Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Instagram har hun lagt ut et bilde av to Atkinsbarer oppskjært, og en del frukt. Det ser delikat ut - men det er jo ikke slankekost! Igjen er det mengden og sammensetningen av mat/ snacks som gjør at jeg stiller spm om HD vet hvs hun driver med. Atkinsbarer er sukkerfrie, men kaloririke. En bar er ca 200 kcal, om jeg ikke husker feil. Her er det to. Det er et helt måltid alene, om man teller kcal. 

Atkins/lavkarbo/LCHF teller ikke kalorier, tvert i mot kan man innta uhorvelige mengder kcal - forutsatt at man ikke samtidig får i seg karbohydrat/sukker/mat som øker blodsukkeret. Her kombinerer HD fettrik og kcalrik snacks sammen med frukt proppet med fruktsukker. Selv om fruktsukker er bedre enn raffinert sukker, er det like fullt raske karbohydrater som vil øke blodsukkeret. Noe som igjen vil nulle ut verdien av å velge Atkinsbar framfor melkesjokolade. 

Jeg vet ikke om HD spiste alt dette. Det er heller ikke direkte feil/farlig/dårlig tips, isolert sett. Men for en som prøver å gå ned i vekt, er frukt og lavkarbo sjokolade IKKE et godt valg. Og iallefall ikke i slike mengder. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hulderjenta
4 minutter siden, WalkerTexas skrev:

På Instagram har hun lagt ut et bilde av to Atkinsbarer oppskjært, og en del frukt. Det ser delikat ut - men det er jo ikke slankekost! Igjen er det mengden og sammensetningen av mat/ snacks som gjør at jeg stiller spm om HD vet hvs hun driver med. 

Hun har lagt ut det samme på Team Helene Drage-gruppa også, som tips til lørdagskos. Jeg har så lyst til å skrive nei takk, men da ryker jeg vel rett ut. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at det er vanskelig å sette av tid til å løpe 10 km når man bruker 10min per km, det er jo snakk om nesten 2 timer det.. Men det er jo ikke aktuelt så lenge den fysiske formen hennes er slik den er i dag.. Det er jo det samme som at jeg ikke har tid til å trene fordi jeg skal løpe 100km, og det får jeg ikke tid til etter jobb :-p

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, petunia00 skrev:

Unnskyld meg... men spiser hun 3 digre hamburgere i ett måltid..? (ref.snap.)

Ja det lurte jeg også på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartina
2 timer siden, WalkerTexas skrev:

På Instagram har hun lagt ut et bilde av to Atkinsbarer oppskjært, og en del frukt. Det ser delikat ut - men det er jo ikke slankekost! Igjen er det mengden og sammensetningen av mat/ snacks som gjør at jeg stiller spm om HD vet hvs hun driver med. Atkinsbarer er sukkerfrie, men kaloririke. En bar er ca 200 kcal, om jeg ikke husker feil. Her er det to. Det er et helt måltid alene, om man teller kcal. 

Atkins/lavkarbo/LCHF teller ikke kalorier, tvert i mot kan man innta uhorvelige mengder kcal - forutsatt at man ikke samtidig får i seg karbohydrat/sukker/mat som øker blodsukkeret. Her kombinerer HD fettrik og kcalrik snacks sammen med frukt proppet med fruktsukker. Selv om fruktsukker er bedre enn raffinert sukker, er det like fullt raske karbohydrater som vil øke blodsukkeret. Noe som igjen vil nulle ut verdien av å velge Atkinsbar framfor melkesjokolade. 

Jeg vet ikke om HD spiste alt dette. Det er heller ikke direkte feil/farlig/dårlig tips, isolert sett. Men for en som prøver å gå ned i vekt, er frukt og lavkarbo sjokolade IKKE et godt valg. Og iallefall ikke i slike mengder. 

Nå vet ikke jeg om hun er på diett/slankekur/sunn livsstil eller hva greia er, men om hun tillater seg å kose seg av og til og spise dette fremfor potetgull/smågodt/sjokolade så synes jeg da ikke det er så aller verst? Ja, det er mye kalorier men det er jo et av de mer fornuftige valgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mildt sagt ironisk når man som talsperson for et lavkarbomerke anbefaler å kombinere produktene med frukt. Det er omtrent som om hun skulle reklamert for et fettfritt produkt med at det smakte mye bedre med en klunk smør oppå. 

