Gå til innhold

Dere som ikke har sparekonto,men kun bufferkonto. Og dere som ikke har bufferkonto


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ulike meninger om hvor mye en bufferkonto må ha. Noen sier 3 mndlønninger. Nå har folk ulike inntekter,men utgiftene er lik,om noe skulle skje. Eks ny vaskemaskin,tannlege,rørlegger osv. Mange vil klare dette med å bruke brukskonto,for mange går ikke det.

Dere som har lite,eller ingenting hva gjør dere om dere trenger: bilreprasjon,rørlegger,elektriker, tv/ vaskemaskin ryker?

Tenkte på dette nå,for en bekjent som er arvelig har brukt opp buffer. På eukontroll med bilen ble ikke dekkene godkjent,og hun må ha nye. Noe som koster flere tusen

Anonymkode: 5f01e...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utsetter til lønningsdag og betaler da.

Og bygger opp ny buffer. 

Anonymkode: 78dde...9ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder slike småsummer så er det avhengig av hvor høy inntekt man har om det er krise dersom man ikke har noen sparepenger igjen. Har man ok inntekt kan man kjøpe det man trenger på kredittkort og så betale når neste lønning kommer, før rentene begynner å løpe. Har man derimot lav lønn bør man absolutt spare seg opp en rikelig buffer for slike tilfeller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det å være fattig til en grad. Ja man har tak over hodet og mat på bordet, men det er krise om vaskemaskinen / bilen må fikses. En i min familie er godt voksen, lavtlønnet og kronisk pengelens, og type hvitevarer og dekk blir kjøpt brukt. Buffer har personen aldri hatt. Har man ikke råd, så har man ikke råd. 

Anonymkode: 2d79e...584

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgiftene til vaskemaskin er da ikke like, det kommer ann på hva man legger seg på. En Miele maskin koster mer enn en Asko for eksempel.. Dessuten får jeg mer renter på bufferkontoen enn på sparekontoen om dagen.. Og penger i fond osv er jo en risikosport på høyt / lavere plan alt ettersom.. Så jeg tenker at så lenge man selv tar høyde for eget nivå av sikkerhet og behov osv får andre la være å henge seg for mye opp i det som ikke angår dem.

Så syns jeg også det er litt småfrekt å mene noe om andres økonomi egentlig, selv de som alltid er blakk og sløser osv.. Man kan med fordel feie for egen dør og kun det tenker jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte på dette nå,for en bekjent som er arvelig har brukt opp buffer.

Anonymkode: 5f01e...c0e

Hva mente du her? Hva betyr det at en person er "arvelig"?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Million skrev:

Hva mente du her? Hva betyr det at en person er "arvelig"?

Tipper det skulle stått "arbeidsledig".. :)

Anonymkode: 0c756...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uføretrygdet, men har en livsforsikringsutbetaling i tillegg til ytelsen fra NAV, så sammenlagt har jeg en inntekt jeg kan leve av. Har kjøpt meg egen bolig (leilighet i blokk) og forsørger et barn (og en hund).

Selv om jeg har beskjeden netto inntekt i måneden, så har jeg vært smart nok til å spare. Jeg sparte lenge før jeg skilte meg, men jeg har spart en del etter at jeg ble skilt også. På bufferkontoen min har jeg 120.000 kr.

I tillegg har jeg en sparekonto for oppussing, og en sparekonto for vaskemaskin. Badet skal renoveres i regi av borettslaget neste år, og da blir det plass til vaskemaskin der. Det er det ikke pr i dag, så jeg bruker vaskekjelleren i blokka nå. Men siden jeg vet over ett år i forveien at neste år vil jeg trenge penger til ny vaskemaskin, har jeg opprettet en sparekonto til det og overfører 500 i mnd til den. Da kan jeg stort sett velge den vaskemaskinen jeg har lyst på neste år, når badet er ferdig renovert og pusset opp.

