Gå til innhold

Folk som forfaller i parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man ser det rundt seg, kanskje er du selv en som har latt deg forfalt. Folk kan bli litt vel avslappet når det kommer til fysisk aktivitet, kosthold og stil etter at man har hatt kjæreste en god stund. Som single er man ofte veldig påpasselig med hvordan man ser ut, for man vet jo aldri når man kan møte den rette. Så hvorfor er man ikke påpasselig med å vedlikeholde fasaden når man faktisk har funnet en å dele hverdagen med? Er det ikke litt respektløst både ovenfor partneren, men ikke minst ovenfor seg selv at man skakkjører selvtilliten på den måten? Har du selv opplevd dette? Hva skjedde og tok du grep før det var for sent?  

Anonymkode: 4a767...247

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så helt klart freshere ut da jeg møtte min mann, jeg var fem år yngre, hadde mer tid til meg selv og egenpleie, trening, søvn, jeg var avlappa student og tok livet med ro. Nå har vi to barn, jeg er i full jobb, trener fortsatt, sliter med følelsen av å ikke strekke til - føler jeg er i god form, men ser nok mer sliten ut - gir litt mer faen i sminke og hva jeg har på meg, mer casual. Kanskje derfor? Folk har rett og slett ikke tid? Ork? 

Anonymkode: 23669...4d2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt mer avslappet i forhold til sminke og hår på hjemmebane. 

Er fortsatt, etter 15 år, alltid hårfri alle steder, slank og i god form og generelt opptatt av klær og utseende. 

Tid er ikke noe problem, mitt motto har alltid vært at har man tid til å skru på TVen har man tid til en treningsøkt. Ikke minst for de trening gir energi i motsetning til sofasliting. 

Anonymkode: 35533...bb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis

Jeg tok grep den dagen jeg så meg selv i speilet og så at jeg ikke lengre var den vakre kvinnen han en gang falt for.

Når vi møttes var det nemlig gjennom en skjønnhetskonkurranse, hvor jeg ble nummer 1 - og jeg bare følte meg som verdens heldigste som fikk oppleve at HAN så bittelille meg :hjerte: Det var jo så mange andre pene jenter der ute, og tenke at han skulle synes jeg var verdens vakreste!

Tiden gikk, og plutselig begynte jeg å fokusere på ting som........jobb, fritidsinteresser, hjernen min, intellekt og sånt annet mindreverdige greier. Og der stor jeg da, foran speilet som jeg før brukte timesvis foran og nå bare såvidt sneiet innom på vei ut. Ikke bare hadde jeg helt naturlig hårfarge, men neglene mine var uten neglelakk! :sukk:

Den dagen bestemte jeg meg for å aldri mer la meg forfalle. Jeg bestilte PT på Elixia til 50.000 spenn, og fikk treningsregimet som Tone Damli følger - og hver eneste pause jeg har tilgjengelig bruker jeg på rumpeøvelser. Jeg byttet ut den kjipe brødskiva(karbohydrater, fy faen ass) med supermat. Så sørget jeg for å vokse underlivet ikke bare en gang iblant, men annenhver uke, og besøker frisøren fast hver 3.uke. Jeg setter av 1,5 timer til sminke og hår hver morgen, mange tror dette er overdrevent - men det er bare snakk om prioriteringer. 

Jeg fikk tilbud om opprykk på jobb, men innså at det ville gå utover skjønnhetsregimet mitt. Jeg sa derfor opp jobben, og fant meg en deltidsjobb som gjør at jeg kan kombinere 10 timer med trening i uka, lage supermat fra grunn og drive en skjønnhetsblogger for å dokumentere mitt nye jeg.

Jeg håper han ikke dumper meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NorahLudoAllis skrev:

Jeg tok grep den dagen jeg så meg selv i speilet og så at jeg ikke lengre var den vakre kvinnen han en gang falt for.

Når vi møttes var det nemlig gjennom en skjønnhetskonkurranse, hvor jeg ble nummer 1 - og jeg bare følte meg som verdens heldigste som fikk oppleve at HAN så bittelille meg :hjerte: Det var jo så mange andre pene jenter der ute, og tenke at han skulle synes jeg var verdens vakreste!

