Gå til innhold

Blir ikke enige om innetemperatur. Hvem bør gi seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan ikke være for varmt heller. 

Det er nesten verre å ha det for varmt, er det sånn passe kan du kle på deg ektra. Gullgenser osv. 

Det er faktisk slik at mange sliter med å få sove når det er så varmt.. det er helt grusomt å være inne der det er for varmt. Nå er jeg ei kvinne som ikke takler varme, faren min derimot er en frysepinne, jeg klarer ikke å være hos han på vinteren...

Anonymkode: c9ce6...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.1.2017 den 2.26, AnonymBruker skrev:

Eller bevege seg litt. Man skal sitte ganske så stille for å fryse når man holder 20 grader og det ikke er trekk. Om man fryser da er det bare å gjøre en liten ting, som å tømme oppvaskmaskinen, tørke litt støv eller vaske opp en gryte, så er varmen på plass igjen.

Anonymkode: 28cec...07d

Vi tar oppvasken før frokost, og vasker gryter etter bruk. Støv tørkes minst en gang om dagen. Det er veldig mange flere timer i døgnet, hva skal man finne på da?

Anonymkode: 8ae34...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi tar oppvasken før frokost, og vasker gryter etter bruk. Støv tørkes minst en gang om dagen. Det er veldig mange flere timer i døgnet, hva skal man finne på da?

Anonymkode: 8ae34...8ff

Må visst ta vårrengjøringen hver dag😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kun en varmeovn,ikke mulighet for å fyre med ved. På kaldeste vinteren har vi max 19 grader i huset :P får det ikke varmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, ville bare nevne en ting. Mannen min har hele tiden vært mye varmere enn meg, følt at det "koker" og mye svetting. Så gikk han til legen; høyt blodtrykk! Nå har han begynt med medisiner, og vi er like varme/kalde plutselig, og trives begge med 23-24 grader inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, jessicbj skrev:

Her har vi kun en varmeovn,ikke mulighet for å fyre med ved. På kaldeste vinteren har vi max 19 grader i huset :P får det ikke varmere...

Kjøp en varmovn til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jessicbj skrev:

Her har vi kun en varmeovn,ikke mulighet for å fyre med ved. På kaldeste vinteren har vi max 19 grader i huset :P får det ikke varmere...

Vi må ha minst to ovner for å få det brukbart varmt på høsten og flere på vinteren (enda fler om det blir mindre enn -10). Heldigvis er det sjeldent det blir mange minus her:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meadow skrev:

Kjøp en varmovn til?

har men kobler jeg den går sikringen hele tiden.er no rart med strømmen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Samboer og jeg er veldig forskjellige når det kommer til kroppsvarme. Nå er det vel slik at menn ofte er varmere enn kvinner av biologiske grunner,men i tillegg må jeg gå en halvtime til og fra jobb (totalt 1 time) hver dag fordi vi bare har én bil,og jeg er den eneste av oss som har gåavstand til jobb. Han drar hjemmefra 1,5 time før meg,så samkjøring er heller ikke aktuelt. Det går heller ikke busser akkurat mellom der vi bor og jobben min, (på landet) og ingen kollegaer bor så nærmeat det ikke blir en omvei som koster dem ekstra tid,hvis jeg skulle kjørt med. Dette var litt OT, men bare for å forklare.

Poenget er i hvert fall at jeg blir ekstra kald av å gå til og fra jobb (på tross av stilongs, ullsokker, gode vintersko etc.etc, dvs.jeg er ganske godt kledd.) Når jeg først får frost i meg,sitter den i lenge. Å bare ha 18-20 grader inne vil gjøre at jeg aldri får varmen i meg igjen. Muligens bare med ullpledd og varmeflaske. Samboer syns 20 grader holder inne. Jeg kan ikke rikke meg fra sofaen uten å fryse i denne temperaturen, og jeg går da også med stilongs og ullsokker inne.

Alternativet for meg blir jo å begynne å kle på meg uteklær inne, hvis jeg ikke skal ligge under et pledd hele dagen. Hvis vi får det så varmt som jeg vil, må samboer kanskje gå med shorts inne,og det vil han ikke. Han mener at det er for varmt inne hvis man ikke kan gå i bukse. Så hva gjør vi?

Anonymkode: 00754...d90

Kjøp noen pene shorts til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig friske mennesker som fryser ved 20 grader?

Jeg vokste opp i et hus med mye trekk og vi hadde dårlig råd, så i vinterhalvåret var det sjeldent over 15 grader hjemme og jeg våknet opp med frostrøyk hver morgen. Nå bor jeg i blokk og synes det er luksus å kunne ha 18-22 grader hjemme. Å gå i t-skjorte og shorts mens det er minusgrader ute er å sløse med strøm. Å ha det varmt hjemme øker også sjansen for overvekt. Noe å tenke på i et land hvor over halvparten er overvektige, kanskje?

Synes du burde ta deg en varm dusj når du kommer hjem og skaffe deg et par tøfler og noen gode ullgensere.

Anonymkode: 47ff2...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2017 den 0.00, AnonymBruker skrev:

20 grader er 20 grader,  enten det er om sommeren eller vinter,  tror det er endel her som missforstår hva den reelle innetemperaturen er for noe. 

Anonymkode: 6f9b2...24f

Tipper luftfuktighet har endel å si. Varmt og klamt er forferdelig ubehagelig. For ikke å snakke om helse/boligskadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig friske mennesker som fryser ved 20 grader?

Jeg vokste opp i et hus med mye trekk og vi hadde dårlig råd, så i vinterhalvåret var det sjeldent over 15 grader hjemme og jeg våknet opp med frostrøyk hver morgen. Nå bor jeg i blokk og synes det er luksus å kunne ha 18-22 grader hjemme. Å gå i t-skjorte og shorts mens det er minusgrader ute er å sløse med strøm. Å ha det varmt hjemme øker også sjansen for overvekt. Noe å tenke på i et land hvor over halvparten er overvektige, kanskje?

Synes du burde ta deg en varm dusj når du kommer hjem og skaffe deg et par tøfler og noen gode ullgensere.

Anonymkode: 47ff2...d53

Øker sjansen for overvekt? For noe tøv, har du noen vitenskapelige bevis på dette? 

Anonymkode: d128f...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Øker sjansen for overvekt? For noe tøv, har du noen vitenskapelige bevis på dette? 

Anonymkode: d128f...284

Var vel noe forskning rundt det at du forbrenner mer om innetemperatur er lavere (noe som nok er noe i). Problemet er bare at du risikerer å bli syk. I tillegg kan det tenkes at du spiser mer fordi kroppen bruker mer energi for å kompensere. Tilbake til start altså.

Ta heller en to-tre turer i marka, og ha det levelig innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21-22 grader er akkurat passe om vinteren, ikke kaldere og ikke varmere. Termostaten min fungerer dårlig, tror jeg. 

Anonymkode: 727eb...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.1.2017 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Du høres ut til å være skikkelig dyr i drift. 24° og 30 minutters varm dusj. Det spørs om du er verdt de pengene!

Anonymkode: cca07...5de

Sant nok. Mye billigere med en håndjager og ei lusekofte.

Anonymkode: 931ce...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...