Gå til innhold
rebella81

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Aloe_Vera
52 minutter siden, Kartoffel skrev:

Jeg syns det er helt flott at hun er ærlig om sånne ting jeg. Skulle ønske hun kunne være så ærlig hele tiden! Men det går ikke overens med "jeg er awesome" greia hennes. Kan hun ikke bare kalle en spade for en spade og si at hun vet hun har lagt på seg og nå syns hun er for tjukk? Må det være kamuflert i at hun gjør det for helsas del etc? For all del, det er nok derfor også, men jeg kjøper bare ikke at det er hovedmotivasjonen hennes. Det er faktisk lov å si at man vil ned i vekt når man veier såpass mye over hva som er ansett som normalvektig. 

Jeg har stusset over det du skriver her mange ganger. Er det virkelig så tabu å si til noen at du ønsker å gå ned i vekt? Folk gjør jo det hele tiden. Det er ikke unaturlig i det hele tatt. Bra innlegg! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortunatus

Noen ganger er det jo en "vekker" som må til før man greier å virkelig skjerpe seg.

Og når hun konstant bruker det beautyfilteret og tar bilder ovenfra og ned så kan man jo bli overrasket når man ser seg selv på video eller andres bilder.

Så hvis det hjelper henne med denne livstilsendringen hun selv har satt i gang så er det jo bra :-).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsesse788

Hvorfor er den rosa buksen (fra bloggen) gjennomsiktig? Helt øverst ser man jo tydelig igjennom. Hva slags stoff er dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beatbox
1 time siden, Prinsesse788 skrev:

Hvorfor er den rosa buksen (fra bloggen) gjennomsiktig? Helt øverst ser man jo tydelig igjennom. Hva slags stoff er dette?

Hentet fra Ellos sine sider ang den buksa... Bukse Gisela i herlig dra-på-modell med linning som har innfelt strikk bak og lagte legg foran. Vidde i lårene med avsmalende benkanter som har fast oppbrett. To skråskårede lommer foran. Vevd crepekvalitet med stretch. Indre benlengde ca. 77 cm i str M. Fotvidde ca. 33 cm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
filifjonka
6 hours ago, Aloe_Vera said:

Jeg har stusset over det du skriver her mange ganger. Er det virkelig så tabu å si til noen at du ønsker å gå ned i vekt? Folk gjør jo det hele tiden. Det er ikke unaturlig i det hele tatt. Bra innlegg! 

Å si at man vil gå ned i vekt er vel det samme som å si at man ikke er fornøyd med seg selv, og det er vel tabu, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aloe_Vera
6 minutter siden, filifjonka skrev:

Å si at man vil gå ned i vekt er vel det samme som å si at man ikke er fornøyd med seg selv, og det er vel tabu, eller?

Jeg vet ikke, synes jeg hører folk klage over vekten sin hele tiden. Har aldri tenkt på at det var tabu før nå. Jeg tenker jo at vekten bare er en liten del av deg, et menneske har mange andre egenskaper de kan være fornøyd med selv om de ikke er fornøyd med vekten sin. Jeg ser poenget ditt, men vekten er så lett endre på. Det blir kanskje mer tabu jo mer overvektig du er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Navios
På 6.1.2017 den 10.27, Navios skrev:

Siden oktober har ho messa om kor mykkje ho gleder seg til januar, blanke ark og å starte på nytt.

Her er januar så langt:

• 1. januar. Den dagen teller ikkje. Då skal ein være fyllesjuk. Eg begynner i morgen. Uansett ikkje noko magisk som skjer 1. januar, sjølv om eg har påstått dette på bloggen min dei siste månadene. Kvifor ikkje starte 2017 med ein dårleg unnskyldning?
  • 2. januar. Eit av måla mine er å gå ned i vekt. Dette skal eg oppnå i hovudsak av å gjere alle dei tinga som ikkje har funka før (*) Eg skal ikkje veie meg, og heller ikkje vere så nøye på det, men det må berre bety at dette går kjempebra.
  • 3. januar Årets første treningsøkt. Den var sjølvsagt eit stort problem den også. 
  • 4. januar Ikkje kjøp alle dei andre sine produkt som dei prøver å selge deg. Kjøp mitt produkt i staden.  

(*) Her er nokre av målsetningene hennar, saman med målet om 30 minutter bevegelse utenfor jobben (eg køddar ikkje)

• Spise frukost (!)
  • Hugse å ta kosttilskot
  • Drikke nok vatn
  • Kutte ned på Pepsi Max  

Wow. For ein start. Eg også hadde nok vore demotivert om eg hadde holdt på så UTRULEG INKONSEKVENT som det der. Eg tykkjer det er heilt OK å ikke gå inn 110% men det må da vere mogleg å gjøre meir enn 25%????

Eg innvilger meg sjølv Helene Drage-fri fram til april, for denne historia veit vel strengt tatt alle korleis ender. Om noko anna enn status quo skulle være oppnådd innan da skal eg ete lua mi. 

2018 blir nok året... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabella82
22 timer siden, FruenFraHavet skrev:

Jeg heier på alle som har som mål å utvikle seg, forbedre sider ved seg selv og oppnå bedre forståelse.

Når det er sagt: jeg synes ikke at (spesielt) snap’ene henger helt på greip. Jeg blir usikker på om hun har en klar formening om hva hun ønsker å formidle.