Tiden gikk, og plutselig begynte jeg å fokusere på ting som........jobb, fritidsinteresser, hjernen min, intellekt og sånt annet mindreverdige greier. Og der stor jeg da, foran speilet som jeg før brukte timesvis foran og nå bare såvidt sneiet innom på vei ut. Ikke bare hadde jeg helt naturlig hårfarge, men neglene mine var uten neglelakk! :sukk:

Den dagen bestemte jeg meg for å aldri mer la meg forfalle. Jeg bestilte PT på Elixia til 50.000 spenn, og fikk treningsregimet som Tone Damli følger - og hver eneste pause jeg har tilgjengelig bruker jeg på rumpeøvelser. Jeg byttet ut den kjipe brødskiva(karbohydrater, fy faen ass) med supermat. Så sørget jeg for å vokse underlivet ikke bare en gang iblant, men annenhver uke, og besøker frisøren fast hver 3.uke. Jeg setter av 1,5 timer til sminke og hår hver morgen, mange tror dette er overdrevent - men det er bare snakk om prioriteringer. 

Jeg fikk tilbud om opprykk på jobb, men innså at det ville gå utover skjønnhetsregimet mitt. Jeg sa derfor opp jobben, og fant meg en deltidsjobb som gjør at jeg kan kombinere 10 timer med trening i uka, lage supermat fra grunn og drive en skjønnhetsblogger for å dokumentere mitt nye jeg.

Jeg håper han ikke dumper meg!

Tøysekoppen :)

Anonymkode: 1a895...2c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tøysekoppen :)

Anonymkode: 1a895...2c1

Nei, jeg er seriøs! :hjerte:

Glemte å legge til at jeg sender han femten snaps om dagen han kan rate, som også legges ut på nettsider så andre kan rate meg. På den måten får jeg ærlige tilbakemeldinger, som jeg jobber strategisk med for å oppnå stadig nye mål. Han legger også dette ut på nettsider, type Mannegruppen Ottar og liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ser det rundt seg, kanskje er du selv en som har latt deg forfalt. Folk kan bli litt vel avslappet når det kommer til fysisk aktivitet, kosthold og stil etter at man har hatt kjæreste en god stund. Som single er man ofte veldig påpasselig med hvordan man ser ut, for man vet jo aldri når man kan møte den rette. Så hvorfor er man ikke påpasselig med å vedlikeholde fasaden når man faktisk har funnet en å dele hverdagen med? Er det ikke litt respektløst både ovenfor partneren, men ikke minst ovenfor seg selv at man skakkjører selvtilliten på den måten? Har du selv opplevd dette? Hva skjedde og tok du grep før det var for sent?  

Anonymkode: 4a767...247

Hva som skjedde? Livet. 

Jeg fikk nemlig to barn ganske tett. Det viser seg at det går utover både tid, energinivå, økonomi og viljen til å prioritere utseende. Så i flere år var jeg ti kilo tyngre enn da vi møttes og gikk ofte uten sminke. 

Selv vil jeg ikke kalle det å være respektløs, akkurat, det handlet om å prioritere barn og helse (som i søvn). 

"Før det var for sent"? Før han forlot meg, mener du? Ja, for faktisk hadde jeg vært så heldig at jeg hadde funnet meg en mann som syntes jeg var fin uten sminke og med ti kilo for mye, som satte pris på innsatsen min med småtassene hjemme og som hadde forståelse for at prioriteringene mine var som de var.

Og guess what? Nå er ungene litt større og jeg ser nesten bedre ut enn da vi møttes. Jeg har tid og overskudd til å trene igjen, jeg er tilbake på matchvekt og jeg synes det er gøy med klær og sminke igjen. Det synes nok mannen min er hyggelig, men jeg er glad jeg vet at han er der uansett. 

Forøvrig kan jeg anbefale å bygge opp en selvtillit som ikke bare handler om utseende. For selv da jeg var på mitt minst freshe følte jeg meg faktisk ganske bra.

Anonymkode: f3690...212

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til at en annen faktor er at man blir trygg på hverandre og tenner på andre ved partner enn ting enn kun utseende. Det oppleves nødvendigvis ikke som lite respektfult, som du skriver. Kan og tolkes som et tegn på trygghet. 

Anonymkode: 23669...4d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, canacas skrev:

Jeg er singel og forfaller daglig. Har jeg misforstått noe?

Overhodet ikke. Det er farligst for de fleste å være alene og ikke to og to. Forfaller en i parforhold er parforholdet like dritt som å være alene.

Anonymkode: 1b9ad...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva som skjedde? Livet. 

