Gå til innhold

Hvorfor er nordmenn så naive med innvandring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kan ikke ta imot et ubegrenset antall innvandrere hvert år, som mange vil ha det til. Det sier seg selv. Hvorfor har den jevne nordmann så vanskelig for å oppfatte dette? Innvandring i en moderat mengde er helt greit, problemet oppstår når føleriet tar overhånd, noe det ofte gjør her til lands. Hvordan er det bærekraftig å skulle ta inn flere mennesker enn det vi kan håndtere? Svak kontroll av hva slags type folk vi slipper inn, har også vært et problem i mange år.

Anonymkode: 57fd5...848

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange i dette land er naive og litt «dumme» rett og slett. Det er som kjent ikke noe nytt. Mange ser og forstår ikke, muligens pga. vår velferd gjennom år. De tror at alle som kommer hit vil ha det slik vi har det og at ting går seg til på veien. Det de ikke forstår, er at islam ikke vil endre seg pga. vårt samfunn. Islam er viktigere for de troende en våre regler og samfunnsstruktur. Vi ser det over hele Europa. Men heldigvis ser det ut som at det nå er i ferd med og snu. Nye sterke politiske krefter kommer inn over hele Europa og tar opp kampen for frihet og humanisme. Rasisme og menneskefiendtlighet skal bekjempes og jeg tror vi vil lykkes.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gothminister skrev:

Mange i dette land er naive og litt «dumme» rett og slett. Det er som kjent ikke noe nytt. Mange ser og forstår ikke, muligens pga. vår velferd gjennom år. De tror at alle som kommer hit vil ha det slik vi har det og at ting går seg til på veien. Det de ikke forstår, er at islam ikke vil endre seg pga. vårt samfunn. Islam er viktigere for de troende en våre regler og samfunnsstruktur. Vi ser det over hele Europa. Men heldigvis ser det ut som at det nå er i ferd med og snu. Nye sterke politiske krefter kommer inn over hele Europa og tar opp kampen for frihet og humanisme. Rasisme og menneskefiendtlighet skal bekjempes og jeg tror vi vil lykkes.

Aaaahh...Gotheren:).

Long time, no see.

Anonymkode: 7f247...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke ta imot et ubegrenset antall innvandrere hvert år, som mange vil ha det til. Det sier seg selv. Hvorfor har den jevne nordmann så vanskelig for å oppfatte dette? Innvandring i en moderat mengde er helt greit, problemet oppstår når føleriet tar overhånd, noe det ofte gjør her til lands. Hvordan er det bærekraftig å skulle ta inn flere mennesker enn det vi kan håndtere? Svak kontroll av hva slags type folk vi slipper inn, har også vært et problem i mange år.

