Gå til innhold

Hans dårlige hygiene gjør oss til "sosiale pariaer" særlig om sommeren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så er sommeren her igjen og nok en gang er vi utelatt. Våre felles venner samles til rekeaften, grilling og ommerfester igjennom hele de neste 4 mnd. bare ikke oss.

Og jeg vet årsaken... min samboer lukter og jeg er helt fortvilet. Jeg har prøvd alle tips som finnes på KG og i ukeblader men han nekter og dusje oftere enn en gang i uka. Og han er snekker - dere kan jo selv tenke dere hvordan det blir. Ånden er også dårlig men tannlegen er det ikke snakk om. 

Jeg må vaske og lufte ut hver dag hele sommeren. Sengetøyet må byttes hver dag ellers holder jeg ikke ut. Skittentøyet hans er så man nesten kan kaste opp. 

Det har gått så langt at jeg vurderer hele forholdet. Det toppet seg i går da vi var på en mødelbutikk for å bestille ny sofa, den gamle får jeg ikke lengre lukten ut av selv med kjemisk rens. Mens vi står der kommer det en ansatt mot oss, smilende og vil hjelpe. da hun er ca. 2 m. fra samboer snur hun brått. Smilet forsvinner og hun sier at hun må ta en tlf. og skal sende noen andre bort til oss. Jeg dro han med meg ut. 

Sexlivet finnes ikke, jeg orker ikke og han bryr seg ikke. Har lurt på om han har en sykdom men han nekter å dra til legen. 

Skal jeg true med å flytte ut, har allerede sett på Finn etter en passende leilighet? Jeg orker ikke leve i denne stanken. 

Anonymkode: fe20c...403

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sagt til han hvordan andre mennesker behandler dere? Om det ikke funker å være dønn ærlig med hvordan han ødelegger sex- og sosialiv, så er det ikke mye å redde

Anonymkode: 043ad...0a9

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Dette høres jo helt forferdelig ut! Hvorfor vil en voksen mann gå rundt å lukte vondt? 

Jeg synes at du skal informere mannen om at du ser etter nytt sted og bo da du ikke kan bo sammen med en stinkende mann!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Når det har gått så langt har jeg vanskelig for å forstå at du fremdeles er i forholdet. Å måtte kaste møbler og bytte sengetøy hver dag er drøyt! Ta deg en alvorsprat med ham og forklar det du skrev i HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dette pågått? Har det alltid vært slik, eller er det nå de siste årene? Dersom det bare gjelder de siste årene kan det være underliggende sykdommer som feks depresjon. Jeg ville tatt han med meg til legen uavhengig av hva som ligger bak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo faktisk helt sinnssykt! Her må du faktisk være dønn ærlig og streng mot han. Når du klager på noe det er lett å gjøre noe med, så synes jeg ikke det er stygt gjort om du er hard mot han. Samboeren min dusjer også sjeldent(2 ganger i uka), men han har så lite kroppslukt at det ikke merkes. Jeg synes det er ekkelt nok. Jeg hadde ikke taklet stanken til din samboer. 

Anonymkode: b1b94...cb2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tidligere sammen med en mann med dårlig hygiene... Ikke like ille som dette, men nok til reaksjoner. Dårlig med tannpuss, hadde noe greier i halsen som førte til dårlig ånde, problemer med svette. Dusjet gjerne annenhver dag, men svetteproblemene overdøvte dette. Det var motviljen mot å endre på ting som gjorde at jeg ikke klarte mer. Alle lukter litt svette på slutten av en lang dag, og det gjør absolutt ingenting. Men hvis man ikke dusjer etterpå eller gidder å bruke deo, da takker jeg for meg. Jeg hadde ikke orket et så ekstremt tilfelle som ditt. Du må finne ut hvorfor det er slik. Kanskje noe kan fikses? Men helt ærlig høres dette ut som at noe psykisk ligger i bånn. Manglende sexlyst kan også være et tegn på depresjon. Dette er også noe som kan jobbes med, men han må ville det selv. Og hvis han ikke vil, da gidder jeg ikke. Vær helt ærlig. 