Jeg er så enig. Jeg er en av de som har heiet på Helene, men når blir det så mye frem og tilbake at det er lite inspirerende. Hun bytter så mye meninger og vingler slik at hun fremstår ikke som den rollemodellen hun sært ønsker. For meg som leser så blir det ikke troverdig og alt hun skriver blir bare overflatisk i mine øyne. Det at hun bruker tid på å få nye negler for å føle seg bedre føler jeg bare er ett skalkeskjul for å dekke over det som hun egentlig sliter med. Det virker som hun ønsker å være ærlig med seg selv og oss som lesere, men det stopper der. Hadde jeg vært i hennes sko og fremmet det budskapet hun gjør så hadde jeg tatt meg selv i nakken og gjort noe med det.

Nei- her logger jeg av for det blir så mye frem og tilbake at jeg er svimmel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beatbox

Hun skriver: Igår delte jeg også litt vonde tanker på Snapchat når jeg brått så meg selv på kamera og omtrent ikke kjente meg selv igjen.....Altså....dette klarer jeg ikke å ta på alvor! Når man har delt så vanvittig mange undertøysbilder som det hun har gjort..så bør man ha fått med seg hvordan man kroppslig fremstår på bilder..??!! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Superrosa
4 minutter siden, Beatbox said:

Hun skriver: Igår delte jeg også litt vonde tanker på Snapchat når jeg brått så meg selv på kamera og omtrent ikke kjente meg selv igjen.....Altså....dette klarer jeg ikke å ta på alvor! Når man har delt så vanvittig mange undertøysbilder som det hun har gjort..så bør man ha fått med seg hvordan man kroppslig fremstår på bilder..??!! 

Overvektige blir mester i å posere og se seg selv i beste vinkel mtp speil og oppstilling til bilder. 
Det er når man blir "tatt på fersken" man får sjokket :P Har opplevd det selv xD Når noen tar bilde av deg og du ikke følger med f.eks - er nok slik hun opplevde det når hun så seg selv på noen andre sitt kamera og vinkel. Hun har jo sagt dette tidligere også når andre tar bilde av henne, om det er venninna Julie eller sånn PT photoshoot med senteret. Så hun prøver jo å lure seg selv best mulig ihht kroppsstørrelsen sin. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beatbox
1 minutt siden, Superrosa skrev:

Overvektige blir mester i å posere og se seg selv i beste vinkel mtp speil og oppstilling til bilder. 
Det er når man blir "tatt på fersken" man får sjokket :P Har opplevd det selv xD Når noen tar bilde av deg og du ikke følger med f.eks - er nok slik hun opplevde det når hun så seg selv på noen andre sitt kamera og vinkel. Hun har jo sagt dette tidligere også når andre tar bilde av henne, om det er venninna Julie eller sånn PT photoshoot med senteret. Så hun prøver jo å lure seg selv best mulig ihht kroppsstørrelsen sin. 

Makes sense :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Halloi

Jeg begynte å følge henne igjen på snap i går av ren nysgjerrighet siden det ble skrevet noe her i går. I dag avfølger jeg igjen av  hovedsak samme grunn som sist. Null interesse for å se pupper og kløft. Kjekt for enkelte følgere da hvertfall😏 

Endret av Halloi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kartoffel

Da var det mandag og smoothie igjen..  🙄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gillians

Helene har en ekstremt schizofren profil i sosiale medier. På den ene siden ønsker hun å være den inspirerende venninna som skal hjelpe folk ned i vekt, på den andre siden ønsker hun å inspirere visse menn til å, ja... Det er et ganske merkelig valg, for disse to gruppene har liksom ikke så mye med hverandre å gjøre. Hva tror hun egentlig at kvinner som vil ned i vekt får ut av puppefokuset hennes på snap, og av og til bloggen/insta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trollmora
9 minutter siden, Gillians skrev:

Helene har en ekstremt schizofren profil i sosiale medier. På den ene siden ønsker hun å være den inspirerende venninna som skal hjelpe folk ned i vekt, på den andre siden ønsker hun å inspirere visse menn til å, ja... Det er et ganske merkelig valg, for disse to gruppene har liksom ikke så mye med hverandre å gjøre. Hva tror hun egentlig at kvinner som vil ned i vekt får ut av puppefokuset hennes på snap, og av og til bloggen/insta?

Jeg tror faktisk jeg må trykke unfollow på henne nå, istedet for å inspirere meg så frustrerer hun meg....kan ikke legge ut om alskens unnskyldninger som sliten, mye jobb etc etc når jeg kun føler jeg ser henne med dyna på sofaen sliten og syk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trollmora
1 time siden, Kartoffel skrev:

Som ikke blir spist (drukket) uansett.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Papirfly

Tråden er ryddet for omtale av kropp.

Papirfly, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marthe75
5 timer siden, Kartoffel skrev:

Hva var det hvite hun hadde i blenderen? 

Hvorfor sier hun ingenting om kalorinnholdet i smoothiene? Jeg har en følelse av at så lenge det er «sunt» så er alt lov, og kaloriene telles ikke.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Butternut

Jeg får ikke inntrykk av at hun teller kcal, ettersom det skal så lite til for å sette henne ut av kursen hun er på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wenda
28 minutter siden, Marthe75 skrev:

Hva var det hvite hun hadde i blenderen? 

Hvorfor sier hun ingenting om kalorinnholdet i smoothiene? Jeg har en følelse av at så lenge det er «sunt» så er alt lov, og kaloriene telles ikke.....

Er ikke det «ulovlig» å oppgi kaloriinnhold osv om man følger Vær varsom plakaten eller hva den nå heter? 

Og jeg skjønner heller ikke denne store interessen for å vite kaloriinnholdet. Det viktigste er jo at man spiser sunt og variert først og fremst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her