Anonymkode: 57fd5...848

Jeg tror at mange av dem kan svært lite om andre kulturer. De tror at de som kommer har samme tankegang som dem selv.altså en vestlig tankegang,hvor det er likestilling, å lyge blir sett på som fy, fy , å jobbe svart 100 prosent mens man samtidig får uføretrygd skjer aldri osv. Snakket engang med en kvinnelig lege som hadde mye med muslimske mennesker å gjøre, flere av henne pasienter hadde fått uføretrygd ved å spille psykisk syk i flerfoldige år ( helt utrolig at de klarer det) samtidig som de jobbet 100 prosent svart. Den ene etter den andre ble tatt, og den kvinnelige legen måtte slutte å jobbe med den pasientgruppen, hun orket rett og slett ikke å forholde seg til gjentatte løgner mens hun var på jobb. Ps, det siste jeg har skrevet tilsier selvsagt ikke at ALLE muslimer er løgnere, men at det er enn større gruppe blant muslimske innvandrere som lyger på seg uføretrygd enn blant etnisk norske tror jeg absolutt. De kommer fra en kultur hvor tillit mellom mennesker er veldig lav, og den tar de med seg inn i Norge. Viktig å få frem, jeg kjenner 2 etnisk norske som har uføretrygd, og INGEN av dem har løyet på seg en uføretrygd, jeg har sett at det er mange tråder på dette forumet som ender opp i  hets av de som går på uføretrygd, den hetsen vil jeg IKKE være med på, man skal være svært lykkelig når man har helsen i behold!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg tror at mange av dem kan svært lite om andre kulturer. De tror at de som kommer har samme tankegang som dem selv.altså en vestlig tankegang,hvor det er likestilling, å lyge blir sett på som fy, fy , å jobbe svart 100 prosent mens man samtidig får uføretrygd skjer aldri osv. Snakket engang med en kvinnelig lege som hadde mye med muslimske mennesker å gjøre, flere av henne pasienter hadde fått uføretrygd ved å spille psykisk syk i flerfoldige år ( helt utrolig at de klarer det) samtidig som de jobbet 100 prosent svart. Den ene etter den andre ble tatt, og den kvinnelige legen måtte slutte å jobbe med den pasientgruppen, hun orket rett og slett ikke å forholde seg til gjentatte løgner mens hun var på jobb. Ps, det siste jeg har skrevet tilsier selvsagt ikke at ALLE muslimer er løgnere, men at det er enn større gruppe blant muslimske innvandrere som lyger på seg uføretrygd enn blant etnisk norske tror jeg absolutt. De kommer fra en kultur hvor tillit mellom mennesker er veldig lav, og den tar de med seg inn i Norge. Viktig å få frem, jeg kjenner 2 etnisk norske som har uføretrygd, og INGEN av dem har løyet på seg en uføretrygd, jeg har sett at det er mange tråder på dette forumet som ender opp i  hets av de som går på uføretrygd, den hetsen vil jeg IKKE være med på, man skal være svært lykkelig når man har helsen i behold!

Selvsagt lyver innvandrere for å få trygd. Grunnen til at nordmenn flest ikke gjør det er fordi det sjelden lønner seg å miste 2/3 av inntekten ved å heve trygd i stedet for lønn. Men for en innvandrer som går fra 0 til 20 000, så lønner det seg selvsagt svært mye. De trenger heller ikke 40-års trygdetid for å heve full trygd, slik som oss nordmenn, de går under særregler som gjør det svært lønnsomt i tillegg til alle andre goder de får. 

Anonymkode: 653c7...838

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg tror at mange av dem kan svært lite om andre kulturer. De tror at de som kommer har samme tankegang som dem selv.altså en vestlig tankegang,hvor det er likestilling, å lyge blir sett på som fy, fy , å jobbe svart 100 prosent mens man samtidig får uføretrygd skjer aldri osv. Snakket engang med en kvinnelig lege som hadde mye med muslimske mennesker å gjøre, flere av henne pasienter hadde fått uføretrygd ved å spille psykisk syk i flerfoldige år ( helt utrolig at de klarer det) samtidig som de jobbet 100 prosent svart. Den ene etter den andre ble tatt, og den kvinnelige legen måtte slutte å jobbe med den pasientgruppen, hun orket rett og slett ikke å forholde seg til gjentatte løgner mens hun var på jobb. Ps, det siste jeg har skrevet tilsier selvsagt ikke at ALLE muslimer er løgnere, men at det er enn større gruppe blant muslimske innvandrere som lyger på seg uføretrygd enn blant etnisk norske tror jeg absolutt. De kommer fra en kultur hvor tillit mellom mennesker er veldig lav, og den tar de med seg inn i Norge. Viktig å få frem, jeg kjenner 2 etnisk norske som har uføretrygd, og INGEN av dem har løyet på seg en uføretrygd, jeg har sett at det er mange tråder på dette forumet som ender opp i  hets av de som går på uføretrygd, den hetsen vil jeg IKKE være med på, man skal være svært lykkelig når man har helsen i behold!

