Olava Skrevet 30. juli 2017 #101 Del Skrevet 30. juli 2017 Throne of Glass Crown of Midnight Heir of Fire Queen of Shadow Empire of Storms Alle av Sarah J Maas, har vært helt hekta på hennes bøker siden jeg valgte å prøve den beryktede A Court of Thorns and Roses i april. Mangler noen noveller rundt Throne of Glass serien, men tar en pause fra hennes verdener en liten stund nå tror jeg. Tenkte å sjekke ut Caraval neste, som jeg hører er veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #102 Del Skrevet 31. juli 2017 Vi har nå rundet hundre kommentarer i denne tråden... Anonymkode: bbd94...a0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #103 Del Skrevet 31. juli 2017 Satantango av Laszlo ... et-eller-annet. Anonymkode: 84e2e...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkesko Skrevet 1. august 2017 #104 Del Skrevet 1. august 2017 Disse har jeg lest så langt: - Mannen som ikke var morder, første bok i serien om Sebastian Bergman. - Menneskehavn, av John Ajvide Lindqvist. - Lille Stjerne, av John Ajvide Lindqvist. - The Fault In Our Stars, av John Green. - Paper Towns, av John Green. - Jesperpus, av Aina Stormo. - 3,096 Days, av Natascha Kampusch. - Odin, en mors kamp for sin sønn, av Katrine Olsen Gillerdalen. - Når Kjærlighet Ikke er Nok, av Åshild Sviland. - The Husband`s Secret, av Liane Moriarty. Den jeg holder på med nå er Hollow City, bok nummer 2 i serien Miss Peregrines Home for Peculiar Children, skrevet av Ransom Riggs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 2. august 2017 #105 Del Skrevet 2. august 2017 Må bare få spørre: Hvordan er boka som Lisa Jewell har skrevet og som heter: Dagen vi møttes. Innrømmer at jeg ble hekta i stad da jeg starta på den. Men nå kan en fortsette, takk og lov. Bra bok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #106 Del Skrevet 11. august 2017 Pride and Prejudice. Jeg ble så skuffet. Anonymkode: 84e2e...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 11. august 2017 #107 Del Skrevet 11. august 2017 Room - av Emma Donoghue Jeg så filmen først og syntes den var så bra, og siden bøker pleier å være myyye bedre enn filmene måtte jeg bare lese boka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 15. august 2017 #108 Del Skrevet 15. august 2017 Gaute Heivold: De skyldfrie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Librarian Skrevet 30. august 2017 #109 Del Skrevet 30. august 2017 Jeg hadde egentlig som mål på Goodreads å lese 33 bøker i år, men tror dessverre ikke jeg når helt opp, har fått lest litt mindre enn vanlig. Men de siste par ukene har det endelig fått tatt seg opp igjen :D Kanskje litt juks å dele opp f.eks. Krig og fred i to deler, men rettferdiggjør det med at det er en jækla svær bok og jeg hadde den bare i i to-volumutgaven Min kamp 2 - Karl Ove Knausgård Historia om det tapte barnet - Elena Ferrante En sjøens helt. Brennende skip - Jon Michelet Brave New World - Aldous Huxley Dukken - Ingunn Aamodt Mulegutten - Øyvind Torseter Alexander Hamilton - Ron Chernow Fiender og andre tidlige fortellinger - Anton Chekhov Alle utlendinger har lukka gardiner - Maria Navarro Skaranger Min kamp 3 -Karl Ove Knausgård Krig og fred vol.1 - Leo Tolstoy Sovjetistan - Erika Fatland Krig og fred vol.2 - Leo Tolstoy Maus I: A Survivor's Tale: My Father Bleeds History - Art Spiegelman Maus II: A Survivor's Tale: And Here My Troubles Began - Art Spiegelman Opplysningstidens kvinner - Elisabeth Aasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. august 2017 #110 Del Skrevet 31. august 2017 Wæææ, nå var det lenge siden sist! Til info, så har jeg justert lesemålet mitt opp til 100 bøker i år. Høydepunkt siden sist: #60: Who We Are - TJ Klune. Bok nr 2 om Bear, Otter and the Kid. Om mulig enda morsommere enn enern, og bare...fantastisk! 