Gå til innhold

Hvor normalt er dette blant kvinner i et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig normalt i hele uken før menstruasjon:) jeg er akkurat slik selv, bare det at jeg koker mine egne egg.. 

Viss hun er slik i startfasen på forholdet ville jeg kanskje syns det var litt merkelig oppførsel, spesielt fordi hun da sprenger grenser med å vise aggresjon på den måten  (for en filleting). Men gud bevare, ikke lett å styre de hormonene...

Anonymkode: 9f5f7...b69

Så oppsøk hjelp og LÆR DEG å styre aggresjonen! 

Anonymkode: 361df...f53

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne konkrete saken er en fillesak, men det begynner å bli mange lignende episoder, som jeg sliter med hvordan jeg skal forholde meg til.

Jeg skulle koke egg, hun ville ha "smilende", jeg spurte hvor lenge de skulle koke (i kasserolle), hun var usikker for hun var vant med eggekoker, nevnte 8 minutter men at jeg kunne sjekke på nettet. På nettet stod det 6-8 minutter. Jeg kokte dem i 7,5 minutter, men da jeg tok dem ut og skylte dem i vann ville hun vite hvor lenge de var kokt. Jeg sa hva jeg hadde funnet på nettet og at jeg valgte 7,5 minutter. Da skjelte hun meg ut, hun hadde jo sagt 8 minutter, og det hjalp ikke at jeg sa at jeg hadde lagt meg i "øvre sjikt" ift. anbefalingen. Hun takler ikke om eggeplommen er for bløt, bedre for hardkokt enn for bløtkokt og det burde jeg visst vite. Jeg svarte bare at om eggene jeg lager ikke blir gode nok får hun koke seg noen nye, og ta ansvaret hver gang egg skal kokes senere. Krangelen døde så ut.

Hun er nok premenstruell disse dagene og mensen kommer snart, om det er en unnskydning.

Det hører med til historien at eggene ble helt fine, og hun sa ingenting men nærmest lot som ingenting hadde skjedd da vi spiste.

Anonymkode: d26d2...a64

Slik oppførsel skal du ikke finne deg i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad om min kjæreste ville koke egg til meg. Så utrolig fint hadde jeg tenkt. Det kvinnfolket der må ha problemer , mensen eller ei 

Anonymkode: 16546...103

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å si tusen takk og smile når kjærsten lager frokost til meg. 

Men jeg kjenner damer som er sånn, så ja, det er vel normalt for en del. 

Anonymkode: 45f54...1c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne konkrete saken er en fillesak, men det begynner å bli mange lignende episoder, som jeg sliter med hvordan jeg skal forholde meg til.

Jeg skulle koke egg, hun ville ha "smilende", jeg spurte hvor lenge de skulle koke (i kasserolle), hun var usikker for hun var vant med eggekoker, nevnte 8 minutter men at jeg kunne sjekke på nettet. På nettet stod det 6-8 minutter. Jeg kokte dem i 7,5 minutter, men da jeg tok dem ut og skylte dem i vann ville hun vite hvor lenge de var kokt. Jeg sa hva jeg hadde funnet på nettet og at jeg valgte 7,5 minutter. Da skjelte hun meg ut, hun hadde jo sagt 8 minutter, og det hjalp ikke at jeg sa at jeg hadde lagt meg i "øvre sjikt" ift. anbefalingen. Hun takler ikke om eggeplommen er for bløt, bedre for hardkokt enn for bløtkokt og det burde jeg visst vite. Jeg svarte bare at om eggene jeg lager ikke blir gode nok får hun koke seg noen nye, og ta ansvaret hver gang egg skal kokes senere. Krangelen døde så ut.

Hun er nok premenstruell disse dagene og mensen kommer snart, om det er en unnskydning.

Det hører med til historien at eggene ble helt fine, og hun sa ingenting men nærmest lot som ingenting hadde skjedd da vi spiste.

Anonymkode: d26d2...a64

Dette har vel egentlig ingenting med kjønn å gjøre? Det kan jo være en overvekt av kvinner som oppfører seg sånn i perioder pga. alle hormonene vi stapper i oss hele tiden, men utenom det er det ingen grunn til at dette skal være en typisk damegreie. Eksen min var også sånn. Han var sur for noe annet og lot aggresjonen slippe ut gjennom slike fillesaker. 

Anonymkode: 26f1d...ed4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok bare starten. Vent til du kjøper feil matvare på butikken.

Anonymkode: 41afe...631

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne konkrete saken er en fillesak, men det begynner å bli mange lignende episoder, som jeg sliter med hvordan jeg skal forholde meg til.

