Gå til innhold

Bøker lest i 2017


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Throne of Glass 

Crown of Midnight

Heir of Fire 

Queen of Shadow 

Empire of Storms 

Alle av Sarah J Maas, har vært helt hekta på hennes bøker siden jeg valgte å prøve den beryktede A Court of Thorns and Roses i april. Mangler noen noveller rundt Throne of Glass serien, men tar en pause fra hennes verdener en liten stund nå tror jeg. Tenkte å sjekke ut Caraval neste, som jeg hører er veldig bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Vi har nå rundet hundre kommentarer i denne tråden... 

 :hoppendeglad:

Anonymkode: bbd94...a0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satantango av Laszlo ... et-eller-annet.

Anonymkode: 84e2e...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jeg lest så langt: 

- Mannen som ikke var morder, første bok i serien om Sebastian Bergman.

- Menneskehavn, av John Ajvide Lindqvist.

- Lille Stjerne, av John Ajvide Lindqvist.

- The Fault In Our Stars, av John Green.

- Paper Towns, av John Green.

- Jesperpus, av Aina Stormo.

- 3,096 Days, av Natascha Kampusch.

- Odin, en mors kamp for sin sønn, av Katrine Olsen Gillerdalen.

- Når Kjærlighet Ikke er Nok, av Åshild Sviland.

- The Husband`s Secret, av Liane Moriarty.

Den jeg holder på med nå er Hollow City, bok nummer 2 i serien Miss Peregrines Home for Peculiar Children, skrevet av Ransom Riggs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få spørre: Hvordan er boka som Lisa Jewell har skrevet og som heter: Dagen vi møttes. Innrømmer at jeg ble hekta i stad da jeg starta på den. Men nå kan en fortsette, takk og lov. Bra bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Room - av Emma Donoghue

Jeg så filmen først og syntes den var så bra, og siden bøker pleier å være myyye bedre enn filmene måtte jeg bare lese boka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde egentlig som mål på Goodreads å lese 33 bøker i år, men tror dessverre ikke jeg når helt opp, har fått lest litt mindre enn vanlig. Men de siste par ukene har det endelig fått tatt seg opp igjen :D Kanskje litt juks å dele opp f.eks. Krig og fred i to deler, men rettferdiggjør det med at det er en jækla svær bok og jeg hadde den bare i i to-volumutgaven :fnise:

Min kamp 2 - Karl Ove Knausgård

Historia om det tapte barnet - Elena Ferrante

En sjøens helt. Brennende skip - Jon Michelet

Brave New World - Aldous Huxley

Dukken - Ingunn Aamodt

Mulegutten - Øyvind Torseter

Alexander Hamilton - Ron Chernow

Fiender og andre tidlige fortellinger - Anton Chekhov

Alle utlendinger har lukka gardiner - Maria Navarro Skaranger

Min kamp 3 -Karl Ove Knausgård

Krig og fred vol.1 - Leo Tolstoy

Sovjetistan - Erika Fatland

Krig og fred vol.2 - Leo Tolstoy

Maus I: A Survivor's Tale: My Father Bleeds History - Art Spiegelman

Maus II: A Survivor's Tale: And Here My Troubles Began - Art Spiegelman

Opplysningstidens kvinner - Elisabeth Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ, nå var det lenge siden sist! Til info, så har jeg justert lesemålet mitt opp til 100 bøker i år. :jepp: 

Høydepunkt siden sist:

#60: Who We Are - TJ Klune. Bok nr 2 om Bear, Otter and the Kid. Om mulig enda morsommere enn enern, og bare...fantastisk! :hjerte: 6/6.

#61: The Art og Breathing - TJ Klune. Bok 3 om Bear, Otter and the Kid. Veldig fin, og litt gøy å se historien fra en annen persons synspunkt. 5/6.

#64: A Destiny of Dragons - TJ Klune. Bok 2 i The Knights of Verania-serien. Enern er episk morsom, og det er denne også. 6/6.

