Gå til innhold

Xx


gazza

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjokkerende å lese her inne at folk aksepterer dette. Hun er et barn!! Hun synes nok selv at hun er mer enn stor non til å knulle, men er jo ikke i stand til å reflektere over hva konsekvensene kan bli. Det kan gå bra, men i verste fall kan hun få store problemer. 

For øvrig er det slik at i det øyeblikket kjæresten hennes fyller 16 så bryter han loven om de har sex. Siden hun er under 14 er det ekstra alvorlig. Fortsetter han å pule datteren din etter at han fyller 16 må du anmelde han. 

Anonymkode: e535f...921

Det siste avsnittet er jo bare tull :)

Har det ikke vært mange tråder på KG om dette? Trodde dette var allmennkunnskap :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En 13 åring skal IKKE ha sex! Uansett gutt eller jente. Dette er et barn. Veldig fint med åpenhet om temaet, men da må man også vite og kunne ta konsekvensene av sex. 

Anonymkode: 4478b...6e2

Du bestemmer da ikke over andre mennesker? 13-åringer skal ikke ha sex, 16-åringer skal ikke drikke. Men de gjør det allikevel. Da gjelder det å legge til rette for tryggere rammer slik at det kan bli en positiv utforskning.

Vi vet alle hva som skjer med totalnekt og nazitilstander hjemme. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at man ikke skal ha sex før man klarer å skille mellom om man har lyst på sex eller om man egentlig bare er tissetrengt. Noe jeg faktisk tviler på at en 13 åring klarer å skille mellom...

Anonymkode: 264ea...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nekt henne å få dra ut etter klokken 21. Alltid ha henne hjemme ved 21-tiden. Skal hun være sammen med en kjæreste så får de kun være hjemme hos deg, aldri alene. Vær hønemor! For hun klarer tydeligvis ikke å ta ansvar selv.

Anonymkode: fa774...8e2

Det der fungerer ikke. Jeg var en veldig pliktoppfyllende og snill jente i ungdomsskolealder. Var ikke ute og drakk meg full, holdt meg en del hjemme, opptatt av å gjøre det bra på skolen. Foreldrene mine var strenge da jeg fikk meg kjæreste, og det var hans også. Moren hans lot oss ikke ha døra igjen når jeg var på besøk. Men vi var unge og kåte, og ordnet oss likevel. Vi gikk feks hjem til han i storefri, eller ble med hverandre hjem rett etter skolen. Foreldrene våre var på jobb, så da var det fritt frem.. Å ha innetid kl 21, eller at jeg ikke fikk være ute, hadde ikke hjulpet en døyt. 

Det viktigste er å oppfordre til bruk av kondom, og eventuell hormonell prevansjon, og en seriøs prat om at det er lurt å holde sex innad i et forhold, dvs ikke ligge rundt med hvem som helst.

Anonymkode: cdf13...902

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det sies at man ikke skal ha sex før man klarer å skille mellom om man har lyst på sex eller om man egentlig bare er tissetrengt. Noe jeg faktisk tviler på at en 13 åring klarer å skille mellom...

Anonymkode: 264ea...832

Bare det at du skriver "det sies" forteller det meste :)

Noen er klare når de er 13, andre er først klare når de er 18, det varierer :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Folk er forskjellig - noen modnes både fysisk og mentalt før andre. Selv har jeg ihvertfall tre venninner som jeg vet hadde samleie første gang da de var tretten. Selv var jeg seksten år, og kunne faktisk ha ventet lenger fordi jeg ikke følte meg helt klar. 

Anonymkode: 9786a...15b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En 13 åring skal IKKE ha sex! Uansett gutt eller jente. Dette er et barn. Veldig fint med åpenhet om temaet, men da må man også vite og kunne ta konsekvensene av sex. 

Anonymkode: 4478b...6e2

Hvorfor ikke og hvem er du til å bestemme over andre...? Det høres jo ut til at hun tar konsekvensen og bruker kondom?

2 timer siden, sommermor skrev:

Hjelp! En jente på bare 13 år er alt for ung til sex, galskap at hun har hatt det. Jeg er mamma til en jente på 13 år selv. De er bare barn ennå,alt for unge til kjærester og sex.

Den seksuelle lavalder er satt for en grunn, nemlig for å beskytte barna våre.

Den seksuelle lavalder er satt for at voksne ikke skal ha sex med barn. Hvem skal bestemme når noen er gamle nok til å ha sex? Når er de gamle nok til å onanere?

I mitt hode er det kun en person som bestemmer dette, og det er den det gjelder. Mye viktigere en alder er at debuten er en positiv opplevelse. Å spille rollen som bestyrtet mor vil bidra til det motsatte.

