Gå til innhold

Minstesats på aap og venninne krever at jeg betaler hår/sminke i bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, luksusfellen oppstår på grunn av folk som gir beng og kjører slike utgifter som sminke og styling på kredittkort og håper på det beste. Hadde TS vært luksusfellekandidat hadde hun antakeligvis ikke skrevet denne tråden, men dratt kortet og latt det være med det. 

Anonymkode: 4e1f7...310

Joda, det er flere deltakere som har havnet i den situasjonen på grunn av konfliktskyhet. Har du i det hele tatt sett programmet? Høres ut som du bare har en tanke om hvordan luksusfellendeltakere er.

Anonymkode: ba600...81c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sendt en SMS til bruden. 

"Hei hei. Beklager å måtte sende denne meldingen, men jeg har dessverre ikke anledning til å betale for stylist til bryllupet ditt. Jeg skulle selvsagt sagt ifra tidligere, men har håpet at kabalen skulle gå opp, men det gjør den dessverre ikke og dette har jeg ikke råd til".

Dersom bruden er en god venninne, forstår hun dette.

Er det helt essensielt for henne at brudepikene er stylet likt, så kan hun betale den kostnaden. 

Konfliktskyhet må arbeides med, og dette er en utmerket mulighet. 

Endret av Marie90
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er greit, men skjønner ikke hvorfor du ikke har tatt dette opp med henne før? Du har hatt god tid. Hvis du ikke har mulighet til å betale, så send henne en melding og forklar. Jo fortere du gjør det, jo bedre. Ikke utsett det lengere. Forhåpentligvis blir hun ikke sur og forstår hvorfor. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du minstesats på aap nå, så var det vel ikke helt uforventet et halvt år tilbake i tid at du skulle være fattig. Man får ikke aap på dagen liksom. Jeg reagerte også på bruden, frem til nå. Du har trossalt visst om dette en stund. Du kunne ha spart litt under 200 kr i måneden til dette, f.eks.

Anonymkode: f2c9d...74d

Aap får du når du har vært syk et år og ikke lenger har krav på sykepenger. Hvem forventer eller planlegger ut i fra at sykdom skal vare så lenge?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i full jobb og har en grei inntekt, men jeg hadde ikke betalt 1250 for sminke og styling i bryllupet til en venninne. Det klarer jeg fint å ordne selv, så det ville jeg følt var en unødvendig utgift. Da kunne jeg heller lagt litt mer i gaven, om jeg følte for det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv i full jobb og har giftet meg. Min forlover hadde kjole fra før hun ville bruke og jeg betalte hår og sminke for henne. Dette mener jeg er en selvfølge når man inviterer. Jeg hadde aldri tatt meg råd til 1250kr for hår og sminke når bruden nesten krever det. Da hadde jeg glatt fikset dette selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er student og måtte betale for både kjole, frisør og sminke når jeg var forlover i fjor. Min vennine ble en j... bridezilla og det var uaktuelt at jeg skulle få sminke og stelle meg selv. Ikke fikk jeg velge kjolen som jeg måtte betale for selv heller. Siste gang jeg gidder å være forlover ihvertfall.

Anonymkode: 0b216...037

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lisa95 skrev:

Hun får jo mat i magen srlv om hun betaler sminke. Hun får bare ikke edelgris og biff hver dag. Slutt å overdriv

Det er ingen som lever på boff og edelgris med den inntekten! Slutt å vær så dust! At du mener hun skal prioriterer dette soer mer om hva slags venn du er, glad du ikke er min!

Anonymkode: ae91e...056

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raindrops skrev:

Jeg hadde fått utrolig dårlig samvittighet om jeg visste at bestevenninnen min måtte leve på ris i to uke for å få råd til bryllupet mitt. Som vertinne hadde jeg heller ikke følt at det ble riktig i det hele tatt. 

Enig. Dessverre finnes det mange egoistisk folk som bare tenker på seg selv.

Anonymkode: f3595...566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lisa95 skrev:

" at du mener hun skal prioritere dette sier mer om hva slags venn du er?

  ?????? Ehh okey at jeg er en GOD venn som prioriterer min bestevenns sitt første og eneste bryllup

En god venn har forsåelse for at 1250kr på en dag kan bli litt mye. Jeg hadde aldri forventet det av mine venner. Og ris hver dag er absolutt ikke bra for kroppen. Egen helse fremfor ett boring bryllup altså.

Anonymkode: ae91e...056

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener godt og har god økonomi, men det ville vært totalt uaktuelt for meg å bruke 1200 kroner på styling for en dag. Hun har virkelig ikke et budsjettbryllup. Jeg hadde det. Null kroner på styling for både brud og forlover, kom i de klærne vi hadde og ordnet oss selv. Ikke utdrikningslag som kostet 1000 kroner pr pers heller. Budsjettbryllup betyr ikke at alle andre skal dekke kostnadene for deg.

Ja, du burde sikkert sagt i fra før. Men nå som det har blitt sånn som det er syns jeg du bare skal kvinne deg opp og si at det blir for dyrt. Dersom hun har spesifikke ønsker for hvordan brudepikene skal se ut bør hun faktisk betale for det selv. Og jeg vil også tro at en ferietur er en mye bedre prioritering selv om du mister stønad, enn å bruke 1200 kroner på styling. Når man går på AAP kan det være utrolig godt for den psykiske helsa å få noen nye impulser.

