Gå til innhold

Harry mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Thursday, November 03, 2016 den 12.48, Ruccula skrev:

Gatekjøkken/ mc donalds mat

Biff og bernaise

Thousand Island 

Joika boller

Biff og bernaise er kun harry dersom man bruker posesaus. Ekte bernaise er langt fra harry

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du går sånn i forsvarspososjon når noen kaller den retten harry. Og så går du til angrep når noen påstår at det ikke er næring i maten. Du sier du lar barna planlegge og bra er det,  men hvorfor ikke gå hardere inn og forklare hborfir man velger bort mat som kunn er laget av skvip og konserveringsmidler?  Grandiosa har nesten alle en gang I blandt, men boksmat???? Boksmat er det mest harry man kan spise. Kan likegjerne spise hundemat. Ikke bland Bv inn I dette..

 

Anonymkode: 57caf...ee3

Boksmat er helt kurant, det er mat som er konservert på en bestemt måte. Intet annet. Ikke verre enn syltagurk eller sølvløk.  Gi meg lys lapskaus på boks eller spagetti a la capri "any day". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fostra opp på A la Capri :fnise:

Det var min faste favoritt når de voksne skulle ha noe som var FOR voksent eller skulle spise veldig seint på kvelden.

Etter mange, mang, mange bestemte jeg meg for å kjøpe en boks, ettersom jeg var sulten, alene hjemme og ikek orket å lage middag. Jeg husket på en måte hvordan det smakte, men fikk et lite sjokk da jeg merket at det smakte toro tomatsuppe med ihjælkokt spaghetti og total mangle på krydder i både pølser og kjøttboller. Det eneste som var spiselig vare kjøttbollene, for de hadde i alle fall litt tyggemotstand.

Fungerer helt sikkert ypperlig som mat til de minste en gang i blandt, men for voksne smaksløker blir det noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Whoops skrev:

Jeg ble fostra opp på A la Capri :fnise:

Det var min faste favoritt når de voksne skulle ha noe som var FOR voksent eller skulle spise veldig seint på kvelden.

Etter mange, mang, mange bestemte jeg meg for å kjøpe en boks, ettersom jeg var sulten, alene hjemme og ikek orket å lage middag. Jeg husket på en måte hvordan det smakte, men fikk et lite sjokk da jeg merket at det smakte toro tomatsuppe med ihjælkokt spaghetti og total mangle på krydder i både pølser og kjøttboller. Det eneste som var spiselig vare kjøttbollene, for de hadde i alle fall litt tyggemotstand.

Fungerer helt sikkert ypperlig som mat til de minste en gang i blandt, men for voksne smaksløker blir det noe annet.

Buah 😝. Hørtes fælt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DreamOn skrev:

Boksmat er helt kurant, det er mat som er konservert på en bestemt måte. Intet annet. Ikke verre enn syltagurk eller sølvløk.  Gi meg lys lapskaus på boks eller spagetti a la capri "any day". 

Muk er ikke så bra da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det er muligens litt harry, men snurring (blir knapt mer hermetikkboksmat enn det) stekt i ei turpanne over bål på fjellet er sabla godt når det rumler som tordenvær i magen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Maleficenta skrev:

Biff og bernaise er kun harry dersom man bruker posesaus. Ekte bernaise er langt fra harry

Ok :) det kan godt hende... grunnen til at jeg synes bernaise er harry er pga personene jeg kjenner som digger bernaise...

De kaller det BÆÆÆRNES og synes det er stas på pizza osv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4. november 2016 den 6.12, AnonymBruker skrev:

Nå har du skrevet "mat er mat" gjentatte ganger her, men hva i alle dager betyr det, egentlig? Det er jo bare en helt meningstom tautologi (google det). 

Selvfølgellig er ikke alle typer mat å regne for det samme, utifra noen som helst slags kriterier. Det er faktisk også en ganske respektløs ting å hevde overfor folk som feks har viet livet sitt til å lage best mulig mat i ulike profesjonelle sammenhenger. (Hvis vi nå først skal begynne å ta problemstillingene her helt personlig, slik du tydeligvis gjør).

Anonymkode: 87f16...1a2

Og jeg gjentar det gjerne...

