvis jeg var flink å ta knipeøvelser også. Men hvis jeg ble verre/ille skulle jeg si fra så skulle han lære meg en strekkeøvelse jeg kunne gjøre hver dag. Babylift tror jeg han kalte det. Som kunne hjelpe med presset nedover spesielt etter at baby har snudd seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit!! Det gikk nettopp opp for meg at jeg skal bare jobbe 5 uker til i år!! :sjokkert: Det er jo ingenting!! Tida går for fort! 

Jeg er ikke klar for at babyen skal dukke opp om 9 uker! Heldigvis høres 9 uker mye mer ut enn 5 uker. Lurer på om jeg noen gang blir utålmodig eller om jeg hele tiden kommer til å føle at tida går for fort. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fem uker er ikke mye! 9 uker er jo nesten dobbelt så mye, så er ikke rart. :fnise:

Tror vi alle kommer til å være passe utålmodige nå ganske snart etter påske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal si at babyen like gjerne kan dukke opp om seks-syv uker uten at det er uvanlig? :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miore skrev:

Er det nå jeg skal si at babyen like gjerne kan dukke opp om seks-syv uker uten at det er uvanlig? :fnise: 

Hysj!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg også kjent på det med tida @Omo :ohmy: vi holder på å pusse opp loftstua og akkurat nå er det pussing og maling som gjøres. Så skal gulv legges og rommet innredes. Har heldigvis alt av møbler. Elektriker må inn og så må vi få tatt trappegangen, men der trenger vi hjelp. Etter det så skal kontoret gjøres om til guttungens nye soverom. Har et håp om å få det på plass før lille kommer så jeg kan få hennes ting inn på soverommet hennes. 

Alt dette skulle jeg helst hatt på plass den neste uka, men det er litt optimistisk. «Bare» 11 uker til termin..!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...