Gå til innhold

Kan jeg ha sjans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er altfor mange mennesker som lar muligheter gå til spille fordi et eller annet ikke er i tråd med "normalen". Hvis jenta er 20, er hun kanskje sjenert og kommer neppe til å ta første steget. Som mann, og eldre, MÅ du ta det ansvaret. Tenk deg hvis hun sier ja! Du er forberedt på et nei, da blir du heller ikke skuffa hvis det er svaret.

Kom igjen, TS! Samle deg og sjekk jenta opp. Du virker som en bra kar, og i verste fall får du et høflig nei. I alle fall hvis vi skal tro deg på at jenta virker moden for alderen. Og du vet jo best hvordan hun er.

Anonymkode: f83e1...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt rart hvordan det å like, være forelsket eller være betatt av noen kan være en negativ ting. I løpet av mine 34 år på jorden har jeg aldri blitt sur/sint pga noen har likt meg. Strengt tatt har jeg tatt det som et kompliment hver eneste gang. Men nok om det..

TS, hadde jeg vært deg hadde jeg testet om hun har lyst til å treffes utenom jobb. Altså ikke en date, men gjerne en aktivitet i retning av lønningspils eller lignende. Det for jo ingen fasitsvar, men man får jo en liten indikasjon på om hun kunne tenkes å være med deg utenom arbeidstid. Unngå for Guds skyld å drikke deg dritings og se hvordan en slik kveld utarter seg. Retter hun oppmerksomheten sin mot deg - eller er alle like interessant for henne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2017 den 15.46, Grandidosa83 skrev:

Det er litt rart hvordan det å like, være forelsket eller være betatt av noen kan være en negativ ting. I løpet av mine 34 år på jorden har jeg aldri blitt sur/sint pga noen har likt meg. Strengt tatt har jeg tatt det som et kompliment hver eneste gang. Men nok om det..

TS, hadde jeg vært deg hadde jeg testet om hun har lyst til å treffes utenom jobb. Altså ikke en date, men gjerne en aktivitet i retning av lønningspils eller lignende. Det for jo ingen fasitsvar, men man får jo en liten indikasjon på om hun kunne tenkes å være med deg utenom arbeidstid. Unngå for Guds skyld å drikke deg dritings og se hvordan en slik kveld utarter seg. Retter hun oppmerksomheten sin mot deg - eller er alle like interessant for henne?

Dette har du jo så absolutt rett i! Og jeg vet jo det innerst inne også.

Jeg kommer IKKE til å drikke meg dritings, vær du trygg. Jeg får håpe at en sammenkomst med jobben er nært forestående, men jeg bare frykter at mine yngre kolleger vil flokke seg rundt henne, selv om det ikke er så mange av de.

Jeg syns det er vanskelig å si om hun retter oppmerksomheten mot meg, mer enn andre. Men vi snakker mye sammen, og oppsøker hverandre mye. Det er godt mulig at alle er like interessant for henne, og at kjemien jeg føler er imellom oss har å gjøre med at jeg ikke er like sosial med alle. Men for henne er denne kjemien vanlig. Det kan være jeg overtolker det hele. Fanken, liker ikke å tenke den tanken der..:icon_frown:

Jeg smiler alltid mye når jeg er rundt henne, hun får meg til å føle meg så bra.. Følelsene har vokst i det siste, og jeg har litt sommerfugler i magen. Idag reiste hun tidlig fra jobb, og jeg merket at jeg sukket for meg selv og ble akutt litt nedfor:P

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut av at hun er singel! Jeg spurte henne ikke, det var ved en tilfeldighet at jeg fant det ut. Så da er kanskje døra litt mer åpen enn den var..?

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg funnet ut av at hun er singel! Jeg spurte henne ikke, det var ved en tilfeldighet at jeg fant det ut. Så da er kanskje døra litt mer åpen enn den var..?

Anonymkode: c70a5...647

Så flott at du har det klarert:) Da syns jeg du skal prøve å vise litt interesse, og nå har du ikke lenger usikkerhetsmomentet om eventuell kjæreste å forholde seg til!

Prøv muligheten for at hun vil finne på noe etter jobb en gang. Bare en kaffe, eller liknende..

Anonymkode: f83e1...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at du har det klarert:) Da syns jeg du skal prøve å vise litt interesse, og nå har du ikke lenger usikkerhetsmomentet om eventuell kjæreste å forholde seg til!

Prøv muligheten for at hun vil finne på noe etter jobb en gang. Bare en kaffe, eller liknende..

Anonymkode: f83e1...9ac

Ja, jeg burde det. Herregud, det bruser litt i kroppen hver gang jeg ser henne nå, og når jeg snakker med henne blir jeg bare så smørblid og elsker den følelsen jeg får når jeg har øyekontakt med henne og vi ler sammen..:blush: Men jeg hater tanken på at dette kan være normalt for henne, og at det bare er jeg som overtolker..

