Gå til innhold

Hvor mye løfter dere jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det trener veldig få jenter der jeg trener og jeg er genuint nysgjerrig på hvor sterk det er vanlig å være... Sikkert en sånn tråd fra før, men likevel. Her er noen av mine tall, jeg trener 3x8reps på alle øvelsene bortsett fra pull-ups og tester aldri maks. Veier 62 kg.

Markløft 50kg
Knebøy 55kg
Benkpress 50kg
Pull-ups 3x3
Roing i apparat sittende 30 kg
Face-pulls stående 15kg
Dips 3x8

Anonymkode: 66127...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt med en slik tråd! Tester heller ikke maks fordi jeg ikke har noe behov for det.

Veier 56 kilo

-Trener ikke markløft nå pga skade, men trente med 75 kg 5x5 

- Knebøy 75 kg 3x10 

- Benkpress 18 kilosmanualer (altså 36 kg) 3x8 (øker når jeg greier 3x12) Trener ikke benkpress med stang fordi jeg mener manualer er det beste å gjøre det med og adskillig tyngre. 

- Dips 3x15 

- Strake pushups 25 stk 

- Biceps Curl 10 kilosmanualer 3x10 (skal øke til 12 kilos manualer neste økt) 

- Triceps pushdowns 20 kg i kabelmaskin 3x8 

Husker ærlig talt ikke hva jeg trener med i roing i kabelmaskin, men lurer på om det er 24 kilo 3x15 

 

 

 

Anonymkode: ec60c...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så kjekt med en slik tråd! Tester heller ikke maks fordi jeg ikke har noe behov for det.

Veier 56 kilo

-Trener ikke markløft nå pga skade, men trente med 75 kg 5x5 

- Knebøy 75 kg 3x10 

- Benkpress 18 kilosmanualer (altså 36 kg) 3x8 (øker når jeg greier 3x12) Trener ikke benkpress med stang fordi jeg mener manualer er det beste å gjøre det med og adskillig tyngre. 

- Dips 3x15 

- Strake pushups 25 stk 

- Biceps Curl 10 kilosmanualer 3x10 (skal øke til 12 kilos manualer neste økt) 

- Triceps pushdowns 20 kg i kabelmaskin 3x8 

Husker ærlig talt ikke hva jeg trener med i roing i kabelmaskin, men lurer på om det er 24 kilo 3x15 

 

 

 

Anonymkode: ec60c...cb8

Du er sterk! Og takk for svar :)

Anonymkode: 66127...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er sterke! <3 Imponert over 50 kg benk og 75 kg knebøy! Bøyer meg i støvet. :)

veier 49 kg, her er det jeg tok sist uke:

Knebøy - 57,5 kg (8 x 3)

Markløft - 65 kg (8 x 3)

Benkpress - 35 kg (8 x 3) (med manualer kjører jeg 12 kg 10x3)

Sittende roing - 28 kg (10 x 3)

Dips - 12, 10, 8, 6, 4  (evt 8 x 3 med 5 kg ekstra)

Har flere øvelser, men lister ikke opp alle, er flere dropsett osv.. :) 


 

Anonymkode: 08ddb...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet en del styrke det siste året pga mindre trening. Men har planer om å komme tilbake der jeg var. Er nå 61 kg. Per nå løfter jeg:

85 kilo knebøy 5 reps på tre sett (varmer opp med kroppsvekt, så 10*40 kg, 8*60 kg, 8*70 kg) 

95 kilo markløft 5 reps tre sett (samme oppvarming som over omtrent)

Kjører en del hip thrust og tar nå 160 kg 8 ganger tre sett

Styrken i overkroppen er helt latterlig dårlig i forhold til beina, så det gidder jeg nesten ikke tenke på engang 😅

Jeg har endret innlegget i henhold til reglene om høyde og vekt. Les festet innlegg.

sofie777, mod

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meste jeg har tatt er 110 kg i markløft men ved riktig trening kunne jeg nok greid mye mer da jeg har en sterk rygg og generelt eksplosive muskler. Vekt 80 kg 

Anonymkode: a7cf7...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjekt med en slik tråd! Tester heller ikke maks fordi jeg ikke har noe behov for det.

Veier 56 kilo

-Trener ikke markløft nå pga skade, men trente med 75 kg 5x5 

- Knebøy 75 kg 3x10 

- Benkpress 18 kilosmanualer (altså 36 kg) 3x8 (øker når jeg greier 3x12) Trener ikke benkpress med stang fordi jeg mener manualer er det beste å gjøre det med og adskillig tyngre. 