Og igjen så "glemmer" hun å merke med reklame :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, January 15, 2016 at 20.01, gundagrynte skrev:

 

 

2 timer siden, petunia00 skrev:

Unnskyld meg... men spiser hun 3 digre hamburgere i ett måltid..? (ref.snap.)

Det kan jo godt være. Det er jo viktig å kose seg..:opplyser: og hun har jo 4-6 treningsøkter pluss 3 spinningtimer i uka. I følge henne selv da.

Endret av Butternut
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta
15 minutter siden, Butternut skrev:

 

Det kan jo godt være. Det er jo viktig å kose seg..:opplyser: og hun har jo 4-6 treningsøkter pluss 3 spinningtimer i uka. I følge henne selv da.

Mhn. Det er jo bare derfor hun veier *host*90 kilo*host* nå, kun 9 kg mer enn rekorden sin. 

Joda, jeg veier mer enn 90 kg selv. Men så r jeg ikke sunn og trener jeg ikke 1,5 time fem ganger i uka som Helene heller... (ref. Se&Hør). :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
18 minutter siden, hulderjenta skrev:

Mhn. Det er jo bare derfor hun veier *host*90 kilo*host* nå, kun 9 kg mer enn rekorden sin. 

Joda, jeg veier mer enn 90 kg selv. Men så r jeg ikke sunn og trener jeg ikke 1,5 time fem ganger i uka som Helene heller... (ref. Se&Hør). :tongue:

Host..hark..kremt...skikkelig lei denne forkjølelsen på denne tiden som gjør at man hoster så fælt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
3 timer siden, WalkerTexas skrev:

På Instagram har hun lagt ut et bilde av to Atkinsbarer oppskjært, og en del frukt. Det ser delikat ut - men det er jo ikke slankekost! Igjen er det mengden og sammensetningen av mat/ snacks som gjør at jeg stiller spm om HD vet hvs hun driver med. Atkinsbarer er sukkerfrie, men kaloririke. En bar er ca 200 kcal, om jeg ikke husker feil. Her er det to. Det er et helt måltid alene, om man teller kcal. 

Atkins/lavkarbo/LCHF teller ikke kalorier, tvert i mot kan man innta uhorvelige mengder kcal - forutsatt at man ikke samtidig får i seg karbohydrat/sukker/mat som øker blodsukkeret. Her kombinerer HD fettrik og kcalrik snacks sammen med frukt proppet med fruktsukker. Selv om fruktsukker er bedre enn raffinert sukker, er det like fullt raske karbohydrater som vil øke blodsukkeret. Noe som igjen vil nulle ut verdien av å velge Atkinsbar framfor melkesjokolade. 

Jeg vet ikke om HD spiste alt dette. Det er heller ikke direkte feil/farlig/dårlig tips, isolert sett. Men for en som prøver å gå ned i vekt, er frukt og lavkarbo sjokolade IKKE et godt valg. Og iallefall ikke i slike mengder. 

Ikke teller hun kalorier...ikke tror hun på dette med BMI og hun har ikke lenger fokus på vekt.....da kan det fort gå en vei...oppover......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte
2 minutter siden, DSilva21 skrev:

Hvorfor poserer hun med tærne sånn på alle bildene?

Fordi iflg seg selv syns hun at hun ser bedre ut på bildene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
59 minutter siden, Cartina skrev:

Nå vet ikke jeg om hun er på diett/slankekur/sunn livsstil eller hva greia er, men om hun tillater seg å kose seg av og til og spise dette fremfor potetgull/smågodt/sjokolade så synes jeg da ikke det er så aller verst? Ja, det er mye kalorier men det er jo et av de mer fornuftige valgene.

Problemet er bare at når man koser seg så ofte som det hun gjør og ikke lenger er fokusert på inntak av kalorier da blir det litt *merkelig* i folks øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun skriver i kommentarfeltet på bloggen at grunnen til at vi ikke ser vektnedgangen hennes er fordi hun er så flink til å posere på bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
5 minutter siden, Tapet skrev:

Hun skriver i kommentarfeltet på bloggen at grunnen til at vi ikke ser vektnedgangen hennes er fordi hun er så flink til å posere på bilder....

:hakeslepp:....ehhh ok. Det holder å se på de siste filmene hun har lagt ut så ser man fort at det er lite vektnedgang å spore...Men at hun sier at hun går ned jevnt og trutt hver uke...det er sjokkerende at hun faktisk tror på det selv..

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...