Gå til innhold

Vil man bli sett på som sær dersom man ikke er hjernevasket av samfunnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nok det selv, eller har vært hjernevasket av samfunnet. Jeg har målt menneskers verdi i utdannelsesnivå, økonomisk status og materialistiske ting. Og jo, vi er lært til å tro at dette er verdien i dag. Så på en artikkel i VG eller noe nå; "elbilen som gjør naboen grønn av misunnelse".  

Jeg har forandret litt syn på livet etter reiser i utlandet. Da ser man hva slags fantasiverden og overfladiske vi er i Norge.. 

Anonymkode: 39175...036

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare frasen: "hjernevasket av samfunnet" gjør meg skeptisk...
Men du sier jo egentlig veldig lite om hva hjernevaskingen går ut på og hva du mener er de "sanne" verdiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kim skrev:

Bare frasen: "hjernevasket av samfunnet" gjør meg skeptisk...
Men du sier jo egentlig veldig lite om hva hjernevaskingen går ut på og hva du mener er de "sanne" verdiene.

Skolen er jo den største pådriverntil slik "hjernevask". Bare det at vi følger Darwins knapt 100 år gamle teori og halvparten av det vi lærer wr jo bwvist feil i ettertid. Samt at norsk moral story sett går i "meg og mitt". Dette fører natuligvis bare kaos med seg.

Anonymkode: d6d69...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skolen er jo den største pådriverntil slik "hjernevask". Bare det at vi følger Darwins knapt 100 år gamle teori og halvparten av det vi lærer wr jo bwvist feil i ettertid. Samt at norsk moral story sett går i "meg og mitt". Dette fører natuligvis bare kaos med seg.

Anonymkode: d6d69...226

Ja da hadde magefølelsen min rett gitt...
Du er en tulling, og blir ikke sett på som sær, men rett og slett som fjern og mindre intelligent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kim skrev:

Ja da hadde magefølelsen min rett gitt...
Du er en tulling, og blir ikke sett på som sær, men rett og slett som fjern og mindre intelligent.

😂 Enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Kim skrev:

Ja da hadde magefølelsen min rett gitt...
Du er en tulling, og blir ikke sett på som sær, men rett og slett som fjern og mindre intelligent.

Flere å flere forskere støtter andre teorier da de gamle blir motbevist i fleng nå. Det er tross alt DET som er utvikling 😉 at dere synes det er sært er vel deres problem, dere vokser ikke mye ved å tro at alt stemmer her i verden og man ikke skal tvile på noe en mer "høytstående " forteller deg. Blir ikke mye utvikling uten oss "mindre intelligente" som du velger å kalle meg. Enda jeg har høy utdanning selv. Sier vel mer om deg enn meg, da du ikke hadde et eneste argument. Bare kritikk mot min person. 

 

Anonymkode: d6d69...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ellevill skrev:

😂 Enig!

Da bør du også lese svaret mitt over, samt noen medisinske, og teknologiske tidsskrifter. Så kanskje vi kan diskutere nøyaktig hva vi er uenig i og ikke gå direkte på "ja du tror noe annet, du må jo være mindre intelligent enn meg". 

Faktisk kan det jo hende vi har ganske like meninger! Hva vet du? 

Anonymkode: d6d69...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere å flere forskere støtter andre teorier da de gamle blir motbevist i fleng nå. Det er tross alt DET som er utvikling 😉 at dere synes det er sært er vel deres problem, dere vokser ikke mye ved å tro at alt stemmer her i verden og man ikke skal tvile på noe en mer "høytstående " forteller deg. Blir ikke mye utvikling uten oss "mindre intelligente" som du velger å kalle meg. Enda jeg har høy utdanning selv. Sier vel mer om deg enn meg, da du ikke hadde et eneste argument. Bare kritikk mot min person. 

 

Anonymkode: d6d69...226

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Du slenger ut påstander, men du kommer ikke med kilder eller referanser, du er heller ikke spesifikk på hva slags teorier som blir "motbevist i fleng"?
For det første så er en teori en distinksjon vi gir til de aller beste forklaringene vi har på et bestemt fenomen.
Hypoteser er noe som kan bli en teori.
Vitenskap er ikke dogmatisk eller statisk. Hele poenget er at en teori, eller en modell om du vil, hele tiden kan bli forstått bedre ved å legge til mer og ny informasjon, så vitenskap i seg selv er hele tiden flytende og i konstant endring.
At du har høy utdanning, betyr lite. Det er flust av mennesker som er eksempler på "split brain" dvs. vedkommende kan være "smart" altså ha en solid utdannelse, men likevel tro på tull. Osama Bin Laden var ingeniør. Francis Collins er lege og genetiker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere å flere forskere støtter andre teorier da de gamle blir motbevist i fleng nå. Det er tross alt DET som er utvikling 😉 at dere synes det er sært er vel deres problem, dere vokser ikke mye ved å tro at alt stemmer her i verden og man ikke skal tvile på noe en mer "høytstående " forteller deg. Blir ikke mye utvikling uten oss "mindre intelligente" som du velger å kalle meg. Enda jeg har høy utdanning selv. Sier vel mer om deg enn meg, da du ikke hadde et eneste argument. Bare kritikk mot min person. 

