Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Dag 1 på overtid her og still going strong. Skal forhåpentligvis på siste kontroll hos jordmor i dag, men plutselig går jeg lenge over😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fire uker igjen til termin. Siden forrige kom 4 uker før tida syns jeg det er utfordrende å finne en slags ro. Det må jo bare skje når det skjer:

 

Ellers plages jeg av hinsides kløe for tiden. Tok en blodprøve i dag, som jeg håper ikke viser noen høy leververdi eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nalaque skrev:

Jeg fødte en liten jente på tirsdag. :rodmer: hun kom tre uker før tiden, og er helt perfekt! 

Gratulerer så mye! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nalaque skrev:

Jeg fødte en liten jente på tirsdag. :rodmer: hun kom tre uker før tiden, og er helt perfekt! 

Gratulerer så mye! :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
1 time siden, Nalaque skrev:

Jeg fødte en liten jente på tirsdag. :rodmer: hun kom tre uker før tiden, og er helt perfekt! 

Gratulerer så mye ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2017 den 19.56, Jill skrev:

Gratulerer så mye! :nordvesta:

 

23 timer siden, malicious skrev:

Gratulerer så mye! :babyjente:

 

23 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Gratulerer så mye ❤️

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven jeg tok pga kløe viste seg etterhvert å være skyhøye verdier av gallesalter i blodet.

Jeg fikk noe ekstra oppfølging, før det ble avgjort å sette i gang fødselen. Ble satt i gang torsdag kveld. Fredag kveld startet riene og på natten lørdag 30.09 kom det en frisk og fin liten gutt til verden. Slettes ikke jente som først antatt.

2.880 gram og 47 cm. Alt vel med alle mann 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Blodprøven jeg tok pga kløe viste seg etterhvert å være skyhøye verdier av gallesalter i blodet.

Jeg fikk noe ekstra oppfølging, før det ble avgjort å sette i gang fødselen. Ble satt i gang torsdag kveld. Fredag kveld startet riene og på natten lørdag 30.09 kom det en frisk og fin liten gutt til verden. Slettes ikke jente som først antatt.

2.880 gram og 47 cm. Alt vel med alle mann 😊

Gratulerer så masse! ❤️Oi, for en overraskelse tenker jeg? Godt at alt gikk bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
44 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Blodprøven jeg tok pga kløe viste seg etterhvert å være skyhøye verdier av gallesalter i blodet.

Jeg fikk noe ekstra oppfølging, før det ble avgjort å sette i gang fødselen. Ble satt i gang torsdag kveld. Fredag kveld startet riene og på natten lørdag 30.09 kom det en frisk og fin liten gutt til verden. Slettes ikke jente som først antatt.

2.880 gram og 47 cm. Alt vel med alle mann 😊

Gratulerer så mye ❤️

Det var nok en overraskelse ja. Har han fått navn eller må dere begynne helt på ny med navnediskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Gratulerer så mye ❤️

Det var nok en overraskelse ja. Har han fått navn eller må dere begynne helt på ny med navnediskusjonen?

Vi fant ganske raskt et navn. Hadde ett klart, som ble "til overs" med førstemann. 

Men plutselig kom et annet ramlende ned.. og så ble det det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2017 den 9.56, PositivPessimist skrev:

Blodprøven jeg tok pga kløe viste seg etterhvert å være skyhøye verdier av gallesalter i blodet.

Jeg fikk noe ekstra oppfølging, før det ble avgjort å sette i gang fødselen. Ble satt i gang torsdag kveld. Fredag kveld startet riene og på natten lørdag 30.09 kom det en frisk og fin liten gutt til verden. Slettes ikke jente som først antatt.

2.880 gram og 47 cm. Alt vel med alle mann 😊

Gratulerer så mye! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til allle med septemberbaby😍 Jeg ble satt i gang en uke etter termin pga lite fostervann 25.09. Fikk ballong som fallt ut etter 4 timer, så tok de vannet på meg og fra aktiv fødsel tok det 2 timer og 20 min og vi fikk en nydelig perfekt gutt på 3760 og 53 cm lang💙 Jeg rakk aldri bruke noe smerteliddring☺ Han er så skjønn og tolmodig, mens mammaen sluter med åpne sår på brystvortene og nå betennelse, men håper at jeg snart er bra igjen og slipperer smerter! Jeg har eller knapt merket at jeg har født. Fikk kun 2 rifter som måtte syes på de indre kjønnslippene👏🏻 Vi nyter mirakelt vårt😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Berlinerbolla
17 timer siden, frk.Sanna skrev:

Gratulerer så mye til allle med septemberbaby😍 Jeg ble satt i gang en uke etter termin pga lite fostervann 25.09. Fikk ballong som fallt ut etter 4 timer, så tok de vannet på meg og fra aktiv fødsel tok det 2 timer og 20 min og vi fikk en nydelig perfekt gutt på 3760 og 53 cm lang💙 Jeg rakk aldri bruke noe smerteliddring☺ Han er så skjønn og tolmodig, mens mammaen sluter med åpne sår på brystvortene og nå betennelse, men håper at jeg snart er bra igjen og slipperer smerter! Jeg har eller knapt merket at jeg har født. Fikk kun 2 rifter som måtte syes på de indre kjønnslippene👏🏻 Vi nyter mirakelt vårt😍

Gratulerer så mye ❤️ Håper du snart blir kvitt både sår og betennelsen sånn at du får nyte barseltiden fullt ut 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Hvordan går det med alle sammen? 😊

 

Jeg ljuger hvis jeg sier at overgangen fra ett til to barn har vært enkel. Det har vært to heftige uker nå, og mannen skal på jobb igjen i morra. Kjenner jeg gruer meg litt. Selv om det bare er to år siden jeg sist var i samme situasjon, så føler jeg meg litt fersk på veldig mye likevel. Poden er jo bare to uker, og jeg vet det tar tid å bli litt kjent.

 

Vi plages med ammingen. Noe jeg også gjorde sist. Jeg fikk aldri nok melk og maktet ikke amme, pumpe og gi tillegg. Så da ble det flasking.

Nå ser det heller ikke ut til at jeg får nok melk, og jeg plages med sår og sprekker på brystene. Må derfor avlaste litt med pumping. Og siden han aldri virker mett må jeg bidra med litt tillegg uansett. Så jeg plages og kjenner at jeg rett og slett ikke har psyke eller overskudd til å sitte med puppen ute 24/7.

Delammer så langt det går, og tar en dag av gangen.

 

Ellers er det mye hyling mellom slagene og han sover aldri for seg selv. Bortsett fra på natta, da ligger han mellom oss i storsenga og sover godt. På dagtid må det bysses og bæres. Årets investering har helt klart vært bæresjal!

Jeg er ærlig talt litt redd for at det er kolikk inni bildet nå også. Men vet jo og at mange nyfødte plages med luft i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag. Kommende storesøster er borte til onsdag så får slappet godt av hjemme. Nå venter jeg bare 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 24.10.2017 den 18.13, malicious skrev:

Lillebror meldte ankomst 18.10.17 med sine 3674g og 48 cm lang 😊

Gratulerer! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
På 24.10.2017 den 18.13, malicious skrev:

Lillebror meldte ankomst 18.10.17 med sine 3674g og 48 cm lang 😊

Gratulerer så mye ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med dere damer? Nå sitter vi alle med babyene våre :) Flere som er slitne om dagen? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...