Gå til innhold

Stygg som gutt vs stygg som jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uenig!

Det finnes vel i utgangspunktet ingen stygge mennesker, men noen er mer heldig/uheldig med utseende en andre.

Tror faktisk det er lettere for menn. De kan gjøre seg mere attraktive med å trene, spise sundt, frisyre hår/skjegg spiller inn. Dessuten opplever jeg at hos menn blir andre kvaliteter viktigere en hos kvinner som personlighet, humor, jobb, sosial status osv. Kanskje ikke helt politisk korrekt å si. Men man ser da ofte en "pen" dame med en mindre "pen" mann. Ser sjelden eller aldri en pen mann med en mindre pen dame.

Se bare på filmer feks: Der blir ofte kvinnelige skuespillere hyret til å spille moren til en mann på samme alder eks Angelina Jolie spilte moren til Colin Farrell i filmen Alexander den store. Kvinner på 40 år får også ofte høre at de er for gamle til å spille kona til en mann som kanskje er 60. Som regel er den kvinnelige motparten mye yngre i filmer.

 

Anonymkode: e2d28...4d1

Kvinnen er yngre fordi sex selger og fordi de faller mer utseendemessig. Se på angelina uten sminke. Colin Farrel ser mye bedre ut. Angelina har ikke den samme gløden og stramheten og mykheten i huden som hun hadde før da hun var ung. 

 

Spoiler

o-COLIN-FARRELL-900.jpg

Spoiler

Bilderesultat for angelina without makeup

Spoiler

MV5BMTg4NzM5NDk0MV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzAzMTUxNw@@._V1_SY1000_CR0,0,697,1000_AL_.jpg

Spoiler

Bilderesultat for angelina jolie no makeups

 

Anonymkode: eade3...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnen er yngre fordi sex selger og fordi de faller mer utseendemessig. Se på angelina uten sminke. Colin Farrel ser mye bedre ut. Angelina har ikke den samme gløden og stramheten og mykheten i huden som hun hadde før da hun var ung. 

 

  Vis skjult innhold

o-COLIN-FARRELL-900.jpg

  Vis skjult innhold

Bilderesultat for angelina without makeup

  Vis skjult innhold

MV5BMTg4NzM5NDk0MV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzAzMTUxNw@@._V1_SY1000_CR0,0,697,1000_AL_.jpg

  Vis skjult innhold

Bilderesultat for angelina jolie no makeups

 

Anonymkode: eade3...c6f

Nei, det er ikke så rart at dama mangler glød. Hun er jo så utsultet at det ser helt forferdelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte yes and no.
Fordelen med gutter er at det ikke forventes at de skal være modellpene, bare de har bra kropp.

Trener de og får store muskler, kanskje anlegger litt skjegg, så blir de attraktive de...

det er også innafor at gutter kan være litt tjukke, stor mage- for mange jenter liker kosebamser!

Og mange jenter liker også spinkle gutter. 
Det finnes noen for enhver smak.

MEN gutter kan ikke bruke så mye sminke, uten å bli kalt homo.
Men litt concealer på kviser må da være innafor.

En fin hårsveis kan også gi en bedre look, og ikke minst fine klær.

 

Hos jenter derimot er det strengere krav til perfekte ansikt, man kan ikke ha stor krokete nese, være stor og svær osv...

Men så finnes det noen for enhver smak. For det er menn som liker fyldige damer. Menn som liker store pupper, som liker små pupper, som liker hengepupper (ja faktisk!) - 

brunt, lyst, svart, rødt hår... 
Har man feil hårfarge er det bare å farge det - det gjelder gutter og.

 

 

Anonymkode: ca99a...180

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Er det ikke også slik at kvinnens utseende også i mye større grad enn menns spiller inn på jobbintervju og slikt?

