Gå til innhold

Hvordan kan noen fornekte holocaust?


Chiyo

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Skrotnes skrev:

Jeg vil si dette også er kraftig overdrevet.

Ifølge undersøkelser av Sovjets mikrofilmer med alle fangedokumenter fra Auschwitz var det neppe særlig mer enn 60,500 jøder totalt som døde mellom 1941 og 1944, uansett årsak.
Av disse var det 117 som ble henrettet - det er ingen informasjon om gassing som metode for henrettelse. 
Tyfus var den vanligste dødsårsaken blant alle fanger i Auschwitz, og sykdommen tok livet av ca. 58,240 jøder mellom 1941 og 1944.

Undersøkelsen ble gjort av doktor Germar Rudolf, og andre som ønsker å være anonyme. 
Kilde

Så klart det er overdrevent at 6 millioner døde, regner at ca 300.000 totalt døde.

Prøver bare å se hvilke reaksjoner jeg får når jeg presentere «fakta» fra to motstridende kilder. Er ganske imponert, jødene innrømmer at 5 millioner døde var diktet opp for å få sympati, men allikevel tror dem her, at 11 millioner døde under «Holocaust».:murvegg:

Anbefaler deg å lese kommentaren under videoen jeg postet fra Youtube, litt mer lystig lesning der.:hallo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Lone Star skrev:

Takk for svar!

Ifølge NRK ble 11 millioner drept:
«Holocaust tok livet av cirka 6 millioner jøder, cirka 400 000 sigøynere og 250 000 funksjonshemmede og homofile. Om man regner med alle minoritetene, kan man anslå at 9–11 millioner ble drept»

https://www.nrk.no/kultur/bok/lesetips-til-boker-om-holocaust-1.12174509

 

Samme hos Wikipedia:
«Holocaust tok livet av cirka 6 millioner jøder, cirka 400 000 sigøynere[1] og 250 000 funksjonshemmede og homofile. Om man regner med alle minoritetene, kan man anslå at 9–11 millioner ble drept.»

https://no.wikipedia.org/wiki/Holocaust


Senter for studier av Holocaust og livssynsminoriteter:

«Tysk forskning har estimert at 18 millioner mennesker satt i fangenskap disse tolv årene, og at omkring 11 millioner fanger bukket under.» (av Jon Reitan, ikke hl-senteret)

http://www.hlsenteret.no/kunnskapsbasen/folkemord/folkemord-under-nazismen/bakgrunn/fangeleire/falstad

 

Dagbladet 29. januar 2017

«I perioden 1938 til 1945 ble om lag 6 millioner jøder drept i utryddelseskampanjen. Om man regner med alle minoritetene, anslår man at 9 til 11 millioner ble drept, inkludert 400.000 rom og 250.000 funksjonshemmede og homofile.»

http://www.dagbladet.no/nyheter/mitt-navn-er-joachim-usa-nektet-meg-innreise-i-1939-jeg-ble-drept-i-auschwitz/66914515

 

 

Tar dem feil?

Ja de gjør det. De tar bare med de som ble gasset ihjel. De tar ikke med de flere millioner slaver som ble skutt i Ukraina og Hviterussland. De som var årsaken til at gassingen ble løsningen for de "stakkars" soldatene som måtte skyte menn, kvinner og barn.

Anonymkode: d165c...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lone Star skrev:

Så klart det er overdrevent at 6 millioner døde, regner at ca 300.000 totalt døde.

Prøver bare å se hvilke reaksjoner jeg får når jeg presentere «fakta» fra to motstridende kilder. Er ganske imponert, jødene innrømmer at 5 millioner døde var diktet opp for å få sympati, men allikevel tror dem her, at 11 millioner døde under «Holocaust».:murvegg:

Anbefaler deg å lese kommentaren under videoen jeg postet fra Youtube, litt mer lystig lesning der.:hallo:

På Youtube, Du verden. Da må det være sant.

Anonymkode: d165c...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 23.02, Skrotnes skrev:

Det er akkurat den Gena Turgel jeg mener. Se videoen jeg linket til, så hører du selv at hun sier klart og tydelig at de dusjet. 

Og Wikipedia? Etter hva jeg har sett der finnes det ikke en eneste kilde på jøder som har blitt gasset ihjel av tyskere. 
Vis meg gjerne det motsatte. 
Tips: Wikipedia alene er ikke en kredibel kilde uten referanser. 

Og drar du virkelig rasistkortet? Virkelig? Den er lav. 
Det har ingenting med rasisme å gjøre. Jeg anser meg ikke selv som rasist i det hele tatt, selv om jeg er veldig imot at religion skal ha påvirkningskraft i stat og skole, f.eks. 
Dette gjør meg ikke til en rasist, men kanskje en anti-teolog? En anti-religiøs? 
Det handler om historiske faktum og hvordan vi blir indoktrinert til å tro noe som aldri har skjedd.
Når selv en amerikansk utenriksminister kan innrømme at dette bare er propaganda må du i det minste begynne å stille deg selv noen spørsmål om dette. 

Nynazist da. Min mening er at det re det samme som rasist.

 

Ryddet for brukerdebatt.

Edie, mod.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kath H. skrev:

Nynazist da. Min mening er at det re det samme som rasist.

At rasisme har spilt en stor rolle i nazismens historie tror jeg de fleste vil være enige om, men hvor sentralt rasisme står i nazismens ideologi vet jeg ikke med noen sikkerhet. Jeg skal innrømme at jeg har begrenset kunnskap om nazisme. Noe jeg tror det uansett råder enighet om er at nazisme er en politisk retning. Tilhengere av en politisk retning er ikke nødvendigvis enig i alt politikkens innhold. Man heller kanskje bare mest i den retning av de valgene man har å velge mellom. Kanskje heller man bare i den retningen en periode før man går mer i retning av å støtte et annet parti. Det er jo ganske viktig også i politiske valg at man ikke står bom fast på ett parti, men velger noen andre hvis man finner ut at deres politikk passer deg bedre eller hvis andre ikke får gjennomslag for sin politikk eller ikke holder det de lover. Mange velgere kan finne på å stemme på et parti kun fordi partiet kjører hardt på én bestemt sak velgeren føler er særdeles viktig. Et eksempel på det er Piratpartiet. Jeg er ikke enig i at nynazist er et synonym til rasist. Rasisme er kanskje en del av den nynazistiske pakken. Men hvor mange er vel egentlig enig i alt av hva et politisk parti eller en politisk retning står for? En politisk retning er vel heller ikke dømt til å stå på stedet hvil for evig og alltid. Alt endrer seg med tiden. Politiske partier også. Er det noen grunn til at ikke nazismen skulle kunne riste av seg rasismens åk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...