Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var jo det jeg skrev. Det er Facebook hun møter i en eventuell rett. 

Anonymkode: 913e2...866

Det er slik jeg forstår Facebook også.

Om bildene eller postenr skal brukes i en bok så må fotografen/innehaver av bildet eller posten gi tillatelse, for man eier eget åndsverk, selv om man gir Facebook bruksrett i det man poster det. Eller, så må de son skriver boken få tillatelse av Facebook. En av to mulige. 

Om de ikke går tillatelse av noen så vil den boken risikere at Facebook krever royalties. Alltid en mulighet til å tjene penger for dem. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Zoey skrev:

Det er slik jeg forstår Facebook også.

Om bildene eller postenr skal brukes i en bok så må fotografen/innehaver av bildet eller posten gi tillatelse, for man eier eget åndsverk, selv om man gir Facebook bruksrett i det man poster det. Eller, så må de son skriver boken få tillatelse av Facebook. En av to mulige. 

Om de ikke går tillatelse av noen så vil den boken risikere at Facebook krever royalties. Alltid en mulighet til å tjene penger for dem. :)

Riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Man sier fra seg rettighetene til bildene sine i det sekundet man laster dem opp på Facebook. Den aktøren hun blir å møte i en eventuell rett er ikke 70k "høner" som føler seg utnyttet, men Facebook. 

Anonymkode: 913e2...866

Skulle gjerne overværet en eventuell rettsak mellom henne og FB, ha ha ha!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rettsak er jo ikke farlig. Hun har jo tross alt 70k venner som støtter henne 😂

Anonymkode: 8fd56...3f3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

En rettsak er jo ikke farlig. Hun har jo tross alt 70k venner som støtter henne 😂

Anonymkode: 8fd56...3f3

Ha ha ha!!! Tenk så herlig verden hun lever i. *boble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes. Det var ei som spurte om tips til å sminke over blåmerker, hun la ut bilde av seg selv med to blå øyne og en kul i panna. 

Hun fikk tips og råd om å dra til legevakta, men siden hun ikke sa noe om hvordan hun hadde fått blåmerkene, så begynte hønene å ruge. De klekket til slutt en historie om at hun var banket opp av typen sin, for de hadde snoket på profilen hennes og sett at hun nylig hadde endret status fra forlovet til singel. 

Greit nok at folk bryr seg, de la ut linker til krisesentere og støttemeldinger om at denne jenta måtte anmelde mishandleren sin. Fin tanke. 

Så kom jenta selv og sa hun ikke ville utdype hva som hadde skjedd, men at det ikke var noen som hadde gjort dette mot henne. Så gikk hun og la seg (antar jeg). 

I løpet av natten og morgenen hadde noen høner ringt politiet på vegne av jenta, 5(!) ganger. I tillegg hadde noen sendt denne typen (eller eksen) bildet som jenta la ut av seg selv, med beskjed om at 80.000 damer visste hva som hadde skjedd. :bond:

 

Helt (!) i orden å være bekymret og vise medmenneskelighet, og hvis hun har blitt banka, så håper jeg hun får hjelp og at riktig person blir straffa. Men jeg syns nok hønene dro den litt langt denne gangen. 

Jeg mistenker at tråden er sletta nå. 

Anonymkode: 0c969...419

H E R R E G U D! Går det virkelig an å være så frekk?

Håper dette får et etterspill for den som ringte

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldingen til eksen lød noe slik som;

'Dette bildet er nå sett av 80 000 mennesker. Skal du anmelde den som gjorde dette mot henne, eller skal vi?'

Vedlagt var en skjermdump av bildet av jenta med blåveisene..

Flott å bry seg. Absolutt.. men noen ganger kan det kanskje ta litt overhånd? Bare litt? 🙊

Anonymkode: 65686...6ef

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Meldingen til eksen lød noe slik som;

'Dette bildet er nå sett av 80 000 mennesker. Skal du anmelde den som gjorde dette mot henne, eller skal vi?'

Vedlagt var en skjermdump av bildet av jenta med blåveisene..

Flott å bry seg. Absolutt.. men noen ganger kan det kanskje ta litt overhånd? Bare litt? 🙊

Anonymkode: 65686...6ef

Herregud. Om hun faktisk er mishandlet kan jo den oppførselen der føre til at hun i værste fall blir drept :(

Anonymkode: 8c1d5...201

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste hønene gikk rett i strupen på hun som hadde kontaktet vedkommendes eks. Med samme bekymring som deg.. 

Anonymkode: 65686...6ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du noen gang gått fra en som du fremdels elsker?"
Hvor ei faktisk svarer: "Ja for 5 år siden, og begge elsker hverandre fortsatt da vi har begynt å snakke sammen igjen. Men begge har kjæreste så ja.."

Wow... Just wow... Hun har navnet på typen sin på facebook så alle kan jo se hvem han stakkars fyren er.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Døgnvill skrev:

"Har du noen gang gått fra en som du fremdels elsker?"
Hvor ei faktisk svarer: "Ja for 5 år siden, og begge elsker hverandre fortsatt da vi har begynt å snakke sammen igjen. Men begge har kjæreste så ja.."

Wow... Just wow... Hun har navnet på typen sin på facebook så alle kan jo se hvem han stakkars fyren er.

