Gå til innhold

Uenighet om vaksiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å vaksinere ungene, vil ikke sprøyte de full av gift. Dette har skapt litt murringer med barnefar, og selv om jeg vinner kampen så skaper det litt dårlig stemning når temaet er oppe. Regner med at det sklir over når dette vaksineregimet er slutt etter ungdomsskolen.

Er det flere som sliter med det samme?

Anonymkode: b5542...9ed

Håper du holder dmittebombene dine langt unna mine barn!

Anonymkode: c29e6...6c1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du holder dmittebombene dine langt unna mine barn!

Anonymkode: c29e6...6c1

Tenker du slik om de barna som ikke kan vaksineres også, eller er de litt mindre smittebomber?

Anonymkode: ba85c...18b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å vaksinere ungene, vil ikke sprøyte de full av gift. Dette har skapt litt murringer med barnefar, og selv om jeg vinner kampen så skaper det litt dårlig stemning når temaet er oppe. Regner med at det sklir over når dette vaksineregimet er slutt etter ungdomsskolen.

Er det flere som sliter med det samme?

Anonymkode: b5542...9ed

Jeg sliter med at du faktisk får lov til å nekte barna dine vaksinering. Det skulle vært forbudt! Verst av alt er det ikke skal så mange som deg til heller, før vaksinasjonsmangelen blir en folkehelsetrussel i form av sykdommer som enkelt kunne vært utryddet.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du slik om de barna som ikke kan vaksineres også, eller er de litt mindre smittebomber?

Anonymkode: ba85c...18b

Jeg håper du forstår hvilke enorme problemer folk som trådstarter skaper for de barna som av ulike grunner ikke kan vaksineres?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er informasjon jeg kommer til å finne ut om en partner FØR vi får barn, slik at jeg kan dumpe personen før vi kommer i en slik situasjon. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mener jeg er et tilfelle hvor det burde vært enkelt for far å gå rettens vei for å frata mor omsorgsretten.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke vaksinerer barna deres, burde vært sendt til en øde øy. Så kan dere sitte der og være friske. 

Anonymkode: 13022...e47

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du slik om de barna som ikke kan vaksineres også, eller er de litt mindre smittebomber?

Anonymkode: ba85c...18b

Det er blant annet de man ønsker å beskytte. Da hjelper det ikke med unger som KAN vaksineres som ikke blir det, det ødelegger flokkimmuniteten som beskytter de stakkars barna som ikke kan vaksineres. 

Jeg orker ikke enda en vaksinediskusjon, men ønsker bare å si til dere uopplyste drittmennesker som er vaksinemotstandere: Skam dere. Virkelig. Dere har ikke noe kunnskapgrunnlag for å mene noe som helst negativt om vaksiner. Jeg er så JÆVLIG LEI dere, dere forårsaker død og elendighet. 

Endret av drue
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, sukkerspinnn skrev:

Jeg antar at han først og fremst vil at barna skal få de vaksinene som det har vært forsket på i årevis, uten at man har funnet noen alvorlige bivirkninger? Det er noe annet enn svineinfluensavaksinen.

Helsepersonell, skrev jeg. Altså folk som antakeligvis vet mer om dette enn deg. 

Sånne vaksiner som MMR mener du, som man nylig har funnet ut at CDC har løyet om bivirkningene til?  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25377033/

Og vet du at helsepersonell vet mer enn de som ikke vaksinerer barna sine? Jeg våger å påstå at de jevnt over ikke gjør det. Noen som har tatt valget om å ikke vaksinere, har ikke gjort det på grunnlag av ett nettsøk.

Anonymkode: c2417...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, drue skrev:

Det er blant annet de man ønsker å beskytte. Da hjelper det ikke med unger som KAN vaksineres som ikke blir det, det ødelegger flokkimmuniteten som beskytter de stakkars barna som ikke kan vaksineres. 

Jeg orker ikke enda en vaksinediskusjon, men ønsker bare å si til dere uopplyste drittmennesker som er vaksinemotstandere: Skam dere. Virkelig. Dere har ikke noe kunnskapgrunnlag for å mene noe som helst negativt om vaksiner. Jeg er så JÆVLIG LEI dere, dere forårsaker død og elendighet. 

Personangrep og ufunderte ufine påstander. Jeg er ikke noe drittmenneske.

Anonymkode: c2417...065

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har tenkt skikkelig gjennom at ved å gjøre det du gjør utsetter barna dine for potensielle  dødelige sykdommer.

