Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er jævlig merkelig at hun ikke forstår at vi ser at hun bare med triks, løgn og lureri. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte
3 minutter siden, JennyL skrev:

Synes det er jævlig merkelig at hun ikke forstår at vi ser at hun bare med triks, løgn og lureri. 

Hun styrer alt med jernhånd og sletter det meste av kritiske kommentarer..* fordi jeg vil ha en positiv blogg*....og slik kan man fortsette gamet sitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er noen slemme her ja, det er unødvendig! 

Synes man skal kunne greie å diskutere HD uten å komme med nedsettende kommentarer om kroppen hennes. At man blir kvalm og vagging er usaklig. 

Det er vanskelig å diskutere HD uten å diskutere kroppen så her må man tenke seg om. Det er vel det at hun lyver hele tiden som er det vi er kritisk til, og at hun mangler troverdighet og oppførselen generelt, så prøv å hold dere i skinnet når dere skal skrive så tråden ikke blir stengt. Selvfølgelig kan man si at hun er stor, men det er forskjell på å si at "oi, hun har lagt på seg" kontra "hun har blitt skikkelig feit, æsj, hvem vil ha en slik PT?"..

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hu i byen skrev:

Enig i at det er noen slemme her ja, det er unødvendig! 

Synes man skal kunne greie å diskutere HD uten å komme med nedsettende kommentarer om kroppen hennes. At man blir kvalm og vagging er usaklig. 

Det er vanskelig å diskutere HD uten å diskutere kroppen så her må man tenke seg om. Det er vel det at hun lyver hele tiden som er det vi er kritisk til, og at hun mangler troverdighet og oppførselen generelt, så prøv å hold dere i skinnet når dere skal skrive så tråden ikke blir stengt. Selvfølgelig kan man si at hun er stor, men det er forskjell på å si at "oi, hun har lagt på seg" kontra "hun har blitt skikkelig feit, æsj, hvem vil ha en slik PT?"..

 

Nettopp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som også irrirerer meg med HD er den villfarelsen hennes om at hun fremmer treningsglede. Det virker som trening er er slit for henne, noe som er rart siden hun har sagt i flere år at hun trener 5-6 ganger i uka. Hadde hun virkelig gjort det, ville hun ha hatt et helt annet forhold til trening og fysisk anstrengelse. Da ville hun ha rapportert om psykisk og fysisk velvære i forbindelse med trening, og også greid å regulere appetitten sin bedre. For det hjelper trening til med nemlig. Istedet higer hun etter trening som ikke føles som trening, og mat som "smaker godis". Sukkercravingen hennes er tilsynelatende enorm, med det høye bærinntaket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var sånn at hun gikk opp litt over 20 kg,  og så ned 10 kg rundt årsskiftet pluss minus 4-5 kg nå i år?  Stiller meg litt undrende til dette regnestykket. Dette burde jo tilsi at hun burde ligget ca der hun var på sitt slankeste.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ulvepopcorn skrev:

Nja, tror hun fucker opp stort sett pga kostholdet, og ikke pga manglende trening...

Tror det er begge deler. Hver uke sier hun at hun ikke har klart å fullføre treningsplanen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Ok, jeg leser ikke bloggen hennes, men når tråden her koker så har jeg gått inn og skrollet meg gjennom en del blogginnlegg. Jeg er kritisk til en god del bloggere og vet alt om å irritere seg grønn, så jeg skal ikke sitte på min høye hest, men vil gjerne ha svar på noen spørsmål.

Akkurat hva er det som gjør at man bruker tid på å skrive innlegg om Helene Drage sin overvekt, og mener seg berettiget til å irritere seg over henne? Skader hun noen med det hun holder på med? Påvirker hun noen negativt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
34 minutter siden, CecilieX skrev:

Ok, jeg leser ikke bloggen hennes, men når tråden her koker så har jeg gått inn og skrollet meg gjennom en del blogginnlegg. Jeg er kritisk til en god del bloggere og vet alt om å irritere seg grønn, så jeg skal ikke sitte på min høye hest, men vil gjerne ha svar på noen spørsmål.

Akkurat hva er det som gjør at man bruker tid på å skrive innlegg om Helene Drage sin overvekt, og mener seg berettiget til å irritere seg over henne? Skader hun noen med det hun holder på med? Påvirker hun noen negativt? 

