Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest GlutenBlaster

Det kan godt være jeg kunne vært venninner med flere her inne. Men om noen hadde sagt til meg i fullt alvor "i dag la jeg igjen fire innlegg på kvinneguiden om at Caroline Berg Eriksen sminker vekk en kvise" eller "jeg er med i en sosial gruppe på internett som bruker dagene på å le av at CBE bruker First Price dopapir" mens jeg snakket med dem så tror jeg jeg ville rygget, i en helvetes fart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GlutenBlaster

Du ser ikke selv dobbeltmoralen i det du skriver?

Jeg har hørt at det eneste mobbere responderer på er å få igjen med samme medisin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke folk jeg er uenige med. Jeg har merket meg utseendet på folk som bruker facebooken sin og sosiale sammenhenger for å rakke ned på andre. At hetsingen av Fotballfrue anses som sosialt akseptert bodyshaming er for meg ganske irrelevant.

Men for all del, jeg sier ikke at det ikke også kan være slanke, pene og vellykkede mobbere også. Dere er bare fortsatt tragiske mennesker :)

Og du klarte ikke å få frem at netthetsing ikke er nødvendig uten å gå til strupen på noen selv?

Caroline Berg Eriksen redigerer bildene sine og sier: "Vær glad i deg selv slik du er!"

GlutenBlaster kaller folk småfeite og tragiske og sier: "Det er ikke nødvendig å slenge dritt om andre!"

Dumt at barnehagementaliteten "Andre gjør det først, da kan jeg gjøre det samme" fortsatt gjelder i voksen alder.

Endret av linkan
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke folk jeg er uenige med. Jeg har merket meg utseendet på folk som bruker facebooken sin og sosiale sammenhenger for å rakke ned på andre. At hetsingen av Fotballfrue anses som sosialt akseptert bodyshaming er for meg ganske irrelevant.

Men for all del, jeg sier ikke at det ikke også kan være slanke, pene og vellykkede mobbere også. Dere er bare fortsatt tragiske mennesker :)

Kom deg ut, GlutenBlaster. Du bidrar med ingenting til debatten. Her er det du som kommer med personangrep og hets.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dette her er helt fantastisk. Her har småfeite tragiske misunnelige damer frydet seg og skrevet stygge kommentarer om at "på bilde X ser fotballfrue feit ut" i årevis, og når det viser seg at denne trakasseringen har medført dårlig selvtillit og at man har endret på seg selv, så ser man på det også som en personlig seier. "Haha! Dette har vi visst hele tiden! Hun hadde dårlig selvtillit hele tiden, og nå har vi mobbet det frem til overflaten"

Dere er folkene jeg håper mine barn aldri kommer til å måtte forholde seg til. Jeg håper deres barn aldri blir som dere. Det er dere som skaper utseendepresset dere selv utroper dere til motstandere av, og dere klarer det fantastiske kunsttykket å både være forferdelige mobbere OG utrope dere til moralsk høyverdige.

Drittmennesker. Jeg håper dere alle sammen en gang oppdager hvor hyggelig det er når folk snakker stygt om deg bak ryggen din.

1. Hvordan en tidligere selvuttalt anorektiker som ikke har lagt på seg kan se feit ut skjønner ikke jeg.

2. Dårlig selvtillit var nok der i utgangspunktet, og derfor har man et mer uttalt oppmerksomhetsbehov enn andre.

3. Det går likevel an å lære å bli trygg på seg selv og ikke minst skjerme seg selv.

4. Mine barn lærer å si ifra, de lærer å ikke blindt godta ting og de evner å tenke selvstendig og kritisk. Jeg ville blitt deprimert dersom min datter definerte sin lykke utifra materielle goder, utseende og kropp - jeg har oppdratt henne til å bli et tenkende vesen som definerer seg selv ut fra sine oppnåelser og sitt intellekt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Jeg deler observasjonene til Tjufsa. Det er ganske tydelig at CBE, i likhet med en del andre bloggere kanskje har et usunt forhold til kropp og utseende. Forskjellen er at jeg ikke tror at å mobbe dem til de bryter sammen mest sannsynlig ikke er den mest hensiktsmessige kuren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke folk jeg er uenige med. Jeg har merket meg utseendet på folk som bruker facebooken sin og sosiale sammenhenger for å rakke ned på andre. At hetsingen av Fotballfrue anses som sosialt akseptert bodyshaming er for meg ganske irrelevant.