Har også regningskonto med en del tusen på, som jeg belaster alle regninger fra. Overfører et fast minimumsbeløp hver mnd til regningskontoen. Noen ganger fører jeg over litt ekstra, for å ha litt mer å gå på eller hvis jeg vet at det kommer en større engangs-regning. Som f.eks. nå, jeg har kjøpt meg ny iphone 7 og betalte den med Mastercard på nett. Nå har jeg ført over 7000,- kr til regningskontoen denne mnd, for å ha penger til å betale hele Mastercardregningen når den kommer neste måned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke folk som har flere kontoer. Det er vanligvis fattige som har masse forskjellige kontoer. Man trenger bare en, og et budsjett. Budsjettet forteller deg hva du har planlagt med pengene (buffer, sparing, eller annet forbruk).

Skjønner ikke problemet med vaskemaskiner og sånt, de varer i fem år og så må de byttes. Kan ikke være mer forutsigbart. Dekkene vet du jo også når de må byttes, jeg blir skremt av at mennesker må på EU-kontroll før de oppdager at dekkene deres er utslitt. Mer skremmende at hun kjører med blankpolerte dekk enn at hun ikke har penger, hva om det hadde regnet mye? Da hadde hun risikert å seile av veien.

Dessuten, disse "uforutsette" utgiftene, de er jo på småbeløp. Har ikke folk kredittkort? Jeg tror jeg har 300 000 i kredittgrense på kredittkortene mine. Så kan jeg betale neste måned, hvis jeg trenger ekstra penger jobber jeg jo bare mer. Det er ingen problem å jobbe 200% en måned hvis man er litt blakk.

Folk som ikke har råd til rørlegger bør leie isteden for å eie. Fordelen med å leie er at du slipper å betale for alt som slutter å funke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulike meninger om hvor mye en bufferkonto må ha. Noen sier 3 mndlønninger. Nå har folk ulike inntekter,men utgiftene er lik,om noe skulle skje. Eks ny vaskemaskin,tannlege,rørlegger osv. Mange vil klare dette med å bruke brukskonto,for mange går ikke det.

Dere som har lite,eller ingenting hva gjør dere om dere trenger: bilreprasjon,rørlegger,elektriker, tv/ vaskemaskin ryker?

Tenkte på dette nå,for en bekjent som er arvelig har brukt opp buffer. På eukontroll med bilen ble ikke dekkene godkjent,og hun må ha nye. Noe som koster flere tusen

Anonymkode: 5f01e...c0e

Har ikke råd til å spare noe eller ha noen bufferkonto. Når det skjer kriser, må man enten ta det på kreditt, som gjør at tiden fremover blir enda verre økonomisk sett, eller så må man ringe og spørre på de faste utgiftene om man kan dele opp betalingen pga uforutsette utgifter, eller utsette det en måned, som også gjør det verre fremover. Fattigdom er gøy,dere.

Anonymkode: eecf6...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg skjønner ikke folk som har flere kontoer. Det er vanligvis fattige som har masse forskjellige kontoer. Man trenger bare en, og et budsjett. Budsjettet forteller deg hva du har planlagt med pengene (buffer, sparing, eller annet forbruk).

Skjønner ikke problemet med vaskemaskiner og sånt, de varer i fem år og så må de byttes. Kan ikke være mer forutsigbart. Dekkene vet du jo også når de må byttes, jeg blir skremt av at mennesker må på EU-kontroll før de oppdager at dekkene deres er utslitt. Mer skremmende at hun kjører med blankpolerte dekk enn at hun ikke har penger, hva om det hadde regnet mye? Da hadde hun risikert å seile av veien.

Dessuten, disse "uforutsette" utgiftene, de er jo på småbeløp. Har ikke folk kredittkort? Jeg tror jeg har 300 000 i kredittgrense på kredittkortene mine. Så kan jeg betale neste måned, hvis jeg trenger ekstra penger jobber jeg jo bare mer. Det er ingen problem å jobbe 200% en måned hvis man er litt blakk.

Folk som ikke har råd til rørlegger bør leie isteden for å eie. Fordelen med å leie er at du slipper å betale for alt som slutter å funke.

