Gå til innhold

Therese Johaug og dobbeltmoralske nordmenn


Fotballfluen

Anbefalte innlegg

Gjest Galaxy X
16 minutter siden, Lapper skrev:

Ville du også lest pakningsvedlegg om du var på sykehus og fikk dette av rutinert lege

Herregud, det er da ikke relevant for saken uansett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Lapper skrev:

Ville du også lest pakningsvedlegg om du var på sykehus og fikk dette av rutinert lege

Jeg ville dratt frem mobilen og gått inn på Felleskatalogen og sjekket selv, ja, med mindre dette var akutt.

Som 14-åring klarte jeg å overbevise kirurg om at jeg kun skulle bedøves epiduralt i stedet for å legges i narkose ved en kneoperasjon, normalt så la man alle barn i narkose fordi situasjonen på operajonssalen kan være skremmende. Men jeg hadde forberedt meg godt, og dette var før internetts inntog, og kunne dermed overbevise om at jeg selv hadde veid fordeler og ulemper, og kommet frem til at epidural ville være det beste alternativet for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lapper skrev:

Ville du også lest pakningsvedlegg om du var på sykehus og fikk dette av rutinert lege

Denne situasjonen har jeg faktisk sittet i. Fikk medisin på sykehus og skulle stille i konkurranse uken etter. Sjekket denne medisinen opp mot dopinglisten og fant ut at karenstiden var for lang. Trakk meg fra konkurransen og siktet meg heller inn på neste. Jeg kunne så klart gamblet på at dette ville gå bra og stilt alikevel, men valgte å følge regelverket. Når JEG får det til, så bør aparatet rundt Johaug få det til. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rosalie skrev:

Uten sammenlikning for øvrig, så har jeg en kronisk sykdom hvor medisinering er prøving og feiling med kombinasjoner av diverse medisiner. Og når jeg har vært inn til spesialist for endring i medisinregimet, med innføring av nye medisiner eller kombinering av medisiner, har jeg naturligvis ikke kun hørt på spesialistenes anbefalinger, men googlet underveis for å kunne stille relevante og gjerne kritiske spørsmål, samt for å dobbeltsjekke fakta.

Jeg liker også å dobbelsjekke fakta i Felleskatalogen. To ganger har jeg spurt helsepersonell om en medisin jeg var usikker på, og to ganger var svaret jeg fikk feil. 

 

Anonymkode: 7fe09...8a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra at alle så våkne når de får medesiner,selv på sykehus. Therese burde nok dratt frem felleskatalogen selv

Anonymkode: cc335...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er bra at alle så våkne når de får medesiner,selv på sykehus. Therese burde nok dratt frem felleskatalogen selv

Anonymkode: cc335...f87

Hadde holdt å åpne WADA-appen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosalie skrev:

Hadde holdt å åpne WADA-appen...

Men nå er det uansett ikke slik at hun selv har gått inn på første og beste apotek og kjøpt en helt vilkårlig salve, hun har rådført seg med en spesialist i idrettsmedisin som gikk god for at denne salven kunne hun bruke, vis du ikke kan stole på landslagslegen så mener jeg det er systemet som har feilet her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, C.Tramell skrev:

Jeg får nesten lyst til å tenne et lys eller starte et rosetog for den stakkars mannen. 

Han er en gammel fyr. Skulle ikke forundre meg om han har begynt å rote. Hvem har i såfall ansvaret  for det som har skjedd? Først og fremst utøver. Men også landslaget som ikke sørget for bedre  rutiner rundt preparater kjøpt i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Apis skrev:

Men nå er det uansett ikke slik at hun selv har gått inn på første og beste apotek og kjøpt en helt vilkårlig salve, hun har rådført seg med en spesialist i idrettsmedisin som gikk god for at denne salven kunne hun bruke, vis du ikke kan stole på landslagslegen så mener jeg det er systemet som har feilet her 

Hvis det er den gamle legen som har begynt å rote, hvem sitt ansvar er det for at utøver har fått i seg feil preparat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
4 hours ago, Lapper said:

Ville du også lest pakningsvedlegg om du var på sykehus og fikk dette av rutinert lege

Hvis jeg var i stand til å søke i Felleskatalogen ville jeg nok gjort det for å finne ut hva det egentlig var han ville ha meg til å ta. Nå lå jo ikke TJ på sykehus da, og hun fikk utlevert salven med esken og alt. Det ville tatt henne maks tre minutter å søke den opp, men det droppet hun. Derfor mener jeg hun bør ta en stor del av ansvaret for det som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
51 minutes ago, Pipaluk said:

Han er en gammel fyr. Skulle ikke forundre meg om han har begynt å rote. Hvem har i såfall ansvaret  for det som har skjedd? Først og fremst utøver. Men også landslaget som ikke sørget for bedre  rutiner rundt preparater kjøpt i utlandet.