Jeg fikk nemlig to barn ganske tett. Det viser seg at det går utover både tid, energinivå, økonomi og viljen til å prioritere utseende. Så i flere år var jeg ti kilo tyngre enn da vi møttes og gikk ofte uten sminke. 

Selv vil jeg ikke kalle det å være respektløs, akkurat, det handlet om å prioritere barn og helse (som i søvn). 

"Før det var for sent"? Før han forlot meg, mener du? Ja, for faktisk hadde jeg vært så heldig at jeg hadde funnet meg en mann som syntes jeg var fin uten sminke og med ti kilo for mye, som satte pris på innsatsen min med småtassene hjemme og som hadde forståelse for at prioriteringene mine var som de var.

Og guess what? Nå er ungene litt større og jeg ser nesten bedre ut enn da vi møttes. Jeg har tid og overskudd til å trene igjen, jeg er tilbake på matchvekt og jeg synes det er gøy med klær og sminke igjen. Det synes nok mannen min er hyggelig, men jeg er glad jeg vet at han er der uansett. 

Forøvrig kan jeg anbefale å bygge opp en selvtillit som ikke bare handler om utseende. For selv da jeg var på mitt minst freshe følte jeg meg faktisk ganske bra.

Anonymkode: f3690...212

Jeg signerer denne. Når man er familie tenner man på at den andre bidrar i familien, og de gode opplevelsene man har. 

Anonymkode: 7d250...c85

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt mer avslappet i forhold til sminke og hår på hjemmebane. 

Er fortsatt, etter 15 år, alltid hårfri alle steder, slank og i god form og generelt opptatt av klær og utseende. 

Tid er ikke noe problem, mitt motto har alltid vært at har man tid til å skru på TVen har man tid til en treningsøkt. Ikke minst for de trening gir energi i motsetning til sofasliting. 

Anonymkode: 35533...bb8

Ikke rart du har et avslappet forhold til hår når du er helt hårfri.

Anonymkode: bfe89...028

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, canacas skrev:

Jeg er singel og forfaller daglig. Har jeg misforstått noe?

Blir du eldre gradvis? Det blir jeg og!

Anonymkode: bfe89...028

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, canacas skrev:

Jeg er singel og forfaller daglig. Har jeg misforstått noe?

Tenkte samme underlige tanke 😂😂 DER har vi nøkkelen Canacas! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det. Dessverre. Var slankere og penere da vi ble sammen. Det skyldes delvis alder, men også alt vi har vært gjennom som par. Vi brukte mange år på å få barn blant annet, noe som for min del har sørget for mange arr etter operasjoner, ekstra vekt og strekkmerker etter endelig å ha fått barn. Eldre har jeg blitt også. Jeg trener og prøver å holde meg i form. Nå har min mann også latt alt forfalle så da er vi i det minste to om det.

Anonymkode: dec36...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man er familie tenner man på at den andre bidrar i familien, og de gode opplevelsene man har. 

Anonymkode: 7d250...c85

Tror dette er en ønskedrøm for mange, at partneren tenner på "at den andre bidrar i familien, og de gode opplevelsene". 

Man kan ikke styre hva mennesker skal tenne på bare fordi det passer best.

Anonymkode: 9aa96...361

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel... For meg har det strengt tatt vært motsatt. Har gått ned nærmere 40 kilo etter vi ble sammen for halvannet år siden. Har derimot sluttet å sminke meg daglig, og er ikke like opptatt av hvordan jeg ser ut. Om det er respektløst mot han? Nei. Han sier oppriktig og uoppfordret at han liker meg best helt naturlig og avslappet. Hettejakke fremfor blazer, for eksempel. Og skakkjøre selvtilliten? Har aldri hatt så god selvtillit, jeg. Deilig å kunne ha på seg det man vil uten å bry seg om hva andre tenker.

Endret av Hjärtat
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart du har et avslappet forhold til hår når du er helt hårfri.

Anonymkode: bfe89...028

Man slipper jo ikke minst hårvask, og stelling av bryn og øyenvipper. For en smart greie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg signerer denne. Når man er familie tenner man på at den andre bidrar i familien, og de gode opplevelsene man har. 

Anonymkode: 7d250...c85

Ehh, som mann så tror jeg desverre at denne uttalelsen faller igjennom. Unnskyld, ikke meningen å virke direkte, men her er det nok østrogenet som snakker....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...