Jobbe 200 % er vel ikke realistisk for de fleste. Tror det et vanskelig for folk å spare. De med lav lønn.De leier ofte dyrt.  Trygdede.Nyetablerte. tror ikke det er så enkelt som du mener. Ja,hun trodde dekkene holdt en stund til. Det kunne jo glatt vært noe annet på bilen,som koster mye.

Anonymkode: 5f01e...c0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg skjønner ikke folk som har flere kontoer. Det er vanligvis fattige som har masse forskjellige kontoer. Man trenger bare en, og et budsjett. Budsjettet forteller deg hva du har planlagt med pengene (buffer, sparing, eller annet forbruk).

Skjønner ikke problemet med vaskemaskiner og sånt, de varer i fem år og så må de byttes. Kan ikke være mer forutsigbart. Dekkene vet du jo også når de må byttes, jeg blir skremt av at mennesker må på EU-kontroll før de oppdager at dekkene deres er utslitt. Mer skremmende at hun kjører med blankpolerte dekk enn at hun ikke har penger, hva om det hadde regnet mye? Da hadde hun risikert å seile av veien.

Dessuten, disse "uforutsette" utgiftene, de er jo på småbeløp. Har ikke folk kredittkort? Jeg tror jeg har 300 000 i kredittgrense på kredittkortene mine. Så kan jeg betale neste måned, hvis jeg trenger ekstra penger jobber jeg jo bare mer. Det er ingen problem å jobbe 200% en måned hvis man er litt blakk.

Folk som ikke har råd til rørlegger bør leie isteden for å eie. Fordelen med å leie er at du slipper å betale for alt som slutter å funke.

Hjelpes...

Jeg er vel det motsatte av fattig. Jeg er gjeldfri, eier 50% av en enebolig med verdi på rundt 7 mill, har bil, båt, hytte, og 5 konti og 3 fond med til sammen over 600 000. Jeg er vel dum, jeg da? 

Har du noen som helst grunn til IKKE å ha mange konti?

En ting er at man ikke bør ha debetkort direkte knyttet til en konti med mye pæng. Så bare det er grunn til å ha minst to konti. En annen ting er at det ofte er ulike betingelser til konti, som at man kan få høyere rente mot at man har begrensning på uttak. 

Og så er det nok en god del av oss som synes det er greit å ha "penger som ikke skal brukes NÅ" ute av syne på en egen konto. 

En vaskemaskin kan vare både lenger og kortere enn 5 år ;) Om den er kjempegammel bør man vel være forberedt på at den kan ryke, men jeg for min del forventer at vaskemaskinen varer i mer enn 5 år. Samtlige maskiner jeg har hatt har vart langt mer enn det. Så jeg hadde blitt overrasket om min røk etter bare 5 år. Garantien er riktignok ikke på mer, men det betyr ikke at forventet levealder bare er 5 år. 

Anonymkode: a6d23...bd8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jobbe 200 % er vel ikke realistisk for de fleste. Tror det et vanskelig for folk å spare. De med lav lønn.De leier ofte dyrt.  Trygdede.Nyetablerte. tror ikke det er så enkelt som du mener. Ja,hun trodde dekkene holdt en stund til. Det kunne jo glatt vært noe annet på bilen,som koster mye.

Anonymkode: 5f01e...c0e

Tro kan hun gjøre i kirken. Å kontrollere dekk er trivielt enkelt og noe alle burde kunne. Det tar heller ikke noe tid, ved å kaste et blikk på dekket ser du jo om det er i orden (mønsterdybde, sprekker, og i tillegg bør man ta hensyn til alder).

Å leie er sjeldent dyrere enn å eie når det kommer til likvide midler. Folk med lav inntekt kan med fordel leie, da slipper de uforutsette utgifter. Dog er det riktig at mange lavtlønnede lever over evne isteden for å tilpasse seg sin økonomiske situasjon.

Jeg kjører ikke gamle biler nettopp for å slippe slike problemer, og fordi jeg verdsetter mitt liv og helse. Gamle biler er livsfarlige. Men hvis man kjører et gammelt vrak er det jo bare å kjøpe et nytt et...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjelpes...

