Gå til innhold

Stortingsvalget 2017


AnonymBruker

Valg  

127 stemmer

  1. 1. Hilket parti vil du stemme på ved Stortingsvalget 2017?

    • AP
      23
    • Høyre
      21
    • FRP
      37
    • Venstre
      7
    • KRF
      2
    • SV
      8
    • Rødt
      7
    • MDG
      3
    • Senterpariet
      7
    • Pensjonistpartiet
      2
    • De Kristne
      1
    • Annet parti
      9


Anbefalte innlegg

På 25.11.2016 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Dere har glemt FI, det innlysende førstevalget for alle kvinner og mange menn.

Anonymkode: c8f04...548

Mener du feministisk initiativ? Har vi et sånt parti i Norge? Håper for guds skyld folk holder seg unna et sånt tulleparti..

Anonymkode: eaae3...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wanda Maximoff
På 23.11.2016 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Den store tråden fram mot valget neste år. Håper på en stor og interessant debatt. Hvilket parti får flest stemmer? Blir det regjeringsskifte? Hvilke partier vil eventuelt regjeringen bestå av?

Anonymkode: 2935e...e1d

Jeg kunne tenkt meg en regjering med H-V-KrF med Høyre som den dominerende parten :) Litt usikker på om det blir regjeringsskiftet eller ikke. Arbeiderpartiet er jo et parti som er stort i Norge, det er det jo ingen som kan benekte og jeg tror det er partiet som kommer til å gå ut som vinner når det kommer til antall stemmer. Hadde isåfall vært spennende med en H-AP-V/KrF kombinasjon :P SV & MDG håper jeg lander fint under sperregrensa. :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er verken privat arbeidsgiver eller matbaron, så det blir et mere samfunnsvennlig partistemme på meg. Det beste hadde vært om hele AP kastet ut alle udugelige broilere fra partiet og sluttet med mikromanagement innstillingen sin til samfunnet ved å faktisk kutte ned på byråkratiet.

De som ønsker økte forskjeller, forferdelige arbeidsforhold hvor arbeidsgiver har bruk og kast holdning til personalet, ribbede pensjonsavtaler og null reallønnsvekst,og mindre å rutte med for 80% av befolkningen ( de som virkelig tror de er en av de 20%)kan stemme høyre og lille-høyre (dvs Frp).

det at de blå tok fra de fattige enslige forsørgere og gav til de rike med skattekutt er enormt provoserende.

ikke har det blitt noe godt til resten av samfunnet med det skattekuttet heller, bare mer penger på bok i skatteparadisene til onkel rik.

 

det er mer til i politikken enn asylsaker og migranter, man bør sette seg inn i hva denne regjeringa har fått til og det er så skremmende. 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Joia skrev:

det at de blå tok fra de fattige enslige forsørgere og gav til de rike med skattekutt er enormt provoserende.

Det har de ikke gjort, 75% av skattelettene har gått til folk flest og disse har blitt dekt inn av økt bruk av oljepengene. 

Anonymkode: 80645...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har de ikke gjort, 75% av skattelettene har gått til folk flest og disse har blitt dekt inn av økt bruk av oljepengene. 

Anonymkode: 80645...60b

Da bør du sette seg inn i overgangsstønad saken. Samtidig se litt på hva som skjer med arbeidere i private foretak bl.a private sykehjem hvor pleiere ( de som gjør en utrolig viktig samfunnsoppgave) har faktisk gått ned i lønn og samtidig fått elendige pensjonsavtaler samt står på bar bakke om de måtte bli syke. Uttrykket working poor i beste velstand.

Helsesektoren forøvrig er skadeskutt med midlertidige ansettelser. Ikke lett å få seg lån og trygg framtidsutsikt på det der nei, må da ta til takke med luselønn. Uff nei takk. 

Vinglete som de er kuttet først ned på pendlerfradag for så å sette det opp igjen.

jeg betaler gladelig bilårsavgiften som den er istedenfor dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Joia skrev:

Det beste hadde vært om hele AP kastet ut alle udugelige broilere fra partiet 

Problemet er jo at det nettopp er det motsatte som skjer. Nemlig at alle partiene, og særlig Frp, bare blir mer og mer preget av konforme broilere. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11/24/2016 den 21.13, Leifern skrev:

Den "vitsen" er utdødd. Om du er seriøs: Holdninger som dine førte til at Trump vant valget i USA. Hele rasist-argumentet som venstresiden har benyttet i så mange år er foreldet, (en god del) folk tar det ikke alvorlig lenger, med god grunn.