Oppgaven som voksen er å sette barna i stand til å bli voksne og ta ansvar selv uten å skade seg selv eller andre på veien. Dette oppnår du kun ved å veilede, la dem prøve ut i trygge former og være der for dem når det trengs. Da vil de bli trygge på seg selv og ta ting i sitt tempo. De vil komme til deg for råd og veiledning når de er usikre og trøst om det trengs.

Kjører man en nazilinje på dette vil barna bare forsøke på egen hånd i alle slags utrygge omgivelser og ikke tørre å be om hjelp eller støtte når de trenger. Du tvinger dem til å bli voksne før de er klar med andre ord.

En pappa som har skjønt dette har skrevet noe veldig bra om emnet her

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det sies at man ikke skal ha sex før man klarer å skille mellom om man har lyst på sex eller om man egentlig bare er tissetrengt. Noe jeg faktisk tviler på at en 13 åring klarer å skille mellom...

Anonymkode: 264ea...832

Tro meg, det klarer en mentalt oppegående 13 åring. Herregud, det klarte jeg når jeg var 10.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for hetsende utsagn og brudd på retningslinjene - " Alle vil ha nytte av at vi alle bidrar for å holde seksualitetsforumet mest mulig fritt for spydigheter og andre usakligheter"

Nordvesta, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, February 20, 2017 den 14.29, sommermor skrev:

Hjelp! En jente på bare 13 år er alt for ung til sex, galskap at hun har hatt det. Jeg er mamma til en jente på 13 år selv. De er bare barn ennå,alt for unge til kjærester og sex.

Den seksuelle lavalder er satt for en grunn, nemlig for å beskytte barna våre.

Fra utnyttelse fra voksne, ja.

Ikke fra jevngamle og mentalt likeverdige.

Anonymkode: ac1a3...107

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke straffbart for en 13 åring eller for en 15 åring å ha sex..... loven er til for å beskytte barn under 16 år fra folk over 16 år.

Anonymkode: 04197...527

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke straffbart for en 13 åring eller for en 15 åring å ha sex..... loven er til for å beskytte barn under 16 år fra folk over 16 år.

Anonymkode: 04197...527

Loven er også til for at barna skal beskyttes mot seg selv. I praksis har nok ingen seksuelt aktive par bestående av barn under 16 år blitt dømt, men rent teknisk har de ikke juridisk tillatelse til å ha sex.

Anonymkode: db5d3...8d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Loven er også til for at barna skal beskyttes mot seg selv. I praksis har nok ingen seksuelt aktive par bestående av barn under 16 år blitt dømt, men rent teknisk har de ikke juridisk tillatelse til å ha sex.

Anonymkode: db5d3...8d7

Nei, loven er IKKE der for å beskytte barna fra seg selv. Ingen lover har dette motivet. Det rettsprinsippet ville være ett overgrep mot vært eneste tenkende menneske.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Druid skrev:

Nei, loven er IKKE der for å beskytte barna fra seg selv. Ingen lover har dette motivet. Det rettsprinsippet ville være ett overgrep mot vært eneste tenkende menneske.

Jeg omskriver så klart, det står ikke bokstavelig talt "barna skal beskyttes fra seg selv". Men loven om seksuell lavalder har to intensjoner: Beskytte barn fra voksne, og beskytte barn fra å gå inn i opplevelser de ikke er klare for med andre barn. 

Hvis du fortsatt mener at det er feil vet jeg at du ikke aner hva du snakker om.

Anonymkode: db5d3...8d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, February 20, 2017 den 16.14, King in the North skrev:

 

Du bestemmer da ikke over andre mennesker? 13-åringer skal ikke ha sex, 16-åringer skal ikke drikke. Men de gjør det allikevel. Da gjelder det å legge til rette for tryggere rammer slik at det kan bli en positiv utforskning.

Vi vet alle hva som skjer med totalnekt og nazitilstander hjemme. 

Og hvor bestemmer jeg? Jeg sier bare at det ikke er riktig. Det er GALT å oppmuntre og være positiv i en slik situasjon. 

Anonymkode: 4478b...6e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/20/2017 den 11.29, gazza skrev:

Fikk kjennskap til at min datter på 13 år har begynt å ha sex!!!!! Hun har en kjæreste som er 15. Har jo snakket med henne på forhånd om sex,beskyttelse og alt som hører med der, men tydeligvis har det ikke gått inn. Hun er såpass åpen at hun fortalte at de bruker beskyttelse (kondom) men jeg var jo likevel livredd for at hun skal bli gravid, så tok henne med til legen å fikk satt henne på minipiller. Forklarte henne at jeg ikke gjorde det for at jeg syntes det var greit, men pga frykten for å bli bestemor. Gav henne streng beskjed om å fortsette med kondom.

