Gå til innhold

Kan jeg ha sjans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Persnlighet, sier jeg bare. Work it!

Anonymkode: f15dd...858

Det er vel helst empatien det skorter på. Hadde han enda brydd seg om hvor ubehagelig slike ting oppleves for kvinner, så hadde han muligens hatt sjanse til å gjøre det på rett måte.

1 minutt siden, Anonym11111 skrev:

Her får du svar av damer som kunne vært mødre for denne jenta. De synes så klart dette er skummelt.

Mitt første tips er å snakke med kompisene dine, hva tenker de om dette? 

Høre med kompiser hva de tror? De er vel ikke like vant med forelskede menn på jobb som hva vi kvinner er? Ikke hvis man baserer det på svarene i tråden, i alle fall. Der er jo forelskelse bare noe koselig og hyggelig og et kompliment.

Man bør faktisk spørre noen som bryr seg om jenta, hvis man bryr seg om henne selv.

Anonymkode: 16267...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sunstone skrev:

Og jeg. Som da var 22 datet en mann på 33. Ingen av oss brydde oss om alderen. 

Men ikke se bort i fra at veldig mange, i alle aldre, mener det motsatte. At de bryr seg, erfaringsmessig også.

Majoriteten

Anonymkode: f15dd...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har jeg! Jeg har sett hvordan du svarer meg (og andre), samt hvordan du fortsetter tråden enda de fleste ber deg holde deg unna, og basert på det vet jeg at du bryr deg mer om dine egne følelser, enn om hennes. Det er en dårlig deal for henne!

Anonymkode: 16267...931

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men dette går ut over henne. Han bare lo av at det kunne oppleves ekkelt for henne.

Anonymkode: 16267...931

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg hadde tenkt det. Men så holder han bare liv i tråden og kjefter og smeller. Da sier jeg fra.

Vi er mange som har opplevd creepy menn på jobb, TS, menn som tror at hyggelige kvinner er interesserte kvinner. Kanskje hun ikke tør å si sin mening en gang? Du viser jo tydelig her hvordan du reagerer når noen sier noe du ikke liker. Du krangler, kverulerer, jager folk bort. Det er ikke noe kvinner liker, uansett. Jobb med deg selv før du løper etter damer! 

Anonymkode: 16267...931

Jeg kjefter og smeller, ja..:fnise: Ikke før deg og en viss annen ab`er kom inn i tråden og kommer med masse karakteristikker som ikke holder vann. Dere evner ikke å se det selv.

Jeg tenker at dere har behov for å skrive så mange negative innlegg til meg av noen personlige grunner. Dere vet sikkert best selv hva grunnene er.

Jeg skriver her inne og holder liv i tråden fordi jeg er betatt av ei jente og jeg har behov for å få utløp for det et sted. Jeg tar til meg rådene om å holde meg unna i beregningen jeg tar, men det betyr ikke at det er fasiten.

Jeg har bare oppført meg respektfull og eksemplarisk overfor jenta; hvem er dere til å si noe annet? Vi snakker med hverandre daglig og har super kjemi, ler sammen og tuller med hverandre. Hun oppsøker meg ofte; ergo hun syns åpenbart ikke jeg er ekkel. Og jeg kjenner personligheten hennes bittelitt bedre enn dere forstå-seg-påere her inne, og jeg kan med god sikkerhet si at hun ville tatt en eventuell interesse fra meg med stor ro. 

Og selvfølgelig ville jeg tatt hennes følelser seriøst, og hadde virkelig holdt meg unna hvis hun avviste meg. Jeg hadde ikke mast eller klenget på henne, tro meg.

Det er dessverre ikke jeg som trenger å jobbe med meg selv, jeg er nok en eldre, tryggere og mer stabil person enn dere to-tre ab`ere.

Dessverre tror jeg ikke dere evner å la dere rokke ved, uansett hva jeg skriver. Dere vil fortsette med hallusineringene deres om at jeg er ekkel, respektløs osv.

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Høre med kompiser hva de tror? De er vel ikke like vant med forelskede menn på jobb som hva vi kvinner er? Ikke hvis man baserer det på svarene i tråden, i alle fall. Der er jo forelskelse bare noe koselig og hyggelig og et kompliment.

 

Anonymkode: 16267...931

Regner med at han har noen kompiser som kjenner han og kan gi råd?

Snakke med gode venner har hvert fall hjulpet meg med viktige beslutninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre tror jeg ikke dere evner å la dere rokke ved, uansett hva jeg skriver. Dere vil fortsette med hallusineringene deres om at jeg er ekkel, respektløs osv.

Anonymkode: c70a5...647

Tro det eller ei, men jeg liker stort sett menn. Jeg har bare ikke noe til overs for ego-styrte mennesker.

