Gå til innhold
Gregor Clegane

CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet

Anbefalte innlegg

troikaen

Jaja, skulle vel bare mangle med litt cultural appropriation.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj

Día de Muertos, de dødes dag, tema på 30-årsdagen? Jøss. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fotballfluen

De har fullstendig ødelagt den vakre fiskebeinsparketten! Det er helt grusomt! Nesten hundre år gammelt nydelig gulv er ødelagt med mørk beis. Det burde faen meg ikke vært lov! Den burde ha blitt pusset ned og bli vokset eller lakket. Alt annet er helligbrøde! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Asti
14 minutter siden, Fotballfluen skrev:

De har fullstendig ødelagt den vakre fiskebeinsparketten! Det er helt grusomt! Nesten hundre år gammelt nydelig gulv er ødelagt med mørk beis. Det burde faen meg ikke vært lov! Den burde ha blitt pusset ned og bli vokset eller lakket. Alt annet er helligbrøde! 

Enig med deg. (I salgsannonsen stod det forresten at gulvet er nyslipt (står under bilde 25 av 55 - https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=75874502, så det var egentlig ikke nødvendig å gjøre noe.). Det er trist å se at tidsriktige detaljer blir ødelagt. Skulle ønske hun ikke blogget om det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kollontaj

Gulv-trakassering. :Nikke: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gregor Clegane
45 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Helt og fullstendig enig! Gulvet burde blitt renovert fremfor at man voldtar en del av husets historie ved å erstatte det med et nytt og smakløst konsept. Noen mennesker er fullstendig historieløse og tenker ikke på at det faktisk er mulig å ta vare på enkelte ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Inocybe
6 timer siden, Asti skrev:

Enig med deg. (I salgsannonsen stod det forresten at gulvet er nyslipt (står under bilde 25 av 55 - https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=75874502, så det var egentlig ikke nødvendig å gjøre noe.). Det er trist å se at tidsriktige detaljer blir ødelagt. Skulle ønske hun ikke blogget om det. 

Sier du det! Jeg undret meg over at gulvet var så slitt de bare "var helt nødt" til å gjøre noe med det. På bildene på Finn ser det ut som om de tidligere eierne har brukt mye tid og energi på å få det pent og på å ta vare på de historiske detaljene. Undret meg da over at gulvet skulle være i så elendig stand.

Er så trist at et slikt lite stykke kulturhistorie som gulvet har blitt ødelagt av slike historieløse personer. Det er så unødvendig. En ting er at det er stygt og gir elendige proporsjoner i rommene når det ikke er så veldig høyt under taket. Det er tross alt bare et spørsmål om personlig smak. Noe annet er at den mørke finishen kunne de helt fint ha oppnåd på andre, ikke destruerende måter. For eksempel legge et annet gulv over fiskebensparketten eller brukt store mørke tepper. I stedet "var de bare helt nødt" til å ruinere gulvet for alltid. Kunne de ikke bare nøyes med å fylle huset med glamdesker, billig kinaræl og overdemsjonerte lysekroner av litt tvilsom kvalitet? Alt dette hadde man enkelt kunnet ta bort igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Edie

Ryddet for omtale av barn, spekulasjoner og svar til dette.

Edie, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
miagunda

Står i stil med de feillagde møblene da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Shopgirl2014
16 timer siden, Asti skrev:

Nei, det står at gulvet er nylig slipt ikke nyslipt. "Nylig slipt" i boligannonser kan bety hva som helst. Det vet alle som har vært på visning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Asti
50 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Nei, det står at gulvet er nylig slipt ikke nyslipt. "Nylig slipt" i boligannonser kan bety hva som helst. Det vet alle som har vært på visning.

Når det er snakk om et ca. 100 år gammelt heltre eikegulv, da er nylig slipt det samme som nyslipt for min del. Men leter man etter småfeil, for å ha en grunn til å ødelegge gamle gulv, så vær så god. Da er vel nylig slipt god nok grunn til å slipe på nytt.

(Lagt til:  Selv om det er heltre, er det begrenset hvor mange ganger det kan slipes. Men uansett har nok den mørke beisen trukket seg langt nedi, så mest sannsynlig er der ikke noe mer å gå på om man en gang vil tilbakeføre gulvet til sin opprinnelse.) 

Endret av Asti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JessicaL

Mennesker som CBE burde ikke få lov til å kjøpe gamle ærverdige hus. Snakk om å fullstendig ødelegge det vakre gulvet. Hun eier hverken klasse eller smak, nyrik russer er vel det som best beskriver "stilen" hennes.

Det som er enda merkeligere er at hun får masse kommentarer om hvor fint det er??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kollontaj

Ja, det er helt merkelig. Selv jeg, som sovner av interiørdiskusjoner og heller bruker penger på bøker enn på parkett (ikke kokettering, engang) ser jo at gulvet er objektivt sett lite fint. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Xstrella

Gamla er blitt 30. Ville heller sagt 40 😉 Hyllesten er stor på facebook. Jeg har venner som leser bloggen og som skriver til dem 😨

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gregor Clegane

En liten bursdagshilsen til deg fra meg:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Miranda16

Er det bare meg, eller henger lysekrona forferdelig lavt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
loffen
8 minutter siden, Miranda16 skrev:

Jeg tror den er litt for stor for rommet, og at det er derfor det ser slik ut. Det er ikke så høyt under taket der heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BlendaSensitive

Ville hengt den høyere ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inocybe
7 minutter siden, Miranda16 skrev:

Du er ikke den eneste som tenker det nei. Rommet har forholdsvis lavt under taket og da ser det malplassert ut med en slik ruvende lysekrone syns jeg. Lysekronen er for stor til rommet og plasseringen. Det alt for mørke gulvet framhever følelsen av at taket trykkes nedover.

Et lysere gulv og en annen lampe hadde gitt rommet en helt annen følelse av luftighet og letthet. Bare å sammenligne med bildene fra Finn-annonsen av hvordan det så ut før. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sirkustjukk

Det blir jo fryktelig mørkt i den stua🌚

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   37 medlemmer

• Dr. Dolly
    • h/k
    • MartaM
    • umwar
    • Miranda16
    • monstergospel
    • Pandagirl