Gå til innhold

Kan jeg ha sjans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må iallefall ikke henge deg for mye opp i alderen. Det har lite å si om man har kjemi.

Noen jenter på 20 kan være utrolig umodne, mens noen kan være utrolig modne, samme med menner på 31, Noen er umodne, noen er modne. Alt varierer fra person til person, så vil ikke si at alderen har så mye å si. 

Er du interessert i ho, så go for it. Så lenge ho ikke har type fra før av :)

Er kjemien der, så er det jo absolutt ingen problem! 

Anonymkode: 7b3cb...6d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag prøvde jeg bevisst å unngå henne. Vet ikke hvorfor, egentlig. Men allikevel kom hun bort til meg og slo av en prat i noen minutter. Vi har alltid en lett tone og det blir mye latter. Jeg tror det er derfor hun liker å prate med meg; kjemien er bra.

Jeg tillot meg å kjenne godt på følelsene mine rundt henne, og jeg kom frem til; ja, jeg er betatt. Men ikke forelskelet. Jeg tenker ikke på henne hvert eneste sekund av dagen, eller etter jobb. Jeg kjenner ikke den kriblende følelsen i kroppen når jeg ser henne.

Så jeg har bestemt meg for å la være. Jeg vil fortsette å være en god kollega som hun trives med og kan snakke med. Jeg kan iallefall ta det med meg at hun liker meg på den måten, i det minste. Men jeg vil ikke ødelegge noe ved å prøve meg. Og tro meg, å prøve seg på henne ville sittet langt inne for meg uansett, pga sjenanse. Selv om jeg ikke er så sjenert med henne.

Vi er definitivt kolleger frem til neste sommer, så jeg tenker at jeg får heller se det an hvis våre jobbveier skilles.

Anonymkode: c70a5...647

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Neivel? Om ikke en fasit, så i alle fall en lov. Hadde du prøvd deg på meg mens du var min kollega så hadde jeg rapportert deg rett til ledelsen for seksuell trakassering, og jeg hadde hatt retten på min side.

Vi er heldig som har beskyttelse mot mennesker som nekter å forholde seg til at de er en del av et samfunn :) 

Anonymkode: 16267...931

Du er over the top.

Vi er ikke helt USA ennå. Det er lov til å bli interessert i en kollega uten å bli anmeldt for det. Når det er sagt, er det en del fallgruver med å falle for en som fremdeles hadde melketenner da en selv var gammel nok til å være i militæret, og ha kjørt bil i flere år. Det er en forskjell på hvor man er i livet. 

Anonymkode: c6f54...44f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er over the top.

Vi er ikke helt USA ennå. Det er lov til å bli interessert i en kollega uten å bli anmeldt for det. Når det er sagt, er det en del fallgruver med å falle for en som fremdeles hadde melketenner da en selv var gammel nok til å være i militæret, og ha kjørt bil i flere år. Det er en forskjell på hvor man er i livet. 

Anonymkode: c6f54...44f

Jeg har blitt bedt om å forlate tråden, så det innretter jeg meg etter. Ikke desto mindre ville jeg gått rett til ledelsen dersom jeg hadde opplevd en person som prøvde seg på meg på jobb, uavhengig alder. Virker som mange mennesker ikke forstår hvor grundig stressende og ubehagelig en slik opplevelse er, men mange av oss har kjent det på kroppen. Derfor har man lover, også her i Norge.

Anonymkode: 16267...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan tenkes at hun holder igjen sine egne følelser/handlinger av akkurat samme grunn som deg. Men siden du ikke føler så sterkt for henne er det nok like greit at du har bestemt deg for å la være. Halvengasjerte menn er bare skuffende.

Anonymkode: 49b5d...ff2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan tenkes at hun holder igjen sine egne følelser/handlinger av akkurat samme grunn som deg. Men siden du ikke føler så sterkt for henne er det nok like greit at du har bestemt deg for å la være. Halvengasjerte menn er bare skuffende.

Anonymkode: 49b5d...ff2

Jeg klarer ikke bli forelska så fort, jeg. Det er da normalt å være betatt i en startfase uansett. Har ikke kjent henne så lenge, så jeg vil ikke kalle det halvhjertet. Spesielt ikke når jeg snakker mye med henne, og har lett for å oppsøke henne.