- Dips 3x15 

- Strake pushups 25 stk 

- Biceps Curl 10 kilosmanualer 3x10 (skal øke til 12 kilos manualer neste økt) 

- Triceps pushdowns 20 kg i kabelmaskin 3x8 

Husker ærlig talt ikke hva jeg trener med i roing i kabelmaskin, men lurer på om det er 24 kilo 3x15 

 

 

 

Anonymkode: ec60c...cb8

Ikke ts,men hvor lenge hardu trent og hvor ofte trener du? 

Anonymkode: 4181f...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å bli sterkere men er fornøyd med det jeg klarer per dags dato :jepp: Har klart 55 kg på knebøy som er det meste, men per dags dato er jeg på 50 kilo eller 52,5 kg. Kommer litt an på dagsformen min 

Markløft 52,5 kg 3*9
Knebøy 52,5kg 3*9
Benkpress 25 kg 3*8
Pull-ups 3*9 (men jeg trenger alltid hjelp på de tre siste)
Roing i apparat sittende 26 kg 3*10
Facepull 11,25 4*12
Dips 3x8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ts,men hvor lenge hardu trent og hvor ofte trener du? 

Anonymkode: 4181f...3d4

For tiden trener jeg kun styrke 2 ganger i uken med helkropp hver gang på grunn av at jeg i stedet går og jogger mye i fjellet. Vanligvis trener jeg styrke 4-6 dager i uken og kjører 2-splitt. Trener kondisjon vanligvis 3 dager i uken i tillegg til styrken, men nå blir det fort 4 dager i uken med kondisjonstrening. På grunn av at jeg jogger såpass mye har jeg derfor mindre fremgang på styrkefronten, men satser på for det meste vedlikehold der i sommer og så blir det mer styrke til høsten og vinteren. Hvor hardt jeg trener varierer etter formen og hvor mange økter jeg har i uka. Nå når jeg kun har to styrkeøkter i uka blir det veldig lange og tunge økter for å komme gjennom alt. 

Har trent hele livet stort sett, men begynte mer seriøst med styrke i desember i fjor. 

Anonymkode: ec60c...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veier 75.

Markløft 110 kg
Knebøy 85 kg
Benkpress vet ikke. Benker ikke. 
Pull-ups 5x5
Roing i apparat sittende aner ikke.
Face-pulls stående ikke prøvd
Dips 5x5 er vel det meste, fordi jeg har det i opplegget. Aldri maxa. 

Tar også 50 kg push press

Klarer 2 muscle ups

Og tar thrusters med 45 kg i sett med burpees. Antall varierer, men her må jeg som regel legge inn noen pausedrag på topp. 

Derimot så løper jeg vel 200 meter før jeg er dau, klarer ikke for harde livet å ta mer enn tre push ups(men det går nok mer på psyken) og er heelt gåen i arma etter pull-ups. 

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Anonymkode: b09a3...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter som løfter er gøy!

har 1rm Max i mark på 135

85 kg i bøy

55 kg i benk. 

Kunne nok økt i benk og bøy, men har så skjelden noen til å sikre meg at jeg holder meg på det jeg vet jeg kan og kjører heller flere sett/reps. 

Endret av Dixie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For tiden trener jeg kun styrke 2 ganger i uken med helkropp hver gang på grunn av at jeg i stedet går og jogger mye i fjellet. Vanligvis trener jeg styrke 4-6 dager i uken og kjører 2-splitt. Trener kondisjon vanligvis 3 dager i uken i tillegg til styrken, men nå blir det fort 4 dager i uken med kondisjonstrening. På grunn av at jeg jogger såpass mye har jeg derfor mindre fremgang på styrkefronten, men satser på for det meste vedlikehold der i sommer og så blir det mer styrke til høsten og vinteren. Hvor hardt jeg trener varierer etter formen og hvor mange økter jeg har i uka. Nå når jeg kun har to styrkeøkter i uka blir det veldig lange og tunge økter for å komme gjennom alt. 

Har trent hele livet stort sett, men begynte mer seriøst med styrke i desember i fjor. 

Anonymkode: ec60c...cb8

Tusen takk for svar! Syns det er interessant å lese om hvordan andre trener for å bli sterke da jeg er på god vei til å bli sterkere enn jeg noensinne har vært og det er så moro! Jeg bør nok trene litt flere ganger i uka,.trener 3 dager i uka men har to barn som tar mye energi så får vel bare gi det ekstra tid. 