Anonymkode: a13c9...4e3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Du må absolutt si ifra direkte og rett ut. Ingen grunn til å gå rundt grøten. Skal jeg tippe, er dette en typisk situasjon der du ikke ser hvor ille det er akkurat nå, til tross for dette åpningsinnlegget, men når du er ute av situasjonen (enten fordi han endrer seg eller du går) vil du se hvor ille det faktisk var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke klart å være sammen med noe slikt. Hvorfor i all verden vil han ikke dusje? Han må da merke omverdenen sin reaksjon...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt utrolig at du fortsatt er i dette forholdet. 

Anonymkode: 32569...b52

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Overrasket skrev:

Du må absolutt si ifra direkte og rett ut. Ingen grunn til å gå rundt grøten. Skal jeg tippe, er dette en typisk situasjon der du ikke ser hvor ille det er akkurat nå, til tross for dette åpningsinnlegget, men når du er ute av situasjonen (enten fordi han endrer seg eller du går) vil du se hvor ille det faktisk var. 

TS har bedt han dusje oftere fordi han lukter. TS har bedt han gå til legen fordi han lukter. TS har bedt han gå til tannlegen på grunn av dårlig ånde. TS må lufte ut og vaske sengetøy hver eneste dag på sommeren. TS må søren meg bytte ut et møbel på grunn av at han lukter. 

TS går virkelig ikke rundt grøten her. Uansett hvor mye hun sier ifra kommer ikke dette til å endre seg, og det er helt håpløst å råde henne til akkurat dette. Det hun bør gjøre er å kvitte seg med denne mannen. 

Anonymkode: 32569...b52

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å sette foten ned og gi mannen et ultimatum: Enten så bedrer han sine hygienerutiner betraktelig, eller så er forholdet over. 

Dette er faktisk skikkelig ille. Når han stinker så fælt at det ødelegger samliv, sosialt liv og materielle ting så er grensa nådd vil jeg påstå. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer virkelig ikke å tro på dette.

Anonymkode: 22f15...862

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Hadde ikke klart å være sammen med noe slikt. Hvorfor i all verden vil han ikke dusje? Han må da merke omverdenen sin reaksjon...

Siste setningen din...

Dette slo meg også med en gang.  Og jeg tenker veldig mangel på sosiale antenner eller han gir rett og slett faen. Det siste vil være meg helt ubegripelig.  Det første i kombinasjon med dyp depresjon kan jeg forstå..på en måte.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts, jeg blir nysgjerrig: Hvilke kvaliteter har han som gjør at du holder ut dette?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Forstår ikke at du klarer å bo med en sånn gris. Jeg hadde ikke en gang vurdert om jeg skulle gått fra han, jeg hadde gjort det. En ting er hvis det er en sykdom i bildet og man ikke klarer å finne ut av hva det er, da skulle jeg nok holdt ut litt mer, men når han rett og slett er uhygienisk og ikke GIDDER å vaske seg så er det nok for min del. Ekle mennesket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har bedt han dusje oftere fordi han lukter. TS har bedt han gå til legen fordi han lukter. TS har bedt han gå til tannlegen på grunn av dårlig ånde. TS må lufte ut og vaske sengetøy hver eneste dag på sommeren. TS må søren meg bytte ut et møbel på grunn av at han lukter. 

TS går virkelig ikke rundt grøten her. Uansett hvor mye hun sier ifra kommer ikke dette til å endre seg, og det er helt håpløst å råde henne til akkurat dette. Det hun bør gjøre er å kvitte seg med denne mannen. 

Anonymkode: 32569...b52

Ts har ikke skrevet noe om de uthevede tingene, det var det en annen som nevnte angående sin kjæreste. Det er heller ikke sikkert typen til Ts skjønner hvorfor de må bytte sengetøy så ofte,hvis hun ikke har sagt dette direkte. Kanskje han tror det er normalt å bytte så ofte når det er varmt? Det er heller ikke sikkert han skjønner hvorfor sofaen må byttes.

Anonymkode: b1b94...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts har ikke skrevet noe om de uthevede tingene, det var det en annen som nevnte angående sin kjæreste. Det er heller ikke sikkert typen til Ts skjønner hvorfor de må bytte sengetøy så ofte,hvis hun ikke har sagt dette direkte. Kanskje han tror det er normalt å bytte så ofte når det er varmt? Det er heller ikke sikkert han skjønner hvorfor sofaen må byttes.

Anonymkode: b1b94...cb2

Jo det har hun hvis du leser hi en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...