Anonymkode: 7c834...f83

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lisa95 skrev:

Hun får jo mat i magen srlv om hun betaler sminke. Hun får bare ikke edelgris og biff hver dag. Slutt å overdriv

TS har ikke skrevet en skit om at hu lever på edelgris og biff heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
38 minutter siden, Lisa95 skrev:

" at du mener hun skal prioritere dette sier mer om hva slags venn du er?

  ?????? Ehh okey at jeg er en GOD venn som prioriterer min bestevenns sitt første og eneste bryllup

Jadda, du er sikkert et hedersmenneske som "ofrer" deg for venninnen din. Personlig ville jeg ikke satt pris på det, og jeg hadde ikke ansett deg som en bedre venn av den grunn, men det blir en annen diskusjon. Poenget her er vel heller hvorvidt du ville "krevd" det samme av dine egne venner i ditt eget bryllup, og sett på dem som dårligere venner om de ikke ville prioritert som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri i verden valgt å bruke 1250,- kroner på sminke! Uansett. Om jeg hadde aldri så god lønn så hadde jeg sagt nei til å betale noe slikt. 

Det er bare sminke og hår! Om venninna mi hadde krevd at jeg måtte betale noen for å fikse håret og sminken min så hadde jeg nok pent sagt i fra at om det var så viktig for henne så fikk hun betale, for så viktig er ikke hår og sminke... ikke engang i bryllup. 

TS, jeg håper du får snakket med venninnen din og sagt i fra at du ikke har sjanse til å betale for dette. 

Anonymkode: eddad...50c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri i verden valgt å bruke 1250,- kroner på sminke! Uansett. Om jeg hadde aldri så god lønn så hadde jeg sagt nei til å betale noe slikt. 

Det er bare sminke og hår! Om venninna mi hadde krevd at jeg måtte betale noen for å fikse håret og sminken min så hadde jeg nok pent sagt i fra at om det var så viktig for henne så fikk hun betale, for så viktig er ikke hår og sminke... ikke engang i bryllup. 

TS, jeg håper du får snakket med venninnen din og sagt i fra at du ikke har sjanse til å betale for dette. 

Anonymkode: eddad...50c

Enig. Man er ikke en dårlig venninne fordi man ikke vil bruke så mye penger på hår og sminke. Helt tullete spør du meg. Sprøtt at noen mener ts bare må betale og heller leve skikkelig trangt og spise ris i noen uker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lisa95 skrev:

Ris spiser nå halve kloden til middag hver eneste dag og i de fleste måltider. Vi er bare ganske bortskjemt

Og du er et troll, så bare slutt å ødelegge denne tråden

Anonymkode: 54e45...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.7.2017 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Jeg turte ikke å si noe på det da. Jeg er konfliktsky og hun mente at vi selv skulle betale for sminke å hår da hun betalte for brudepikekjolen. Bruden har budsjettbryllup.

Anonymkode: 7e967...a16

Bruden har budsjettbryllup?? Hva med brydgommen? Men hvis det er budsjettbryllup burde de kanskje ha kuttet unldvendige utgifter til brudeoikekjoler også. Brudepiker er ikke et "must" i et bryllup...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2017 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Jeg turte ikke å si noe på det da. Jeg er konfliktsky og hun mente at vi selv skulle betale for sminke å hår da hun betalte for brudepikekjolen. Bruden har budsjettbryllup.

Anonymkode: 7e967...a16

Nei, det har hun ikke. Har man budsjettbryllup, har man ikke terner (det er det bridesmaids heter på norsk) som skal være likt kledd og likt sminket. Og forlanger man at sminke og hår skal utføres på et spesifikt sted av en spesifikk person, må man betale for det, på lik linje som at man betaler for at ternene skal ha like kjoler.

Du skulle sagt fra for et halvt år siden at dette ikke var greit. For det er det ikke, uavhengig av hva man tjener. Men nå er nå ting som de er, og selv hadde jeg ikke nølt et øyeblikk med å trekke meg fra hele greia. For helt ærlig. Andres bryllup er ikke så stas. Og å blakke seg fordi man har fått "den store ære" å få se teit ut sammen med en haug andre voksne damer i like kjoler og få være med på et par av bryllupsbildene er seriøst ikke verdt det. Du må gi beskjed om at du ikke har råd til å betale for sminke og make-up, og at dersom hun fortsatt insisterer på det må du dessverre trekke deg fra jobben som terne. Hardt mot hardt er drt eneste som fungerer her. Og dersom det ender med at du må trekke deg, så har du faktisk ikke gått glipp av noe minneverdig.

Endret av Rosalie
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2017 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Har du minstesats på aap nå, så var det vel ikke helt uforventet et halvt år tilbake i tid at du skulle være fattig. Man får ikke aap på dagen liksom. Jeg reagerte også på bruden, frem til nå. Du har trossalt visst om dette en stund. Du kunne ha spart litt under 200 kr i måneden til dette, f.eks.

Anonymkode: f2c9d...74d

Du vet virkelig ingenting. 200,- pr mnd er faktisk et pr middager.....

Anonymkode: c14ec...b86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...