Gjest.Tapet skrev dette og jeg syns det forklarer det meste. Det faktum at hun konsekvent kaller enhver som ikke snakker henne etter kjeften eller som kommer med saklig kritikk for nettroll sier jo litt....At hun var med i Kari Traa`s nettrollkampanje-video er for mange helt på trynet...fordi HD har selv vært ganske krass tidligere mot andre overvektige bloggere..f.eks....Hennes mobbesitat var noen som reagerte på at hun var en overvektig PT som fremsto som at hun ikke klarte å ta vare på seg selv og det må det være lov å stille spørsmålstegn om. Hun selv har spurt om folk vil ha en overvektig PT eller ei og noen sa at de ikke ville blitt motivert av det. Hun eksploderte i ansiktet på vedkommende!! Tåler man ikke en annen mening så la vær og spørre da....Men her er det Gjest Tapet skrev:

Ja, det er helt åpenbart at det ikke er "godt nok" med en litt mer moderat tilnærming. Heiagjengen hennes på nett eelsker jo de "hårete målene" hennes. Det gir henne jo masse oppmerksomhet, og det er veldig lett å trekke frem "mobbe"-kortet dersom noen skulle stille spørsmål ved holdbarheten i planene hennes. Flere i denne tråden har vel også til dels opplevd å bli sablet ned dersom man våger seg på å mene at maraton og liknende målsetninger kanskje ikke er de aller smarteste.

Men hvor mange ganger skal man slippe unna med den samme dårlige unnskyldningen? "Livet skjer?"

Hva i alle dager tror hun foregår i hverdagen til alle andre mennesker her i verden? Tror hun at alle andre mennesker har liv der aldri noe uforutsett skjer, der det aldri skjer noe vondt og trist eller man har det travelt, og med utblokket tid i kalenderen til tre timer trening om dagen, og plenty av tid til fristende, sunne, hjemmelagde retter hver eneste dag?

Hun er, med all respekt å melde en ung dame uten noen som helst forpliktelser ut over en hund (hun leier leilighet og har ingen barn så hun er i grunn fri til å gjøre omtrent hva hun vil) , som i tillegg har en partner som kan avlaste henne og hun har en relativt fleksibel jobb på et treningssenter.  Hvordan kan det ha seg at mennesker i 100% stillinger pluss, som reiser masse, som har barn hjemme og også får et par spader i trynet av livet i blant fortsatt klarer å jobbe seg gjennom dette, mens hennes korthus raser sammen ved den minste forstyrrelse? Jeg synes for å være helt ærlig at det er kjempearrogant å fremstille ting slik, nettopp fordi du fremstiller det som om ting er så mye enklere for alle andre enn deg selv. Hun har et perfekt utgangspunkt. Hun har en svær internett-heiagjeng som bidrar med likes og jubel hver gang hun så mye som vurderer å dra på trening, hun har en mann hun kan dele på byrdene med hjemme, hun har en jobb der hun kan trene mellom kunder eller før eller etter jobb, og en kostholdsveilederutdannelse som burde gitt henne noen verktøy til hvordan hun ENKELT kunne legge opp livet sitt. Hun har det sykt mye lettere enn alle andre. Så hvorfor dikte opp all denne motgangen?

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Endaen
31 minutter siden, CecilieX skrev:

Ok, jeg leser ikke bloggen hennes, men når tråden her koker så har jeg gått inn og skrollet meg gjennom en del blogginnlegg. Jeg er kritisk til en god del bloggere og vet alt om å irritere seg grønn, så jeg skal ikke sitte på min høye hest, men vil gjerne ha svar på noen spørsmål.

Akkurat hva er det som gjør at man bruker tid på å skrive innlegg om Helene Drage sin overvekt, og mener seg berettiget til å irritere seg over henne? Skader hun noen med det hun holder på med? Påvirker hun noen negativt? 