Jeg skulle koke egg, hun ville ha "smilende", jeg spurte hvor lenge de skulle koke (i kasserolle), hun var usikker for hun var vant med eggekoker, nevnte 8 minutter men at jeg kunne sjekke på nettet. På nettet stod det 6-8 minutter. Jeg kokte dem i 7,5 minutter, men da jeg tok dem ut og skylte dem i vann ville hun vite hvor lenge de var kokt. Jeg sa hva jeg hadde funnet på nettet og at jeg valgte 7,5 minutter. Da skjelte hun meg ut, hun hadde jo sagt 8 minutter, og det hjalp ikke at jeg sa at jeg hadde lagt meg i "øvre sjikt" ift. anbefalingen. Hun takler ikke om eggeplommen er for bløt, bedre for hardkokt enn for bløtkokt og det burde jeg visst vite. Jeg svarte bare at om eggene jeg lager ikke blir gode nok får hun koke seg noen nye, og ta ansvaret hver gang egg skal kokes senere. Krangelen døde så ut.

Hun er nok premenstruell disse dagene og mensen kommer snart, om det er en unnskydning.

Det hører med til historien at eggene ble helt fine, og hun sa ingenting men nærmest lot som ingenting hadde skjedd da vi spiste.

Anonymkode: d26d2...a64

La hun gjøre alt selv. Si at siden du ikke er fornøyd med meg får du gjøre det på din måte. Det bruker hjelpe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender vi har lignende episoder her hjemme også i stressede perioder, men her er han synderen oftere enn jeg er. :P Ordentlig bekymringsverdig blir det først hvis det skjer ofte, helt ut av det blå eller bærer preg av emosjonelt misbruk uavhengig av hyppighet/forekomst. Det siste har med maktbalansen i forholdet å gjøre, så det er umulig å si noe om det på generell basis. Noen par godtar utblåsninger som er langt verre enn dette, andre har nulltoleranse. 

Anonymkode: ea75b...a81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at det ligger mer til grunne enn eggene som ble kokt 30 sekunder for lite. Virker som om hun irriterer seg over noe mer...

Sorry, vi kvinner kan være litt kompliserte :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en eks jeg ble sint på av tilsynelatende "ingenting". Problemet var for meg at han aldri klarte å gjennomføre den enkleste beskjed eller oppgave. Hvis han skulle handle på butikken, så glemte han alltid noe, på tross av jeg ga han handleliste. Han visste også at jeg hater blodig kjøtt, men allikevel klarte han aldri å gjennomsteke biffen. Det er masse andre eksempler å ta av også. Poenget var at jeg etterhvert ble ganske irritert fordi jeg følte han aldri hørte etter. Oppgavene han utførte lettet heller ikke min arbeidsmengde i husholdningen, fordi jeg ofte måtte gjøre om eller gjøre på nytt det han skulle gjort. Jeg måtte f.eks ofte vaske klær to ganger, fordi han skulle ha hengt dem opp mens jeg var på kveldsvakt, og så glemte han dem i maskina. 

Hvis du er av samme typen, så skjønner du nå hvorfor dama di er sur.

Anonymkode: 6f4bd...dd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne konkrete saken er en fillesak, men det begynner å bli mange lignende episoder, som jeg sliter med hvordan jeg skal forholde meg til.

Jeg skulle koke egg, hun ville ha "smilende", jeg spurte hvor lenge de skulle koke (i kasserolle), hun var usikker for hun var vant med eggekoker, nevnte 8 minutter men at jeg kunne sjekke på nettet. På nettet stod det 6-8 minutter. Jeg kokte dem i 7,5 minutter, men da jeg tok dem ut og skylte dem i vann ville hun vite hvor lenge de var kokt. Jeg sa hva jeg hadde funnet på nettet og at jeg valgte 7,5 minutter. Da skjelte hun meg ut, hun hadde jo sagt 8 minutter, og det hjalp ikke at jeg sa at jeg hadde lagt meg i "øvre sjikt" ift. anbefalingen. Hun takler ikke om eggeplommen er for bløt, bedre for hardkokt enn for bløtkokt og det burde jeg visst vite. Jeg svarte bare at om eggene jeg lager ikke blir gode nok får hun koke seg noen nye, og ta ansvaret hver gang egg skal kokes senere. Krangelen døde så ut.

Hun er nok premenstruell disse dagene og mensen kommer snart, om det er en unnskydning.

Det hører med til historien at eggene ble helt fine, og hun sa ingenting men nærmest lot som ingenting hadde skjedd da vi spiste.