Mener jeg har lest noe på det men kan hende jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begrensninger for hvor mye sminke kan gjøre, ser det natulig ut så er det ikke så stor forandring. Og menn er heldigere mtp status, har det lettere generelt o.l, er mest menn som er opptatte av det ytre. Det viktigste er personlighet og finne en bestevenn du alltid vil være med, som du elsker mer enn noe annet og som du vil leve sammen med for alltid, uansett hva som skjer med utseende og sex - det indre som teller. 

Anonymkode: 3eaf0...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utseende er ikke alt. En mann kan i større grad bli attraktiv gjennom andre arenaer enn det en kvinne kan. Dette gjelder for eksempel utdanning/karriere og sosial status. Det å være familieorientert er noe som også mange kvinner verdsetter blant, men for kvinner er det nesten en forventning at man skal være det. Men det er klart, at begge kjønn kan heve seg gjennom personlighet og utstråling. 

Og se rundt deg. Se så mange forskjellige mennesker i ulike fasonger og med ulike karaktertrekk være i et forhold, og dette gjelder for begge kjønn. Det er mange som kanskje blir ansett som litt uheldige med utseende som også er i et forhold. I lengden er det andre faktorer som betyr mest. 

Anonymkode: cc3db...03c

Slike menn får som oftest ikke pene damer , man må liksom tenne på hverandre for at sexlivet og forhold skal fungere, er man stygg kan man glemme det. Har han mye penger kan han kanskje få en bra dame, men da blir det jo en penger for sex og forhold transaksjon, hun blir på en måte en hore og han tror han får ekte kjærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

Jeg synes det er noe spesielt å kalle noen for stygge. Ingen er stygge, men de er vel noen den og den ikke faller for da bare 😌 

Den såkalte skalaen synes jeg er helt horribel, trodde man lærte noe av tidligere historie jeg O_o om å ikke sette folk i båser >_< 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, squidboy skrev:

Slike menn får som oftest ikke pene damer , man må liksom tenne på hverandre for at sexlivet og forhold skal fungere, er man stygg kan man glemme det. Har han mye penger kan han kanskje få en bra dame, men da blir det jo en penger for sex og forhold transaksjon, hun blir på en måte en hore og han tror han får ekte kjærlighet

Vet om mange menn som får damer fordi de er snille, uavhengi av utseende. Er mye man kan gjøre for å se sunn ut uansett. Så lenge man er liberal, ikke dømmende, snill, omsorgsfull og har mye kjærlighet å gi - så ligger de godt ann. Det er disse "nice guys" gutta som tror de er snille so sliter - de som er dømmende, ikke viser respekt, snakker ned om andre mennesker og deres valg og som ikke er åpne for at de selv kan ta feil, det er uattraktivt så det holder

Anonymkode: 3eaf0...741

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har folk forskjellig smak. Det som er pent for noen er nødvendigvis ikke pent for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vet dere - da jeg var fjortis - så likte jeg faktisk kvisete gutter haha :) Muligens pga de virka mer modne? Kommet lenger i puberteten? Hehe :) 
Så til og med kviser kan være attraktivt.

Anonymkode: ca99a...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir jeg ganske avkledd egt.  

Men når man tenker bare på utsende så er det mye lettere for jenter å fikse på dagen.  Var det jeg tenkte på , og ikke hvor mye lettere det er for menn å skaffe seg attraktiv partner enn motsatt.

For meg personlig så hadde det ikke hjulpet mye med en super fin partner om jeg selv var ganske stygg. 

TS.

Anonymkode: 9fbce...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her blir jeg ganske avkledd egt.  

Men når man tenker bare på utsende så er det mye lettere for jenter å fikse på dagen.  Var det jeg tenkte på , og ikke hvor mye lettere det er for menn å skaffe seg attraktiv partner enn motsatt.

For meg personlig så hadde det ikke hjulpet mye med en super fin partner om jeg selv var ganske stygg. 

TS.

Anonymkode: 9fbce...3f0

Og langt hår gjør underverker...

Så bare da jeg gikk med lang lekker parykk... fikk masse oppmerksomhet, tok selfier og må si jeg så mye mer attraktiv ut med langt hår og sminke. 
Uten sminke og kort hår - helt vanlig, kjedelig... 

