Gå til innhold

Hvordan kan noen fornekte holocaust?


Chiyo

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Mari Y skrev:

Dessverre kan smarte mennesker også tro på ting som ikke henger på greip. 

Smarte personer som tror på ting som ikke henger på greip er egentlig ikke så veldig smarte da. De kan fortsatt være intelligente, men så veldig smarte er de ikke lenger når de tror på tullball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er rart er at de fornekter noe som har klare bevis. Det kan bevises 100%. 

Når man fornekter noe som kan bevises 100%, er man rar og unormal.

Det blir som å fornekte at 4+4=8

Anonymkode: 3b372...a9f

Det blir feil å tenke slik. Å fornekte historiske hendelser er ikke noe nytt eller spesielt, Det handler ikke om "fakta" eller logikk. Det handler om ideologi. Det kan handle om uvitenhet, men ikke alltid. Det er også noen som ikke er enig i fremstillingen av hendelser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jacklost skrev:

Det blir feil å tenke slik. Å fornekte historiske hendelser er ikke noe nytt eller spesielt, Det handler ikke om "fakta" eller logikk. Det handler om ideologi. Det kan handle om uvitenhet, men ikke alltid. Det er også noen som ikke er enig i fremstillingen av hendelser.

Hva man er enig i eller ikke, er ikke alltid relevant. Man kan gjerne mene at jorden er flat, men flat er den absolutt ikke. Man kan også benekte at Titanic knakk i to, men nå ble det også gjort funn av Titanic, og man vet at den knakk, fordi man fant den i to deler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mari Y skrev:

Hva man er enig i eller ikke, er ikke alltid relevant. Man kan gjerne mene at jorden er flat, men flat er den absolutt ikke. Man kan også benekte at Titanic knakk i to, men nå ble det også gjort funn av Titanic, og man vet at den knakk, fordi man fant den i to deler. 

Tror ikke du helt forsto hva jeg skrev.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er rart er at de fornekter noe som har klare bevis. Det kan bevises 100%. 

Når man fornekter noe som kan bevises 100%, er man rar og unormal.

Det blir som å fornekte at 4+4=8

Anonymkode: 3b372...a9f

Det finnes også klare bevis for at mennesker ikke har blitt drept med gass i Auchwitz/Birkenau, men han som beviste det ble arrestert og sitter i fengsel nå.

Anonymkode: 7509b...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes også klare bevis for at mennesker ikke har blitt drept med gass i Auchwitz/Birkenau, men han som beviste det ble arrestert og sitter i fengsel nå.

Anonymkode: 7509b...ebe

Nå konstruerer du historier. Det går aldri an å bevise noe som ikke har skjedd, derfor er ditt utsagn oppdiktet.

Anonymkode: d165c...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå konstruerer du historier. Det går aldri an å bevise noe som ikke har skjedd, derfor er ditt utsagn oppdiktet.

Anonymkode: d165c...1b8

Å, jasså? Så det går ikke å bevise at jeg IKKE var på butikken i går? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SnuskeLuska skrev:

Å, jasså? Så det går ikke å bevise at jeg IKKE var på butikken i går? 

Nei det kan du ikke bevise. Om du tror du kan bevise det, så vet du ikke hva et bevis er for noe, men la ikke det stoppe deg fra å fremstå slikt du gjør.

Anonymkode: d165c...1b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det kan du ikke bevise. Om du tror du kan bevise det, så vet du ikke hva et bevis er for noe, men la ikke det stoppe deg fra å fremstå slikt du gjør.

Anonymkode: d165c...1b8

Eh, er du helt blåst? Man kan jo bevise dette om man f.eks. har uavbrutt opptak med video av hele gårsdagen, og det viser seg til at man ikke var der. 

Du virker som en kverulant som ikke takler tanken om at du også kan ta feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det kan du ikke bevise. Om du tror du kan bevise det, så vet du ikke hva et bevis er for noe, men la ikke det stoppe deg fra å fremstå slikt du gjør.

Anonymkode: d165c...1b8

Hvordan tror du rettssaker foregår? Skyldig til du er bevist at du garantert gjorde det?

Anonymkode: 7509b...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skrotnes skrev:

Eh, er du helt blåst? Man kan jo bevise dette om man f.eks. har uavbrutt opptak med video av hele gårsdagen, og det viser seg til at man ikke var der. 

Du virker som en kverulant som ikke takler tanken om at du også kan ta feil. 