Jeg er vel det motsatte av fattig. Jeg er gjeldfri, eier 50% av en enebolig med verdi på rundt 7 mill, har bil, båt, hytte, og 5 konti og 3 fond med til sammen over 600 000. Jeg er vel dum, jeg da? 

Har du noen som helst grunn til IKKE å ha mange konti?

En ting er at man ikke bør ha debetkort direkte knyttet til en konti med mye pæng. Så bare det er grunn til å ha minst to konti. En annen ting er at det ofte er ulike betingelser til konti, som at man kan få høyere rente mot at man har begrensning på uttak. 

Og så er det nok en god del av oss som synes det er greit å ha "penger som ikke skal brukes NÅ" ute av syne på en egen konto. 

En vaskemaskin kan vare både lenger og kortere enn 5 år ;) Om den er kjempegammel bør man vel være forberedt på at den kan ryke, men jeg for min del forventer at vaskemaskinen varer i mer enn 5 år. Samtlige maskiner jeg har hatt har vart langt mer enn det. Så jeg hadde blitt overrasket om min røk etter bare 5 år. Garantien er riktignok ikke på mer, men det betyr ikke at forventet levealder bare er 5 år. 

Anonymkode: a6d23...bd8

Jeg sa at personer med lite penger ikke burde ha masse kontoer og at å flytte penger mellom kontoer ikke er hensiktsmessig økonomistyring.

Kort knyttet til konto ser jeg på som lite hensiktsmessig, bruker kredittkort. Personer med stram økonomi burde ikke låse pengene sine eller putte dem på kontoer med uttaksbegrensninger. Husker noen på luksusfellen som hadde sånn autosparing og fikk gebyr hver måned når de måtte ta pengene ut igjen.

Garanti er for det meste irrelevant i Norge. Reklamasjon er det som har noe å si, med mindre du har en garanti som er lengre enn fem år. Men de fleste garantier har så håpløse vilkår at de er verdiløse. Etter fem år satser jeg på at jeg trenger noe nytt og sørger for å ha penger til det (for kritiske ting som kjøleskap, komfyr, vaskemaskin). For ting jeg ikke trenger er det ikke noe vits å øremerke penger, som feks tørketrommel eller fjernsyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg er i målgruppen, vi tjener veldig gjennomsnittlig, har to barn, stort huslån. Vi har ikke bufferkonto. Vi har kredittkort og boligkreditt. Ekstra midler settes inn på huslånet så mye som vi kan. Er dessverre heller sjelden. Om kjøleskapet ryker eller bilen trenger verksted så bruker vi kredittkort og forsøker dekke dette så godt vi kan på neste lønninger, og om vi ikke klarer å nulle ut kredittkortet før renter påløper (45 dager) så tar vi penger fra huslånet for å nulle det ut. 

Det er vår krisekonto. Og sparekonto. Og feriesparing. 

Anonymkode: 299dd...252

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Tro kan hun gjøre i kirken. Å kontrollere dekk er trivielt enkelt og noe alle burde kunne. Det tar heller ikke noe tid, ved å kaste et blikk på dekket ser du jo om det er i orden (mønsterdybde, sprekker, og i tillegg bør man ta hensyn til alder).

Å leie er sjeldent dyrere enn å eie når det kommer til likvide midler. Folk med lav inntekt kan med fordel leie, da slipper de uforutsette utgifter. Dog er det riktig at mange lavtlønnede lever over evne isteden for å tilpasse seg sin økonomiske situasjon.

Jeg kjører ikke gamle biler nettopp for å slippe slike problemer, og fordi jeg verdsetter mitt liv og helse. Gamle biler er livsfarlige. Men hvis man kjører et gammelt vrak er det jo bare å kjøpe et nytt et...

Jeg sa at personer med lite penger ikke burde ha masse kontoer og at å flytte penger mellom kontoer ikke er hensiktsmessig økonomistyring.