Vi har kikhoste. En veldig smittsom sykdom med økende forekomst . Forferdelig slitsom for de som blir angrepet og med fare for ettersykdommer.

Difteri . En  bakterie som produserer et giftstoff som kan gi sykdom i  hjerte og hjerne.

Så har vi stivkrampe.  Pass på at barna dine aldri kommer borti hestemøkk hvis de har noen rifter på hender  eller kropp. 

Stivkrampe kan også ramme pustemusklaturen og medføre dødsfall.

Meslinger.  Veldig smittsom . Er ubehagelig og går som regel greit men kan gi hjerne betennelse. 

Røde hunder. . Har du døtre og de skulle få dette samtidig med svangerskap så får de enten ta abort eller så kan de få et svært skadet barn.   

Kusma.  Har du sønner og de får dette I tenårene så kan det sette seg i  testikler og gjøre de sterile.

Tuberkulose.   Er på vei opp igjen og er en farlig sykdom.  

Polio.  Kan forårsake lammelser.  

Alt dette kan unngås ved å følge opp vaksinasjonsprogrammet som tilbys.

Jeg er såpass opp I årene at jeg også fikk koppevaksinen.  Og den var visst ikke bare bare. Men jeg har tatt alt som er av vaksiner inkludert svineinfluensa vaksinen.  Har aldri hatt noen problemer med det.  Jeg reiser mye og har i  den forbindelse også tatt andre viktige vaksiner utover det vanlige vaksine programmet og har aldri harr noen problemer med det heller.

Selv har jeg 3 barn som I dag er voksne og de fikk alle de vaksinene som var å få.  Ingen har noen gang hatt noe bivirkninger  etter vaksinene.  

Så før du bestemt nekter dine barn dette så tenkt grundig gjennom hva du faktisk risikerer at de kan få av sykdommer og konsekvensene av det.

 

 

 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, drue skrev:

Det er blant annet de man ønsker å beskytte. Da hjelper det ikke med unger som KAN vaksineres som ikke blir det, det ødelegger flokkimmuniteten som beskytter de stakkars barna som ikke kan vaksineres. 

Jeg orker ikke enda en vaksinediskusjon, men ønsker bare å si til dere uopplyste drittmennesker som er vaksinemotstandere: Skam dere. Virkelig. Dere har ikke noe kunnskapgrunnlag for å mene noe som helst negativt om vaksiner. Jeg er så JÆVLIG LEI dere, dere forårsaker død og elendighet. 

....eller det er kanskje nettopp de som har dette grunnlaget?

Anonymkode: 34a84...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personangrep og ufunderte ufine påstander. Jeg er ikke noe drittmenneske.

Anonymkode: c2417...065

Jeg blir hissig fordi jeg har hatt denne diskusjonen så mange ganger, og dere "antivaxxers" er virkelig umulige. Har du bakgrunn i fysiologi, biokjemi, immunologi og sykdomslære? Ikke det nei? For hadde du hatt det, hadde du VISST at vaksiner ikke er en gift vi propper i oss sånn at "big pharma" kan tjene penger. 

Endret av drue
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som sagt var dette en hasteutviklet vaksine som ikke var utprøvd nok før det ble igangsatt massevaksinering i utvalgte land. Hvordan kan du mene at dette er relevant å sammenligne med vaksiner som har vært brukt til 90-100 % av befolkningen i flertallet av verdens land i 20-30 år (eller mer for flere av landene)? Dersom disse vaksinene hadde skadelige bivirkninger er det vel ganske åpenbart at de allerede ville ha vært kjent? (Sett i lys av at bivirkningene av svineinfluensa-vaksinen ble allment kjent bare et par år etter at vaksinen var tatt i bruk).

Anonymkode: 9b957...f56

De skadelige bivirkningene er kjent, men det blir ikke fokusert så mye på dem. Linda Karlstrøm holder grundige og gode foredrag om vaksinerisiko og -skader med dokumenterbar fakta:  

 

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, caroprins skrev:

Kusma.  Har du sønner og de får dette I tenårene så kan det sette seg i  testikler og gjøre de sterile.

De har kanskje større sjanse for å få det i tenårene nå når vi vaksinerer alle barn mot det: http://www.tv2.no/a/7599063

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å vaksinere ungene, vil ikke sprøyte de full av gift. Dette har skapt litt murringer med barnefar, og selv om jeg vinner kampen så skaper det litt dårlig stemning når temaet er oppe. Regner med at det sklir over når dette vaksineregimet er slutt etter ungdomsskolen.