Men for all del, jeg sier ikke at det ikke også kan være slanke, pene og vellykkede mobbere også. Dere er bare fortsatt tragiske mennesker :)

Jøss. Spicy one!

Er jeg en mobber fordi jeg har en kritisk mening om den misvisende million-bedriften fotballfrue?

Hva med de som mener noe om Statoil eller andre bedrifter? Er de også mobbere?

Et tragisk menneske sier du? Vel, dette tragiske menneske redigerer ihvertfall ikke bort sin gravide mage ei eller fjeset til andre mennesker i min omgangskrets for å deretter publisere de for flere hundre tusen mennesker.

Vi har kanskje litt forskjellig definisjon av tragiske drittmennesker du og jeg :rolleyes:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler observasjonene til Tjufsa. Det er ganske tydelig at CBE, i likhet med en del andre bloggere kanskje har et usunt forhold til kropp og utseende. Forskjellen er at jeg ikke tror at å mobbe dem til de bryter sammen mest sannsynlig ikke er den mest hensiktsmessige kuren.

Kan du sitere og utdype mobbing i denne tråden er du grei? Jeg tror du leser det du ønsker å lese

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tenkte først "so what?" når jeg hørte om redigeringen, trodde det var snakk om kun minimale endringer, men den linken var en eye-opener for meg, på bildet hvor hun sitter på huk har hun jo skåret ut minst 5 kilo rett ut av ryggen/baken sin!.. http://imgur.com/a/hx32B :sjokkert:

Endret av Elizabeth2014
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi hater utseendefokus og materialisme, så derfor kritiserer vi utseendet og tingene til CBE"

...tjohei?

Jeg tror det er DU som ikke klarer å skille privatperson og bedrift.

Caroline sier selv at vi ser minimalt til hennes "privatliv", det vi kritiserer er da åpenbart bedriften og dens handlinger? Så hva er du sliter med å forstå?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tenkte først "so what?" når jeg hørte om redigeringen, trodde det var snakk om kun minimale endringer, men den linken var en eye-opener for meg, på bildet hvor hun sitter på huk har hun jo skåret ut minst 5 kilo rett ut av ryggen/baken sin!.. http://imgur.com/a/hx32B :sjokkert:

Det er det eneste bildet jeg reagerte på også. Hun har jo tilogmed gjort hodet mindre.. Gud bedre..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er DU som ikke klarer å skille privatperson og bedrift.

Caroline sier selv at vi ser minimalt til hennes "privatliv", det vi kritiserer er da åpenbart bedriften og dens handlinger? Så hva er du sliter med å forstå?

Kan ikke være lett for GlutenBlaster å se det, kan jeg tenke meg, når fruen selv bytter mellom rollene der det gagner saken best.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg deler observasjonene til Tjufsa. Det er ganske tydelig at CBE, i likhet med en del andre bloggere kanskje har et usunt forhold til kropp og utseende. Forskjellen er at jeg ikke tror at å mobbe dem til de bryter sammen mest sannsynlig ikke er den mest hensiktsmessige kuren.

All kritikk er ikke mobbing, og det har kommet veldig mye saklig kritikk de siste dagene som ikke akkurat dreier seg om mobbing. Av hva jeg kan lese så synes de fleste også synd i jenta, det er jo åpenbart ikke normalt å holde på slik som hun har gjort.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jøss. Spicy one!

Er jeg en mobber fordi jeg har en kritisk mening om den misvisende million-bedriften fotballfrue?

Hva med de som mener noe om Statoil eller andre bedrifter? Er de også mobbere?

