Gå til innhold

Hans dårlige hygiene gjør oss til "sosiale pariaer" særlig om sommeren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en tidligere kollega som var slik. Han kjøpte nye klær i stedet for å vaske de. Tok ikke vare på personlig stell og luktet meget fælt. Dusjet kun når flere av oss påpekte at det var på tide med en vask. 

 

Kontakt fastlegen for en bekymringsmelding. Mannen din trenger hjelp. 

Anonymkode: faa0f...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får forklare han hvordan DU føler det, det er godt mulig han er deprimert, men han skal ikke gjøre deg deprimert også... Jeg skjønner at folk har ulike faser i livet, men det er ikke alltid sundt hvis de ikke gjør noe med de tingene de kan gjøre noe med.

For å snu det rundt, hadde f.eks du latt være å gjøre A), B) eller C), så hadde vel han tatt det opp med deg? 

Endret av Callisto83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS har bedt han dusje oftere fordi han lukter. TS har bedt han gå til legen fordi han lukter. TS har bedt han gå til tannlegen på grunn av dårlig ånde. TS må lufte ut og vaske sengetøy hver eneste dag på sommeren. TS må søren meg bytte ut et møbel på grunn av at han lukter. 

TS går virkelig ikke rundt grøten her. Uansett hvor mye hun sier ifra kommer ikke dette til å endre seg, og det er helt håpløst å råde henne til akkurat dette. Det hun bør gjøre er å kvitte seg med denne mannen. 

Anonymkode: 32569...b52

Jeg ser poenget ditt, men jeg tror du (med vilje?) har misforstått innlegget mitt. 

For det første, det du hevder vet vi ikke detaljer om. TS kan mene og synes at hun har sagt ifra, men vi vet bare hva hun sier hun har sagt. Spør du ham, kanskje han ikke kjenner seg igjen i at de har drøftet noen problemer rundt dette?

Jeg tror poenget mitt var at dette er ikke en situasjon TS bare skal la skure mer, uavhengig av hva hun allerede har gjort, og det virker det jo som om du er enig i. Jeg mente heller ikke at å "si ifra" betyr "nå dusjer du", men snarere "nå dusjer du ellers så er forholdet over". 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier (for) mye slemt til å ha vært rammet selv....

Anonymkode: de32d...04c

For du kjenner meg liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi at jeg spør, TS: Har dere sex? Er det mulig å ha noe fysisk forhold til denne mannen?

Hadde det vært min mann hadde jeg dratt ham med til fastlegen og insistert på at han ble utredet for depresjon. Hvis det ikke er noen annen årsak enn at han ikke gidder, vel, da hadde ikke jeg giddet heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde definitivt flyttet! Det er direkte respektløst ovenfor deg. Han må da klare å vaske seg og ha god personlig hygiene.

Anonymkode: 031d6...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke giddet å være i et sånt forhold. Si rett ut at enten begynner han med daglig dusj, deo og tannpuss eller så flytter du ut. En uke til, så er det stopp. Så ringer du selvfølgelig alle vennene deres og sier at det er over, så du bli invitert og har venner når du er alene. 

Anonymkode: e1fe0...18f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Ok. Regner med at du er en av de som er litt lei seg og kaller det depresjon.

Har ingen tro på at du vet hva kronisk, klinisk depresjon er.

Så hva er det du mener da? At deprimerte ikke skal søke hjelp? 

Det er veldig vanskelig å være i en situasjon som TS er når mannen nekter å dusje og nekter å dra til lege/tannlege. Det er ikke slik at denne situasjonen er OK for henne på langsikt "bare" fordi det kan unnskyldes med en sykdom. Dette er faktisk ikke greit, og når han over så lang tid er så motvillig til TS sine forslag om å få hjelp... Ja, da forstår jeg godt at hun revurderer forholdet. Det er ikke bare hans ønsker, behov og psykiske helse som er viktig i dette forholdet. 

Anonymkode: 32569...b52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS har bedt han dusje oftere fordi han lukter. TS har bedt han gå til legen fordi han lukter. TS har bedt han gå til tannlegen på grunn av dårlig ånde. TS må lufte ut og vaske sengetøy hver eneste dag på sommeren. TS må søren meg bytte ut et møbel på grunn av at han lukter. 

 

Anonymkode: 32569...b52

Stakkars TS..Eneste hun ikke har gjort er jo å få seg ny mann stakkar,noe hun burde gjort for lengst..Hva er det som hindrer deg i å skaffe ny mann/type kjære TS???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er nok nødt til å være brutalt ærlig med denne karen, ingen hint eller antydninger men direkte tale.

Du stinker, venner vil ikke være med oss, du stinker fra munnen, din odør gjør at butikkansatte holder seg unna, sengetøyet må byttes hver eneste dag pga stank, det må luftes oga stanken din. Kom deg i dusjen hver dag, bytt klær hver dag, kom deg til legen og tannlegen: HVIS IKKE ER DET SLUTT OG JEG FLYTTER UT!

 

Klar tale!

Anonymkode: ee1b0...347

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å si ifra på en fin måte da TS(kan skjønne det om du ikke 'klarer' det på en måte)..Og skjønner/vet han det selv at han lukter/burde dusje mye oftere? For jeg har nemlig erfart at ikke alle som faktisk lukter/trenger å dusje oftere vet/legger merke til det selv:fart2:..(kan du skjønne det?)....Er det noe som feiler han kansje,slik andre har 'påpekt' i tråden? Om ikke tannlege(p.ga.skrekk) så burde ihvertfall 'VADEMECUM MUNNVANN' hjelpe litt på ånden..

