Gå til innhold

Vi som ikke blir lett gravide


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24/3/2017 den 20.23, Butter skrev:

 

 
Det er ikke det at jeg ikke er glad på andres vegne, men kjente det var tungt da min beste venninne nylig annonserte sin graviditet. Hun sluttet akkurat på P-piller og ble gravid PP 2. Hun har termin 10 dager etter jeg skulle hatt 😢. Jeg ER glad på hennes vegne, men kjenner på at det føles urettferdig!!!!! 

Åh, kjenner så godt den følelsen. Føles urettferdig at noen får barn så lett, også når de ikke hadde planlagt en gang. 

Stor klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sheherasade skrev:

Har ikke vært gjennom prosessen enda, men hva har alderen å si? Er medisinen mindre effektiv/farlig ved høy alder?

Vi ble anbefalt å stare rett opp med IVF, da medisinering nok ikke ville ha hatt den store effekten, da jeg har regelmessige sykluser og får el hver måned. Vi ville ikke "kaste" bort mer tid på å prøve medisinering, dette ble jo heller ikke anbefalt for oss. 

Ved å starte rett opp med ivf hadde vi gode prognoser for å faktisk bli gravide, noe som stemte godt ☺

Hadde jeg blitt utredet da jeg var yngre, er det mulig jeg hadde brukt mer "tid" på å prøve forskjellig type medisinering. 

Så for å svare på spm. ditt - nei, jeg har ikke hørt noe om at medisinering har mindre effekt/ er farlig ved høy alder.

Anonymkode: 6a99c...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja...vi startet å prøve på nr. 2 i 2010. Vi er utredet for "alt" men de fant ingenting galt. Nå skal vi skilles. Håper han kan få barn med en ny dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte bortimot to år på å bli gravide første gang. Mistet i uke 12. Brukte 6 mnd på å bli gravid igjen, mistet på nytt. 

 

Så plutselig satt den på første forsøk etter sa, og fikk ei flott jente:) Nå kommer straks lillesøster, som satt på andre forsøk... 

 

Ville bare si at ting kan snu! Vet hvor vondt det gjør å ikke få det til:( 

Anonymkode: e84a1...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, March 26, 2017 den 22.29, ~white lady~ skrev:

Hehe, ja...vi startet å prøve på nr. 2 i 2010. Vi er utredet for "alt" men de fant ingenting galt. Nå skal vi skilles. Håper han kan få barn med en ny dame.

Det hadde ikke jeg håpt hvis jeg var deg. Da får jo han oppfylt ditt barneønske med en annen mens du sitter der barnløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, March 31, 2017 den 13.13, Maleficenta skrev:

Det hadde ikke jeg håpt hvis jeg var deg. Da får jo han oppfylt ditt barneønske med en annen mens du sitter der barnløs

Nå var det nummer 2. de ikke lyktes i å få, så da har de forhåpentligvis en kvikk og kjekk nummer 1. Generelt tror jeg at de som klarer å ønske gode ting for eksen sin har det bedre i livet enn om man ikke unner den andre noe. Et barn til på far betyr også at hennes batn får oppleve å ha søsken, uavhenig av om hun senere vil få et nytt barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Friday, March 24, 2017 den 0.58, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke prøve med en annen manns sperm, men du kan gå for kunstig befruktning..? Det henger ikke på greip

Anonymkode: c8bc0...952

Nei, det er klart mer logisk å få barn med en fremmed tredjepart enn å ta imot noen ukers behandling for lage et barn sammen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS :) Trodde ikke jeg kunne bli gravid... hadde tidligere klamydia og spiseforstyrrelse. Vi prøvde i 1,5 år :) før den satt. Dem fleste får det til innen 2 år så 1 år er ikke noe og bekymre seg over, det er mye mer vanligere enn man skulle trodd. Ikke mist motet, vet akkurat hvordan det føles ut så :) Klem til deg :klem:

Anonymkode: d7d4b...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Biloba skrev:

Nå var det nummer 2. de ikke lyktes i å få, så da har de forhåpentligvis en kvikk og kjekk nummer 1. Generelt tror jeg at de som klarer å ønske gode ting for eksen sin har det bedre i livet enn om man ikke unner den andre noe. Et barn til på far betyr også at hennes batn får oppleve å ha søsken, uavhenig av om hun senere vil få et nytt barn.

Det stemmer. Sønnen vår har lenge ønsket søsken, og det kan jo enda skje. Hos både meg og eksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til TS :) Trodde ikke jeg kunne bli gravid... hadde tidligere klamydia og spiseforstyrrelse. Vi prøvde i 1,5 år :) før den satt. Dem fleste får det til innen 2 år så 1 år er ikke noe og bekymre seg over, det er mye mer vanligere enn man skulle trodd. Ikke mist motet, vet akkurat hvordan det føles ut så :) Klem til deg :klem:

Anonymkode: d7d4b...c69

Takk for svaret ditt:) Så godt å høre at det endelig klaffet for dere da! 
Jeg prøver å ikke bekymre meg, men er ikke så lett.. Det verste er at mensen plutselig har uteblitt nå :( Vet ikke hva jeg skal gjøre.... Opplevd det før? 
Klem fra TS :klem:

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite i går at to av små-søskenbarna mine (10-12 år yngre enn meg) nå venter barn. En av dem for andre gang. Og synes alle rundt meg er gravide eller har barn. Får bare lyst til å grine når jeg ser forsider i magasiner om graviditet. Sukk. Men til torsdag skal jeg til fastlegen for å starte prosessen med IVF. 