Et tragisk menneske sier du? Vel, dette tragiske menneske redigerer ihvertfall ikke bort sin gravide mage ei eller fjeset til andre mennesker i min omgangskrets for å deretter publisere de for flere hundre tusen mennesker.

Vi har kanskje litt forskjellig definisjon av tragiske drittmennesker du og jeg :rolleyes:

Når man kritiserer Statoil og andre store bedrifter så er det vel sjeldent man går på enkeltmennesker. Caroline Berg Eriksen ER Fotballfrue, selv om dere prøver å distansere henne fra bedriften ved å kalle det for Fotballfrue AS.

Når man i tillegg kan med stor sikkerhet si at hun leser denne tråden så er det utrolig hva man kan få seg til å si om et annet menneske.

Mange kommer med gode innlegg med konstruktiv kritikk, men det som ikke er det, er ren mobbing. Ikke greit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kritiserer Statoil og andre store bedrifter så er det vel sjeldent man går på enkeltmennesker. Caroline Berg Eriksen ER Fotballfrue, selv om dere prøver å distansere henne fra bedriften ved å kalle det for Fotballfrue AS.

Når man i tillegg kan med stor sikkerhet si at hun leser denne tråden så er det utrolig hva man kan få seg til å si om et annet menneske.

Mange kommer med gode innlegg med konstruktiv kritikk, men det som ikke er det, er ren mobbing. Ikke greit.

De usaklige kommentarene blir jo fjernet?

Det vi sitter igjen med her i tråden er da kritiske kommentarer. Og selv om de er i flertall betyr ikke det at det er mobbing!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Olivia Benson

De usaklige kommentarene blir jo fjernet?

Det vi sitter igjen med her i tråden er da kritiske kommentarer. Og selv om de er i flertall betyr ikke det at det er mobbing!

Jada, mye blir fjernet. Og jeg skriver jo at mange klarer å holde seg saklig. Men det at det for eksempel ikke er aksept for støtte til frua eller kritiske øyne andre veien sier litt om hva slags tråd det er. At mange rotter seg sammen og peker og ler kan i aller høyeste grad oppfattes som mobbing, jo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kritiserer Statoil og andre store bedrifter så er det vel sjeldent man går på enkeltmennesker. Caroline Berg Eriksen ER Fotballfrue, selv om dere prøver å distansere henne fra bedriften ved å kalle det for Fotballfrue AS.

Når man i tillegg kan med stor sikkerhet si at hun leser denne tråden så er det utrolig hva man kan få seg til å si om et annet menneske.

Mange kommer med gode innlegg med konstruktiv kritikk, men det som ikke er det, er ren mobbing. Ikke greit.

Men CBE/FF har flere ganger påpekt at bloggen er et glanset magasin, og da er vi tilbake på startstreken. Man kritiserer ikke henne som person, men som en bedrift som har ført brukerne bak lyset, en bedrift som hetser, truer og angriper brukere, en bedrift som jukser og lyver. Det er høyst diskutabelt.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, mye blir fjernet. Og jeg skriver jo at mange klarer å holde seg saklig. Men det at det for eksempel ikke er aksept for støtte til frua eller kritiske øyne andre veien sier litt om hva slags tråd det er. At mange rotter seg sammen og peker og ler kan i aller høyeste grad oppfattes som mobbing, jo.

Hadde bedriften latt alle kommentarer av kritisk og negativt opphav (ikke hets) sluppet frem i kommentarfeltet på siden hadde ikke folk følt behovet for å diskutere det her. Ser du ikke det? Hvilken annen bedrift holder på slik?

Det hele koker ned til at de selv legger opp til dette. Om "støtterne" og "kritikerne" hadde kunnet kommentere fritt og med hverandre i hennes kommentarfelt hadde problemet løst seg selv, og dama hadde til og med fått flere "klikk".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Ja det er flott at dere er deres samfunnsoppdrag bevisst og sørger for at diskusjonene om CBE aldri får fett hår eller ikke lommer frem i lyset :-*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...