Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan hun velge når hun bare er tretten? Hun er ikke gammel nok til å samtykke til sex en gang.

Du har noen helt uhyrlige tanker om hvordan en trettenårig jente tenker. Og det at du både kaller henne stakkars barn og ung kvinne sier meg at du egentlig ikke har så mye peiling på hva det er hun er, hvordan hjernen hennes fungerer modningsmessig og hva hun siden kommer til å være glad for at hun opplevde.

Jeg blir så utrolig kvalm av å se hvordan det er i stor grad menn som argumenterer for hva jentunger føler, så jeg gir meg i tråden nå.

Anonymkode: bd2d1...833

Kan vi stole på det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AnonGangerTo
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan hun velge når hun bare er tretten? Hun er ikke gammel nok til å samtykke til sex en gang.

Du har noen helt uhyrlige tanker om hvordan en trettenårig jente tenker. Og det at du både kaller henne stakkars barn og ung kvinne sier meg at du egentlig ikke har så mye peiling på hva det er hun er, hvordan hjernen hennes fungerer modningsmessig og hva hun siden kommer til å være glad for at hun opplevde.

Jeg blir så utrolig kvalm av å se hvordan det er i stor grad menn som argumenterer for hva jentunger føler, så jeg gir meg i tråden nå.

Du minner meg om min mor som mente at sex måtte man ikke ha før man var minst 18. Skremte vettet av meg med ord som abort, jeg kom ikke til å få meg en utdannelse hvis jeg beholdt barnet og måtte klare meg uten deres hjelp, osv. Sex var skamfull i hennes øyne. Fikk et elendig forhold til det å ha sex. Endte opp at jeg ikke hadde sex før jeg var 23 år og fikk min første kjæreste. Jeg angret der og da for at jeg hørte på min mor og ikke hadde det mye tidligere.

For å si det sånn, jeg vil heller at min datter skal ha sex enn å bruke narkotika eller melde seg i IS. 

Forresten, Uredd er stefaren til min datter og jeg støtter han 100 %.

Ingen barn liker å ha en nazi av en forelder. 

Så ja, støtter det at du gir deg!

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tøys. Det er de foreldrene som bryr seg om at ungene er trygge som får de beste forholdene til sine barn. Om man så må stripse de fast til veggen, så kommer de fort nok til å forstå at det var av en hensikt.

Kule foreldre er ikke de som ender opp med trygge unger.

Okei, da tror du det. Sperr dem inne, anmeld tenåringene når de har sex, og for all den unngå det minste fnugg av forståelse for hva tenåringene tenker og føler, og se hvor nært forhold dere får 😉

Du må forresten heller ikke bare tro det er menn som argumenterer for hva "jentunger" føler, da burde du lese hele tråden på nytt. 

1 time siden, Uredd skrev:

Kan vi stole på det?

Støtter denne. 

Anonymkode: 3f530...679

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man så må stripse de fast til veggen, så kommer de fort nok til å forstå at det var av en hensikt.

Å stripse mennesker fast til veggen vil bestandig være til skade.

- Uten unntak.

AnonymBruker
Skrevet
På 20.2.2017 den 11.29, gazza skrev:

Fikk kjennskap til at min datter på 13 år har begynt å ha sex!!!!! Hun har en kjæreste som er 15. Har jo snakket med henne på forhånd om sex,beskyttelse og alt som hører med der, men tydeligvis har det ikke gått inn. Hun er såpass åpen at hun fortalte at de bruker beskyttelse (kondom) men jeg var jo likevel livredd for at hun skal bli gravid, så tok henne med til legen å fikk satt henne på minipiller. Forklarte henne at jeg ikke gjorde det for at jeg syntes det var greit, men pga frykten for å bli bestemor. Gav henne streng beskjed om å fortsette med kondom.

Jeg skjønner jo at toget har gått, for de kommer jo til å ha sex uansett. Men syns det er altfor tidlig. Er redd for at hun kommer til å få mange partnere i ung alder. Noen som har erfaringer med samme "problem"? Hva kan man si for å få de til å forstå?

TS, jeg syns du gjør det helt riktige her! Jeg har faktisk et familiemedlem som er 15 (blir 16 i år) som har en kjæreste (usikker på alder men hun blir konfirmert i år), og jeg er oppriktig bekymret for at de skal bli unge foreldre.. Viktig at du bryr deg og du tar ansvar! Hva med å snakke med foreldrene hans? Det er også viktig at disse ungdommene er klar over at så fort han blir 16 vil det være ulovlig..

Anonymkode: 5f2d0...c58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For guds skyld, ta henne med å få satt inn p-stav eller annen prevansjon enn piller...

Anonymkode: 608fb...c1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg hadde sex var jeg 13 år, snart 14 år. Det er nå 7-8 år siden. Synes nå dette var alt for tidlig, men slik ble det. Var klar over både kjønnssykdommer og graviditet, selv uten å ha snakket med noen av foreldrene mine om dette. Hadde vært i lag med kjæresten i omtrent 1 år før vi hadde sex. Når det kommer til mange seksualpartnere, trenger det nødvendigvis ikke å skje at man ender opp med mange partnere selv om man begynner å ha sex så tidlig. På de 7-8 årene jeg har vært seksuelt aktiv, har jeg hatt sex med 3 personer, noe jeg personlig ikke synes er mange. Men selvsagt, det er jo individuelt. 

Anonymkode: 2e381...948

AnonymBruker
Skrevet

Synes trådstarter takler dette bra jeg. (Det er nok svært mange trettenårige jenter som har sex uten at foreldrene får vite det). Nå er det riktignok en del år siden jeg var så ung, men de aller fleste i venninnegjengen debuterte i 13-14 årsalderen da.

Anonymkode: f5785...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...