:sjokk:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, penny_ said:

:sjokk:

Hun begrunnet videre med at hun ikke gjorde noe alt i forholdet og at kjæresten vet om følelsene hennes. Men herregud, likevel!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes. Det var ei som spurte om tips til å sminke over blåmerker, hun la ut bilde av seg selv med to blå øyne og en kul i panna. 

Hun fikk tips og råd om å dra til legevakta, men siden hun ikke sa noe om hvordan hun hadde fått blåmerkene, så begynte hønene å ruge. De klekket til slutt en historie om at hun var banket opp av typen sin, for de hadde snoket på profilen hennes og sett at hun nylig hadde endret status fra forlovet til singel. 

Greit nok at folk bryr seg, de la ut linker til krisesentere og støttemeldinger om at denne jenta måtte anmelde mishandleren sin. Fin tanke. 

Så kom jenta selv og sa hun ikke ville utdype hva som hadde skjedd, men at det ikke var noen som hadde gjort dette mot henne. Så gikk hun og la seg (antar jeg). 

I løpet av natten og morgenen hadde noen høner ringt politiet på vegne av jenta, 5(!) ganger. I tillegg hadde noen sendt denne typen (eller eksen) bildet som jenta la ut av seg selv, med beskjed om at 80.000 damer visste hva som hadde skjedd. :bond:

 

Helt (!) i orden å være bekymret og vise medmenneskelighet, og hvis hun har blitt banka, så håper jeg hun får hjelp og at riktig person blir straffa. Men jeg syns nok hønene dro den litt langt denne gangen. 

Jeg mistenker at tråden er sletta nå. 

Anonymkode: 0c969...419

Har lenge lurt på hva den gruppa minner meg om, har hatt det på tunga og det har vært irriterende, men nå fallt det på plass. Den gruppa er som den jævligste og verste sladrebygda du kan tenke deg på jord, og det er 80.000 innbyggere der som ikke gjør noe som helst annet enn å slarve og sladre, hele døgnet langt. Herregud, dette er faen meg ta for drøyt, enkelte lever kun for dramaet de klarer å skape.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker stjernetegntrådene hvor det informeres om nye stjernetegn.. Utgitt fra NASA.. Aha,ja.

Folk er sinte, irriterte, lei seg fordi de har tattoo av feil stjernetegn nå, ler av dem samt disse "Jeg var løve, men nå er jeg kreps, men det stemmer nok for jeg kjenner meg mye mer igjen i det som står om krepsen."

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun med blåveisen. Når jeg leser det hun skriver og har skrevet i sin profil tidligere, så tolker jeg det dithen som et stort rop om hjelp. Godt at noen tok tak i dette. Og politiet vet nå også at eksen vet at jenta har snakket. Forhåpentligvis så tar de seg en prat med ham nå

Anonymkode: a71c2...0fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Døgnvill skrev:

Hun begrunnet videre med at hun ikke gjorde noe alt i forholdet og at kjæresten vet om følelsene hennes. Men herregud, likevel!!!!

Men det er vel ikke umulig at noen av de 80000 medlemmene vet hvem hun var sammen med for 5 år siden og hvem han er sammen med nå. Godt mulig at dette ville vært ny informasjon for den nye dama til exen. 

Anonymkode: d3318...b02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stjernekikkeren skrev:

Har lenge lurt på hva den gruppa minner meg om, har hatt det på tunga og det har vært irriterende, men nå fallt det på plass. Den gruppa er som den jævligste og verste sladrebygda du kan tenke deg på jord, og det er 80.000 innbyggere der som ikke gjør noe som helst annet enn å slarve og sladre, hele døgnet langt. Herregud, dette er faen meg ta for drøyt, enkelte lever kun for dramaet de klarer å skape.

Det er vel heller den bygda med noen tusen sladrekjerringer der resten av innbyggerne har lært at det er lurest å holde kjeft. Jeg er selv medlem for underholdningens del og ser heller ikke at de jeg kjenner der inne noengang poster. Så jeg tror det er ganske mange passive medlemmer.

Tror det er det mange brenner seg på slike steder. At de føler seg hjemme og begynner å føle at de kjenner de andre som poster jevnlig. Men så glemmer de at det sitter tusenvis som bare leser. Blir litt som å tro at man har en intim samtale med venninner i sofaen, mens sofaen egentlig står på en scene i en stor fullstappet sal. 

Anonymkode: d3318...b02

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller den bygda med noen tusen sladrekjerringer der resten av innbyggerne har lært at det er lurest å holde kjeft. Jeg er selv medlem for underholdningens del og ser heller ikke at de jeg kjenner der inne noengang poster. Så jeg tror det er ganske mange passive medlemmer.

Tror det er det mange brenner seg på slike steder. At de føler seg hjemme og begynner å føle at de kjenner de andre som poster jevnlig. Men så glemmer de at det sitter tusenvis som bare leser. Blir litt som å tro at man har en intim samtale med venninner i sofaen, mens sofaen egentlig står på en scene i en stor fullstappet sal. 

Anonymkode: d3318...b02

Du har gode poeng, folk aner ikke hvor mange mennesker som leser alt dette og hvem de er, en god del har nok nære felles bekjente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...