Gå til innhold

Bruker dere foundation hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Full pakke hver gang jeg skal på jobb, har et ærend utover å gå på butikken. Foundation, concealer, pudder,bronzer,Rouge,highlighter,lipgloss,øyenskygge,eyeliner,mascara,øyenbrynpenn m.m 

Ser faktisk ikke så oversminka ut som det høres ut som 😅

Tar av alt med en gang jeg kommer hjem igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er greia med å bruke et tonn foundation og contouring plus fake lashes og masse eyeshadow - for å dra på jobb på Rema 1000? Jeg er her for å handle mat, ikke for å se på brunkremtryne.
Her jeg bor er det to ungjenter, sikkert 20 år, og jeg "irriterer" meg over at de må ha så mye kamuflasje, bare for å jobbe på Rema. 
Kanskje om de hadde jobbet på en sminkebutikk eller klesbutikk kunne det blitt forsvart (reklame for varene), men på Rema 1000?

Ikke har de så ille hud heller - hun ene har litt kviser ser jeg, det er nok fordi hun aldri lar huden puste...

 

Anonymkode: 90763...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Bruker Vanishing Cream fra Lush, så HR solfaktor 50 og så HR Powercell foundation, samt eyeliner. Jeg går ikke utenfor døren uten høy solfaktor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foundation er det viktigste produktet for meg da jeg har veldig dårlig hud. De dagene jeg ikke gidder å sminke meg noe grundig, er foundation det eneste jeg bruker. 

Anonymkode: 85e6c...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, January 30, 2017 den 13.51, OppNedPåAlt skrev:

Bruker stort sett fundation  hver dag, men av typen mineralfundation. Den jevner mer ut enn den dekker og ser naturlig ut. Mascara og fyller inn litt på øyenbryna.

Hvilken bruker du?☺

Anonymkode: 98d5e...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har røde partier, pigmentflekker og små arr jeg vil skjule.  Bruker foundation, pudder, concealer, rouge og bronzer + litt øyesminke daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri eid en foundation, liker ikke å føle at jeg har på en maske. Alle dager utenom søndag bruker jeg litt concealer, highlighter, blush og litt på øyenbryna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Gjør jeg det, så får jeg bare kviser. Viktig at huden min får puste ofte og ikke at porene mine blir tette av foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bruke så sjeldent som mulig, men har ikke noe fin hud om dagen. Skal jeg ut noe sted, bortsett fra på trening, så bruker jeg foundation, concealer, blush, mascara, eyeliner og ofte farget leppepomade.

Unntak er hvis jeg bare skal til butikken en kjapp tur. Da tar jeg som regel bare litt concealer på verste områdene og litt mascara. Fjerner så fort jeg kommer hjem igjen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun mascara og litt på brynene som hverdagssminke. Hender jeg legger på litt leppestift og øyenskygge ved spesielle anledninger. Foundation og andre, i mine øyne, unødvendige produkter har jeg ikke. Hvis jeg hadde hatt veldig ujevn hudtone ville jeg kanskje kjøpt en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg bare Tromborg Mineral Foundation, for jeg merker huden blir mye finere da. Savner dog å bruke flytende foundation siden man får mer dekk mye raskere, men unner meg det i helgene 👐🏼 

Anonymkode: fceaf...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke er hobbyen min, men jeg bruker aldri mye om gangen så det ser kakete ut :) Bruker normalt YSL sin foundation til vanlig + solpudder, blush, øyenbrynsminke og mascara. Mer øyesminke og highlight når jeg skal noe spesielt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt Dior sin forever foundation og har egentlig vært veldig fornøyd. Men den er dyr da, så forrige uke kjøpte jeg superbalanced fra clinique istede, og den passet min blandingshud bedre. Føler meg hverken tørr eller blir blank utover dagen. Brukte før bare minerals, men  syns den ser litt pudrete ut når man tar den på også blir den blank i løpet av dagen. Også er det mye søl med å ta den på også.

MEN jeg trenger en god concealer til å bruke rundt nese og under øynene, har noen forslag? 

Anonymkode: d2d18...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt Dior sin forever foundation og har egentlig vært veldig fornøyd. Men den er dyr da, så forrige uke kjøpte jeg superbalanced fra clinique istede, og den passet min blandingshud bedre. Føler meg hverken tørr eller blir blank utover dagen. Brukte før bare minerals, men  syns den ser litt pudrete ut når man tar den på også blir den blank i løpet av dagen. Også er det mye søl med å ta den på også.

MEN jeg trenger en god concealer til å bruke rundt nese og under øynene, har noen forslag? 

Anonymkode: d2d18...f8f

Jeg liker clarins instant concealer :)

Anonymkode: 85e6c...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kanskje 50/50 om jeg bruker foundation eller ikke. Kommer an på om jeg fresh ut uten eller ikke. Jeg er en gravid småbarnsmor som jobber til alle døgnets tider så det er ikke alltid jeg vil dra på jobb uten sminke klokka 05.00 etter 4 timer søvn. :ler:

Stort sett ser jeg ganske bra ut uten sminke, men må fylle brynene daglig. Ser dust ut uten. Holder på å lage egen sminke nå så tar sikte på å gå over til kun egenlaget pudder. Det dekker ikke stort, men jevner ut og gir litt glød. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.3.2017 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med å bruke et tonn foundation og contouring plus fake lashes og masse eyeshadow - for å dra på jobb på Rema 1000? Jeg er her for å handle mat, ikke for å se på brunkremtryne.
Her jeg bor er det to ungjenter, sikkert 20 år, og jeg "irriterer" meg over at de må ha så mye kamuflasje, bare for å jobbe på Rema. 
Kanskje om de hadde jobbet på en sminkebutikk eller klesbutikk kunne det blitt forsvart (reklame for varene), men på Rema 1000?

Ikke har de så ille hud heller - hun ene har litt kviser ser jeg, det er nok fordi hun aldri lar huden puste...

 

Anonymkode: 90763...1cb

Greit å se velstelt ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2017 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med å bruke et tonn foundation og contouring plus fake lashes og masse eyeshadow - for å dra på jobb på Rema 1000? Jeg er her for å handle mat, ikke for å se på brunkremtryne.
Anonymkode: 90763...1cb

 

Hva er greia med å alltid måtte kritisere hva andre gjør i slike tråder? I stedet for å bare svare på hva du selv foretrekker, slik det blir spurt om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke bruke foundation hver dag, men gjorde det da jeg var ung. Jeg har helt grei hud men har ringer under øynene pga. lite søvn, så bruker foundation over hele ansiktet siden det blir rart hvis jeg bare bruker det rundt øynene. 

Anonymkode: 35b80...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2017 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Ja, men har en jobb med dress-code. 

På fritiden går det mest i bb krem eller dagkrem med farge. Ofte blander jeg ulike produkter, som foundation + dagkrem. Har en hud som har jevn og pen farge, særlig om sommeren bruker jeg kun en lett dagkrem om jeg ikke skal noe spesielt eller på jobb. 

Anonymkode: 4a634...34f

Pleier dress-code også å omfatte full sminke? Kan ansatte pålegges å bruke foundation om de selv foretrekker ingen eller diskret sminke? 

For å svare på ts spørsmål,  jeg har ALDRI eid foundation. Bruker øyensminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...