6/6. #61: The Art og Breathing - TJ Klune. Bok 3 om Bear, Otter and the Kid. Veldig fin, og litt gøy å se historien fra en annen persons synspunkt. 5/6. #64: A Destiny of Dragons - TJ Klune. Bok 2 i The Knights of Verania-serien. Enern er episk morsom, og det er denne også. 6/6. #67: The Rest of Us Just Live Here - Patrick Ness. En utrolig kul vinkling på en ofte oppbrukt historie. Denne boken handler nemlig om de som IKKE er heltene, eller De Utvalgte. Hva er det egentlig som skjer med livene til de som ikke er opptatt av å kjempe mot/være forelska i vampyrer, som ikke må redde verden annenhver dag og sånn. Veldig interessant og uvanlig. 5/6. #68: The Queen and the Homo Jock King - TJ Klune. (Bok nr 2 i At First Sight-serien) Klune i et nøtteskall; hysterisk morsom, fin, romantisk og spennende. 5/6. #69: Until You - TJ Klune. (3ern i At First Sight). ^----ditto. 5/6. #77: Shattered Glass - Dani Alexander. Mip, denne likte jeg SÅ godt. Litt Klune'sk over den, men den er allikevel sin egen historie. Og jeg er helt fortvila over at jeg ikke finner oppfølgerne til denne noe som helst sted. Snufs. 6/6. #79: Love for the Cold-Blooded - Alex Gabriel. Hva skjer når en deltids-evil minion faller for en superhelt? Tilsynelatende veldig mye gøy. 5/6. #85: The Long and Winding Road - TJ Klune. Den aller siste boken om Bear, Otter and the Kid. snufs. Trist, men fin avslutning! 6/6. Holder på med nr 87 og 88 nå, og har egentlig et lite problem. Det virker som om bøkene for meg ''peaked'' i sommer, hvor jeg omtrent likte alt jeg falt over. Nå har jeg vært gjennom så mangle samples på kindle'n som har vært dårlige at jeg får helt fnatt. Liker de to jeg holder på med da (The Simequin Prophecies av Samit Basu og Harry Potter nr. 1 på fransk), men etterpå... Stormlight kommer ut i november, og har over 1000 sider, så jeg må prøve å nå målet mitt før den kommer ut ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellam Skrevet 2. september 2017 #111 Del Skrevet 2. september 2017 På 4.1.2017 den 0.38, Mayoo skrev: Har som mål å lese 20 bøker i år. Har akkurat kjøpt meg Kindle, noe som har økt leselysten betraktelig. #1: Adulthood is a myth: A Sarah´s Scribbles Collection - Sarah AndersenFøles nesten som litt juks å putte denne på listen, da hele boken består av tegneseriestriper, men jeg har jo lest den. Elsket stripene og kjente meg igjen i nesten hver eneste en. Lo høyt flere ganger. Takk for tips! Lo høyt flere ganger jeg også😄 Og stripene er like artige (om ikke mer) andre/tredje/fjerde gang jeg leser de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frillyfrida Skrevet 6. september 2017 #112 Del Skrevet 6. september 2017 Jeg har som mål å lese 12 bøker i år. Etter at jeg hadde lest Maze runner serien i 2015 falt jeg litt av lesingen, og begynte ikke igjen før et år senere. Tenkte det skulle bli overkommelig med en bok i måneden, men nå har jeg lest 11 bøker. Kan si at jeg begynner å få leselysten tilbake. Har begynt på City on fire av Garth Risk Hallberg, men dette er en veldig lang bok (snakker om 1000 sider) og ikke innenfor min vanlige sjanger, så jeg har en annen bok som jeg leser samtidig. Hittil i år har jeg lest: 1. Flashfall av Jenny Moyer. - Denne fikk jeg i en Fairyloot boks, så den var en slags overraskelse siden man ikke får vite hvordan bok man får. Jeg endte opp med å like den ganske bra, og nå venter jeg på oppfølgeren som kommer i November hvis jeg ikke tar helt feil. 2. Throne of Glass av Sarah J. Maas - Elsker henne 3. The house of Hades av Rick Riordan - seriøst, selv om dette er en barneskoleserie er den virkelig å anbefale. Man må begynne med Percy Jackson og olympierne serien, men dette er ikke lange bøker, og det er så absolutt verdt hver eneste bok, til tross for at det er mange bøker. 