Jeg skjønner jo at toget har gått, for de kommer jo til å ha sex uansett. Men syns det er altfor tidlig. Er redd for at hun kommer til å få mange partnere i ung alder. Noen som har erfaringer med samme "problem"? Hva kan man si for å få de til å forstå?

Syns du skal fortelle henne at den eneste som skal bestemme om hvorvidt hun skal ha sex er henne selv.

Fortell henne også at prevensjonen kan svikte selv om man gjør alt rett (vis gjerne til at den største gruppen som tar abort er voksne kvinner), og at om det skulle skje (eller hun er redd for at det kan ha skjedd), så må hun for all del ikke være redd for å komme til deg for å få hjelp.

Og er virkelig minipiller det foretrukne prevensjonsmidlet for så unge kvinner? Hva med noe litt mer langtidsvirkende?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg omskriver så klart, det står ikke bokstavelig talt "barna skal beskyttes fra seg selv". Men loven om seksuell lavalder har to intensjoner: Beskytte barn fra voksne, og beskytte barn fra å gå inn i opplevelser de ikke er klare for med andre barn. 

Hvis du fortsatt mener at det er feil vet jeg at du ikke aner hva du snakker om.

Anonymkode: db5d3...8d7

Denne setningen har to kontekster, den ene fra barnets ståsted og da har du rett.

Men da er fortsatt loven ikke ment å beskytte mot de villede handlingene de gjør sammen. Det er også derfor hvis ett barn initierer sex med en voksen, så straffeforfølges ikke barnet, alt ansvar ligger på den voksne. Vi anerkjenner at barnet vil følge sine mentale behov selv i tilfeller der de er strafferettslig ansvarlig. (Prøvd i Norsk rett)

Hvis du bruker konteksten lovgivers ståsted, har du fundamentalt feil. Og den typen tankegang der lovens bokstav veier tyngre enn individuell rett er forbeholdt samfunn der individer er strippet sin mennesklig verdi. Hvilket er grunnen til motstanden mot Sharia lov og annen moralsk og religiøs motiverte lovsystemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Sette ungen på p-piller fordi frykten for å bli bestemor er så stor....

Facepalm...

Anonymkode: f470c...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Druid skrev:

Denne setningen har to kontekster, den ene fra barnets ståsted og da har du rett.

Men da er fortsatt loven ikke ment å beskytte mot de villede handlingene de gjør sammen. Det er også derfor hvis ett barn initierer sex med en voksen, så straffeforfølges ikke barnet, alt ansvar ligger på den voksne. Vi anerkjenner at barnet vil følge sine mentale behov selv i tilfeller der de er strafferettslig ansvarlig. (Prøvd i Norsk rett)

Hvis du bruker konteksten lovgivers ståsted, har du fundamentalt feil. Og den typen tankegang der lovens bokstav veier tyngre enn individuell rett er forbeholdt samfunn der individer er strippet sin mennesklig verdi. Hvilket er grunnen til motstanden mot Sharia lov og annen moralsk og religiøs motiverte lovsystemer.

Det er helt unødvendig å islamisere enhver debatt i mislykkede forsøk på å score billige poeng. Lovverket er og bør være et mer omfattende inngrep i barns liv enn i voksnes liv. Lovgivende mydigheter mener at barn ikke kan stemme, drikke alkohol, gifte seg, flytte alene osv. Det er altså mange lover som er iverksatt fordi myndighetene legger føringer på vegne av barn. Det har ikke noe med moralske pekefingre eller iillberale lover å gjøre, det er rett og slett bare fordi barn er barn, og barndommen er en modningsfunksjon som er underlagt flere rammer enn voksenlivet. Du kan være uenig, men du må ikke gjøre den feilen at du automatisk tar dine egne meninger for objektive fakta. 

Anonymkode: db5d3...8d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/20/2017 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Du kommer ingen vei med anmeldelse om de er sammen, jevngamle (mentalt) og begge uttrykker at de ønsker det. Det er ikke "han som puler datteren deres" det er de begge to som har sex sammen.

Jeg hadde også sex når jeg var 13. Var likevel fullt klar over både risiko for kjønnssykdom og graviditet, og var alltid beskyttet. 13 år gamle jenter er ikke barn, de er tenåringer og på god vei til å bli små voksne. Dere kan ikke stoppe dette, uansett hva dere gjør. De finner alltid en måte å ha sex på. Bedre å være åpen om det og ikke skambelegge det så voldsomt :) 

Anonymkode: 365f4...75e

Flere unge gutter har blitt dømt til tross for forhold og samtykke. 

 

Ts, minipillen er jo ikke helt sikker (70% sikker?); håper ikke 13-åringen - eller 15-åringen - tror det og skipper kondom... 

Anonymkode: 6f0f4...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...