#67: The Rest of Us Just Live Here - Patrick Ness. En utrolig kul vinkling på en ofte oppbrukt historie. Denne boken handler nemlig om de som IKKE er heltene, eller De Utvalgte. Hva er det egentlig som skjer med livene til de som ikke er opptatt av å kjempe mot/være forelska i vampyrer, som ikke må redde verden annenhver dag og sånn. Veldig interessant og uvanlig. 5/6.

#68: The Queen and the Homo Jock King - TJ Klune. (Bok nr 2 i At First Sight-serien) Klune i et nøtteskall; hysterisk morsom, fin, romantisk og spennende. 5/6.

#69: Until You - TJ Klune. (3ern i At First Sight). ^----ditto. 5/6.

#77: Shattered Glass - Dani Alexander. Mip, denne likte jeg SÅ godt. Litt Klune'sk over den, men den er allikevel sin egen historie. Og jeg er helt fortvila over at jeg ikke finner oppfølgerne til denne noe som helst sted. Snufs. 6/6.

#79: Love for the Cold-Blooded - Alex Gabriel. Hva skjer når en deltids-evil minion faller for en superhelt? Tilsynelatende veldig mye gøy. :nigo: 5/6.

#85: The Long and Winding Road - TJ Klune. Den aller siste boken om Bear, Otter and the Kid. snufs. Trist, men fin avslutning! :hjerte: 6/6.

 

Holder på med nr 87 og 88 nå, og har egentlig et lite problem. Det virker som om bøkene for meg ''peaked'' i sommer, hvor jeg omtrent likte alt jeg falt over. Nå har jeg vært gjennom så mangle samples på kindle'n som har vært dårlige at jeg får helt fnatt. :daane: Liker de to jeg holder på med da (The Simequin Prophecies av Samit Basu og Harry Potter nr. 1 på fransk), men etterpå... :vetikke: Stormlight kommer ut i november, og har over 1000 sider, så jeg må prøve å nå målet mitt før den kommer ut ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2017 den 0.38, Mayoo skrev:

Har som mål å lese 20 bøker i år. Har akkurat kjøpt meg Kindle, noe som har økt leselysten betraktelig.

#1: Adulthood is a myth: A Sarah´s Scribbles Collection - Sarah Andersen
Føles nesten som litt juks å putte denne på listen, da hele boken består av tegneseriestriper, men jeg har jo lest den. Elsket stripene og kjente meg igjen i nesten hver eneste en. Lo høyt flere ganger.

Takk for tips! Lo høyt flere ganger jeg også😄 Og stripene er like artige (om ikke mer) andre/tredje/fjerde gang jeg leser de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillyfrida

Jeg har som mål å lese 12 bøker i år. Etter at jeg hadde lest Maze runner serien i 2015 falt jeg litt av lesingen, og begynte ikke igjen før et år senere.

Tenkte det skulle bli overkommelig med en bok i måneden, men nå har jeg lest 11 bøker. Kan si at jeg begynner å få leselysten tilbake.

Har begynt på City on fire av Garth Risk Hallberg, men dette er en veldig lang bok (snakker om 1000 sider) og ikke innenfor min vanlige sjanger, så jeg har en annen bok som jeg leser samtidig.

Hittil i år har jeg lest: 

1. Flashfall  av Jenny Moyer.Denne fikk jeg i en Fairyloot boks, så den var en slags overraskelse siden man ikke får vite hvordan bok man får. Jeg endte opp med å like den ganske bra, og nå venter jeg på oppfølgeren som kommer i November hvis jeg ikke tar helt feil. 

2. Throne of Glass av Sarah J. MaasElsker henne

3. The house of Hades av Rick Riordanseriøst, selv om dette er en barneskoleserie er den virkelig å anbefale. Man må begynne med Percy Jackson og olympierne serien, men dette er ikke lange bøker, og det er så absolutt verdt hver eneste bok, til tross for at det er mange bøker.

