Gå til innhold

For oss som har mer en nok klær - shoppestopp 2017!


Gjest1213

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som skjedde, men jeg ble plutselig anonym i innlegget over. Det var ikke meningen!

Anonymkode: 3b52e...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da fælt da! Jeg er altså Anonymkode: 3b52e...0fc

Det var ikke meningen å stå som anonym på siste innlegget på side 2! :)

Håper flere kan rapportere om hvordan det har gått med shoppe-stoppen 2017!

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Million skrev:

Det var da fælt da! Jeg er altså Anonymkode: 3b52e...0fc

Det var ikke meningen å stå som anonym på siste innlegget på side 2! :)

Håper flere kan rapportere om hvordan det har gått med shoppe-stoppen 2017!

Jeg har vært kjempeflink :) . Tror jeg har shoppet litt av gammel vane tidligere og nå etter nesten tre måneder uten shopping så savner jeg det ikke lenger. Også har jeg sett på det jeg allerede har og tenkt på nye kombinasjoner og da er det nesten som å få noe nytt igjen. 

Endret av Veslefrikk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har du vært kjempeflink, Veslefrikk! Jeg har bare vært "shoppefri" i underkant av to måneder ennå, så jeg har ikke så mye å skryte av, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig et mål om å IKKE handle noe klær i hele 2017. Jeg har alt for mye og halvparten bruker jeg ikke en gang! Jeg vet ikke en gang hvor mange bukser jeg har. Jeg har allerede gitt bort to poser til Fretex. Ok, det eneste jeg har kjøpt i år er en mørkeblå t-skjorte og highwaist skjørt, men nå er det nok :) 

Jeg trenger virkelig ikke nye klær. Jeg har nok. Men jeg er jo litt avhengig. Jeg har ikke kjøpt noe siden januar da. Håper jeg klarer å holde meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Million skrev:

Ja, da har du vært kjempeflink, Veslefrikk! Jeg har bare vært "shoppefri" i underkant av to måneder ennå, så jeg har ikke så mye å skryte av, hehe :D

Har vært veldig flink du også da og nå er du over den verste kneika vet du. Og da er det ikke så ille fremover. 

Jeg har alltid vært veldig glad i å shoppe vårklær og jeg har ikke stålkontroll på viljestyrken, så løsningen på det problemet er å unngå klesbutikker nå om dagen. Ihvertfall nå som sola skinner og jeg får lyst på lyse, lette plagg i vårens farger :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke på full stopp, men går i uniform 5 dager i uken så behovet for annet enn litt ullundertøy er ikke så stort.

Syndene hittil i år er 1 kortermet trøye og truse i ull (veldig bra merke. God kvalitet), kjøpt på salg med solid rabatt.

3 truser fra Stormberg.

 

Anonymkode: 16ff1...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig klart shoppestoppen (med unntatt av undertøy siden alt har blitt grått og slitent i strikken. Det får være innafor...) Er kjempefornøyd! Og det merkes på sparekontoen også! 

Men nå er våren her... dette kommer til å holde hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt håpløs.  Har hatt shoppe stopper flere ganger. Både for å spare lommeboka og miljøet.  Har ikke plass i skapene engang og har masse tøy i boden pluss gir vekk flere søppelsekker i året. Verste er at jeg bruker bare 3-4 bukser og gensere som går på rundgang😂 har prøvd å slutte å kjøpe klær , ja da kjøper jeg kosmetikk istedet. Så tar jeg pause på det så er det sminke. Nå er jeg på kostholdsprodukter. Er det mulig. Skulle ønske det fantes en shoppers anonymous eller noe. . 😣

Anonymkode: a6ad5...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går brast jeg. Bestillte en nattkjole og en kjole.   Nattkjolen trenger jeg , men kjoler har jeg mer enn nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt håpløs.  Har hatt shoppe stopper flere ganger. Både for å spare lommeboka og miljøet.  Har ikke plass i skapene engang og har masse tøy i boden pluss gir vekk flere søppelsekker i året. Verste er at jeg bruker bare 3-4 bukser og gensere som går på rundgang😂 har prøvd å slutte å kjøpe klær , ja da kjøper jeg kosmetikk istedet. Så tar jeg pause på det så er det sminke. Nå er jeg på kostholdsprodukter. Er det mulig. Skulle ønske det fantes en shoppers anonymous eller noe. . 😣

Anonymkode: a6ad5...d15

Du må slutte å gå i butikker, melde deg av alle nyheitsbrev og begynne å lese bøker i staden for å surfe på nett! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla endel for gavekortene i jula også kjøpte jeg en ny bukse på salg ellers handler jeg lite klær i forhold til mange andre på min alder:) handler endel på Fretex faktisk , handlet mest der egentlig :) men ikke handla mer en en bukse denne mnd , og rydda ut av klesskapet gitt ting jeg ikke bruker til venninner . Så føler jeg har vert flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