Det er å snu på det hele. Folk stemte ikke på Trump fordi de ble kalt rasister, men fordi de er rasister. 

Anonymkode: 34b34...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er å snu på det hele. Folk stemte ikke på Trump fordi de ble kalt rasister, men fordi de er rasister. 

Anonymkode: 34b34...d07

De 63 millionene som stemte på Trump er altså rasister, ja.. Som jeg sa, nettopp denne holdningen fra "eliten" er grunnen til at Trump vant valget, folk tok det ikke seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det kun finnes 2 reelle opposisjonspartier og det ene, Rødt, kun står for en forverring av situasjonen stemmer jeg selvsagt på redusert politisk makt og derfor Liberalistene. Forsåvidt landets raskest voksende parti de siste 14 månedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Joia skrev:

jeg er verken privat arbeidsgiver eller matbaron, så det blir et mere samfunnsvennlig partistemme på meg. Det beste hadde vært om hele AP kastet ut alle udugelige broilere fra partiet og sluttet med mikromanagement innstillingen sin til samfunnet ved å faktisk kutte ned på byråkratiet.

De som ønsker økte forskjeller, forferdelige arbeidsforhold hvor arbeidsgiver har bruk og kast holdning til personalet, ribbede pensjonsavtaler og null reallønnsvekst,og mindre å rutte med for 80% av befolkningen ( de som virkelig tror de er en av de 20%)kan stemme høyre og lille-høyre (dvs Frp).

det at de blå tok fra de fattige enslige forsørgere og gav til de rike med skattekutt er enormt provoserende.

ikke har det blitt noe godt til resten av samfunnet med det skattekuttet heller, bare mer penger på bok i skatteparadisene til onkel rik.

 

det er mer til i politikken enn asylsaker og migranter, man bør sette seg inn i hva denne regjeringa har fått til og det er så skremmende. 

 

 

 

 

 

Nå er jeg sterk motstander av både Høyre og FrP men det betyr ikke at jeg kan akseptere løgner av den grunn. Å ikke få noe er ikke å bli fratatt, og å la være å ta fra noen er ikke å gi. 

Hvis du har et epletre og jeg stjeler et eple hver dag men så velger å la være - har jeg da gitt deg ett eple denne dagen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Leifern skrev:

De 63 millionene som stemte på Trump er altså rasister, ja.. Som jeg sa, nettopp denne holdningen fra "eliten" er grunnen til at Trump vant valget, folk tok det ikke seriøst.

Sant det. Om de bare er mange nok så kan de ikke være rasister...... 

Anonymkode: 34b34...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å stemme Arbeiderpartiet. Eneste partiet for de som ønsker å beholde hva som er bra med Norge og forbedre det som må forbedres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fullstendig likegyldig hvem som blir valgt. Norge fører ikke sin egen politikk, hva angår saker av nasjonale interesser og "reell" viktighetsgrad. Kommer sikkert til og stemme på et av de små "tulle" partiene (liberalistene,piratpartiet eller demokratene). Ingen av partiene representerer mine meninger i noen særlig grad. USA, Brussel, NATO og geopolitiske saker er det som styrer verden. Vi er 5 millioner innbyggere med en befolkning beryktet for og finne seg i ting de ikke burde. Har ikke særlig troen kan du si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre kommer jo aldri, aldri til å verken gå i regjering med, eller støtte arbeiderpartiet. Det har de gjort klinkende klart opptil flere ganger.

Jeg kommer til å stemme på arbeiderpartiet i 2017, som jeg har gjort ved alle valg jeg har kunnet stemme i :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ennå ikke bestemt meg 100%, men at det ikke blir FrP, Høyre eller KrF er i alle fall sikkert i og med at jeg hverken ønsker en borgerlig regjering eller at partier med religiøse livssyn skal ha noen reell makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...