Gå til innhold

"Barnslige" menn har skyld i at kvinner får barn sent i livet


hocane

Anbefalte innlegg

http://nypost.com/2017/05/13/childish-men-are-to-blame-for-women-having-kids-late-in-life/

Vil denne kjønnskrigen aldri ende ta? Jeg er så møkka lei. La folk få gjøre hva de vil gjøre. Ikke all er interessert å gå inn i forhold, gifte seg eller få barn, aksepter det.

Uansett, hva mener dere? Er det noe poeng å ta sånne artikler seriøst? 

Endret av hocane
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, hocane skrev:

Vil denne kjønnskrigen aldri ende ta? Jeg er så møkka lei. La folk få gjøre hva de vil gjøre. Ikke all er interessert å gå inn i forhold, gifte seg eller få barn, aksepter det.

Uansett, hva mener dere? Er det noe poeng å ta sånne artikler seriøst? 

Stå på krava. :) 
Jeg er helt enig i at så lenge man ikke skader noen, eller gjør noen noen ting så gjør man som man vil her i verden. :sprettoy: 

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke er ukjent fenomen. Det er ikke kjønnskrig, kun fakta. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når enkelte menn ikke er klare til å bli fedre før de har fylt 70, jfr Keith Richard, og ikke alle damer har tilgang eller vidre lyst på rike gamle gubber...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

“Critics who treat 'adult' as a term of approval, instead of as a merely descriptive term, cannot be adult themselves. To be concerned about being grown up, to admire the grown up because it is grown up, to blush at the suspicion of being childish; these things are the marks of childhood and adolescence. And in childhood and adolescence they are, in moderation, healthy symptoms. Young things ought to want to grow. But to carry on into middle life or even into early manhood this concern about being adult is a mark of really arrested development. When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”


― C.S. Lewis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, filifjonka skrev:

Når enkelte menn ikke er klare til å bli fedre før de har fylt 70, jfr Keith Richard, og ikke alle damer har tilgang eller vidre lyst på rike gamle gubber...

Nå er det ikke slik at Keith Richard fikk sitt første barn da han var 70. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil man ha unger så får man ta ansvar selv, og prioritere som en voksen, i stedet for å vente på at en eller annen "utvalgt" person skal bli klar.

Anonymkode: 4de2c...9d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

 

Ja alt er menns feil.

 

hva annet er nytt ?

 

 

Jeg kan forstå at noen kvinner kan bli frustrerte av egen situasjon, men igjen.

Kvinner har fått høyere utdanning og bedre jobber siden 50 tallet, de har på mange måter blitt mer lik menn. Vel, det viser seg at det å ha karriere og jobbe mye gjør det vanskeligere og gir mindre tid til barn.

"You can't have it all" er et ordtak. Du kan ikke styre verden og ha et balansert familieliv i tillegg, innlysende. Så slutt å klandre menn for at du har valgt karriere framfor familie, det er ditt valg og ditt problem, ikke menns skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om penger . Her er litt om forfatteren av artikkelen du linker til og som bruker artikkelen til å reklamere for sin egen bok:

"In 2008, Notkin launched Savvy Auntie, the only multiplatform lifestyle brand designed specifically for this powerful segment. As the leader of this tribe, Notkin has become the national authority on, and gatekeeper to, this multi-billion dollar demographic. Earlier this year, in order to more deeply explore PANKs and quantitatively address the business opportunity they present, Notkin teamed up with Weber Shandwick, a leading global public relations firm."

http://staging.melanienotkin.com/#about

PANK er "Professional Aunts No Kids"

Anonymkode: b5efa...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil kvinner både få barn og gifte seg, da dette kun er til fordel for kvinnen og ulempe for mannen.

Lite sex, sur og grinete kjerring, lite frihet, dårligere økonomi og mye mas og styr er an av grunnen til at menn venter med barn og ekteskap

Det er en trend som virkelig har snudd seg de siste årene . For 20 år siden var det vanligere å få barn tidlig og gifte seg tidlig. Kvinner har seg selv å takke for at menn ikke gidder styret dems lengre

Endret av squidboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, hocane skrev:

http://nypost.com/2017/05/13/childish-men-are-to-blame-for-women-having-kids-late-in-life/

Vil denne kjønnskrigen aldri ende ta? Jeg er så møkka lei. La folk få gjøre hva de vil gjøre. Ikke all er interessert å gå inn i forhold, gifte seg eller få barn, aksepter det.

Uansett, hva mener dere? Er det noe poeng å ta sånne artikler seriøst? 

"la folk gjøre det de vil gjøre" - ikke akk det du sier om kvinner da, du som mener kvinner har mindre verdi om de har sex og gjør hva de vil med egen kropp? :P

Anonymkode: f9c43...094

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"la folk gjøre det de vil gjøre" - ikke akk det du sier om kvinner da, du som mener kvinner har mindre verdi om de har sex og gjør hva de vil med egen kropp? :P

Har jeg aldri sagt, les deg opp.

Jeg har sagt at jeg foretrekker kvinner med få tidligere seksuelle partnere når jeg er på jakt etter forhold, det vil ikke si at kvinner som har en, la oss si fri seksuell livsstil har mindre verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"la folk gjøre det de vil gjøre" - ikke akk det du sier om kvinner da, du som mener kvinner har mindre verdi om de har sex og gjør hva de vil med egen kropp? :P

Anonymkode: f9c43...094

Nja kan jo ta det med en klype salt, mindre verdi for menn kan vell man si. Akkurat som menn med lite sosial status og dårlig økonomi har mindre verdi for en kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Har jeg aldri sagt, les deg opp.

Jeg har sagt at jeg foretrekker kvinner med få tidligere seksuelle partnere når jeg er på jakt etter forhold, det vil ikke si at kvinner som har en, la oss si fri seksuell livsstil har mindre verdi.

Men det er jo sant. Kvinner som ligger rundt for mye har jo generelt mindre verdi hos andre da dette er en negativ egenskap, de har mindre verdi både hos menn og kvinner

Endret av squidboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig :P Menn lever ikke for å gjøre kvinnen gravid! Om mannen er barnlig, så er det like greit som at kvinnen vil bli gravid. Ingen av dem er mer riktig skapt enn andre :P

Her blir mannen satt som den skyldige, og det blir bare stupid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, squidboy skrev:

Selvfølgelig vil kvinner både få barn og gifte seg, da dette kun er til fordel for kvinnen og ulempe for mannen.

Lite sex, sur og grinete kjerring, lite frihet, dårligere økonomi og mye mas og styr er an av grunnen til at menn venter med barn og ekteskap

Og dette vet du fordi......

Anonymkode: 634a3...b9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at man er barnslig om man ikke ønsker barn? Jeg er kvinne og frivillig barnløs og har også problemer med å bli tatt på alvor som voksent menneske fordi jeg ikke ønsker barn. Neste år er jeg 40, skal bli spennende å se når jeg får lov å "bli voksen". 

Anonymkode: 435cd...639

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette vet du fordi......

Jeg kan se poenget hans på en måte, men bare på grunn av at skillsmisseraten er så høy i vesten og sjansen for å miste foreldreretten for barna dine som mann er rimelig høy.

Jaja, jeg vet at vi har bedre omsorgrettslover i Norge enn for eksempel USA, men likevel. Hvor ofte ser vi at mannen får hovedansvaret eller til og med 50 % omsorg dersom en skilsmisse skjer? La oss være ærlige her, i de aller fleste tilfellene er det kvinnen som ender opp med barna.

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...