Gå til innhold

Bøker lest i 2017


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På søndag ble jeg ferdig med A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas. Nå nettopp ble jeg ferdig med bok nr.2 i serien, A Court of Mist and Fury. Og jeg har selvfølgelig allerede forhåndsbestilt A Court of Wings and Ruin, som jeg kan starte å lese på tirsdag. Jeg er heeelt oppslukt av disse bøkene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp ferdig The Chosen, nyeste boka i Black Dagger Brotherhood serien som jeg har fulgt og elsket siden starten i 2005. Nå må jeg vente et år på neste :grine::grine::grine:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fame skrev:

Leste nettopp ferdig The Chosen, nyeste boka i Black Dagger Brotherhood serien som jeg har fulgt og elsket siden starten i 2005. Nå må jeg vente et år på neste :grine::grine::grine:

 

Jeg og! Det er skikkelig kjipt :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Auri skrev:

Jeg og! Det er skikkelig kjipt :(

Cool! Er ikke noen jeg vet om som har lest de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fame skrev:

Cool! Er ikke noen jeg vet om som har lest de

Jeg kom ikke inn så tidlig som deg da, jeg fant bok 3 i dagligvarebutikk (på norsk... yikes) så det var den første jeg leste. Jeg tror det var kommet ut 4-5 bøker på engelsk på det tidspunktet. Jeg har fortsatt ikke lest Fallen Angels-bøkene da, så det kan nok være på tide å gjøre nå i ventetida, for etter The Chosen trenger jeg å vite litt mer om englene kjenner jeg...

Og så tror jeg det kommer en ny legacy-bok i mellomtida? Så det hjelper jo litt på ventetida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Auri skrev:

Jeg kom ikke inn så tidlig som deg da, jeg fant bok 3 i dagligvarebutikk (på norsk... yikes) så det var den første jeg leste. Jeg tror det var kommet ut 4-5 bøker på engelsk på det tidspunktet. Jeg har fortsatt ikke lest Fallen Angels-bøkene da, så det kan nok være på tide å gjøre nå i ventetida, for etter The Chosen trenger jeg å vite litt mer om englene kjenner jeg...

Og så tror jeg det kommer en ny legacy-bok i mellomtida? Så det hjelper jo litt på ventetida.

Har ikke lest Fallen Angels jeg heller.. har egentlig håpet på at Lassiter får sin egen bok snart. Neste bok blir med Sola og Assail da, hørte jeg. Spennende :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"This Charming Man" av Marian Keyes

- "I Let You Go" av Clare Mackintosh

- "Blackberry Winter" av Sarah Jio

- "Slangebæreren" av Unni Lindell

- "The Martian" av Andy Weir

- "Menneskefluene" av Hans Olav Lahlum

- "Juste avant le bonheur" av Agnès Ledig

- "The Girl on the Train" av Paula Hawkins

- "Die Schmetterlingsinsel" av Corina Bomann

- "The Widow" av Fiona Barton

 

- "Britt-Marie var här" av Fredrik Backman. Dette er den tredje boka jeg leser av Backman, og jeg kan vel nå offisielt si at dette er favorittforfatteren min. Å skrive så fantastisk bra og morsomt om tema som egentlig er veldig alvorlige, er for meg helt magisk at går an. Jeg skal ikke en gang begynne å prøve å forklare hvorfor jeg elsker denne boka, bare les. Les, les, LES!! 6/6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1: The Miseducation of Cameron Post - Emily M. Danforth. 

#2: You Know Me Well - Nina LaCour og David Levithan. 

#3: Evna - Siri Pettersen. 

4: Hero - Perry Moore. 

#5: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli. 

#6: Odd and the Frost Giants - Neil Gaiman. 

#7: The Vagrant - Peter Newman. 

#8: The Girl Who Fell Beneath Fairyland and Led the Revels There - Catherynne M. Valente. 

#9: The Eleventh Metal - Brandon Sanderson. 

#10: Edgedancer - Brandon Sanderson. 

#11: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe. 

#12: Luck in the Shadows - Lynn Flewelling. 

#13: Two Boys Kissing - David Levithan.

#14: Keeping You a Secret - Julie Anne Peters. 

#15: Ash - Malinda Lo. 

#16: The Lightning-Struck Heart - T.J. Klune. 

#17: Ilvermorny School of Witchcraft and Wizardry - J.K. Rowling. 