Men å gå bredt ut i media for å advare og opplyse om att dette skjer i stort omfang....neiiiida. Bare å holde kjeft og la det skure og gå:klaske::klaske:.

Anonymkode: 7f247...193

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt lyver innvandrere for å få trygd.

Anonymkode: 653c7...838

Det som er interessant, er jo at vi vet meget godt det du her skriver. Men som allikevel sosialist eliten ikke vil ta inn over seg. Hva er deres motiv for og ikke forholde seg til det fakta?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke ta imot et ubegrenset antall innvandrere hvert år, som mange vil ha det til. Det sier seg selv. Hvorfor har den jevne nordmann så vanskelig for å oppfatte dette? Innvandring i en moderat mengde er helt greit, problemet oppstår når føleriet tar overhånd, noe det ofte gjør her til lands. Hvordan er det bærekraftig å skulle ta inn flere mennesker enn det vi kan håndtere? Svak kontroll av hva slags type folk vi slipper inn, har også vært et problem i mange år.

Anonymkode: 57fd5...848

Nøyaktig hvem vil ha inn hvor mange hva for noe,sier du? 

Anonymkode: 75546...c53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gothminister skrev:

Det som er interessant, er jo at vi vet meget godt det du her skriver. Men som allikevel sosialist eliten ikke vil ta inn over seg. Hva er deres motiv for og ikke forholde seg til det fakta?

De forholder seg jo til det du presenterer som fakta. Spørsmålet er hvordan. 

Anonymkode: 75546...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt lyver innvandrere for å få trygd. Grunnen til at nordmenn flest ikke gjør det er fordi det sjelden lønner seg å miste 2/3 av inntekten ved å heve trygd i stedet for lønn. Men for en innvandrer som går fra 0 til 20 000, så lønner det seg selvsagt svært mye. De trenger heller ikke 40-års trygdetid for å heve full trygd, slik som oss nordmenn, de går under særregler som gjør det svært lønnsomt i tillegg til alle andre goder de får. 

Anonymkode: 653c7...838

Det føles litt urettferdig, synes jeg Da er det jo enkelt for innvandrerne å bare motta. Trist at så mange slipper unna med å utnytte og svindle systemene!

Anonymkode: 75546...c53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig me TS. Vi må slutte å ta inn flere enn vi kan håndtere å ta imot. Nordmenn er altfor naive på dette området generelt. Vi må bruke sunn fornuft og sette grenser, og ikke ta i mot flere enn det vi klarer. Nå har vi fått inn veldig mange på kort tid, så nå må vi bremse og ta inn så få som mulig i en lang periode framover. Hvis ikke får vi det som i Sverige, og det vil vel ingen.

Anonymkode: e82cf...72d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har altfor lite erfaring med masseinnvandring fra kulturer og religioner som ikke er integrerbare. 

Spør og lær av landene i Øst-Europa som har en veldig lang og trist erfaring med nettopp dette og øser av sunn skepsis i dag. 

Anonymkode: e8a28...91f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke ta imot et ubegrenset antall innvandrere hvert år, som mange vil ha det til. Det sier seg selv. Hvorfor har den jevne nordmann så vanskelig for å oppfatte dette? Innvandring i en moderat mengde er helt greit, problemet oppstår når føleriet tar overhånd, noe det ofte gjør her til lands. Hvordan er det bærekraftig å skulle ta inn flere mennesker enn det vi kan håndtere? Svak kontroll av hva slags type folk vi slipper inn, har også vært et problem i mange år.

Anonymkode: 57fd5...848

Mange er litt dumme, særlig kvinner som baserer meningene sine på følelser, ikke logikk.

Anonymkode: 78b37...ce5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange er litt dumme, særlig kvinner som baserer meningene sine på følelser, ikke logikk.

Anonymkode: 78b37...ce5

Nå et vel de fleste åpne sosialistene menn? SV, KrF og AP styres jo ikke av kvinner? 