April er over, og jeg klarte hele måneden uten å kjøpe et eneste klesplagg! :-) :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Million skrev:

April er over, og jeg klarte hele måneden uten å kjøpe et eneste klesplagg! :-) :nori:

Så flink du har vært :blomst:. Selv gikk jeg på en kraftig smell forrige fredag og er fortsatt litt i sjokk :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk så bra i januar til mars... Så sprakk jeg LITT i april og mai... pluss at jeg har funnet ut at jeg er gravid. :icon_lol:

Ja ja, nå har jeg begynt å oppdage et helt nytt univers av ting å kjøpe. :yvonne: Mammaklær (selvsagt), babyklær, utstyr og klær til baby... Takket være diverse forum og artikler har jeg også lært om ting som jeg ikke en gang visste fantes tidligere, som jeg skjønner jeg MÅ ha. :nigo:

No shop stop for me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra de første tre månedene, jeg kjøpte ikke et eneste plagg. I april var jeg en langhelg i Paris og der gikk jeg på en kjempesmell. Nå må jeg bare prøve å ikke spore helt av, ikke handle som vanlig bare fordi jeg sprakk en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress
På 6.5.2017 den 19.25, Sheherasade skrev:

Det gikk så bra i januar til mars... Så sprakk jeg LITT i april og mai... pluss at jeg har funnet ut at jeg er gravid. :icon_lol:

Ja ja, nå har jeg begynt å oppdage et helt nytt univers av ting å kjøpe. :yvonne: Mammaklær (selvsagt), babyklær, utstyr og klær til baby... Takket være diverse forum og artikler har jeg også lært om ting som jeg ikke en gang visste fantes tidligere, som jeg skjønner jeg MÅ ha. :nigo:

No shop stop for me...

Kanskje du heller skal ta nett det som ei utfordring: å klare deg utan så mykje ekstra: kor mykje gravideklede treng du eigentleg? Kva kan du arve eller låne? Kva har du av klede som kan brukast likevel? Kor mykje ekstra plaststæsj made in China treng ungen eigentleg? Er det ungen som treng det i så fall, eller er det du? Treng du det eigentleg? Folk fekk ungar som vaks opp for 150 år sidan også, og det var ikkje mangel på ting som gjorde at mange døydde tidleg. 

Og til sist: gratulerer så mykje med den kommande verdsborgaren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tigress skrev:

Kanskje du heller skal ta nett det som ei utfordring: å klare deg utan så mykje ekstra: kor mykje gravideklede treng du eigentleg? Kva kan du arve eller låne? Kva har du av klede som kan brukast likevel? Kor mykje ekstra plaststæsj made in China treng ungen eigentleg? Er det ungen som treng det i så fall, eller er det du? Treng du det eigentleg? Folk fekk ungar som vaks opp for 150 år sidan også, og det var ikkje mangel på ting som gjorde at mange døydde tidleg. 

Og til sist: gratulerer så mykje med den kommande verdsborgaren! 

Har selvsagt ikke tenkt til å kjøpe masse mammaklær for tre måneder eller så, og en del barneklær- og utstyr hadde det jo vært topp å få låne eller få brukt. Men en del ting vil jeg kjøpe nytt. Er ikke så komfortabel med å bruke brukte ting hvor det antagelig har vært andre barns bæsj på (samme årsak til at jeg aldri ville kjøpt brukt undertøy). Men tenker også at det antagelig vil kreve mer tid og ressurser på å få inne gode ting som ser greie ut, og som er i god stand fra ulike mennesker og annonser enn bare å kjøpe det meste jeg trenger på ett eller to steder av baby-utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Halvveis i juni, og jeg holder fremdeles ut! Handler ikke klær. :nordvesta: Ikke noe shopping siden "smellen" i januar.

Målet var 6 mnd uten kles-shopping. Siden jeg sprakk i januar og handlet for flere tusen, er straffen at jeg må forlenge shoppestopp-perioden på kalenderen, sånn at det faktisk blir 6 mnd uten shopping av klær. Nå er det UT JULI måned som gjelder. Altså 1½ måned til!

Jeg sprakk nesten i går da.... hadde lagt 3 så fiiiiine plagg i handlekurven hos Zalando, og satt der og beit negler og tenkte "skal....skal ikke...skal... IKKE!" Stengte nettleservinduet og kjøpte ikke noe. VILJESTYRKE! En ny egenskap, hehe :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...