Og sexy klær da, jenter kan jo fremheve pupper osv... om de har rette kroppen :)

Ikke så mye sexy klær for menn, om man ikke vil kle seg litt sånn degos da, med åpen skjortekrave, tettsittende skjorte og levisbukse der man ser kanten på boxern - der det skal stå Calvin Klein.

Anonymkode: ca99a...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Så klart tilgang på sex er et privilegium, det er også hoveddelen i et romantisk forhold, hvis ikke kunne man like godt bare vært venner. Hvis jeg skulle valgt mellom forholdsløs sex med jenter og sexløst forhold med en jente er det helt åpenbart hva jeg og de fleste menn ville valgt

Sex er grunnen til at mennesker finner seg en partner i stedet for å bare bo med en god venn

Det er ikke mange jenter som trenger å være stygge, godt sminke og fit kropp og de fleste er mer enn ok for alderen

For øvrig er jenter like opptatt av utseendet  til menn, om ikke mer. Jenter mener dessuten de fleste menn er under gjennomsnittlig pen. Jenter er også mer opptatt av at venninner skal mene utseendet til typen er bra. Menn bryr seg ikke like mye om det, og menn kommenterer mindre negativt om utseendet til kameraters dame

Du og de fleste menn ja - men du kan ikke overføre dette direkte til kvinner, og tro at det samme gjelder for oss. Menn er i større grad kulturelt oppdratt til å "jakte" etter sex og anse sex som et gode man skaffer seg, mens kvinner ikke er oppdratt slik. Jenter er oppdratt til at det å bli begjært, er det viktigste. Kvinner nyter selvsagt sex, men ikke for enhver pris - vi knytter gjerne sex mer til følelser, gjensidig tiltrekning og forelskelse.

Om en stygg kvinne kan få med seg en desperat fyr fra byen for et ONS, så gir det ikke henne nødvendigvis noen seksuell glede når hun vet at han ikke begjærer henne eller er forelsket i henne, men bare vil tømme seg i et hvilket som helst hull. Da oppleves det heller ikke som noe privilegium, bare som ydmykelse. 

Det gir heller ingen mening å snakke om sminke som en stor fordel for kvinner. Ja, sminke kan heve utseendet til en stygg kvinne isolert sett, men det hjelper ikke så lenge de fleste andre kvinner også bruker sminke. Vi bedømmer utseende komparativt, så selv om en stygg kvinne har sminket seg, betyr det lite når hun står ved siden av en penere jente som også har sminket seg. Avstanden mellom de to i attraktivitet vil fremdeles være like stor.

Anonymkode: 4705b...241

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Tamsi skrev:

Er det ikke også slik at kvinnens utseende også i mye større grad enn menns spiller inn på jobbintervju og slikt?

Mener jeg har lest noe på det men kan hende jeg husker feil.

Til gjengjeld spiller menns høyde og kjeve inn på jobbintervju

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Nettopp. Men når damer rangerer menn blir de fleste rangert som under gjennomsnittlig pen om de blir bedt om å rangere på en skala eller hvor pen de mener han er i forhold til en gjennomsnittlig mann. 

Det vet du nok allerede, men det er jo fordi det egentlig ikke rangeres etter utseende, men om mannen er attraktiv. Om kvinnen syntes mannen er mindre attraktiv så rangeres han under gjennomsnittet, selv om han kan ha et helt gjennomsnittlig utseende, eller over snittet til og med. Det er ikke et pent ansikt skm gjør en mann attraktiv, han kan fint være stygg og likevel veldig veldig kjekk, det handler om hele fremtoningen og utstrålingen hans. 

Anonymkode: 84296...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vet du nok allerede, men det er jo fordi det egentlig ikke rangeres etter utseende, men om mannen er attraktiv. Om kvinnen syntes mannen er mindre attraktiv så rangeres han under gjennomsnittet, selv om han kan ha et helt gjennomsnittlig utseende, eller over snittet til og med. Det er ikke et pent ansikt skm gjør en mann attraktiv, han kan fint være stygg og likevel veldig veldig kjekk, det handler om hele fremtoningen og utstrålingen hans. 