Beklager å si det, men mennesket i seg selv baserer sine argumenter på følelsen av at noe er logisk. Hvorfor skulle menn ellers finne opp religioner og politikk? 

Du må slutte å tro at menn gjør så mye annerledes enn kvinner og heller få opp øya for hvordan samfunn går fremover. Idiotisk som vanlig.. 

Anonymkode: ac6c3...170

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Selv om man måtte være imot innvandring, så synes jeg at man ikke trenger å se på mennesker med annen farge som spedalske. 

Men, jeg er for at folk skal være mest mulig integrert (språk og annet), og når man tar inn flere enn man klarer å integrere så går det feil et sted. Jeg har gått sammen med folk som har bodd i Norge i 20+ år og som ikke snakker spesielt norsk fordi de ikke er integrert godt nok. Og når språket er mangelfullt sliter man med det meste egentlig. 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge tør ikke gjøre noe som kan oppfattes som rasistisk..derfor kan innvandrere gjøre som de vil i Norge. Selvfølgelig blir dette utnyttet max. Utrolig naivt! Og de som faktisk sier noe blir sett på som rasister med en gang. Ikke noe som skal til lenger, helt utrolig! 

Anonymkode: 51150...507

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎19‎.‎03‎.‎2017 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Selvsagt lyver innvandrere for å få trygd. Grunnen til at nordmenn flest ikke gjør det er fordi det sjelden lønner seg å miste 2/3 av inntekten ved å heve trygd i stedet for lønn. Men for en innvandrer som går fra 0 til 20 000, så lønner det seg selvsagt svært mye. De trenger heller ikke 40-års trygdetid for å heve full trygd, slik som oss nordmenn, de går under særregler som gjør det svært lønnsomt i tillegg til alle andre goder de får. 

Anonymkode: 653c7...838

Selv om jeg tjente 10 000 i mnd ville jeg aldri løyet på meg uføretrygd, jeg hadde rett og slett fått moralske kvaler og samvittigheten hadde gnaget natt og dag. Uføretrygd er for mennesker som er syke enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en manglende forståelse i befolkningen generelt om hvor fundamentalistisk kultur og religion er.  Jeg tror mange nordmenn tror at de forandrer seg som ved et trylleslag med en gang de setter sine føtter på norsk jord.   "Innvandrerene må da skjønne at HER i Norge kan man ikke rope hore til kvinner, voldta dem, rakke ned på dem og tenke på kvinner som kveg fordi de gjorde det i hjemlandet sitt!"   "De må da også skjønne at de må lære seg norsk, få seg utdannelse og skaffe seg en jobb må vite."  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er bekymringsverdig at vi som har lite erfaring med islam tenker at "folk er folk". landene lenger sør som har vært i konflikt med ottomanere i årevis sier plent nei til å ta imot noen.

Vi men null erfaring, men massevis av empati, kaller dem rasister. Er vi dumme eller er de erfarne fjellfolk vi bør lytte til?

Anonymkode: c533b...17f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2017 den 11.54, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke ta imot et ubegrenset antall innvandrere hvert år, som mange vil ha det til. Det sier seg selv. Hvorfor har den jevne nordmann så vanskelig for å oppfatte dette? Innvandring i en moderat mengde er helt greit, problemet oppstår når føleriet tar overhånd, noe det ofte gjør her til lands. Hvordan er det bærekraftig å skulle ta inn flere mennesker enn det vi kan håndtere? Svak kontroll av hva slags type folk vi slipper inn, har også vært et problem i mange år.

Anonymkode: 57fd5...848

Du er ikke streng nok. Jeg snakker null innvadring fra ikke-vestlige kulturer. Det har vist seg at hvis vi åpner slusene så er det fritt frem. Hadde det vært motsatt så ville det ikke vært nubbesjans for innvandring til muslimske land. Helt utrolig at mange av dere ennå ikke forstår det. Islam er ikke noen vennlig ideologi for å si det pent, selv om folkene kan være det.

Endret av Z.Z
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...