4. The Blood of Olympos av Rick Riordan

5. A Court of Wings and Ruin av Sarah J. Maas Dette har nok blitt min favoritt serie of all time. Anbefales. 

6. Odinsbarn av Siri PettersenNorsk fantasy. Veldig bra. Så det var flere som hadde lest serien.

7. Shadow and Bone av Leigh Bardugo  Første bok i Grisha-triologien

8. Siege and Storrm av Leigh Bardugo Andre bok i Grisha-trilogien

9. One of us is lying av Karen McManus Får litt Breakfast club vibber av denne, bare at det er et mord blandet inn. Ungdomskrim. Trodde ikke jeg ville like den, men denne leste jeg på kun to dager. 

10. Thirteen Reasons Why av Jay Asher Vet denne har fått litt kritikker, men den var bra på sin måte. 

11. The Handmaid's tale av Margareth Atwood.

For øyeblikket holder jeg på med den siste boken i Grisha trilogien, Ruin and rising av Leigh Bardugo. Når jeg er ferdig med denne serien skal jeg lese Six of Crows. Jeg har hørt mye bra om den serien. 

Er veldig dårlig på å anmelde bøker, så jeg har lagt en lenke til goodreads på hver bok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70

Og bakom synger skogen, Det blåser fra Dauingefjell og Ingen vei går utenom av Trygve Gulbrandsen

Angels at my Fingertips av Lorna Byrne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.8.2017 den 13.55, Librarian skrev:

Jeg hadde egentlig som mål på Goodreads å lese 33 bøker i år, men tror dessverre ikke jeg når helt opp, har fått lest litt mindre enn vanlig. Men de siste par ukene har det endelig fått tatt seg opp igjen :D Kanskje litt juks å dele opp f.eks. Krig og fred i to deler, men rettferdiggjør det med at det er en jækla svær bok og jeg hadde den bare i i to-volumutgaven :fnise:

Min kamp 2 - Karl Ove Knausgård

Historia om det tapte barnet - Elena Ferrante

En sjøens helt. Brennende skip - Jon Michelet

Brave New World - Aldous Huxley

Dukken - Ingunn Aamodt

Mulegutten - Øyvind Torseter

Alexander Hamilton - Ron Chernow

Fiender og andre tidlige fortellinger - Anton Chekhov

Alle utlendinger har lukka gardiner - Maria Navarro Skaranger

Min kamp 3 -Karl Ove Knausgård

Krig og fred vol.1 - Leo Tolstoy

Sovjetistan - Erika Fatland

Krig og fred vol.2 - Leo Tolstoy

Maus I: A Survivor's Tale: My Father Bleeds History - Art Spiegelman

Maus II: A Survivor's Tale: And Here My Troubles Began - Art Spiegelman

Opplysningstidens kvinner - Elisabeth Aasen

Du er jo langt på vei👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taylor Adams, No Exit

Lee Alan, Bird of Prey

Lee Alan, Little Bird

Lee Alan, Free Bird

Dave Eggers, The Circle

Imbolo Mbue, Behold the Dreamers (Utrolig fin bok)

Fiona Barton, The Widow

Ruth Ware, In a Dark, Dark Wood

Gillian Flynn, The Grownup

Gillian Flynn, Sharp Objects

Gillian Flynn, Gone Girl

Gillian Flynn, Dark Places

Bret Easton Ellis, American Psycho

Alle unntatt American  Psycho får terningkast 5 og 6 😃 American Psycho får en 3'er, samtidig som at det er en bok som det er ok å ha lest.