 

Beklager at jeg kuppet tråden din, ts!

Anonymkode: 4181f...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke skrive mitt, men syns det er så rart å se store tall på markløft med "mye" mindre på sittende roing. Jeg blir sterkere på markløft og øvrige ryggøvelser samtidig. Hvordan løfter dere mark egentlig? Så ei dame i går som løftet helt merkelig. Men hun gjorde alle øvelser merkelig, hun får problemer med rygg og skuldre snart. Er dere sikre på teknikken? 

Anonymkode: 447c5...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har trent styrke aktivt nå de 4 siste ukene bare. Har alltid trent en del, og trener stort sett 5 økter i uka, men har det siste året blitt mye gruppetimer og cardio. Så akkurat nå ser det ca slik ut: 

Markløft: 75 kg, 4x6 reps

Knebøy: 52,5 kg, 3x8 reps

Benkpress med stang: 40 kg, 3×6 reps, med manualer 16 kg, 3x8

Tar bare en pull up, er ganske tung for tiden... nedtrekk 50 kg, 3x8

Sittende roing 40 kg 3x8

Ingen dips pga skulderskade

Veier 75 kg 🙄

Anonymkode: 9ae6a...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HEB1234
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke skrive mitt, men syns det er så rart å se store tall på markløft med "mye" mindre på sittende roing. Jeg blir sterkere på markløft og øvrige ryggøvelser samtidig. Hvordan løfter dere mark egentlig? Så ei dame i går som løftet helt merkelig. Men hun gjorde alle øvelser merkelig, hun får problemer med rygg og skuldre snart. Er dere sikre på teknikken? 

Anonymkode: 447c5...ab0

Roing er jo en helt annen øvelse enn mark. 

Selvfølgelig blir en sterkere i rygg av mark, men det er jo helt forskjellige muskelkombinasjoner i de to øvelsene. En er ikke sterkere enn det svakeste ledd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke skrive mitt, men syns det er så rart å se store tall på markløft med "mye" mindre på sittende roing. Jeg blir sterkere på markløft og øvrige ryggøvelser samtidig. Hvordan løfter dere mark egentlig? Så ei dame i går som løftet helt merkelig. Men hun gjorde alle øvelser merkelig, hun får problemer med rygg og skuldre snart. Er dere sikre på teknikken? 

Anonymkode: 447c5...ab0

Det er ikke slik at man skal trene roing i kabelmaskin like tungt som markløft, så jeg forstår ikke hva du mener? Jeg er veldig sikker på teknikk de gangene jeg tar det ihvertfall. 

Anonymkode: ec60c...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, HEB1234 skrev:

Roing er jo en helt annen øvelse enn mark. 

Selvfølgelig blir en sterkere i rygg av mark, men det er jo helt forskjellige muskelkombinasjoner i de to øvelsene. En er ikke sterkere enn det svakeste ledd :-)

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik at man skal trene roing i kabelmaskin like tungt som markløft, så jeg forstår ikke hva du mener? Jeg er veldig sikker på teknikk de gangene jeg tar det ihvertfall. 

Anonymkode: ec60c...cb8

Joda, jeg er enig med dere. Men 20 osv i roing er veldig lite og 75 i mark er mye (for en ordinær mosjonist), jeg får ikke de to tingene til å stemme overens. Jeg liker proporsjonalt på begge. Nedtrekk også. Ryggen drar jo med seg styrke på forskjellig måte i forskjellige øvelser. Jeg drar over 40 i roing, men "bare" 65 på strake markløft. Jeg har hatt jevn progresjon på begge deler. Bare syns det var snodig. 

Anonymkode: 447c5...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye skrivefeil der. Beklager det. 

Anonymkode: 447c5...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HEB1234
AnonymBruker skrev (På 26.7.2017 den 23.45):

 

Joda, jeg er enig med dere. Men 20 osv i roing er veldig lite og 75 i mark er mye (for en ordinær mosjonist), jeg får ikke de to tingene til å stemme overens. Jeg liker proporsjonalt på begge. Nedtrekk også. Ryggen drar jo med seg styrke på forskjellig måte i forskjellige øvelser. Jeg drar over 40 i roing, men "bare" 65 på strake markløft. Jeg har hatt jevn progresjon på begge deler. Bare syns det var snodig. 

Anonymkode: 447c5...ab0

 

Endret av HEB1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...