Gå til innhold

Harry mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11. oktober 2016 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Hvilken mat syns du er mest Harry? Her er min liste:

Flesk og duppe

Erter, kjøtt og flesk

Spaghetti ala capri 

Grandiosa

Fårikål

Kebab

Jegergryte

mc Donalds-mat

Kneippbrød

Salami/fårepølse/servelat og sånt Harry billigpålegg. Tenker da gilde/Grilstad salami og ikke eksklusiv italiensk  

 

Anonymkode: 0bd37...da9

Mat er mat og ingen mat er Harry 

vi har kun grandis i hus om ungdomen skal være alene eller ha lan hjemme pga at vi voksne ikke eter det men kun derfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11. oktober 2016 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med de fleste vil si seg enige i at det finnes mat som er snobbete? Så da må det jo også finnes mat som er harry?

 

Anonymkode: 87f16...1a2

Nok engang mat er mat.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11. oktober 2016 den 18.03, RaspberryPi skrev:

Kabaret 🙊

Det som er så godt 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎10‎.‎2016 den 12.21, AnonymBruker skrev:

Sushi harry? Så i Japan florerer det med harry mat da? Nei, dette er for dumt. Dessuten er det ikke noe lavstatus over sushi i Norge heller. 

Anonymkode: a31bf...295

Sushi er nå på nivå med taco og tapas ( og slik pizza var og er). Først: Høystatus, så vanlig, nå bare høystatus HVIS det er litt ekstra forseggjort, enten på dyr restaurant eller helt hjemmelaget med noe "autentisk" japansk (eller mexicansk, spansk, italiensk). Italiensk pizza med chevre og ruccola lagd på åpen flamme på Bølgen og Moi er ikke harry. Grandiosa er. Sushi på Alex sushi er fortsatt status. Ti-for-69.90 på rema er vanlig hverdagslunsj, og ikke selskapmat.

Anonymkode: a733c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fortsatt det er feil å kalle hva andre liker for Harry.

Men det er nå meg.

MVH, Harry Lee.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.10.2016 den 15.32, Plexus skrev:

ehm... finnes det harry mat? fy flate folk har mye issues ass. jeg sier SPIS HVA FAEN DU VIL, det er harry å bry seg om hva andre spiser eller i det hele tatt bruke energi på å tenke ut hva som er HARRY mat. 

Hvordan våger han/hun og snakke om mat på den måten!? Makan til frekkheter sier jeg bare!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Leoria skrev:

Hvordan våger han/hun og snakke om mat på den måten!? Makan til frekkheter sier jeg bare!

Så, så....

Anonymkode: 0bd37...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. oktober 2016 den 10.57, Gumman87 skrev:

All mat på boks! Spagetti ala Capri tar kaka! 

Hva om en har barn som liker den dritten da?

Jeg kan ikke fordra det men har noen av barna som lett kjøper det inn og lager det når det er deres dag å lage mat.

 

står fortsatt på at mat er mat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være Flava to da Bone. Mest harry noensinne, etter min mening.

Anonymkode: e79b9...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye fordekt matsnobberi har vel tendenser til nærme seg definisjonen på begrepet "Harry".

En gang i tiden overhørte jeg følgende dialog fra et bod bak ryggen min under inntak av en kaffekopp på en veikro:

Person 1: "Denne løvbiffen var da virkelig mør!"

Person 2: "Selvfølgelig. Det er jo indrefilet, så selvsagt er den mør!"

- da måtte jeg gå fordi jeg holdt på å kveles av min egen kaffe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være Flava to da Bone. Mest harry noensinne, etter min mening.

Anonymkode: e79b9...0ba

Hva har et elendig norsk band fra midten av 90-tallet med mat å gjøre??? For øvrig enig i at det er Harry. Ble fort borte og, kom vel bare med den ene plata. 