Kan ikke være så moro å være deg nei..Prøv å fortelle han tingenes tilstand på en fin måte,eller be han ta konsekvensene/velge mellom deg(og deodorant daglig) og det å lukte vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skjønner jeg godt. Jeg hadde flytta for lengst. Å være med en som tar så lite vare på seg selv, og så lite hensyn til samliv og andre folk, at han ikke gidder å dusje oftere enn en gang i uka, det er ganske kvalmt.

Anonymkode: e694b...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte dusje bare av å lese dette innlegget... Hadde aldri orket å leve med noe sånt.

Anonymkode: 7ae09...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Altså,du skriver i HI at "nok en gang" er sommeren her,og dere vil bli utelatt fra sammenkomster. Så skriver du at han er blitt verre etter sist høst senere i tråden,men,det må jo ha vært veldig ille før det også da. Jeg har har litt problemer med å tro på dette,men det er fordi jeg ikke kan fatte hva som gjør at du orker det der. Bytte sengetøy hver dag? Lufte og lukt i sofaen? Nei,enten overdriver du,ellers så skjønner jeg ingenting av hvordan du orker. Sorry,men det du beskriver er et rent skrekk-scenario for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb har vi èn beboer som ikke er så opptatt av personlig hygiene. Hen ser ikke nødvendigheten av det og hadde hen selv kunnet velge hadde hen trolig aldri dusjet.

Vi har måttet sette tiltak på hen ang hygiene og må faktisk tvinge hen til å dusje. Hen prøver hele tiden å si "jeg pleier å vaske håret på kvelden" eller "jeg dusjet i går" etc.. 

Hen nekter til og med å skifte til rene klær ETTER hen har dusjet. 

Så da er det bare å si den brutale, harde fakta "du lukter svette og håret ditt er veldig fett nå." Etter mye om og men går hen motvillig inn på badet.. Lukten på rommet blir nok aldri bedre, stanken av svette og gammel røyk har satt seg i møbler og vegger.. 

Etter dusj var det visst ikke så fælt å dusje allikevel. 

 

Så TS. Hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt flere ganger å si "du lukter veldig nå, kan du dusje?" 

Hvis han ikke gjør det over en gitt periode (1-2uker) så hadde jeg kontaktet fastlegen hans og forklart problemet. 

Har hengt med folk som stinker både rumpesvette og armhulesvette.. Hadde for noen år siden besøk av eksen og hans kompis. Kompisen er ikke så nøye på hygiene og ser vel helst at kroppen er selvrensende.. vi satt alle sammen på dagsengen (bodde i hybel og hadde dagseng). De dro etter noen timer og jeg skulle legge meg.. Lettere sagt enn gjort.. Kjente en ekkel stank og ja.. Der hvor kompisen hadde sittet stinket det såpass rumpesvette at jeg måtte skifte sengetøy.. 

Jeg hadde da pledd og sengeteppe over madrassen, men den lukta hadde kommet seg gjennom alt. Vurderte et sekund å dra madrassen med sengetøy ut og brenne det. :kvalm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her igjen, har vist ham hele denne tråden og satt et ultimatum. Jeg orker ikke mer, jeg kan ikke leve slik mer. Han kollapset nesten når jeg sa at jeg ville gå og han fikk vel litt sjokk. Han gikk i dusjen, gikk etter han og da stod han og skurte seg med en hampvott full av såpe. Jeg la frem rent håndkle og satte deo på vasken sammen med tannbøsten, tok møkkaklærne hans og satte over en ekstra vask. Han har lovet å bestille tannlegetime i morgen, han får denne ene sjansen nå, hvis ikke er det over. 

Anonymkode: fe20c...403

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her igjen, har vist ham hele denne tråden og satt et ultimatum. Jeg orker ikke mer, jeg kan ikke leve slik mer. Han kollapset nesten når jeg sa at jeg ville gå og han fikk vel litt sjokk. Han gikk i dusjen, gikk etter han og da stod han og skurte seg med en hampvott full av såpe. Jeg la frem rent håndkle og satte deo på vasken sammen med tannbøsten, tok møkkaklærne hans og satte over en ekstra vask. Han har lovet å bestille tannlegetime i morgen, han får denne ene sjansen nå, hvis ikke er det over. 

Anonymkode: fe20c...403

Håper det virker!

Anonymkode: 96b1c...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen, har vist ham hele denne tråden og satt et ultimatum. Jeg orker ikke mer, jeg kan ikke leve slik mer. Han kollapset nesten når jeg sa at jeg ville gå og han fikk vel litt sjokk. Han gikk i dusjen, gikk etter han og da stod han og skurte seg med en hampvott full av såpe. Jeg la frem rent håndkle og satte deo på vasken sammen med tannbøsten, tok møkkaklærne hans og satte over en ekstra vask. Han har lovet å bestille tannlegetime i morgen, han får denne ene sjansen nå, hvis ikke er det over. 

Anonymkode: fe20c...403

Håper det sitter denne gangen :) 

Anonymkode: 701ef...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. mai 2017 den 15.00, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer virkelig ikke å tro på dette.

Anonymkode: 22f15...862

Jeg kjenner en person som lukter helt grusomt svette til enhver tid. Han dusjer hele tiden og bruker deo. Jeg vet ikke hva som er problemet hans(svært oppegående fyr fra før av), men jeg har lest om en tilstand som heter fiskeodørsyndrom.... :P Kan det være noe sånt, montro?

Anonymkode: a9fa1...16c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...