Gå til innhold

Bruker du ordet "neger"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke type "jævla neger", Men mer som han nye naboen er neger?

Anonymkode: a80e1...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Bruker ordet svart, men mener ikke noe ille med det. Er fra bygda. Har venner som er det jeg kaller svart (selv om de ikke er svart, men brun) Og hvis vi snakker om hudfarge sier jeg til dem at de er svart, og de tar seg ikke nær av det for de vet at jeg absolutt ikke har fordommer mot svarte. Jeg kaller meg selv hvit også selv om jeg ikke er hvit, men litt mer rosaaktig. 

Anonymkode: 8efca...00f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Nei. Siden det er et negativt ord,  sier heller ikke  soper om  homofile eller  krøpling om funksjonshemmede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, selvfølgelig ikke.

Anonymkode: ae5e3...76c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis jeg snakker med en svart person. Ellers bruker jeg afrikaner, amerikaner, svart osv.

Anonymkode: 62443...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker bare ordet "person". Skulle jeg hatt behov for å nevne hudfarge, sier jeg "mørkhudet".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rasistisk å si at neger er et stygt ord. Neger kommer fra negro som betyr svart

Det er også rasistisk å si at å si noen er svart er rasistisk. Det er bare fargen.. Det er rasister som legger noe i det, at det liksom skal være noe galt i fargen deres så man ikke kan si det

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er så gammel at ordet er naturlig for meg å bruke. Mener ingenting negativt med det, er bare slik at folk fra Afrika heter neger i mitt hode. Prøver å unngå å bruke det da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke på en stygg måte. 

Anonymkode: ec2fd...dd3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg vokste opp så var ikke neger stygt å si. Jeg bruker aldri ordet som noe negativt, men passer veldig på når og hvem som er rundt meg når jeg sier det. Prøver så klart å unngå det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Nei. Siden det er et negativt ord,  sier heller ikke  soper om  homofile eller  krøpling om funksjonshemmede

Hva kaller du dem for da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser på neger på lik linje som ordet handikappede og blinde. Helt sykt at alle de tre er ting man ikke har lov å si. Det er helt vanlige ord som beskriver noe. 

Anonymkode: 61f53...590

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, Testosteron skrev:

Hva kaller du dem for da?

Afrikaner eller mørkhudet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...