Tror du det holder med en film på et mobilkamera? Tror du alt som er på film er ekte? Slikt som ringenes Herre?
Jeg har fremdeles ikke feil, når jeg omtaler bevis.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror du rettssaker foregår? Skyldig til du er bevist at du garantert gjorde det?

Anonymkode: 7509b...ebe

Man er uskyldig til det motsatte er bevist. Og der er regler for hva som er bevis. Der er faktiskt regler for hvordan man opptar bevis også.

Anonymkode: d165c...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Jeg tror det er så enkelt:

1) De ønsker å trolle og å provosere så mye som mulig

eller,

2) De har en psykisk sykdom og vrangforestillinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det holder med en film på et mobilkamera? Tror du alt som er på film er ekte? Slikt som ringenes Herre?
Jeg har fremdeles ikke feil, når jeg omtaler bevis.

Man er uskyldig til det motsatte er bevist. Og der er regler for hva som er bevis. Der er faktiskt regler for hvordan man opptar bevis også.

Anonymkode: d165c...1b8

UAVBRUTT VIDEO innebærer nettopp det jeg beskriver; uavbrutt video. 
Dette vil si ingen klipping, ingen stopp av opptak, uansett grunn. 

Med dette er det umulig å ikke se alt som skjer. Nå virker du bare mentalt utfordret. 

Det er skremmende å tenke på at mennesker som dette skal hjelpe våres samfunn med å gå rundt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marsvinet skrev:

Jeg tror det er så enkelt:

1) De ønsker å trolle og å provosere så mye som mulig

eller,

2) De har en psykisk sykdom og vrangforestillinger

Har du noen gang gjort noe som helst research om dette temaet, utenom det du har blitt opplært til å tro? 
Ingen er de onde i sin egen historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det holder med en film på et mobilkamera? Tror du alt som er på film er ekte? Slikt som ringenes Herre?
Jeg har fremdeles ikke feil, når jeg omtaler bevis.

Man er uskyldig til det motsatte er bevist. Og der er regler for hva som er bevis. Der er faktiskt regler for hvordan man opptar bevis også.

Anonymkode: d165c...1b8

Selv en oppstykket mobilvideo holder mer kredibilitet enn et øyenvitne, som stort sett er det eneste man har å gå på, når det kommer til "grusomhetene" som fant sted i konsentrasjonsleire under krigen. "Bevisene" som blir dratt fram i form av fotografier er også manipulerte og klippet til å vise situasjoner tatt ut av kontekst. 

Anonymkode: 7509b...ebe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Skrotnes skrev:

UAVBRUTT VIDEO innebærer nettopp det jeg beskriver; uavbrutt video. 
Dette vil si ingen klipping, ingen stopp av opptak, uansett grunn. 

Med dette er det umulig å ikke se alt som skjer. Nå virker du bare mentalt utfordret. 

Det er skremmende å tenke på at mennesker som dette skal hjelpe våres samfunn med å gå rundt. 

Ha ha ha. Du er morsom. Når du først er så morsom, kan du da fortelle hvordan man skal med 100% sikkerhet vite at filmen er uavbrutt?

Anonymkode: d165c...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv en oppstykket mobilvideo holder mer kredibilitet enn et øyenvitne, som stort sett er det eneste man har å gå på, når det kommer til "grusomhetene" som fant sted i konsentrasjonsleire under krigen. "Bevisene" som blir dratt fram i form av fotografier er også manipulerte og klippet til å vise situasjoner tatt ut av kontekst. 

Anonymkode: 7509b...ebe

Bevisene var først og fremst vitner, tilståelser og regnskaper som ble beslaglagt. Mye kom frem under Nurnbergprosessen.

Anonymkode: d165c...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ha ha ha. Du er morsom. Når du først er så morsom, kan du da fortelle hvordan man skal med 100% sikkerhet vite at filmen er uavbrutt?

Anonymkode: d165c...1b8

Ved at du ikke ser noen avbrudd i videoen, selvsagt.
Ett kamera, ett opptak.
I filmproduksjon kalles dette et long take.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bevisene var først og fremst vitner, tilståelser og regnskaper som ble beslaglagt. Mye kom frem under Nurnbergprosessen.

Anonymkode: d165c...1b8

En rekke tilståelser ble provosert fram under tortur, det er DOKUMENTERT og BEVIST. Blant annet en signert tilståelse - på et språk som den tilstående ikke engang snakker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...