Anonymkode: d26d2...a64

Jeg hadde sinneproblemer før, og da kunne jeg finne på å gjøre sånt. Totalt uakseptabel oppførsel, det ser jeg nå! Dette må du altså ikke finne deg i. Hilsen ei som har tatt sinnemestring og har det bedre meg seg selv, og som forhåpentligvis er en mye bedre partner nå! 

Anonymkode: 82c2f...ab5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Altså.. det har hendt at jeg har vært litt furten og blitt irritert over småting overfor kjæresten, men da sier jeg unnskyld rett etterpå og føler meg litt teit...

Men om dette er en engangsgreie, bare la det gå :P om hun driver slik ofte, ta det opp med henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
15 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg tror nok at det ligger mer til grunne enn eggene som ble kokt 30 sekunder for lite. Virker som om hun irriterer seg over noe mer...

Sorry, vi kvinner kan være litt kompliserte :P 

Vi kvinner? Kompliserte?
Jeg synes du bagatelliserer en atferd som er helt uakseptabel, og jeg vil i hvert fall ikke bli satt i kategorien "vi kvinner", som om vi alle er like fordi vi er kvinner. Og at det er helt greit å oppføre seg på en sånn måte fordi man er en komplisert kvinne. Dette er ikke greit, uansett kjønn, hormoner eller hva det måtte være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.4.2017 den 10.34, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne konkrete saken er en fillesak, men det begynner å bli mange lignende episoder, som jeg sliter med hvordan jeg skal forholde meg til.

Jeg skulle koke egg, hun ville ha "smilende", jeg spurte hvor lenge de skulle koke (i kasserolle), hun var usikker for hun var vant med eggekoker, nevnte 8 minutter men at jeg kunne sjekke på nettet. På nettet stod det 6-8 minutter. Jeg kokte dem i 7,5 minutter, men da jeg tok dem ut og skylte dem i vann ville hun vite hvor lenge de var kokt. Jeg sa hva jeg hadde funnet på nettet og at jeg valgte 7,5 minutter. Da skjelte hun meg ut, hun hadde jo sagt 8 minutter, og det hjalp ikke at jeg sa at jeg hadde lagt meg i "øvre sjikt" ift. anbefalingen. Hun takler ikke om eggeplommen er for bløt, bedre for hardkokt enn for bløtkokt og det burde jeg visst vite. Jeg svarte bare at om eggene jeg lager ikke blir gode nok får hun koke seg noen nye, og ta ansvaret hver gang egg skal kokes senere. Krangelen døde så ut.

Hun er nok premenstruell disse dagene og mensen kommer snart, om det er en unnskydning.

Det hører med til historien at eggene ble helt fine, og hun sa ingenting men nærmest lot som ingenting hadde skjedd da vi spiste.

Anonymkode: d26d2...a64

Er det mulig at det er noen andre inn i bildet?

Jeg tenker at det er typisk oppførselen til en som er utro å behandle partneren sin slik.

Anonymkode: 6d712...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mythic skrev:

Vi kvinner? Kompliserte?
Jeg synes du bagatelliserer en atferd som er helt uakseptabel, og jeg vil i hvert fall ikke bli satt i kategorien "vi kvinner", som om vi alle er like fordi vi er kvinner. Og at det er helt greit å oppføre seg på en sånn måte fordi man er en komplisert kvinne. Dette er ikke greit, uansett kjønn, hormoner eller hva det måtte være. 

Herregud, hvor offended går det an å bli?
Når jeg skriver "vi kvinner", så er det ikke en seriøs påstand om noe som gjelder 100 prosent av den kvinnelige befolkningen. Ro deg ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tibbie skrev:

Herregud, hvor offended går det an å bli?
 

Tror kanskje det ligger noe mer bak den reaksjonen

Kvinner kan være litt kompliserte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mythic skrev:

Vi kvinner? Kompliserte?
Jeg synes du bagatelliserer en atferd som er helt uakseptabel, og jeg vil i hvert fall ikke bli satt i kategorien "vi kvinner", som om vi alle er like fordi vi er kvinner. Og at det er helt greit å oppføre seg på en sånn måte fordi man er en komplisert kvinne. Dette er ikke greit, uansett kjønn, hormoner eller hva det måtte være. 

Amen! Jeg hater disse "Vi kvinner er jo litt [fyll inn sjarmerende måte å betegne idiotoppførsel]". Det er like fordummende som det er å bortforklare nasking og snoking med at "alle gjør det".

Anonymkode: 361df...f53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...