Gå til innhold

Stortingsvalget 2017


AnonymBruker

Valg  

127 stemmer

  1. 1. Hilket parti vil du stemme på ved Stortingsvalget 2017?

    • AP
      23
    • Høyre
      21
    • FRP
      37
    • Venstre
      7
    • KRF
      2
    • SV
      8
    • Rødt
      7
    • MDG
      3
    • Senterpariet
      7
    • Pensjonistpartiet
      2
    • De Kristne
      1
    • Annet parti
      9


Anbefalte innlegg

3 timer siden, vscare skrev:

Jeg har ennå ikke bestemt meg 100%, men at det ikke blir FrP, Høyre eller KrF er i alle fall sikkert i og med at jeg hverken ønsker en borgerlig regjering eller at partier med religiøse livssyn skal ha noen reell makt.

Hva med Venstre eller AP?

Anonymkode: 2935e...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg skal stemme for første gang neste år. Er det mulig å stemme på Sylvi Listhaug uten å stemme på Frp?

Anonymkode: 5bd0c...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2016 den 10.33, Guybrush skrev:

Siden det kun finnes 2 reelle opposisjonspartier og det ene, Rødt, kun står for en forverring av situasjonen stemmer jeg selvsagt på redusert politisk makt og derfor Liberalistene. Forsåvidt landets raskest voksende parti de siste 14 månedene :)

Ikke så vanskelog å mangedoble seg når man starter med så få. Et tulleparti på linje med Det Politiske Parti.

Anonymkode: 28892...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg skal stemme for første gang neste år. Er det mulig å stemme på Sylvi Listhaug uten å stemme på Frp?

Anonymkode: 5bd0c...abd

Hva skulle være poenget med det? Svaret er uansett ja, men bare om du stemmer i Møre og Romsdal hvor Listhaug ser ut til å stillle. Man kan føre opp inntil seks navn fra andre lister, men det vil jo ikke ha noen betydning. Stemmer du på Ap og fører opp Listhaug, så er det fremdeles en stemme til Ap. Personstemmer kan være viktige i lokalvalg med tanke på hvem som får plassene til et parti, men har aldri ført til noen endring i fra partilister i stortingsvalg fordi det krever at svært mange andre gjør det samme, uten at jeg husker detaljene om reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Venstre eller AP?

Anonymkode: 2935e...e1d

Er nok en god mulighet for at det blir en av de, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, vscare skrev:

Er nok en god mulighet for at det blir en av de, ja :)

Så bra. Godt valg! :)

Anonymkode: 2935e...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avstemning burde heller spurt om hvilket parti som har blitt tatt for å ha brutt flest valgskampsløfter.

Da tror jeg resultatet hadde sett litt annerledes ut..

Anonymkode: c74c2...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2016 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Ikke så vanskelog å mangedoble seg når man starter med så få. Et tulleparti på linje med Det Politiske Parti.

Anonymkode: 28892...a29

Så søtt når du hiver deg over med dårlige forsøk på hersketeknikker istedet for å gå på sak :)

Nei vi snakker om kontinuerlig vekst i 26 måneder hvorav de siste 14 måneder har vært spesielt store. De fleste partier vaker rundt på samme sted eller har en total nedgang. 

Prinsipper er faktisk ikke tull, å love gull og grønne skoger på andres bekostning, lyve og bryte løfter du visste du aldri kunne holde - det er hva jeg vil kalle tulleparti. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Guybrush skrev:

Prinsipper er faktisk ikke tull, å love gull og grønne skoger på andres bekostning, lyve og bryte løfter du visste du aldri kunne holde - det er hva jeg vil kalle tulleparti. 

Hvilke verdier har prinsipper da? Det er nok heller slik at folk som hevder de er prinsippfaste ikke vil innrømme hva som er deres reelle motiver for å stemme på det de stemmer på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2016 den 20.34, Jolene skrev:

Håper på borgerlig flertall :)

Men vi aldri begrunne hva som er så flott med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2016 den 20.52, -Skylar skrev:

Stemte høyre ved sist valg, men tror det blir venstre denne gangen. 

Hvilket forklarer hvorfor Moderaterna/Høyre i Sverige er livredde for sånne velgere som deg, og aktivt ønsker å distansere seg fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller viktigste er å bli kvitt bremseklossene, blant annet Venstre og KrF...

Anonymkode: 20c7c...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det aller viktigste er å bli kvitt bremseklossene, blant annet Venstre og KrF...

Anonymkode: 20c7c...dd1

Ja, jeg er også for å bli kvitt V, Krf, SV og MDG, samtidig som vi forhindrer Rødt å komme inn på Stortinget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2016 den 19.34, Jolene skrev:

Håper på borgerlig flertall :)

Ha ha. :ler:

AP her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KrF og Venstre på vippen må for all del unngås neste gang. Enten rent flertall med Høyre og FrP eller et Ap så stort at de ikke trenger mange støttepartier for å få flertall. 

Anonymkode: 28892...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...