Dessuten er det jo grunner til å holde litt tilbake. Sannsynligheten for avslag er jo stor, med tanke på alderforskjell og diverse annet.

Å blottlegge seg totalt nå, for så å ende med totalt mageplask og kanskje en vanskelig jobbsituasjon videre, ville ha vært uklokt.

Jeg vil se an om det kommer muligheter for å treffes utenom jobben, men med kolleger. Lønningspils og andre sammenkomster.

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Don't shit where you eat, dette kan gå alle tenkelige veier og kun én av dem er til å leve med,

Endret av Embryo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 den 22.19, Embryo skrev:

Don't shit where you eat, dette kan gå alle tenkelige veier og kun én av dem er til å leve med,

Joa.

Vi har fortsatt og snakket mye sammen på jobb denne uka, og kjemien er bare topp. Jeg pleier å være nervøs rundt jenter, men ikke med henne.. Alt bare flyter, og jeg greier å tulle og alt mulig. Pokker altså..

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2017 den 18.41, AnonymBruker skrev:

I dag prøvde jeg bevisst å unngå henne. Vet ikke hvorfor, egentlig. Men allikevel kom hun bort til meg og slo av en prat i noen minutter. Vi har alltid en lett tone og det blir mye latter. Jeg tror det er derfor hun liker å prate med meg; kjemien er bra.

Jeg tillot meg å kjenne godt på følelsene mine rundt henne, og jeg kom frem til; ja, jeg er betatt. Men ikke forelskelet. Jeg tenker ikke på henne hvert eneste sekund av dagen, eller etter jobb. Jeg kjenner ikke den kriblende følelsen i kroppen når jeg ser henne.

Så jeg har bestemt meg for å la være. Jeg vil fortsette å være en god kollega som hun trives med og kan snakke med. Jeg kan iallefall ta det med meg at hun liker meg på den måten, i det minste. Men jeg vil ikke ødelegge noe ved å prøve meg. Og tro meg, å prøve seg på henne ville sittet langt inne for meg uansett, pga sjenanse. Selv om jeg ikke er så sjenert med henne.

Vi er definitivt kolleger frem til neste sommer, så jeg tenker at jeg får heller se det an hvis våre jobbveier skilles.

Anonymkode: c70a5...647

Dersom dere skal skilles som kollegaer, da kan du jo spørre henne ut.

 

Jeg tar ofte selv kontakt med kollegaer, men det betyr jo ikke at jeg er seksuellt interresert i dem. Det ødelegger så mye med at den ene parten prøver seg. Tre stykker har prøvd seg det siste året på meg, og det er utrolig slitsomt å forholde seg til det! Og tro meg, jeg er ingen 20 åring heller. Det er vel prisen for å arbeide i ett mannsdominert yrke :( 

Anonymkode: b311b...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. august 2017 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Dersom dere skal skilles som kollegaer, da kan du jo spørre henne ut.

 

Jeg tar ofte selv kontakt med kollegaer, men det betyr jo ikke at jeg er seksuellt interresert i dem. Det ødelegger så mye med at den ene parten prøver seg. Tre stykker har prøvd seg det siste året på meg, og det er utrolig slitsomt å forholde seg til det! Og tro meg, jeg er ingen 20 åring heller. Det er vel prisen for å arbeide i ett mannsdominert yrke :(

Anonymkode: b311b...268

Kan forstå det. Og jeg vil ikke gjøre ting ukomfortabelt for henne.

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt vanskelig å overse dette med kjemien oss imellom.

Jeg går alltid bort til henne på jobb, og hun går alltid bort til meg for å snakke (jobben tilsier at vi kan prate mye). Jeg blir litt fortapt når jeg ser inn i de flotte, mørke øynene hennes..

Idag små-ertet hun meg litt da hun forlot jobb, siden jeg måtte jobbe lenger enn henne.. Jeg syns det var søtt:rodme:

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update; følelsene har begynt å utvikle seg de siste dagene. Sitter med en lykkefølelse i kroppen når jeg tenker på henne. Det gjør vondt å tenke på at det kanskje ikke kan skje noe, eller at det er sannsynlig at hun ikke føler det samme. Samtidig liker hun unektelig å snakke med meg, men det er ikke godt å si om det er noe mer fra hennes side enn vennskapelighet. Men det kan vel ikke bare være meg som føler at kjemien oss imellom er super, at vi har mye øyekontakt og ler mye sammen.