Kort knyttet til konto ser jeg på som lite hensiktsmessig, bruker kredittkort. Personer med stram økonomi burde ikke låse pengene sine eller putte dem på kontoer med uttaksbegrensninger. Husker noen på luksusfellen som hadde sånn autosparing og fikk gebyr hver måned når de måtte ta pengene ut igjen.

Garanti er for det meste irrelevant i Norge. Reklamasjon er det som har noe å si, med mindre du har en garanti som er lengre enn fem år. Men de fleste garantier har så håpløse vilkår at de er verdiløse. Etter fem år satser jeg på at jeg trenger noe nytt og sørger for å ha penger til det (for kritiske ting som kjøleskap, komfyr, vaskemaskin). For ting jeg ikke trenger er det ikke noe vits å øremerke penger, som feks tørketrommel eller fjernsyn.

Det er langt ifra alle steder du kan betale med kredittkort. Derfor trenger man debetkort. Det er helt vanlig at steder som lege- og tannlegekontor ikke tar kredittkort, for eksempel. Også i utlandet er det mange som ikke tar kredittkort. 

Du velger jo selv å spare opp til å kjøpe nytt før ting går sund. Her er det snakk om de som IKKE gjør det. 

Hvorfor er det ikke hensiktsmessig å flytte penger mellom konti? Det koster som regel ingenting, men man kan derimot tjene på det om man har noen konti med høy rente, men med begrensninger på antall uttak. Jeg tjener flere tusen kr på å ha pengene mine på en høyrentekonto enn på en sparekonto. På høyrentekontoen min har jeg over 2% rente, mens på sparekontoen ligger vel renten på 0,2 sånn ca. 

Anonymkode: a6d23...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er langt ifra alle steder du kan betale med kredittkort. Derfor trenger man debetkort. Det er helt vanlig at steder som lege- og tannlegekontor ikke tar kredittkort, for eksempel. Også i utlandet er det mange som ikke tar kredittkort. 

Du velger jo selv å spare opp til å kjøpe nytt før ting går sund. Her er det snakk om de som IKKE gjør det. 

Hvorfor er det ikke hensiktsmessig å flytte penger mellom konti? Det koster som regel ingenting, men man kan derimot tjene på det om man har noen konti med høy rente, men med begrensninger på antall uttak. Jeg tjener flere tusen kr på å ha pengene mine på en høyrentekonto enn på en sparekonto. På høyrentekontoen min har jeg over 2% rente, mens på sparekontoen ligger vel renten på 0,2 sånn ca. 

Anonymkode: a6d23...bd8

Steder som ikke godtar kredittkort betaler jeg enten kontant eller så unngår jeg dem (vanligvis det siste). Bedrifter som ikke tar i mot kredittkort er som regel drevet av noen som ikke kan noe om å drive bedrift (det er mye dyrere å drive med kontanthåndtering enn gebyrene til kredittkort), eventuelt noen som snyter på skatten, uansett hva årsaken er trenger jeg ikke støtte dem.

Tar dem ikke kredittkort på legekontoret betaler jeg kontant. Hvis de klager på det ber jeg dem begynne å ta i mot kredittkort. Hvis de nekter kontanter ber jeg dem sende faktura, eventuelt fakturagebyr trekker jeg selvsagt fra først.

Hvis du har flere hundre tusen på vanlig konto taper du jo penger målt mot inflasjon uansett. Så det du mener er at du taper litt mindre penger. Likvide penger koster, hvis du ikke trenger å ha dem likvid finnes det bedre steder å putte pengene. Langsiktig sparing på bankkonto er ulogisk, og en buffer vet du jo aldri hvor ofte du må ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bil har jeg ikke og finn.no flyter over av vaskemaskiner som gis bort, så er ikke så bekymret for det heller :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, amativeReflection skrev:

Steder som ikke godtar kredittkort betaler jeg enten kontant eller så unngår jeg dem (vanligvis det siste). Bedrifter som ikke tar i mot kredittkort er som regel drevet av noen som ikke kan noe om å drive bedrift (det er mye dyrere å drive med kontanthåndtering enn gebyrene til kredittkort), eventuelt noen som snyter på skatten, uansett hva årsaken er trenger jeg ikke støtte dem.