Er det flere som sliter med det samme?

Anonymkode: b5542...9ed

De kan få "gift" i seg hvis de ikke tar vaksiner. Vaksinene er overhodet ikke giftige. Koppe-vaksinen for endel år siden, for eksempel, - førte til at den sykdommen ble utryddet i Norge! Dette kunne fint ha skjedd med flere av de andre sykdommene det vaksineres mot. Hvis ikke dine barn er vaksinert i løpet av barndom og ungdom, håper jeg for Guds skyld at de velger å vaksineres i voksen alder. I voksen alder har ikke du noe du skulle ha sagt. Så uendelig synd at barnas far lot deg overstyre.

Er du vaksinert selv i løpet av oppveksten?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gjør han ikke det.

Ja, du har rett i at det støttes av legemiddelindustrien. Noen som husker hypen rundt svineinfluensavaksinen i 2009?

Anonymkode: b5542...9ed

Hva har svineinfluensa-vaksinen med barnevaksinasjons-programmet å gjøre? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Millimani skrev:

De kan få "gift" i seg hvis de ikke tar vaksiner. Vaksinene er overhodet ikke giftige. Koppe-vaksinen for endel år siden, for eksempel, - førte til at den sykdommen ble utryddet i Norge! Dette kunne fint ha skjedd med flere av de andre sykdommene det vaksineres mot. Hvis ikke dine barn er vaksinert i løpet av barndom og ungdom, håper jeg for Guds skyld at de velger å vaksineres i voksen alder. I voksen alder har ikke du noe du skulle ha sagt. Så uendelig synd at barnas far lot deg overstyre.

Er du vaksinert selv i løpet av oppveksten?

 

Nei, er ikke vaksinert. Mine legeforeldre nektet.

Anonymkode: b5542...9ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for svineinfluensa-vaksinen, som var hasteutviklet og gitt til store deler av befolkningen i noen utvalgte land uten skikkelig utprøving først, kan sammenlignes med vaksinene som har vært i vaksineprogrammene i alle vestlige land i minimum 20-30 år, du :rolleyes: 

Anonymkode: 9b957...f56

Det jeg synes er ekkelt, er alle de sykdommene som har blomstret i årene etter vi begynte med barnevaksinasjonsprogrammet. ME er ett eksempel.

Problemet er at hvis det er noe sant i dette, vil man aldri få noen til å innrømme det eller å lette litt på teppet. Det er på en måte en påstand det er umulig å dokumentere ordentlig fordi det er så mange involvert. Hvis det er noe ekkelt i enkelte vaksiner er nok ikke det noe som kommer til å stå på pakka, liksom..

Om det er vaksinene som er skyld i ME f.eks. er vel heller tvilsomt, men man vil nok aldri finne det ut heller så lenge det er så mange andre faktorer i bildet. Kanskje dreier det seg om global oppvarming eller dårlig kosthold eller hva vet jeg.

Når jeg fikk barn så var planen at han skulle vaksineres, og det gjorde vi også inntil det ikke gikk så veldig bra, da han fikk en forferdelig reaksjon. Jeg opplevde å bli møtt på en veldig ubehagelig måte, som en "vaksinemotstander" når jeg egentlig bare var en bekymret mor, og dette ikke engang var min første tanke. Jeg ble rett og slett ikke trodd.
Hadde jeg blitt møtt på en annen måte hadde jeg kanskje ikke vært så skeptisk i dag. 

Endret av Virilja
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dei så ikke vaksinere barna sine er mindre smarte og svært egosentriske. Fælt å tenke på at folk gjør slik mot sine og andre sine barn. 

Anonymkode: 1ce87...85e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tatt valget om å ikke vaksinere, har ikke gjort det på grunnlag av ett nettsøk.

Anonymkode: c2417...065

Nei vel, så har de kanskje foretatt fem nettsøk, men de er alle sammen tinnfoliehatter som ikke har noen som helst formell kompetanse innen medisin, biologi eller menneskekroppen generelt. De er ikke forskere med gjennomdrivende vitenskapelig dokumentasjon. De er tinnfoliehatter med en fiks ide. Hvilket er greit nok det, raringer er i seg selv et forfriskende innslag, men i dette tilfellet er de dessverre mange nok til å skape enorme folkehelseproblemer som enkelt kunne vært unngått uten dem.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...