Jeg føler ikke det er noen forskjell i alder når vi prater sammen. Jeg bare beundrer henne så.. ååååååh:rodmer:

Anonymkode: c70a5...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å snakke mye sammen, le og smile ser jeg ikke på som noe annet enn et vanlig vennskap mellom to gode kollegaer, egentlig. 

Anonymkode: 68bd4...efd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det å snakke mye sammen, le og smile ser jeg ikke på som noe annet enn et vanlig vennskap mellom to gode kollegaer, egentlig. 

Anonymkode: 68bd4...efd

Ja, det er jo det jeg tenker er mest logisk også. Det er ikke gøy med ensidig forelskelse (hvis det går så langt)..

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. august 2017 den 9.12, Coolaid skrev:

Tenk på at det er stor forskjell mellom modning hos deg og henne. Denne forskjellen er større jo yngre man er. 10 år er lite når man er 40 og 50, men mye når man er 20 og 30. I og med at dere er på samme arbeidsplass og aldersforskjellen er såpass stor så bør du la være. Finn deg en på din eget modningsnivå utenfor arbeidsplassen. 

Rart det der, jeg er 40 og gubben er 52. Og i mine øyne blir avstanden bare større og større. Han er urgammel og satt. 

Anonymkode: d39a3...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart det der, jeg er 40 og gubben er 52. Og i mine øyne blir avstanden bare større og større. Han er urgammel og satt. 

Anonymkode: d39a3...6b9

Ja, jeg tror også forskjellen er større senere i livet enn akkurat nå.

Ts.

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts. Ti år er ganske mye når det gjelder modenhet i den alderen. Det at hun gir deg oppmerksomhet på jobb trenger ikke bety annet enn at hun liker å snakke med deg :)  jeg jobber i et kvinnedominerte yrke og det hender vi får inn menn der naturligvis. Problemet er at disse ikke klarer å skille vennlighet fra flørting og ender opp med å skape dårlig stemning på jobb ved å åpenlyst flørte med kolleger som ikke er interesser. 

Jeg vil råde deg til å legge følelsene på is her. gir hun inntrykk av å ønske noe mer enn noen å snakke med på jobb, så kjør på.   

Anonymkode: e1326...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts. Ti år er ganske mye når det gjelder modenhet i den alderen. Det at hun gir deg oppmerksomhet på jobb trenger ikke bety annet enn at hun liker å snakke med deg :)  jeg jobber i et kvinnedominerte yrke og det hender vi får inn menn der naturligvis. Problemet er at disse ikke klarer å skille vennlighet fra flørting og ender opp med å skape dårlig stemning på jobb ved å åpenlyst flørte med kolleger som ikke er interesser. 

Jeg vil råde deg til å legge følelsene på is her. gir hun inntrykk av å ønske noe mer enn noen å snakke med på jobb, så kjør på.   

Anonymkode: e1326...535

Jeg føler ikke den forskjellene i modenhet på kroppen. Jeg tror heller ikke hun tenker slik, jeg tror hun hadde snakket til meg på en annen måte om hun følte jeg var mye eldre. Jeg føler egentlig vi begge er i midten av 20-åra.

Men det er vanskelig å indikere om noen er interesserte. Jenter er i større grad tilbaketrukket når det gjelder å ta kontakt med det motsatte kjønn, selv når de er interesserte. Det er vel ikke umulig at hun kan være interessert, når kjemien åpenbart er veldig bra.. For noen er jo ikke aldersforskjell noe spesielt viktig, og jeg vet jo ikke hva hun tenker om dette. Kanskje er det totalt dealbreaker, kanskje bryr hun seg ikke.

Anonymkode: c70a5...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it😃 Du høres ut som en veldig hyggelig mann😃

Anonymkode: 07ec8...5b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Go for it😃 Du høres ut som en veldig hyggelig mann😃

Anonymkode: 07ec8...5b7

Tusen takk!

Anonymkode: c70a5...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...