Gå til innhold

Bør alle som får penger fra NAV sendes ut på søppelplukking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Boomonster skrev:

Men du skjønner at det VELDIG lett kan bli slik når man ikke har noen grunn til å stå opp om morgenen??

Nei, for ikke alle mennesker trenger en mamma til å holde hånden sin.

Problemet kommer når noen mennesker blir deprimert fordi de aldri får jobb, og da er det et slag i trynet og bli sett til noe så trivielt som søppelplukking. "Her, du er en mislykket person som ikke får deg jobb, du får den laveste formen for jobb som ikke er en ordentlig jobb en gang- plukke søppel. Fremtidige arbeidsgivere vil ikke bli imponert av det på CV-en din, men pytt pytt"

 

Anonymkode: d854a...92c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg synes ikke at pensjonister som har betalt skatt hele sitt liv skal ut å plukke søppel. Det må være noe virkelig galt med personer som foreslår noe slikt. Søk profesjonell hjelp snarest, er mitt råd til de som kommer med slike forslag.

Anonymkode: 171cb...ff2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unge NAVere under må allerede plukke søppel i mange kommuner.

 

Anonymkode: d75a5...af1

De burde heller plasseres på arbeidstrening på butikker, bedrifter, skoler, eldreomsorg og barnehager. Steder hvor de faktisk får trening til arbeidslivet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ikke er vanlig.

Anonymkode: d75a5...af1

Du tror ikke det er vanlig at mange voksne mennesker har partner og barn? Ooookey.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så de arbeidssøkende som allerede er nedfor og føler seg mislykket fordi de ikke får jobb skal behandles som søppel og plukke søppel i tillegg?

Anonymkode: f82d1...108

Nei, dette er et dårlig forslag.

Anonymkode: d75a5...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS og de som sier seg enig i de her må jo være helt på jordet. Dere svarer heller ikke på noen argumenter bortsett fra de dere syntes passer. Dere må jo skjønne at mange som får penger av nav ikke er snyltere på noen måte. Noen er gravide, noen har jobbet i mange år og plutselig blirr akutt syke, noen har kroniske sykdommer ( f.eks cøliaki) sm fører til et fordyret koshold og har rett til støtte, noen er nyoppererte.  Ingen av disse burde straffes for noe som helst. hvis dere ikke støtter velferdsstaten så kan dere bare flytte, ingen tvinger derer til å bo her i Norge. 

Anonymkode: 64db7...a0d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er kanskje ikke klar over hvor mange ufaglærte som jobber på sykehjem?

Det er fullt mulig å gi oppgaver og øke graden av ansvar gradvis.

Anonymkode: 76f53...6c9

Jeg har jobbet med psyk. utviklingshemmede, syke og eldre i over 12 år, så DET vet jeg.   I min kommune er det heldigvis ikke vanlig at hovedtyngden av ansatte er ufaglærte.  Fagnivået her er høyt.

 Ingenting er mulig så lenge den arbeidsledige ikke er en person vil eller passer til å jobbe med pleietrengende, syke og terminale mennesker. 

Endret av Boomonster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tahini skrev:

Du tror ikke det er vanlig at mange voksne mennesker har partner og barn? Ooookey.

Nei, at de har ting p gjøre på,dagtid. De enslige,

Anonymkode: d75a5...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal man si opp folk som allerede har fast jobb?

Anonymkode: d75a5...af1

De skal selvsagt ikke erstatte arbeidstagere. De skal gå oppå dem, slik praksis er MENT å fungere.

Anonymkode: 76f53...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, at de har ting p gjøre på,dagtid. De enslige,

Anonymkode: d75a5...af1

Jeg bor alene, men må ut hver morgen for å gå tur med hunden. Jeg må gjøre husarbeid, jeg må handle, jeg må ut i ærend som kun kan skje på dagtid. Ikke sjans i havet for at jeg kunne sovet hele dagen om jeg var arbeidsledig.

