Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Mann skal ikke snu ryggen til problemer i samfunnet..

Men det må da være tusen andre problemer i samfunnet som er så mye viktigere enn dette her?

Synes virkelig ikke du det?

Det er mange tusen viktige problemstillinger i samfunnet. Noen store, noen små, og noen er av større betydning enn andre. Hva man definerer som et viktig samfunnsmessig problem går til dels på hvor mange det rammer, hvor alvorlig det er for personene som rammes, men også en god del på egne interesser og nærhet til problemstillingen.

For min egen del syns jeg markedsføring og forbrukerrettigheter er spennende områder, og med den forbrukermakten som har vokst frem de senere år har vi som forbrukere mulighet til å være med å påvirke på en helt annen måte enn tidligere. Som forbrukere er vi ikke lenger enn passiv mottaker av markedsføring, vi er også en deltaker med en påvirkningskraft og en påvirkningsmakt. Vi har muligheten til å rette fokus på hva vi mener er viktig, og faktisk gjøre en endring i forhold til hvordan vi ønsker at markedsføringen skal forgå. Samtidig som vår forbrukermakt har endret seg, har også markedsføringen endret seg. Markedsføringen mot forbrukere er ikke slik som den var tidligere; det er ikke alltid like enkelt å forså hva som er reklame og hva som ikke er reklame. Når en del, sammen med loven og retningslinjene på området, mener at det er viktig at forbrukeren vet hva som er hva, er dette en problemstilling som det er etter min mening verdt å rette fokus på.

Når det er sagt er det mulig å ha fokus på for eksempel markedsføring, samtidig som man engasjerer seg i andre samfunnsproblemer. Det ene utelukker ikke det andre.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om du mener CBE bryter loven i vært innlegg. Att hun skriver at hun har vært på Lindex og kjøpt en søt kjole til sin datter,kan du ikke da bare slutte å lese bloggen? Finn deg en annen blogg som ikke bryter loven?

For det første har ikke jeg skrevet noe sted at CBE bryter loven i hvert innlegg.

Som sagt er jeg ikke noen stor bloggleser, og som nevnt er det viktig for meg at de innleggene som faktisk er reklame er merket som dette. Vi har markedsføringsloven, og retningslinjene fra Fo som fastslår dette, og som skal følges.

Skal vi bare se bort når det er noen som bryter loven og retningslinjene? Hvorfor skal vi i så fall gjøre det? Vi gjør som regel ikke det når det gjelder andre regler, gjør vi vel?

Er det slik at hvis noen ønsker å rette på en feil i samfunnet, så tenker du at den rette måten er å snu ryggen til problemet? Og da forsvinner det?

@Frugull: Hvor mener du vi skal stoppe da mtp å snu ryggen til? Skal vi snu ryggen til fyllekjøring? Hva med svart arbeid? Trygdejuks? Momsundragelse? Skal vi bare snu ryggen til dette også, eller mener du at CBE skal få lov å stå i en særstilling ift norsk lovgivning?

.. og i så fall hvorfor?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frugull

@Frugull: Hvor mener du vi skal stoppe da mtp å snu ryggen til? Skal vi snu ryggen til fyllekjøring? Hva med svart arbeid? Trygdejuks? Momsundragelse? Skal vi bare snu ryggen til dette også, eller mener du at CBE skal få lov å stå i en særstilling ift norsk lovgivning?

.. og i så fall hvorfor?

Men kjære vene!!! Jeg vil nå si at fyllekjøring,trygdejuks og slik ting er litt annet.

Her er det snakk om att dere kun henger ut fotballfrua fordi hun ikke merker øverst i høyre hjørne.

Ikke kom her og si at dere ikke er ute etter CBE.. Det er kun hennes navn som blir nevnt.. Ikke noen andre. Å jeg tror ikke hun er den eneste i Norge som bryter denne loven. Hvorfor kan dere ikke forfølge andre på samme måte?

Er rart dere ikke tror jeg er hennes mann,mamma,pappa eller søster som skriver siden jeg forsvarer henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frugull

Gjennom jobben min så engasjerer jeg meg i viktigere og større problemer i samfunnet.

Det betyr ikke at jeg ikke kan engasjere meg i forbrukerspørsmål på fritiden.

Så selvfølgelig kan vi bry oss også om andre ting - det ene utelukker ikke det andre.

Eller mener du at fordi det er større problemer i i samfunnet, så skal man ikke kunne skrive om andre forhold? Det vil alltid være noe som er verre...

Edit:

Må spørre: Mener du virkelig at vi ikke bør være opptatt av feilmerking av reklame?

Jeg leser bloggen til CBE hver dag. Jeg synes det hun skriver er bra. Hun har innlegg som er reklame og hun skriver at hun har vært i diverse butikker å kjøpt noe til sin kjære datter.

Men jeg ofrer ikke ikke ett sekund på om det står annonse,anonselink eller hva alt heter øverst i hjørnet eller i innlegget.

Dette gjelder alle blogger jeg leser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frugull: Hvor mener du vi skal stoppe da mtp å snu ryggen til? Skal vi snu ryggen til fyllekjøring? Hva med svart arbeid? Trygdejuks? Momsundragelse? Skal vi bare snu ryggen til dette også, eller mener du at CBE skal få lov å stå i en særstilling ift norsk lovgivning?