Tar dem ikke kredittkort på legekontoret betaler jeg kontant. Hvis de klager på det ber jeg dem begynne å ta i mot kredittkort. Hvis de nekter kontanter ber jeg dem sende faktura, eventuelt fakturagebyr trekker jeg selvsagt fra først.

Hvis du har flere hundre tusen på vanlig konto taper du jo penger målt mot inflasjon uansett. Så det du mener er at du taper litt mindre penger. Likvide penger koster, hvis du ikke trenger å ha dem likvid finnes det bedre steder å putte pengene. Langsiktig sparing på bankkonto er ulogisk, og en buffer vet du jo aldri hvor ofte du må ta av.

Hvor får du disse kontantene fra, da? Tar du ut kontanter i minibank med kredittkort? Det er i så fall heftige gebyrer for på de fleste kredittkort. 

Og er det virkelig, helt alvorlig mener du, enklere å betale kontant, passe på at man til enhver tid har kontanter i lommo, enn å bare ha et debetkort...? Spør du alltid om de tar kredittkort før du begynner å handle i en butikk? 

Det er langt ifra at det bare er lyssky grunner for ikke å ta kredittkort. Det koster bedrifter mye å ha støtte for kredittkort, så små bedrifter kan rett og slett slite med å ha råd til det. Det er ikke sånn at å betale med debetkort gjør det lettere å snyte på skatten.. det ser jo skattemyndighetene ingen forskjell på, om du har betalt med debet eller kredit. 

Anonymkode: a6d23...bd8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får du disse kontantene fra, da? Tar du ut kontanter i minibank med kredittkort? Det er i så fall heftige gebyrer for på de fleste kredittkort. 

Og er det virkelig, helt alvorlig mener du, enklere å betale kontant, passe på at man til enhver tid har kontanter i lommo, enn å bare ha et debetkort...? Spør du alltid om de tar kredittkort før du begynner å handle i en butikk? 

Det er langt ifra at det bare er lyssky grunner for ikke å ta kredittkort. Det koster bedrifter mye å ha støtte for kredittkort, så små bedrifter kan rett og slett slite med å ha råd til det. Det er ikke sånn at å betale med debetkort gjør det lettere å snyte på skatten.. det ser jo skattemyndighetene ingen forskjell på, om du har betalt med debet eller kredit. 

Anonymkode: a6d23...bd8

Gratis på enkelte kort. Og jeg trenger kontanter så sjeldent at det fortsatt vil lønne seg. Jeg synes ei heller 29 kroner er et heftig gebyr.

Jeg møter aldri på kontantproblemet. Nesten alle bedrifter tar kredittkort. Hvis butikken ikke tar kredittkort ved kassen drar jeg bare.

Det koster noen få hundre kroner pluss et prosentvis gebyr. Det er latterlig lavt, og som jeg nevnte er prisen BETYDELIG lavere enn kontanthåndtering. For alle andre enn de som enten er for inkompetent til å gjennomføre regnestykket eller snyter på skatten er det lønnsomt å ta i mot kredittkort. Restauranter som har gode marginer taper bare noen få kunder unngår dem fordi de ikke tar i mot ønsket betalingsmåte.

Nettbutikker forstår disse problemene, derfor er de raskere med å godta vipps, eller mcash og lignende. Dessverre er det mange håpløse personer som styrer bedrifter som tydeligvis ikke behersker grunnleggende matte.

Hvis tannlegen min ikke tok kredittkort hadde jeg funnet meg en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er student og har ikke bufferkonto, men sparekonto. Skulle det være noe kan jeg da bare ta fra sparekontoen. Trenger ikke en haug med kontoer. Eier ikke bil og hvitevarene er huseier sine, så det verste som kan skje er vel om jeg må ha ny PC eller telefon hvis den plutselig skulle blitt ødelagt og da har jeg jo sparekonto :)

Anonymkode: 260ad...1fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...