Det er enormt trist å lese stigmatiseringen av arbeidsledige i denne tråden.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De skal selvsagt ikke erstatte arbeidstagere. De skal gå oppå dem, slik praksis er MENT å fungere.

Anonymkode: 76f53...6c9

Her i kommunen har de bestemt å si opp ufaglærte på sykehjem og heller "ansette" folk på,nav-tiltak.

Anonymkode: d75a5...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tahini skrev:

Jeg bor alene, men må ut hver morgen for å gå tur med hunden. Jeg må gjøre husarbeid, jeg må handle, jeg må ut i ærend som kun kan skje på dagtid. Ikke sjans i havet for at jeg kunne sovet hele dagen om jeg var arbeidsledig.

Det er enormt trist å lese stigmatiseringen av arbeidsledige i denne tråden.

 

Jeg er ufør og sover gjerne til 3-4 på ettermiddagen. Men har ikke hund, og gjør lite husarbeid.

Anonymkode: d75a5...af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Boomonster skrev:

Jeg har jobbet med psyk. utviklingshemmede, syke og eldre i over 12 år, så DET vet jeg.   I min kommune er det heldigvis ikke vanlig at hovedtyngden av ansatte er ufaglærte.  Fagnivået her er høyt. 

Vel, det er ganske vanlig at det jobber ufaglærte ved sykehjem. Poenget er at de skal kunne ha en litt mer meningsfull praksis enn å plukke søppel.

Anonymkode: 76f53...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør og sover gjerne til 3-4 på ettermiddagen. Men har ikke hund, og gjør lite husarbeid.

Anonymkode: d75a5...af1

Jeg vil tro det er noe annerledes for deg enn for en på førti som nettopp har blitt ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg synes ikke at pensjonister som har betalt skatt hele sitt liv skal ut å plukke søppel. Det må være noe virkelig galt med personer som foreslår noe slikt. Søk profesjonell hjelp snarest, er mitt råd til de som kommer med slike forslag.

Anonymkode: 171cb...ff2

Pensjonister???  Hva har de med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, det er ganske vanlig at det jobber ufaglærte ved sykehjem. Poenget er at de skal kunne ha en litt mer meningsfull praksis enn å plukke søppel.

Anonymkode: 76f53...6c9

Ja det forundrer meg ikke. En slipper gjerne med færre faglærte også til det absolutte minimum. Det er kynisk og det er helt sykt at det går ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Boomonster skrev:

Pensjonister???  Hva har de med dette å gjøre?

Hva har de i permisjon, gravide sengeliggende, kronisk syke som er i arbeid osv å gjøre med dette? du kan da umulig mene at noen som bidrer like mye/kanskje mer enn deg mtp arbeid og studier, skal plukke søppel fordi de får støtte fra NAV som de har krav på?...

Anonymkode: 64db7...a0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er ganske vanlig at det jobber ufaglærte ved sykehjem. Poenget er at de skal kunne ha en litt mer meningsfull praksis enn å plukke søppel.

Anonymkode: 76f53...6c9

Vi må tenke på de syke og de terminales velferd før de arbeidsledige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er ganske vanlig at det jobber ufaglærte ved sykehjem. Poenget er at de skal kunne ha en litt mer meningsfull praksis enn å plukke søppel.

Anonymkode: 76f53...6c9

Men forstår du ikke hvor uverdig det er for de pleietrengende å ha noen som egentlig ikke vil være der til å hjelpe dem? Hadde du likt å bli stelt av en som ville spy av det?

Anonymkode: f82d1...108

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv de sykeste klarer sikkert et par tre timer i uken.

Anonymkode: 319ac...7f8

Håper den tråden her blir slettet så fort som mulig. Maken til respektløs og søplete oppførsel å starte en slik tråd. Tenk på de som faktisk er alvorlig syke som går på nav, det kan være alt fra uhelbredelig kreft til folk med amputerte bein og armer. Fy søren at det går an å være så respektløs ovenfor andre mennesker!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...