Anonymkode: 84296...8a9

Dette var rangering basert på bilder av hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du og de fleste menn ja - men du kan ikke overføre dette direkte til kvinner, og tro at det samme gjelder for oss. Menn er i større grad kulturelt oppdratt til å "jakte" etter sex og anse sex som et gode man skaffer seg, mens kvinner ikke er oppdratt slik. Jenter er oppdratt til at det å bli begjært, er det viktigste. Kvinner nyter selvsagt sex, men ikke for enhver pris - vi knytter gjerne sex mer til følelser, gjensidig tiltrekning og forelskelse.

Om en stygg kvinne kan få med seg en desperat fyr fra byen for et ONS, så gir det ikke henne nødvendigvis noen seksuell glede når hun vet at han ikke begjærer henne eller er forelsket i henne, men bare vil tømme seg i et hvilket som helst hull. Da oppleves det heller ikke som noe privilegium, bare som ydmykelse. 

Det gir heller ingen mening å snakke om sminke som en stor fordel for kvinner. Ja, sminke kan heve utseendet til en stygg kvinne isolert sett, men det hjelper ikke så lenge de fleste andre kvinner også bruker sminke. Vi bedømmer utseende komparativt, så selv om en stygg kvinne har sminket seg, betyr det lite når hun står ved siden av en penere jente som også har sminket seg. Avstanden mellom de to i attraktivitet vil fremdeles være like stor.

Anonymkode: 4705b...241

Jeg tror nok dere kvinner snart ville skjønt fordelen av lett tilgang til sex om dere plutselig mistet den

 

Nei avstanden blir ikke nødvendigvis like stor. Sminke kan f.eks skjule mindre pen hud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vet du nok allerede, men det er jo fordi det egentlig ikke rangeres etter utseende, men om mannen er attraktiv. Om kvinnen syntes mannen er mindre attraktiv så rangeres han under gjennomsnittet, selv om han kan ha et helt gjennomsnittlig utseende, eller over snittet til og med. Det er ikke et pent ansikt skm gjør en mann attraktiv, han kan fint være stygg og likevel veldig veldig kjekk, det handler om hele fremtoningen og utstrålingen hans. 

Anonymkode: 84296...8a9

Øynene og maskuline trekk. Han trenger ikke være modellpen.. faktisk så kan for pene gutter være uattraktivt da de vil se feminine ut...

De skal være litt røffe, kraftig hakeparti og pene, litt smale øyne, nesen kan godt være litt stor og rett... ikke liten oppstopper som jo er pen hos jenter... Sånn sett er gutta heldige her. Om en jente har kraftig kjeve og stor nese blir hun gjerne sett på som mindre pen. 

Anonymkode: ca99a...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øynene og maskuline trekk. Han trenger ikke være modellpen.. faktisk så kan for pene gutter være uattraktivt da de vil se feminine ut...

De skal være litt røffe, kraftig hakeparti og pene, litt smale øyne, nesen kan godt være litt stor og rett... ikke liten oppstopper som jo er pen hos jenter... Sånn sett er gutta heldige her. Om en jente har kraftig kjeve og stor nese blir hun gjerne sett på som mindre pen. 

Anonymkode: ca99a...180

Hvorfor er det heldig? En mann uten kraftig kjeve blir desto mindre attraktiv. Ikke mange menn som har den typiske kjekk mann kraftig kjeve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2017 den 17.17, Snuppi skrev:

Nei, det er ikke så rart at dama mangler glød. Hun er jo så utsultet at det ser helt forferdelig ut. 

Angelina er ikke utsultet

http://arhiva.dalje.com/slike/slike_3/r1/g2007/m05/x98140283176849467_2.jpg

Dette er en helt normal slank kropp

Anonymkode: eade3...c6f

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...