Må forresten le av de som tar denne tråden og at folk syns mat de liker er Harry personlig. Herregud, det er snakk om MAT og ikke noe personlig! Jeg skal spise Harry mat idag jeg, kebab. Blodharry, men jævlig godt en gang i blant. Skal drikke cola til, ekte cola med sukker, fy farao så Harry. Godteri har jeg også og det er ikke sånn sunn, mørk 80% kakao-sjokolade for å si det sånn. Harryheten vil ingen enda ta. Men det bor en Harry i oss alle! ;) Sådetså! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Hva om en har barn som liker den dritten da?

Jeg kan ikke fordra det men har noen av barna som lett kjøper det inn og lager det når det er deres dag å lage mat.

 

står fortsatt på at mat er mat

Det er knapt nok mat, det er ekle rester og bein fra dyr i de pølsebitene og "kjøttbollene"  

Endret av Gumman87
Feil ord
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Gumman87 skrev:

Det er knapt nok mat, det er ekle rester og bein fra dyr i de pølsebitene og "kjøttbollene"  

Det går under kategorien mat, at det er søppelmat har jeg aldri nektet for.

Liker det ikke selv, men mine barn står fritt til å lage det de ønsker når de har ansvaret for middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Hva har et elendig norsk band fra midten av 90-tallet med mat å gjøre??? For øvrig enig i at det er Harry. Ble fort borte og, kom vel bare med den ene plata. 

Må forresten le av de som tar denne tråden og at folk syns mat de liker er Harry personlig. Herregud, det er snakk om MAT og ikke noe personlig! Jeg skal spise Harry mat idag jeg, kebab. Blodharry, men jævlig godt en gang i blant. Skal drikke cola til, ekte cola med sukker, fy farao så Harry. Godteri har jeg også og det er ikke sånn sunn, mørk 80% kakao-sjokolade for å si det sånn. Harryheten vil ingen enda ta. Men det bor en Harry i oss alle! ;) Sådetså! 

Håper bare du bor ett sted en får skikkelig kebab for så langt vet jeg ikke om ett sted i Norge hvor de serverer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Det går under kategorien mat, at det er søppelmat har jeg aldri nektet for.

Liker det ikke selv, men mine barn står fritt til å lage det de ønsker når de har ansvaret for middagen.

Ja for all del..  Dere spiser hva dere vil for meg 🙊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2016 den 16.35, AnonymBruker skrev:

Men det er altså fakta. Dvs hva slags bakgrunn du har mht sosialt lag og by/land, hva du tjener og ikke minst hvor høy utdanning du har spiller en avgjørende rolle for hva slags mat du velger å spise, eller rettere: For hva slags mat du påstår at du foretrekker når du ytrer deg om det offentlig. 

Ja, det er det noe i. Men jeg visste ikke og knytter ikke "harry" mat eller noe annet opp mot det som er lav status. Er det det det menes altså? At det er motsatt av "snobbe" mat? 

Hvis snobbemat er feks dyr gourmet mat som dyr kaviar og trøfler så er det altså ikke harrymat? Jeg trodde faktisk snobbemat var harry.

Men harry betyr det lavstatus :klo:

På 11.10.2016 den 16.35, AnonymBruker skrev:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke at mat er så "harry", men kan føre opp det jeg ser de verste harrytassene handler og spiser; 

- Biffsnadder, løvstek og annen veikromat. 

- Burn, Battery o.l. I bøttevis. 

- Baconostepølse i fint brød med rekesalat, ketchup og pølsesennep. Og eventyrbrus til!

- Hamburger med kun brød, kjøtt, ost, bacon og dressing. Ikke så mye som et salatblad i sikte! 

- Spaghetti a la capri, max-boller og den typen hermetikk. 

- Voksne mennesker som drikker Solrik, Kuli o.l. 

- Dårlig kebab fra Mix'en o.l. Kebab i Norge burde alltid smake som på Snappys. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, October 11, 2016 den 16.00, O.G. skrev:

Er komle, Erter, kjøtt og Flesk og FåriKål harry???? 

Totalt uenig.

Det er liksom så norsk norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...