4. The Blood of Olympos av Rick Riordan 5. A Court of Wings and Ruin av Sarah J. Maas - Dette har nok blitt min favoritt serie of all time. Anbefales. 6. Odinsbarn av Siri Pettersen - Norsk fantasy. Veldig bra. Så det var flere som hadde lest serien. 7. Shadow and Bone av Leigh Bardugo Første bok i Grisha-triologien 8. Siege and Storrm av Leigh Bardugo Andre bok i Grisha-trilogien 9. One of us is lying av Karen McManus - Får litt Breakfast club vibber av denne, bare at det er et mord blandet inn. Ungdomskrim. Trodde ikke jeg ville like den, men denne leste jeg på kun to dager. 10. Thirteen Reasons Why av Jay Asher Vet denne har fått litt kritikker, men den var bra på sin måte. 11. The Handmaid's tale av Margareth Atwood. For øyeblikket holder jeg på med den siste boken i Grisha trilogien, Ruin and rising av Leigh Bardugo. Når jeg er ferdig med denne serien skal jeg lese Six of Crows. Jeg har hørt mye bra om den serien. Er veldig dårlig på å anmelde bøker, så jeg har lagt en lenke til goodreads på hver bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmusa70 Skrevet 6. september 2017 #113 Del Skrevet 6. september 2017 Og bakom synger skogen, Det blåser fra Dauingefjell og Ingen vei går utenom av Trygve Gulbrandsen Angels at my Fingertips av Lorna Byrne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellam Skrevet 7. september 2017 #114 Del Skrevet 7. september 2017 På 30.8.2017 den 13.55, Librarian skrev: Jeg hadde egentlig som mål på Goodreads å lese 33 bøker i år, men tror dessverre ikke jeg når helt opp, har fått lest litt mindre enn vanlig. Men de siste par ukene har det endelig fått tatt seg opp igjen :D Kanskje litt juks å dele opp f.eks. Krig og fred i to deler, men rettferdiggjør det med at det er en jækla svær bok og jeg hadde den bare i i to-volumutgaven Min kamp 2 - Karl Ove Knausgård Historia om det tapte barnet - Elena Ferrante En sjøens helt. Brennende skip - Jon Michelet Brave New World - Aldous Huxley Dukken - Ingunn Aamodt Mulegutten - Øyvind Torseter Alexander Hamilton - Ron Chernow Fiender og andre tidlige fortellinger - Anton Chekhov Alle utlendinger har lukka gardiner - Maria Navarro Skaranger Min kamp 3 -Karl Ove Knausgård Krig og fred vol.1 - Leo Tolstoy Sovjetistan - Erika Fatland Krig og fred vol.2 - Leo Tolstoy Maus I: A Survivor's Tale: My Father Bleeds History - Art Spiegelman Maus II: A Survivor's Tale: And Here My Troubles Began - Art Spiegelman Opplysningstidens kvinner - Elisabeth Aasen Du er jo langt på vei👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellam Skrevet 7. september 2017 #115 Del Skrevet 7. september 2017 Taylor Adams, No Exit Lee Alan, Bird of Prey Lee Alan, Little Bird Lee Alan, Free Bird Dave Eggers, The Circle Imbolo Mbue, Behold the Dreamers (Utrolig fin bok) Fiona Barton, The Widow Ruth Ware, In a Dark, Dark Wood Gillian Flynn, The Grownup Gillian Flynn, Sharp Objects Gillian Flynn, Gone Girl Gillian Flynn, Dark Places Bret Easton Ellis, American Psycho Alle unntatt American Psycho får terningkast 5 og 6 😃 American Psycho får en 3'er, samtidig som at det er en bok som det er ok å ha lest. Holder nå på med The Secret Life of Bees av Sue Monk Kidd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Librarian Skrevet 20. september 2017 #116 Del Skrevet 20. september 2017 (endret) On 9/7/2017 at 1:18 PM, Ellam said: Du er jo langt på vei👏 Skal nok komme der, har virkelig fått leseånden over meg i det siste, særlig etter at jeg tok opp bokblogging igjen :D Min kamp 2 - Karl Ove KnausgårdHistoria om det tapte barnet - Elena FerranteEn sjøens helt. Brennende skip - Jon MicheletBrave New World - Aldous HuxleyDukken - Ingunn AamodtMulegutten - Øyvind TorseterAlexander Hamilton - Ron ChernowFiender og andre tidlige fortellinger - Anton ChekhovAlle utlendinger