Holder nå på med The Secret Life of Bees av Sue Monk Kidd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 9/7/2017 at 1:18 PM, Ellam said:

Du er jo langt på vei👏 

Skal nok komme der, har virkelig fått leseånden over meg i det siste, særlig etter at jeg tok opp bokblogging igjen :D

Min kamp 2 - Karl Ove Knausgård
Historia om det tapte barnet - Elena Ferrante
En sjøens helt. Brennende skip - Jon Michelet

Brave New World - Aldous Huxley
Dukken - Ingunn Aamodt
Mulegutten - Øyvind Torseter
Alexander Hamilton - Ron Chernow
Fiender og andre tidlige fortellinger - Anton Chekhov
Alle utlendinger har lukka gardiner - Maria Navarro Skaranger
Min kamp 3 -Karl Ove Knausgård
Krig og fred vol.1 - Leo Tolstoy
Sovjetistan - Erika Fatland
Krig og fred vol.2 - Leo Tolstoy

Maus I: A Survivor's Tale: My Father Bleeds History - Art Spiegelman
Maus II: A Survivor's Tale: And Here My Troubles Began - Art Spiegelman
Opplysningstidens kvinner - Elisabeth Aasen

Fordi overlevelse ikke er nok - Emily St. John Mandel

Unnskyld - Ida Hegazi Høyer

Den underjordiske jernbanen - Colson Whitehead

James Franco spytter når han snakker - Erik Eikehaug

 

Endret av Librarian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høydepunkter siden sist:

#88: The Simoquin Prophecies - Samit Basu. Denne likte jeg godt! Litt morsom, veldig spennende. 5/6.

#90: The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender - Leslye Walton. OMG, denne er SÅ rar, SÅ vakker og SÅ...rett og slett fantastisk. Rett inn på favorittlista med denne. Den er veldig ikke min type sjanger, men den er ispedd såpass mye rarhet at den gjorde noe for meg allikevel. Da det siste ordet ''fin'' dukket opp hadde jeg frysninger over hele kroppen. :hjerte: Terningkast 10/6, og muligens den vakreste boken jeg noen gang har lest.

 

...og det var det. Holder på med nr. 94 og 95 nå (henholdsvis The Fifth Season - N.K. Jemisin og An Ember in the Ashes - Sabaa Tahir). Sliter med å komme meg gjennom The Fifth Season. Den er SÅ utrolig deprimerende at jeg får helt fnatt. Den gir meg ikke lyst til å lese, selv om historien er kul og original og godt skrevet. Blarg. 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rainstorm said:

@Librarian Er bokbloggen din privat? Ser at du leser mye bøker som er av den typen jeg liker og hadde vært interessant å lese hva du skriver. :)

Den er i signaturen min, men ser jo nå at det ikke vises på mobil. https://bokhjornet.wordpress.com er linken, det er ikke så mange innlegg ennå, men har det gøy med å skrive så kommer mye mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

3 nye siden sist :) Novellesamling, aktuell roman og ungdomsbok.

Min kamp 2 - Karl Ove Knausgård
Historia om det tapte barnet - Elena Ferrante
En sjøens helt. Brennende skip - Jon Michelet

Brave New World - Aldous Huxley
Dukken - Ingunn Aamodt
Mulegutten - Øyvind Torseter
Alexander Hamilton - Ron Chernow
Fiender og andre tidlige fortellinger - Anton Chekhov
Alle utlendinger har lukka gardiner - Maria Navarro Skaranger
Min kamp 3 -Karl Ove Knausgård
Krig og fred vol.1 - Leo Tolstoy
Sovjetistan - Erika Fatland
Krig og fred vol.2 - Leo Tolstoy

Maus I: A Survivor's Tale: My Father Bleeds History - Art Spiegelman
Maus II: A Survivor's Tale: And Here My Troubles Began - Art Spiegelman
Opplysningstidens kvinner - Elisabeth Aasen
Fordi overlevelse ikke er nok - Emily St. John Mandel
Unnskyld - Ida Hegazi Høyer
Den underjordiske jernbanen - Colson Whitehead
James Franco spytter når han snakker - Erik Eikehaug

Ting vi mistet i brannen - Mariana Enríquez - Groteske og engasjerende noveller.

Exit West - Mohsin Hamid - Man Booker-nominert med god grunn. Utrolig god roman.

The Hate U Give - Angie Thomas - En av de beste ungdoms/young adult-bøkene jeg har lest på lenge. Anbefales sterkt selv om man er godt voksen.

Endret av Librarian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...