Hun selger trenings- og kostholdsplaner, men klarer ikke å oppnå resultater selv, samtidig som hun viser mye direkte usunt og feilinformerer på SoMe. (Hun sier hun spiser lavkarbo, men viser bilder av mat som absolutt ikke er det osv. Dette er å feilinformere og forvirre folk.) Men ja, jeg tror bloggingen først og fremst går ut over henne selv, virker som om hun blir stressa og ikke får til ting fordi hun bruker for mye tid på SoMe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

@gundagrynte, jeg forstår denne typen kritikk av HD. Bloggrelatert kritkk er greit, at hun sabler ned folk i kommentarfeltet, at hun klager når hun er priviligert i forhold til tid, alt det du trekker frem er greit. Det jeg har problemer med å forstå er alle disse kommentarene som går direkte på det som handler om hennes manglende evne til å gå ned i vekt. Harselas over hvor dum hun er som stapper i seg det ene og det andre. Kommentarer som påpeker det hver gang hun mislykkes. Til syvende og sist så er dette et svært persoling problem som bare går ut over henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
9 minutter siden, Endaen skrev:

Hun selger trenings- og kostholdsplaner, men klarer ikke å oppnå resultater selv, samtidig som hun viser mye direkte usunt og feilinformerer på SoMe. (Hun sier hun spiser lavkarbo, men viser bilder av mat som absolutt ikke er det osv. Dette er å feilinformere og forvirre folk.) Men ja, jeg tror bloggingen først og fremst går ut over henne selv, virker som om hun blir stressa og ikke får til ting fordi hun bruker for mye tid på SoMe.

Det gjelder å skille mellom hennes egne problemer og det som evt går ut over leserne hennes. Feilinformasjon er ikke bra. Samtidig så er det jo ikke slik at ikke andre kan gjøre nytte av hennes info (hvis den er korrekt vel og merke). At hun ikke gjør seg nytte av egen kunnskap ser jo helt åpenbart ut til å handle om manglende gjennomføringsevne i eget liv. 

Jeg er ikke ute etter noen her, men det kan være greit å stoppe opp litt av og til og spørre seg selv om man holder tunga rett i munnen når man kritiserer henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte
12 minutter siden, CecilieX skrev:

@gundagrynte, jeg forstår denne typen kritikk av HD. Bloggrelatert kritkk er greit, at hun sabler ned folk i kommentarfeltet, at hun klager når hun er priviligert i forhold til tid, alt det du trekker frem er greit. Det jeg har problemer med å forstå er alle disse kommentarene som går direkte på det som handler om hennes manglende evne til å gå ned i vekt. Harselas over hvor dum hun er som stapper i seg det ene og det andre. Kommentarer som påpeker det hver gang hun mislykkes. Til syvende og sist så er dette et svært persoling problem som bare går ut over henne.

Men når man sier i all offentlighet at man ønsker å være et godt forbilde...da har man gjort sin egen vektnedgang til en offentlig greie...spesielt med tanke på at hun er utdannet PT og er kostholdsveileder og kaller sin egen blogg for en offentlig blogg. Bør man ikke da forvente at hun da går foran med et godt eksempel og faktisk erkjenner at hun er sykelig overvektig når hun reklamerer med sunnhet, treningsglede og balanse? Det blir ikke lenger et personlig problem lenger for hun påvirker andre som er sykelige overvektige ...og som syns det er legitimt og helt naturlig å ikke klare å følge dietter osv. Jeg har selv vært overvektig og kjenner til ønsket om å ha noen som forstår og som legitimerer tankegangen. Det har de i HD!

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et spørsmål ang. En uttalelse hun hadde om utlendinger? Har det vært diskutert her inne ? Har inntrykk av at hun kan komme med uttalelser som ikke er heldig både mot lesere og andre i treningsmiljøet. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
2 minutter siden, Varma skrev:

jeg har et spørsmål ang. En uttalelse hun hadde om utlendinger? Har det vært diskutert her inne ? Har inntrykk av at hun kan komme med uttalelser som ikke er heldig både mot lesere og andre i treningsmiljøet. Stemmer dette?

Jepp..... uten å gå nærmere inn på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 minutt siden, gundagrynte skrev:

Men når man sier i all offentlighet at man ønsker å være et godt forbilde...da har man gjort sin egen vektnedgang til en offentlig greie...spesielt med tanke på at hun er utdannet PT og er kostholdsveileder og kaller sin egen blogg for en offentlig blogg. Bør man ikke da forvente at hun da går foran med et godt eksempel og faktisk erkjenner at hun er sykelig overvektig når hun reklamerer med sunnhet, treningsglede og balanse? Det blir ikke lenger et personlig problem lenger for hun påvirker andre som er sykelige overvektige ...

 

Hvordan påvirker hun overvektige folk negativt tenker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...