 

Anonymkode: d6d69...226

Hvilke teorier går de til? Kreasjonisme? X) 

Anonymkode: 7b158...2b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke teorier går de til? Kreasjonisme? X) 

Anonymkode: 7b158...2b1

.... 😂 ....

Anonymkode: d6d69...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok det selv, eller har vært hjernevasket av samfunnet. Jeg har målt menneskers verdi i utdannelsesnivå, økonomisk status og materialistiske ting. Og jo, vi er lært til å tro at dette er verdien i dag. Så på en artikkel i VG eller noe nå; "elbilen som gjør naboen grønn av misunnelse".  

Jeg har forandret litt syn på livet etter reiser i utlandet. Da ser man hva slags fantasiverden og overfladiske vi er i Norge.. 

Anonymkode: 39175...036

Er selvsagt helt enig med deg i at menneskers "verdi" ikke kan måles i utdanning, penger og materielle ting. En uteligger kan være et mye bedre menneske enn en riking. 

Men du hadde ikke trengt å dra helt til utlandet for å se dette. Det holder med litt refleksjon og ettertenksomhet. 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 16.29, Kim skrev:

Ja da hadde magefølelsen min rett gitt...
Du er en tulling, og blir ikke sett på som sær, men rett og slett som fjern og mindre intelligent.

Har noen av kommentarene falt ut her? Anonymkoden til TS og den du svarer her er ikke den samme...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker på hva dere diskuterer her? Det virker usammenhengende. Har noen av kommentarene falt ut, eller snakker alle forbi hverandre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 16.29, Kim skrev:

Ja da hadde magefølelsen min rett gitt...
Du er en tulling, og blir ikke sett på som sær, men rett og slett som fjern og mindre intelligent.

TS har en annen AB-kode enn den du siterte nå. Til opplysning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Norre skrev:

Har noen av kommentarene falt ut her? Anonymkoden til TS og den du svarer her er ikke den samme...?

Det er bare @Kim som tror alle AnonymBruker er en og samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Norre skrev:

Litt usikker på hva dere diskuterer her? Det virker usammenhengende. Har noen av kommentarene falt ut, eller snakker alle forbi hverandre?

Nei, nei alt er sånn som det skal være her: Viva Anarki!

Anonymkode: 526ec...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Horten Market skrev:

Det er bare @Kim som tror alle AnonymBruker er en og samme person.

Nei det tror jeg ikke, men Dette innlegget:
"jeg er nok det selv, eller har vært hjernevasket av samfunnet. Jeg har målt menneskers verdi i utdannelsesnivå, økonomisk status og materialistiske ting. Og jo, vi er lært til å tro at dette er verdien i dag. Så på en artikkel i VG eller noe nå; "elbilen som gjør naboen grønn av misunnelse".  

Jeg har forandret litt syn på livet etter reiser i utlandet. Da ser man hva slags fantasiverden og overfladiske vi er i Norge.. 

Anonymkode: 39175...036"
 

Og dette innlegget:

"

Skolen er jo den største pådriverntil slik "hjernevask". Bare det at vi følger Darwins knapt 100 år gamle teori og halvparten av det vi lærer wr jo bwvist feil i ettertid. Samt at norsk moral story sett går i "meg og mitt". Dette fører natuligvis bare kaos med seg.

Anonymkode: d6d69...226"

Har samme tone og logikk (rette sagt mangel på sådan)
Men anonymbruker koden er en idiotisk løsning, og det blir lett å snakke forbi hverandre. Det må finnes en bedre løsning.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 17.25, Kim skrev:

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Du slenger ut påstander, men du kommer ikke med kilder eller referanser, du er heller ikke spesifikk på hva slags teorier som blir "motbevist i fleng"?

Men likevel var det nok til at du kunne vurdere og avvise vedkommendes påstander. For du avviser vel ikke en påstand uten å vurdere den først? Eller var det nettopp det du gjorde. Smart.
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...