Gå til innhold

Blir ikke enige om innetemperatur. Hvem bør gi seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg er veldig forskjellige når det kommer til kroppsvarme. Nå er det vel slik at menn ofte er varmere enn kvinner av biologiske grunner,men i tillegg må jeg gå en halvtime til og fra jobb (totalt 1 time) hver dag fordi vi bare har én bil,og jeg er den eneste av oss som har gåavstand til jobb. Han drar hjemmefra 1,5 time før meg,så samkjøring er heller ikke aktuelt. Det går heller ikke busser akkurat mellom der vi bor og jobben min, (på landet) og ingen kollegaer bor så nærmeat det ikke blir en omvei som koster dem ekstra tid,hvis jeg skulle kjørt med. Dette var litt OT, men bare for å forklare.

Poenget er i hvert fall at jeg blir ekstra kald av å gå til og fra jobb (på tross av stilongs, ullsokker, gode vintersko etc.etc, dvs.jeg er ganske godt kledd.) Når jeg først får frost i meg,sitter den i lenge. Å bare ha 18-20 grader inne vil gjøre at jeg aldri får varmen i meg igjen. Muligens bare med ullpledd og varmeflaske. Samboer syns 20 grader holder inne. Jeg kan ikke rikke meg fra sofaen uten å fryse i denne temperaturen, og jeg går da også med stilongs og ullsokker inne.

Alternativet for meg blir jo å begynne å kle på meg uteklær inne, hvis jeg ikke skal ligge under et pledd hele dagen. Hvis vi får det så varmt som jeg vil, må samboer kanskje gå med shorts inne,og det vil han ikke. Han mener at det er for varmt inne hvis man ikke kan gå i bukse. Så hva gjør vi?

Anonymkode: 00754...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 grader er altfor kaldt spør du meg. Men han kan jo gå i t-shirt. Det gjorde alltid faren og broren min når jeg vokste opp. 

Anonymkode: 95d80...299

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 grader inne er lite. Jeg hadde krevd minst 23 grader.

Anonymkode: 0df6a...7d9

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som fryser bør gi seg. Lettere å kle seg varm enn å kjøle seg ned. 

Anonymkode: 2609f...076

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg er verre å være for kald enn å være for varm. Om jeg fryser så blir jeg anspent i hele kroppen og blir stiv og støl i nakke og skuldre og er akkurat som deg, blir gjennomfrossen og sliter med å få opp kroppstemperaturen, selv om jeg kler på meg. Har absolutt ikke noe ekstra kroppslig polstring som holder på varmen. Hadde lett foretrukket å ha det litt for varmt enn for kaldt.

På soverommet derimot, er det ok å ha det litt kjøligere for da ligger man stort sett inni en kokong av varme dyner og puter. 

Anonymkode: c1361...c75

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer litt an på situasjonen. Hvis han er varm kan han kle av seg, men når han er naken har dere selvsagt nådd makstemperaturen. Hvis dere skal ha besøk anbefaler jeg at dere ikke har det varmere enn at han orker å gå med klær.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteniluka

22 er et minimum. Du skal ikke bli syk fordi du fryser, bare fordi han syns det blir for varmt. Be han kle av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kranlger om hva temperaturen skal være hjemme ? ikke rart det er krig i verden:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som fryser bør gi seg. Lettere å kle seg varm enn å kjøle seg ned. 

Anonymkode: 2609f...076

uenig, bør være motsatt. er vell ikke så ille om det er litt for varmt ? han kan ta av seg genser da

Endret av brownbrown
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må kjøpe tynnere bukser og akseptere at han må gå i t-skjorte, du må finne deg noen gode ullplagg, feks en ullsinglet til å ha under og en fin ulljakke til å ha utenpå + tøfler (man blir veldig kald av å fryse på beina).

20 grader inne er veldig lite. 

Anonymkode: c56c2...ca1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som fryser bør gi seg. Lettere å kle seg varm enn å kjøle seg ned. 

Anonymkode: 2609f...076

Litt kjedelig og upraktisk å sitte med thermodress, lue og votter i sofaen, da..

Anonymkode: c56c2...ca1

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompromi mellom 21 og 23 grader.

20 og under er lite, men 24+ er like ille for mange..

Anonymkode: 515cb...ce6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar du deg et varmt bad/dusj når du kommer hjem? Det, pluss noen grader opp og han lettere kledd. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som fryser bør gi seg. Lettere å kle seg varm enn å kjøle seg ned. 

Anonymkode: 2609f...076

Jeg har allerede så mye varmt tøy på meg inne at neste steg er uteklær inne. Dette gjelder da i hovedsak i ukedagene når jeg må ut og gå. Er det lettere å ta på dunjakke og utebukse enn å bytte fra bukse til shorts? Ts

Anonymkode: 00754...d90

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Isaccis skrev:

Tar du deg et varmt bad/dusj når du kommer hjem? Det, pluss noen grader opp og han lettere kledd. 

For meg er badet så kaldt når jeg kommer ut av dusjen at effekten av en varm dusj ikke varer lenge. Ts

Anonymkode: 00754...d90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg er badet så kaldt når jeg kommer ut av dusjen at effekten av en varm dusj ikke varer lenge. Ts

Anonymkode: 00754...d90

Sett inn en varmeovn på badet

Anonymkode: 83a67...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden 20 er for lite for deg og 25 er for mye for han, så legg temperaturen på 23 grader.

Anonymkode: 0df6a...7d9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteniluka
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt kjedelig og upraktisk å sitte med thermodress, lue og votter i sofaen, da..

Anonymkode: c56c2...ca1

Haha ja det tenker jeg vil gjøre masse hjemmeaktiviteter veldig komplisert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør kle av seg og dere skrur opp varmet, helt til du har fått varmen i deg. Deretter skrur dere varmen ned.

Dette at du er frossen, gjelder ikke alle ukedagene, ettersom du forteller.

Han bør ta hensyn. Eller la deg få bruke bilen. Eller kjøpe en bil til deg.

Anonymkode: 83a67...c88

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...