.. og i så fall hvorfor?

Men kjære vene!!! Jeg vil nå si at fyllekjøring,trygdejuks og slik ting er litt annet.

Her er det snakk om att dere kun henger ut fotballfrua fordi hun ikke merker øverst i høyre hjørne.

Ikke kom her og si at dere ikke er ute etter CBE.. Det er kun hennes navn som blir nevnt.. Ikke noen andre. Å jeg tror ikke hun er den eneste i Norge som bryter denne loven. Hvorfor kan dere ikke forfølge andre på samme måte?

Er rart dere ikke tror jeg er hennes mann,mamma,pappa eller søster som skriver siden jeg forsvarer henne.

Hvorfor er det noe annet?

Hvorfor er svart arbeid noe annet, mener du? Eller trygdejuks? Eller momsundragelse? Hvorfor er det noe annet?

Du har allerede fått flere svar på hvorfor hun blir diskutert i denne tråden, og tror ikke jeg kan forklare det bedre til deg. Det er også opplyst om at det er opprettet tråder om andre, så tror vi kan legge de "argumentene" død nå.

Tilføyelse: Det du kaller å henge ut er det som andre definerer å opplyse om lovbrudd.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frugull

Da spør jeg igjen, med en liten tilføyelse: Mener du virkelig at vi ikke bør være opptatt av feilmerking av reklame, bare fordi du ikke er det?

Bare vær opptatt av det.. Men lag en ny tråd hvor flere bloggere er nevnt ikke bare CBE... For jeg ser kun hennes navn blir nevnt. Ingen andre.

Men dere har vel ikke tid til og følge med på de andre.

Det er det som jeg blir forbannet på..

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær opptatt av det.. Men lag en ny tråd hvor flere bloggere er nevnt ikke bare CBE... For jeg ser kun hennes navn blir nevnt. Ingen andre.

Men dere har vel ikke tid til og følge med på de andre.

Det er det som jeg blir forbannet på..

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=913794#entry15954109

En egen tråd om bl.a. Helene Rask på rampelys også. Tror også det er flere om enkeltbloggere.

Å omgå/bryte loven for å trenere mer penger er like uetisk, og på lik linje, som skatteunndragelse. Det er ikke rart at en av Norges største bloggere blir lagt mest merke til.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær opptatt av det.. Men lag en ny tråd hvor flere bloggere er nevnt ikke bare CBE... For jeg ser kun hennes navn blir nevnt. Ingen andre.

Men dere har vel ikke tid til og følge med på de andre.

Det er det som jeg blir forbannet på..

Men kjære vene!! - sånn for å låne litt ordlyd av deg.

Psst.. --> titt her før du strør om deg med beskyldninger.

Endret av Bond
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frugull

Tror aldri vi blir enig om denne saken. Men godt og se på bloggen til CBE at 99 prosent av de som legger igjen kommentarer ikke bryr seg om merking. Men at de svarer med bare hyggelige ting. Men om en leser spør Caroline om hvor hun eventuelt har kjøpt en kaffekopp som de liker,å hun svarer jo den har jeg kjøpt på jernia.. Skal det da stå anonnselenke før svaret?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri vi blir enig om denne saken. Men godt og se på bloggen til CBE at 99 prosent av de som legger igjen kommentarer ikke bryr seg om merking. Men at de svarer med bare hyggelige ting. Men om en leser spør Caroline om hvor hun eventuelt har kjøpt en kaffekopp som de liker,å hun svarer jo den har jeg kjøpt på jernia.. Skal det da stå anonnselenke før svaret?

De bedriver jo ganske massiv sensur av kommentarer, så da er det ikke rart det ser ut som om alle synes det er ok :-)

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror aldri vi blir enig om denne saken. Men godt og se på bloggen til CBE at 99 prosent av de som legger igjen kommentarer ikke bryr seg om merking. Men at de svarer med bare hyggelige ting. Men om en leser spør Caroline om hvor hun eventuelt har kjøpt en kaffekopp som de liker,å hun svarer jo den har jeg kjøpt på jernia.. Skal det da stå anonnselenke før svaret?

Hvem du er tenker vi vårt om.. For å si det slik, det er få som er blodfans her inne.

De som lukker øynene og er udelt positiv etter å ha lest her må ha store problemer.

Ja kjekt når hun redigerer kommentarfeltet selv.(bevisene legges ut her til stadighet så ingen vits å prøve deg på å motsi det). Syns faktisk at du virker litt lite opplyst når du nevner akkurat det ;)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frugull

De bedriver jo ganske massiv sensur av kommentarer, så da er det ikke rart det ser ut som om alle synes det er ok :-)

er jo kanskje ikke rart hun utelater kommentarer når det ikke er annet enn kritikk som kommer fra de samme personene gang etter gang. Begrenset på hvor mye dritt en person vil ta til seg.Å kan du dokumentere at hun utelater flere hver eneste dag? Utelater hun 100 pr innlegg eller 2..

Vil gjerne vite hvordan du ser dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun kan fortsatt legge ut akkurat det hun vil av kommentarer... Det er vel ingen lov om det her i Norge?

Eller tar jeg feil?

Selvsagt kan hun det, men å lyve om at de publiserer alt på riksdekkende tv i beste sendetid er vel ikke akkurat noe som bør forsvares heller?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...