Jeg mener det er hun selv som har hovedansvaret, og at de i det minste burde delt skylden. Jeg tror ikke noe på at han har begynt å rote. Tror heller han er en svært samvittighetsfull mann som tok på seg ansvaret i håp om at hun dermed ikke skulle straffes så hardt. Evt ble overtalt til å gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pipaluk skrev:

Han er en gammel fyr. Skulle ikke forundre meg om han har begynt å rote. Hvem har i såfall ansvaret  for det som har skjedd? Først og fremst utøver. Men også landslaget som ikke sørget for bedre  rutiner rundt preparater kjøpt i utlandet.

Kjære vene.. Synes vel ikke 63 år er så fryktelig gammalt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Pipaluk skrev:

Hvis det er den gamle legen som har begynt å rote, hvem sitt ansvar er det for at utøver har fått i seg feil preparat?

Synes virkelig folk at 63 år er og betraktes som gammel i arbeidslivet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sirah skrev:

Denne situasjonen har jeg faktisk sittet i. Fikk medisin på sykehus og skulle stille i konkurranse uken etter. Sjekket denne medisinen opp mot dopinglisten og fant ut at karenstiden var for lang. Trakk meg fra konkurransen og siktet meg heller inn på neste. Jeg kunne så klart gamblet på at dette ville gå bra og stilt alikevel, men valgte å følge regelverket. Når JEG får det til, så bør aparatet rundt Johaug få det til. 

Jepp :)

Hadde hun bare lagt seg flat og sagt hun har tabbet seg ut så hadde det sett litt bedre ut. Det har ikke kommet fram at hun har alvorlige lese- og skrivevansker, så dette med "jeg har null skyld" blir faktisk for dumt. Godt mulig hun hadde sluppet litt billigere unna om hun hadde innrømmet at hun burde lest på pakningen/tuben, kanskje også vedlegget, og foretatt et kjapt googlesøk. Bare et par uker etter Sundby-saken, uforståelig at det er mulig :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva en utøver som Heidi Weng egentlig mener om denne saken. Hun får jo betydelig økte sjanser til å bli individuell olympisk mester til vinteren. Ja, det gjelder jo Marit Bjørgen også, men virker som om forholdet mellom Johaug og Bjørgen er en del tettere enn forholdet mellom Johaug og Weng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
23 minutter siden, JackIost skrev:

Jepp :)

Hadde hun bare lagt seg flat og sagt hun har tabbet seg ut så hadde det sett litt bedre ut. Det har ikke kommet fram at hun har alvorlige lese- og skrivevansker, så dette med "jeg har null skyld" blir faktisk for dumt. Godt mulig hun hadde sluppet litt billigere unna om hun hadde innrømmet at hun burde lest på pakningen/tuben, kanskje også vedlegget, og foretatt et kjapt googlesøk. Bare et par uker etter Sundby-saken, uforståelig at det er mulig :)

Jeg er helt overbevist om at dersom hun hadde lagt seg flat og beklaget så hadde hun fått en mildere dom. Jeg tror på historien hennes, men rådgiverne hennes burde hatt sparken - alle som en. Det er lov å gjøre feil, og det har hun helt vitterlig gjort. Men det vil hun ikke innrømme og da ble straffen som den ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Son straffen og slutt og klag. Straffen er ikke urimelig lang i forhold til andre som har blitt tatt. Hun har gjort en feil, glemt å skjekke pakningen. Hun kan skylde på legen så mye hun vil, ( Og legen burde ha skjekket så klart) men ifølge lover har hun et ansvar for hva hun putter i seg/ smører på seg. 

Anonymkode: 38b89...803

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som også la merke til gråtinga hennes denne gang vs. når det først kom ut? 

Hun hulket og gråt uten tårer når saken sprakk, mens nå så var det rett fra hjerte (og det kun fordi hun trodde hun kom seg unna, noe hun ikke gjorde, derfor ekte gråting)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er en misforståelse at "alle" fordømmer dopingtatte, utenlandske utøvere. 

Anonymkode: c2285...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...