har lukka gardiner - Maria Navarro SkarangerMin kamp 3 -Karl Ove KnausgårdKrig og fred vol.1 - Leo TolstoySovjetistan - Erika FatlandKrig og fred vol.2 - Leo TolstoyMaus I: A Survivor's Tale: My Father Bleeds History - Art SpiegelmanMaus II: A Survivor's Tale: And Here My Troubles Began - Art SpiegelmanOpplysningstidens kvinner - Elisabeth Aasen Fordi overlevelse ikke er nok - Emily St. John Mandel Unnskyld - Ida Hegazi Høyer Den underjordiske jernbanen - Colson Whitehead James Franco spytter når han snakker - Erik Eikehaug Endret 20. september 2017 av Librarian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. september 2017 #117 Del Skrevet 22. september 2017 (endret) Høydepunkter siden sist: #88: The Simoquin Prophecies - Samit Basu. Denne likte jeg godt! Litt morsom, veldig spennende. 5/6. #90: The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender - Leslye Walton. OMG, denne er SÅ rar, SÅ vakker og SÅ...rett og slett fantastisk. Rett inn på favorittlista med denne. Den er veldig ikke min type sjanger, men den er ispedd såpass mye rarhet at den gjorde noe for meg allikevel. Da det siste ordet ''fin'' dukket opp hadde jeg frysninger over hele kroppen. Terningkast 10/6, og muligens den vakreste boken jeg noen gang har lest. ...og det var det. Holder på med nr. 94 og 95 nå (henholdsvis The Fifth Season - N.K. Jemisin og An Ember in the Ashes - Sabaa Tahir). Sliter med å komme meg gjennom The Fifth Season. Den er SÅ utrolig deprimerende at jeg får helt fnatt. Den gir meg ikke lyst til å lese, selv om historien er kul og original og godt skrevet. Blarg. Endret 22. september 2017 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 22. september 2017 #118 Del Skrevet 22. september 2017 @Librarian Er bokbloggen din privat? Ser at du leser mye bøker som er av den typen jeg liker og hadde vært interessant å lese hva du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Librarian Skrevet 22. september 2017 #119 Del Skrevet 22. september 2017 1 hour ago, Rainstorm said: @Librarian Er bokbloggen din privat? Ser at du leser mye bøker som er av den typen jeg liker og hadde vært interessant å lese hva du skriver. Den er i signaturen min, men ser jo nå at det ikke vises på mobil. https://bokhjornet.wordpress.com er linken, det er ikke så mange innlegg ennå, men har det gøy med å skrive så kommer mye mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Librarian Skrevet 5. oktober 2017 #120 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) 3 nye siden sist Novellesamling, aktuell roman og ungdomsbok. Min kamp 2 - Karl Ove KnausgårdHistoria om det tapte barnet - Elena FerranteEn sjøens helt. Brennende skip - Jon MicheletBrave New World - Aldous HuxleyDukken - Ingunn AamodtMulegutten - Øyvind TorseterAlexander Hamilton - Ron ChernowFiender og andre tidlige fortellinger - Anton ChekhovAlle utlendinger har lukka gardiner - Maria Navarro SkarangerMin kamp 3 -Karl Ove KnausgårdKrig og fred vol.1 - Leo TolstoySovjetistan - Erika FatlandKrig og fred vol.2 - Leo TolstoyMaus I: A Survivor's Tale: My Father Bleeds History - Art SpiegelmanMaus II: A Survivor's Tale: And Here My Troubles Began - Art SpiegelmanOpplysningstidens kvinner - Elisabeth AasenFordi overlevelse ikke er nok - Emily St. John MandelUnnskyld - Ida Hegazi HøyerDen underjordiske jernbanen - Colson WhiteheadJames Franco spytter når han snakker - Erik Eikehaug Ting vi mistet i brannen - Mariana Enríquez - Groteske og engasjerende noveller. Exit West - Mohsin Hamid - Man Booker-nominert med god grunn. Utrolig god roman. The Hate U Give - Angie Thomas - En av de beste ungdoms/young adult-bøkene jeg har lest på lenge. Anbefales sterkt selv om man er godt voksen. Endret 5. oktober 2017 av Librarian 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå