Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Avocado skrev:

Julianne skriver at hun ikke ser noen fordel med at babyer er avhengige av nærhet om natten og syns det er å gjøre babyen en bjørnetjeneste. Dem om det og kan godt hende det fungerer fint. Men jeg regner med at de har en plan b om de får en baby med magevondt, stivhet, melkeallergi, eksem eller andre plager.

Men den siste setningen din viser jo til plager og situasjoner der baby kan ha behov for trøst og nærhet, og da forsøker man selvsagt å dekke babyens behov. Ser fortsatt ikke hvorfor utgangspunktet MÅ være samsoving. Er det ikke greit å håpe på en baby som føler seg trygg og sover godt i egen seng? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Avocado
35 minutter siden, LoveTrain skrev:

Men den siste setningen din viser jo til plager og situasjoner der baby kan ha behov for trøst og nærhet, og da forsøker man selvsagt å dekke babyens behov. Ser fortsatt ikke hvorfor utgangspunktet MÅ være samsoving. Er det ikke greit å håpe på en baby som føler seg trygg og sover godt i egen seng? 

Selvfølgelig så håper vel alle på en baby som vil sove i en egen seng ☺ Men Julianne skriver at det er uaktuelt med baby i foreldresenga. Men ja kanskje hun er heldig og får en rolig sovebaby, det unner jeg faktisk alle ❤ Men nedturen kan føles veldig stor hvis man regner med å få sovebaby slik som Julianne gjør, og ender opp med noe helt annet. Men jeg skal slutte å bekymre meg på hennes vegne, dette finner de ut av ja 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Avocado skrev:

Selvfølgelig så håper vel alle på en baby som vil sove i en egen seng ☺ Men Julianne skriver at det er uaktuelt med baby i foreldresenga. Men ja kanskje hun er heldig og får en rolig sovebaby, det unner jeg faktisk alle ❤ Men nedturen kan føles veldig stor hvis man regner med å få sovebaby slik som Julianne gjør, og ender opp med noe helt annet. Men jeg skal slutte å bekymre meg på hennes vegne, dette finner de ut av ja 😁

 

Enig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
1 time siden, Avocado skrev:

Julianne skriver at hun ikke ser noen fordel med at babyer er avhengige av nærhet om natten og syns det er å gjøre babyen en bjørnetjeneste. Dem om det og kan godt hende det fungerer fint. Men jeg regner med at de har en plan b om de får en baby med magevondt, stivhet, melkeallergi, eksem eller andre plager.

Hehe. La henne nå bare synes det da. Regner med virkeligheten innhenter henne så fort babyen er her.

Håper jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Avocado skrev:

Selvfølgelig så håper vel alle på en baby som vil sove i en egen seng ☺ Men Julianne skriver at det er uaktuelt med baby i foreldresenga. Men ja kanskje hun er heldig og får en rolig sovebaby, det unner jeg faktisk alle ❤ Men nedturen kan føles veldig stor hvis man regner med å få sovebaby slik som Julianne gjør, og ender opp med noe helt annet. Men jeg skal slutte å bekymre meg på hennes vegne, dette finner de ut av ja 😁

Jeg fikk en sovebaby de første månedene (flaskebaby som ikke trengte pupp på natten) men nektet fortsatt å sove i egen seng. Så det er ingen selvfølge at en sovebaby sover i egen seng altså :fnise: Derfor: det er mye som kan skje, men det vet man ikke før minsten er kommet til. Planer har man alltids, men ofte blir det endringer underveis- som hos oss som måtte skaffe oss en bedside etter en uke da vi ikke fikk sove med knøtten mellom oss. Et OK kompromiss mellom sjefen og foreldrene :laugh:

Når nestemann kommer skal iallfall ikke jeg være så bastant på hvordan jeg skal ha det og heller bare go with the flow (og unngå masse unødvendig innkjøp i forkant. Brant meg på vugge, brystpumpe, bæresjal, babynest og ulltøy til en glodvarm baby. Dyr lærepenge #førstegangsmamma)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun har sine tanker nå om hvordan hun ønsker å ha det når babyen kommer, det vil helt sikkert bli helt annerledes når virkeligeten er der.  Får de en til vil det igjen bli på en helt annen måte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke.

Julianne skriver dette, men jeg ser ingen reaksjon på kjønn på instagrammen hans? 