Anonymkode: 16267...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sunstone skrev:

Det ser jeg såklart ikke bort ifra :) men er nok like mange som ikke bryr seg. Men jeg vil personlig ikke gå over 35. Og jeg er 23. For meg har heller ikke alderen så mye og si. Mer om hvor modne de er. Går heller ikke under 28, nettopp fordi de fleste er umodne ifht hvor jeg står i livet :) folk er forskjellige 

Takk, det var på tide med et saklig innlegg igjen!

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sunstone skrev:

Hvertfall ikke mange rollemodeller eller særlig god oppførsel i dette kommentarfeltet 😂 hva med å feie for sin egen dør? 

Kan du ikke spørre om snapshaten hennes? Eller prøve å finne henne på instagram/face og legge henne til? 

Ja, det var et godt råd, egentlig. Jeg har henne riktignok på face, allerede.:)

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det var på tide med et saklig innlegg igjen!

Anonymkode: c70a5...647

Innlegg hvor man tar hensyn til jenta: usaklige, frekke, hallusinerende.

Innlegg hvor man tar hensyn til TS: saklige!

Anonymkode: 16267...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var et godt råd, egentlig. Jeg har henne riktignok på face, allerede.:)

Anonymkode: c70a5...647

Send henne en melding og spør henne hva hun driver med?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 21 og liker eldre menn i 27 års alderen :) Har ei venninne som liker eldre også. Så ikke alle bryr seg om alder.

Anonymkode: 7e4b1...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg traff partneren min da jeg var 23 og han var 33. Nå har vi vært sammen i 6 år:) kjemien er det viktigste, og aldersforskjellen trenger absolutt ikke bety så mye. 

Anonymkode: f6ed4...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en del sinte og bitre kverulanter! Herregud Ts spørr om råd fordi han har følelser for en dame på jobben! Jeg kjenner en del som har truffet hverandre gjennom jobb, og flere av de har barn og er godt etablerte i dag:) man kan da ikke styre hvem man får følelser for?! Blir for dumt å argumentere med at fordi de jobber sammen så er Ts helt på jordet osv.. det er jo tydelig at denne unge damen viser signaler om at hun også trives i ditt selskap Ts.  

Jeg har selv opplevd trakassering på jobb, men da viste jeg vedkommende tydelig at jeg unngikk han, og at jeg absolutt ikke var interessert. Måtte bare være kald og holde avstand. Var en skikkelig ubehagelig situasjon lenge, så jeg kan relatere til trakassering, men det var en totalt forskjellig situasjon enn dette. Ts beskriver jo at denne damen også oppsøker og tar intiativ til å snakke med han, og da syns jeg det blir for dumt å komme med anklager om trakassering! Det er da ikke en forbrytelse å få følelser for en man jobber med så lenge Ts opptrer respektfullt.

Du kan for all del prøve deg Ts, det kan bli litt kleint om du har tolket signalene fra henne feil i ettertid, men du virker såpass oppegående at det takler du nok fint. De fleste normale og stabile mennesker tåler både å bli avvist og å avvise andre på en vennlig måte. Du merker jo fort om hun er interessert om du ber henne ut på noe :) lykke til!

Anonymkode: f6ed4...0a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper

Finn nå først ut om hun er tilgjengelig ts før du legger noe mer i dette. Ellers er det sikkert lurt som noen foreslår å ta en lønningspils elsn. Du burde i alle fall ikke spørre henne ut før du vet at hun ikke holder på med noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 4.27, AnonymBruker skrev:

Hvordan gå dette i møte?

Først: Ingenting av det du beskriver i første post tyder på at hun er interessert i deg. Hun er bare høflig og omgjengelig. Men til din fordel: Det er ingenting som tyder på det motsatte heller. Her må du bare fortsette å gjøre research og et godt grunnarbeid.

Siden dere er kolleger er det viktig at du ikke gjør noe kleint. Du må sende ut noen følere før du blir så engasjert at det blir pinlig om interessen ikke er gjensidig.

Du skal bare ikke høre på KG-feministene som opplever seg trakassert bare "feil" mann er interessert i dem. Normale kvinner som menn blir smigret når det motsatte kjønn viser interesse, selv om det ikke er gjensidig.

I din situasjon ville jeg kanskje bedt henne ut på noe ikke jobbrelatert. Du må se hva som passer. En tur, kino, middag, trening, ... Da må det streife henne at du kan ha noe annet enn jobbrelasjon i tankene. Hun kan likevel bli med for å være hyggelig, men hun er mer oppmerksom på signalene fra deg og sier ifra dersom det ikke er interessant. I så fall er det bare å fortsette den hyggelige relasjonen på jobben. Ingen skade skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at tråden ble ryddet, det tyder på at urimelighetene jeg følte på i går var berettigede følelser.

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...