Frykter/håper og tror på at dette er en gryende forelskelse..

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i hennes situasjon. Husker at jeg så på han som en slags farsfigur/autoritær-voksenperson :P Men stusset litt innimellom, når samtalene dreide seg om "liker du også Radiohead?" på en spesi måte.... Ble ganske overrasket når jeg skjønte at han sjekka meg opp

Anonymkode: 7ee89...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i hennes situasjon. Husker at jeg så på han som en slags farsfigur/autoritær-voksenperson :P Men stusset litt innimellom, når samtalene dreide seg om "liker du også Radiohead?" på en spesi måte.... Ble ganske overrasket når jeg skjønte at han sjekka meg opp

Anonymkode: 7ee89...81b

Tror ikke det er tilfellet her, siden jeg ikke er særlig over henne i jobbhierarkiet.

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er tilfellet her, siden jeg ikke er særlig over henne i jobbhierarkiet.

Anonymkode: c70a5...647

Det var ikke han heller ;) 

Anonymkode: 7ee89...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke han heller ;) 

Anonymkode: 7ee89...81b

Hun ser garantert ikke på meg som en farsfigur (!) eller noen autoritetsperson. Da tror jeg ikke samtalene hadde vært preget av så god kjemi som vi har, men med mer respekt. I modenhet tror jeg vi ligger på ca samme nivå.

Du tror ikke det er håp?

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ser garantert ikke på meg som en farsfigur (!) eller noen autoritetsperson. Da tror jeg ikke samtalene hadde vært preget av så god kjemi som vi har, men med mer respekt. I modenhet tror jeg vi ligger på ca samme nivå.

Du tror ikke det er håp?

Anonymkode: c70a5...647

Jeg kom med min erfaring. Dessverre ser jeg ikke så mye håp.. Hun er muligens moden, men husk på at det er noe som heter forskjellige livsfaser. Babyer bruker bleier, damer bruker blondeundertøy, bestemor bruker bestemorstruse. (eksempel).

Jeg tror du overser at hun faktisk er på jobb (noe du ikke tar seriøst) hvor hun er hyggelig mot mennesker rundt seg, og du bruker det som sjekkearena og skaper den slags dynamikk. Og det verste er at du, på¨din alder, prøver å få en 20-åring (som bør studere fremover, reise, flørte, ha det gøy) til å bruke tiden sin til det du har lyst til ¨å gjøre. Eller, har du tenkt til å henge på studentfestene hennes, henge med kompisgjengen hennes fremover?

Jeg har ingenting i mot alderforskjellen her, jeg liker faktisk en som er ti år eldre enn meg. Men denne situasjonen er bare lame. Liker du henne så lar du ho være i fred.. Du står i en helt annen livsfase og hun fortjener å bli tatt seriøst på sitt ståsted: som heter 20 åra. Jeg vet ikke hva du gjorde for 2-3 år siden, men da var hun altså russ...

Anonymkode: 7ee89...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps.

I den alderen trenger hun gode rollemodeller. Hun har nettopp hoppet ut av VGS og er i en fase hvor hun er usikker og fremmed mtp. menneskers oppførsel. Vær en god rollemodell, vær en flott kollega; det er utrolig mange jenter som, dessverre, får dårlig opplevelser med menn altfor tidlig. Noe som ødelegger verdensbildet etterhvert.

Til syvende og sist er det ikke disse menneskene hun vil huske eller tenke positivt om. Hun vil huske han andre kollegaen som tok henne seriøst, som respekterte henne, som var en god rollemodell og kollega - ikke han fyren som sto å sikla og flørta.

Anonymkode: 7ee89...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom med min erfaring. Dessverre ser jeg ikke så mye håp.. Hun er muligens moden, men husk på at det er noe som heter forskjellige livsfaser. Babyer bruker bleier, damer bruker blondeundertøy, bestemor bruker bestemorstruse. (eksempel).

Jeg tror du overser at hun faktisk er på jobb (noe du ikke tar seriøst) hvor hun er hyggelig mot mennesker rundt seg, og du bruker det som sjekkearena og skaper den slags dynamikk. Og det verste er at du, på¨din alder, prøver å få en 20-åring (som bør studere fremover, reise, flørte, ha det gøy) til å bruke tiden sin til det du har lyst til ¨å gjøre. Eller, har du tenkt til å henge på studentfestene hennes, henge med kompisgjengen hennes fremover?

Jeg har ingenting i mot alderforskjellen her, jeg liker faktisk en som er ti år eldre enn meg. Men denne situasjonen er bare lame. Liker du henne så lar du ho være i fred.. Du står i en helt annen livsfase og hun fortjener å bli tatt seriøst på sitt ståsted: som heter 20 åra. Jeg vet ikke hva du gjorde for 2-3 år siden, men da var hun altså russ...