#18: An Aria for Ragnarok - Anthony Ryan. 

#19: The Goblin Emperor - Katherine Addison. 

#20-22: Pottermore Presents-serien. 

#23: Snapshot - Brandon Sanderson. 

#24: Captive Prince - C.S. Pacat. 

#25: Captive Prince: Volume 2 - C.S. Pacat. 

#26: Kings Rising (Captive Prince 3) - C.S. Pacat. 

#27: Green But For a Reason - C.S. Pacat. 

#28: The Summer Palace - C.S. Pacat. 

#29: Daughter of Smoke and Bone - Laini Taylor. 

#30: Into This River I Drown - T.J. Klune. 

 

#31: Days of Blood and Starlight - Laini Taylor. Toern i serien om Karou, og den beste av dem. Enern var klassisk YA, denne var mørk og spennende, mens treern er skumme-materiale. :lol: 4,5/6.

#32: Trigger Warning - Neil Gaiman. En samling av novellene hans. Gaiman er en av mine favorittforfattere, og novellene hans er magiske. 5/6.

#33: Stalking Darkness - Lynn Flewelling. Dette er bok to i Luck in the Shadows-serien. Liker den veldig godt, faktisk bedre enn enern. Man blir mer kjent med karakterene i denne, og historien utvikler seg på mye bedre vis. Skal definitivt lese videre. 4,5/6.

#34: Sam Dorsey and his Sixteen Candles - Perie Wolford. Kort, romantisk og humoristisk YA. Perfekt som pausebok. Likte denne overraskende godt, og vil fortsette videre i serien. 4,5/6.

#35: Skullsworn - Brian Staveley. Også en av mine favorittforfattere. Chronicles of the Unhewn Throne er en helt fantastisk fantasyserie, og denne boken er en frittstående prequel om en bikarakter i den serien. En veldig spennende og interessant bikarakter som det var gøy å bli kjent med. Jeg sleit litt med å komme inn i historien dog, uten å egentlig klare å sette fingeren på hvorfor. Mulig det bare var min sinnstilstand akkurat der og da som ikke matchet helt med boken. Uansett en veldig bra bok, men de tre andre bøkene fra samme serie er bedre. 4,5/6.

#36: Dreams of Gods and Monsters - Laini Taylor. Treern i serien Daughter of Smoke and Bone. Kom vel sånn ca halvveis før jeg begynte å skumme gjennom. Jeg liker skrivemåten til Laini Taylor - drømmende! - men selve plottet er så innmari horribelt lite plausibelt at jeg får helt makk. Nei, man klarer ikke å elske personen som

Spoiler

ikke bare drepte hele familien din, men også utførte folkemord på hele din rase.

:rasende: 0/6.

#37: Family of Lies: Sebastian - Sam Argent. En veldig opptur etter den forrige boken! Humoristisk fantasy med magi og kule karakterer. Gleder meg til å lese mer fra forfatteren. 5/6.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Akkurat nå leser jeg en kriminalroman av Clare Mackintosh. "Jeg lar deg gå."

Har ikke kommet så langt, men den er spennende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest i år :

1 ) Winter of the world- Ken Follett 

2) Edge of eternity- Ken Follett 

Nå skal jeg begynne på:

En tid for alt - Karl Ove Knausgård 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig unna her i gården for tiden. Mangler bare to bøker på å ha nådd årets mål (56). Og året er ikke halvveis enda. Regner med jeg kommer på 100+ bøker i år. :5: 

Orker ikke å ta med alle, men høydepunkter siden sist er:

#44: Olive Juice - TJ Klune. Denne var hjerteskjærende vond å lese, samtidig som den var så god. Ubeskrivelig. Rett inn på favorittlista. 5/5.

#45: Champions of the Dragon - Michael James Ploof. Dette er første boken i serien, og av en forfatter jeg har prøvd før - uten hell. Jeg så ikke at det var ham før jeg var godt inni boken, og godt er det, ellers hadde jeg nok ikke giddet å prøve. Men denne boken, dere. Humoristisk fantasy på sitt beste! Den handler altså om 5 veldig usannsynlige anti-helter (en trollmann som ikke kan magi, et overvektig troll, en dverg med humanisme ( :hoho: ), en alkoholisk ridder og en homofil alv), som drar ut på eventyr. Anbefales på det sterkeste! 4,5/5.