Skulle vi ikke få vite kjønnet via snappen til Ulrik da dere var på ultralyd?

- Nei, dere skulle få se reaksjonene våre på kjønnet på Ulrik sin Instagram @mrulriknygaard. Ulrik og jeg holder alltid ord."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
13 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Forstår ikke.

Julianne skriver dette, men jeg ser ingen reaksjon på kjønn på instagrammen hans? 

Skulle vi ikke få vite kjønnet via snappen til Ulrik da dere var på ultralyd?

- Nei, dere skulle få se reaksjonene våre på kjønnet på Ulrik sin Instagram @mrulriknygaard. Ulrik og jeg holder alltid ord."

 

Det lå på stories.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Forstår ikke.

Julianne skriver dette, men jeg ser ingen reaksjon på kjønn på instagrammen hans? 

Skulle vi ikke få vite kjønnet via snappen til Ulrik da dere var på ultralyd?

- Nei, dere skulle få se reaksjonene våre på kjønnet på Ulrik sin Instagram @mrulriknygaard. Ulrik og jeg holder alltid ord."

 

På Instastoryen var det tomler opp og en som hoppet av glede på gaten....men, hadde vel vært samme uansett kjønn??Så å vise reaksjonen er jo litt tullete da...kunne vi risikert tommel ned og gråt??!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Moongirl skrev:

På Instastoryen var det tomler opp og en som hoppet av glede på gaten....men, hadde vel vært samme uansett kjønn??Så å vise reaksjonen er jo litt tullete da...kunne vi risikert tommel ned og gråt??!

Haha, hun er litt av en kverrulant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til babyen kommer, Julianne kommer til å bli SÅ sjokkert over virkeligheten med baby😅

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Altså, jeg kjenner ingen som ikke har hatt "planene klare" med førstemann, så sånn sett er ikke frua noe annerledes enn de fleste av oss. 

Veien blir til mens man går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, chisandra skrev:

Altså, jeg kjenner ingen som ikke har hatt "planene klare" med førstemann, så sånn sett er ikke frua noe annerledes enn de fleste av oss. 

Veien blir til mens man går.

Nå lever jo Pilotfrue en litt annen hverdag enn de fleste andre før barnet kommer også, da. Jeg tror nok hun får hakket mer sjokk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som overhodet er i tvil om at bilder av barnet kommer til å bli kraftig eksponert på bloggen?? Han er der allerede, fem måneder før han blir født...😉

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pås skrev:

Noen som overhodet er i tvil om at bilder av barnet kommer til å bli kraftig eksponert på bloggen?? Han er der allerede, fem måneder før han blir født...😉

Er hun 4 måneder på vei ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pås skrev:

Noen som overhodet er i tvil om at bilder av barnet kommer til å bli kraftig eksponert på bloggen?? Han er der allerede, fem måneder før han blir født...😉

Det er nesten så jeg lurer på om dette kan bli rekord av eksponering av barn. Håper denne spådommen ikke vil stemme!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Oppland said:

Det er nesten så jeg lurer på om dette kan bli rekord av eksponering av barn. Håper denne spådommen ikke vil stemme!

Enig.

Jeg ser på bloggen og personen bak med nye øyne etter at hun fortalte at hun beundrer Anna Rasmussen og mammabloggen hennes. 

Tanken på å bli født med en jobb stilnet raskt jubelen over graviditetsnyheten hos meg. Gleden ble snudd til bekymring, og jeg frykter, som deg, enda mer av uvettig eksponering uten respekt og hensyn til barns rett til eget privatliv. 

Veldig synd og veldig skuffende. 😔

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, monstergospel skrev:

Gleder meg til babyen kommer, Julianne kommer til å bli SÅ sjokkert over virkeligheten med baby😅

Det blir de fleste ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Moongirl skrev:

På Instastoryen var det tomler opp og en som hoppet av glede på gaten....men, hadde vel vært samme uansett kjønn??Så å vise reaksjonen er jo litt tullete da...kunne vi risikert tommel ned og gråt??!

Ja, sant. Jeg regna liksom med at de skulle legge ut innlegg. Tenkte jo ikke på å sjekke story haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bambi1995 skrev:

Det blir de fleste ;) 

Ja, men som sagt, de fleste lever en litt annenhver hverdag enn henne før barnet kommer også. Jeg tror hun kommer til å få mer sjokk enn de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...