Anonymkode: 7b999...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk vite i går at to av små-søskenbarna mine (10-12 år yngre enn meg) nå venter barn. En av dem for andre gang. Og synes alle rundt meg er gravide eller har barn. Får bare lyst til å grine når jeg ser forsider i magasiner om graviditet. Sukk. Men til torsdag skal jeg til fastlegen for å starte prosessen med IVF. 

Anonymkode: 7b999...b11

Huff ja kjenner til det. Er helt jævlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme båt vi også 😕 Prøvd i 2 år, hatt en tidlig SA. Men har heldigvis et barn på 4 år, så vi er ikke barnløse. Ham ble til i pp6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :)

her sluttet jeg på pilla i juni ifjord, og mensen kom rett etterpå, for så forsvinne 4 mnd, som jeg regnet med. 
også har den vært så og si punktlig med noen få dagers mellomrom.. men nå har den ikke dukket opp igjen denne mnden og testen er negativ :dry: 

vi er ikke aktive prøvere, men har jo hatt oss ganske ofte og uten prevensjon, så lurer jo litt på hvorfor jeg ikke er gravid enda :(
så her henger jeg meg meg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2017 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Fikk vite i går at to av små-søskenbarna mine (10-12 år yngre enn meg) nå venter barn. En av dem for andre gang. Og synes alle rundt meg er gravide eller har barn. Får bare lyst til å grine når jeg ser forsider i magasiner om graviditet. Sukk. Men til torsdag skal jeg til fastlegen for å starte prosessen med IVF. 

Anonymkode: 7b999...b11

Det er helt grusomt, i know! Skikkelig kniv i hjertet!

Hvordan gikk det hos legen idag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Frøkenfryd30 skrev:

Er i samme båt vi også 😕 Prøvd i 2 år, hatt en tidlig SA. Men har heldigvis et barn på 4 år, så vi er ikke barnløse. Ham ble til i pp6 :)

2 år ja.. Har du vært til utredning? Vi skal få utredning nå, venter på innkalling på sykehuset som tar hundre år!!

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, theSchrimp skrev:

hei :)

her sluttet jeg på pilla i juni ifjord, og mensen kom rett etterpå, for så forsvinne 4 mnd, som jeg regnet med. 
også har den vært så og si punktlig med noen få dagers mellomrom.. men nå har den ikke dukket opp igjen denne mnden og testen er negativ :dry: 

vi er ikke aktive prøvere, men har jo hatt oss ganske ofte og uten prevensjon, så lurer jo litt på hvorfor jeg ikke er gravid enda :(
så her henger jeg meg meg på :)

Hei! Bare å henge seg på:) 

Mensen er noen rare greier. Jeg har også hatt stabil mensen, men plutselig uteblitt nå.. Skjønner ikke hva som skjer. Negative tester her også.. 

Hatt gynekologisk undersøkelse? 

TS

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Bare å henge seg på:) 

Mensen er noen rare greier. Jeg har også hatt stabil mensen, men plutselig uteblitt nå.. Skjønner ikke hva som skjer. Negative tester her også.. 

Hatt gynekologisk undersøkelse? 

TS

Anonymkode: 205fa...ded

takk :)

nei har ikke hatt gynekologisk undersøkelse enda, er litt usikker på hvordan man går frem og hvor dyrt det er. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2017 den 11.09, theSchrimp skrev:

takk :)

nei har ikke hatt gynekologisk undersøkelse enda, er litt usikker på hvordan man går frem og hvor dyrt det er. 
 

Jeg gikk til en privatklinikk og tok en gynekologisk undersøkelse der. Kostet ca 1400kr. Er jo dyrt, men var verdt det for da kunne jeg slappe av. Da visste jeg at alt er ok med meg. 

Du kan også gå til legen din og be om utredning på sykehuset. Det tar lengre tid. Vi venter på innkalling nå siden vi har prøvd i 1 år. Men tar utrolig lang tid, så vurderer sterkt å gå til privat igjen! 

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk til en privatklinikk og tok en gynekologisk undersøkelse der. Kostet ca 1400kr. Er jo dyrt, men var verdt det for da kunne jeg slappe av. Da visste jeg at alt er ok med meg. 

Du kan også gå til legen din og be om utredning på sykehuset. Det tar lengre tid. Vi venter på innkalling nå siden vi har prøvd i 1 år. Men tar utrolig lang tid, så vurderer sterkt å gå til privat igjen! 

Anonymkode: 205fa...ded

Pengene er selvfølgelig verdt det 🙌

Så lenge vi ikke aktive prøvere så lar jeg tanken ligge av den grunn, men har kjent stikkinger i livmor området i ett år snart :S så burde sjekke det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...