#46: Lord Mouse - Mason Thomas. Spennende! Minner veldig om Locke Lamora. :jepp: 4,5/5

#50: The Blinding Knife - Brent Weeks. Dette er bok nr 2 i Lightbringer-serien, og selv om jeg likte enern bedre, så er dette fremdeles en fantastisk god bok. Utrolig interessant magisystem, fine karakterer (minus den ene - irriterende, men ikke på en god måte (slik for eksempel Prof. Umbrigde er :spy: )) og god historie. Gleder meg til fortsettelsen. 4/5.

#53: The Student Prince - FayJay. OMGSÅBRASÅBRASÅBRA! :hjerte: <--- sånn var følelsene mine da jeg leste denne. :ler: En fantastisk godt skrevet romantisk historie, med innslag av magi. Helt perfekt, og av typen hvor man føler seg tom når man er ferdig. Rett inn på favorittlista. 100/5. Lett.

 

Holder nå på med bok nr. 55 på lydbok (nok en Klune-bok), og skal finne noe gøy på Kindle'n i kveld. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke så mange høydepunkter siden sist:

#56: Georgia Peaches and Other Forbidden Fruit - Jaye Robin Brown. En kjempefin historie om vennskap og kjærlighet. Et litt rart utgangspunkt som var satt opp, og jeg irriterte meg litt over hovedpersonen flere ganger, men ikke nok til at det overskygget det fine budskapet.  4/6.

#57: Tell Me It's Real - TJ Klune. Til tross for et ekstremt cheesy bokomslag som får meg til å tenke tilbake på TL-Klubben sine bøker bestemte jeg meg for å prøve denne. Hørte den på lydbok, og den var så morsom! 4/6.

#59: Bear, Otter and the Kid - TJ Klune. Jeg vet ikke hva det er med hans bokomslag, men de er så sinnsykt dårlige! Det er trist, for bøkene i seg selv er fantastisk gode. Godt skrevet og veldig mye humor. TJ Klune har en helt utrolig evne til å gjøre karakterene sine interessante og likende. Nå er jeg hodestups forelska i både Bear, Otter og the Kid. :ler: (Samme med Lightning-Struck Heart forresten...morsomme, uperfekte karakterer som man nyter å lese om) Inn på favorittlista! 6/6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde123

satt et mål om å lese mer variert og andre type bøker jeg ikke vanligvis leser.

Orkideens Hemmelighet og Engletreet av Lucinda Riley som jeg syns var veldig behagelig og gode bøker. Veldig like bøker på fortellermåten, men begge var gode på sine egne måter og jeg er i full gang med å hamstre alle hennes bøker!:)

Holder for tiden på med American Psycho.... Den er ikke for alle, mildt sagt!!! det er en grotesk skrevet bok, som får deg til å tvile på alt som heter fremmede... 

Truet av John Katzenbach 

Lobotomisten og Heksedoktoren  av Eirik Husby Sæthre slukte jeg! 

Neste på listen blir vell A Game Of Thrones av R R Martin eller Nitten Minutter av Jodi Picoult :D

Endret av Hilde123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Auri skrev:

Blah glemt helt bort å oppdatere lista mi, håper jeg husker alle!

Du må få deg Goodreads. ;) Jeg hadde aldri klart å holde kontrollen uten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har det gått langsomt, har hittil i år kun lest én bok: "Den som forvolder en annens død" av Chris Tvedt. Til gjengjeld var det god lesning. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 6.58, ^^Belle^^ skrev:

Du må få deg Goodreads. ;) Jeg hadde aldri klart å holde kontrollen uten det.

Helt enig! Jeg bruker noe som heter LibraryThing, som jeg foretrekker over Goodreads, men det gjør akkurat den samme jobben. Det er helt uvurderlig å ha oversikt over boksamlingen til enhver tid. :) 

Anonymkode: 84e2e...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 6.58, ^^Belle^^ skrev:

Du må få deg Goodreads. ;) Jeg hadde aldri klart å holde kontrollen uten det.

Men jeg glemmer å oppdatere Goodreads :ler: jeg har det nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkene jeg har lest hittil i år ;

Edge of eternity- Ken Follett 

Winter of the world- Ken Follett 

Boka jeg leser nå; 

En tid for alt - Karl Ove Knausgård 

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...