Anonymkode: 7ee89...81b

Herregud, for noen teite eksempler da, haha:fnise:

I den jobben hun er i, skal hun ikke akkurat studere noe videre. Ikke alle bruker 20-åra til å studere, heller.

Jeg bruker ikke jobben som sjekkearena, og det har aldri skjedd før.

Hvis man alltid skal la de man liker være i fred, ville det ikke blitt mange forhold her i verden. 2-3 år siden er 2-3 år siden, og ikke nå. Hvorfor skal jeg fundere på slikt? Og da jeg var russ, var hun ei lita jente som trolig løp etter og ville ha russekort.. Hva så? Begge er jo voksne nå?

Og det vil vel alltid være individuelle forskjeller i hva en 20-åring ønsker i livet sitt? Hvis du liker en som er ti år eldre, lurer jeg litt på din alder?

Anonymkode: c70a5...647

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2017 den 20.17, AnonymBruker skrev:

 

Frykter/håper og tror på at dette er en gryende forelskelse..

Anonymkode: c70a5...647

Synes det er på tide at du begynner å ta arbeidsplassen din og kollegaene dine seriøst. Du arbeider på et sted med frskjellige ansatte, skjønner jeg, og nå er det på tide å fokusere på jobben din og livsfasen som du står i.

Anonymkode: 7ee89...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, lykke til. Blir spennende å se hvor denne stien fører deg..

Anonymkode: 7ee89...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps.

I den alderen trenger hun gode rollemodeller. Hun har nettopp hoppet ut av VGS og er i en fase hvor hun er usikker og fremmed mtp. menneskers oppførsel. Vær en god rollemodell, vær en flott kollega; det er utrolig mange jenter som, dessverre, får dårlig opplevelser med menn altfor tidlig. Noe som ødelegger verdensbildet etterhvert.

Til syvende og sist er det ikke disse menneskene hun vil huske eller tenke positivt om. Hun vil huske han andre kollegaen som tok henne seriøst, som respekterte henne, som var en god rollemodell og kollega - ikke han fyren som sto å sikla og flørta.

Anonymkode: 7ee89...81b

Du må ikke tro at jeg er ekkel mot henne.. Du får det til å høres ut som om jeg er ute etter èn ting, men da tar du altså feil. Jeg tror du misoppfatter hvis du tror jeg ikke respekterer jenta. Er jo akkurat det jeg gjør; er interessert i alt ved henne og lytter alltid til det hun sier. Det er ikke respektløst å ha genuine følelser.

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må ikke tro at jeg er ekkel mot henne.. Du får det til å høres ut som om jeg er ute etter èn ting, men da tar du altså feil. Jeg tror du misoppfatter hvis du tror jeg ikke respekterer jenta. Er jo akkurat det jeg gjør; er interessert i alt ved henne og lytter alltid til det hun sier. Det er ikke respektløst å ha genuine følelser.

Anonymkode: c70a5...647

Du er respektløs fordi du ikke unner henne noe bedre enn dette. Du er en rollemodell..

Hvor har du befunnet deg de siste fem åra? Har du ikke lært noen ting mens du har vokst? Tror du hun synes det blir kult å henge med deg i fem år fremover?

Anonymkode: 7ee89...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er respektløs fordi du ikke unner henne noe bedre enn dette. Du er en rollemodell..

Hvor har du befunnet deg de siste fem åra? Har du ikke lært noen ting mens du har vokst? Tror du hun synes det blir kult å henge med deg i fem år fremover?

Anonymkode: 7ee89...81b

Syns det er frekt av deg å si at jeg er for dårlig.. Du ser deg blind på alder, men vet ikke noe om personlighet eller andre ting. Og hvis du hadde lest litt mer, så ville du sett at vi kun er midlertidige kolleger, våre veier skilles uansett neste år.

Jeg tenker at jeg gidder ikke fortelle deg dette, fordi du uansett vil vinkle det dithen du vil.

 

Anonymkode: c70a5...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er frekt av deg å si at jeg er for dårlig.. Du ser deg blind på alder, men vet ikke noe om personlighet eller andre ting. Og hvis du hadde lest litt mer, så ville du sett at vi kun er midlertidige kolleger, våre veier skilles uansett neste år.

Jeg tenker at jeg gidder ikke fortelle deg dette, fordi du uansett vil vinkle det dithen du vil.

 

Anonymkode: c70a5...647

Jeg sier ikke at du er for dårlig, jeg sier at du bør våkne opp og ta til deg kritikk for oppførselen din som du breier ut om her på KG om kollegaen din. Hva annet kan man forvente av en martyr?

Anonymkode: 7ee89...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...