Har da ikke snakket om cafe eller restaurant mat f.eks men om at noen bruker begrepet Harry om mat, så hvordan er det respektløst å si at mat er mat?

(Og nei McD er ikke under noen omstendigheter en restaurant selv om de kaller seg det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Maleficenta skrev:

Muk er ikke så bra da...

Men muk en gang innimellom skader da ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Whoops skrev:

Jeg ble fostra opp på A la Capri :fnise:

Det var min faste favoritt når de voksne skulle ha noe som var FOR voksent eller skulle spise veldig seint på kvelden.

Etter mange, mang, mange bestemte jeg meg for å kjøpe en boks, ettersom jeg var sulten, alene hjemme og ikek orket å lage middag. Jeg husket på en måte hvordan det smakte, men fikk et lite sjokk da jeg merket at det smakte toro tomatsuppe med ihjælkokt spaghetti og total mangle på krydder i både pølser og kjøttboller. Det eneste som var spiselig vare kjøttbollene, for de hadde i alle fall litt tyggemotstand.

Fungerer helt sikkert ypperlig som mat til de minste en gang i blandt, men for voksne smaksløker blir det noe annet.

Det stemmer er ingen over 14 som liker det, men når en 10-11-12 åring skal lage middagen så kommer det dessverre innimellom på bordet.

Syns ikke engang pølsene eller kjøttbollene duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Og jeg gjentar det gjerne...

Har da ikke snakket om cafe eller restaurant mat f.eks men om at noen bruker begrepet Harry om mat, så hvordan er det respektløst å si at mat er mat?

(Og nei McD er ikke under noen omstendigheter en restaurant selv om de kaller seg det)

?

Så restaurantmat er ikke mat da, eller?

For å angripe argumentet ditt fra en annen vinkel: Hva slags mat kan man få lov til å karakterisere, og på hvilke måter, uten at noen skal føle støtt (slik du tydeligvis gjør)? Hva kan man få lov til å ytre om mat uten at du skal legge diskusjonen død med argumentet som slår alt, dvs "mat er mat"?

Anonymkode: 87f16...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva som er mat" er helt avhengig av hvor sulten jeg er der og da, og hva som er tilgjengelig.

Industriburger eller kebab er "mat" om jeg ikke har spist på 10 timer og Burgerking eller den lokale kebabsjappa  er det eneste tilgjengengelige i mils omkrets. 

Sånn er det, og jeg spiser ellers aldri industriburger eller kebab om jeg har et valg og kan slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.10.2016 den 22.03, AnonymBruker skrev:

- Å bruke kinakål som salat 

Hahaha støtter denne. Som regel er det folk som egentlig ikke liker/spiser salat. Kinakål, masse mais, også hiver de oppi et par skiver hermetikk-ananas

Endret av Halogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Så restaurantmat er ikke mat da, eller?

For å angripe argumentet ditt fra en annen vinkel: Hva slags mat kan man få lov til å karakterisere, og på hvilke måter, uten at noen skal føle støtt (slik du tydeligvis gjør)? Hva kan man få lov til å ytre om mat uten at du skal legge diskusjonen død med argumentet som slår alt, dvs "mat er mat"?

Anonymkode: 87f16...1a2

Jo det er mat, men har kun konsentrert meg om mat en serverer i hjemmet slik det later til at de fleste her inne har gjort.

Når det kommer til om jeg er støtt eller ei får det stå for din regning.

At ikke all mat er bra for en og at ikke all mat har bra sunnhets sammensetning er en ting men å kalle mat for Harry enten fordet en ikke liker det eller fordet en ikke kan lage det blir feil.

Jada all mat smaker ikke godt, f.eks har jeg aldri skjønt greia med gammalosten men får jeg servert en skive med gammalost i f.eks besøk så eter jeg det selv om jeg helst skulle sett at det ikke ble servert.

Ja grandis, muk osv er ikke sunt men det blir som det meste annet snakk om i hvilken mengder og hvor ofte en har det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt på dette, men det må vel bli gatekjøkken-mat generelt, og Grandis. Men ikke misforstå meg, jeg elsker det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Halogen skrev (På 5.11.2016 den 13.28):

Hahaha støtter denne. Som regel er det folk som egentlig ikke liker/spiser salat. Kinakål, masse mais, også hiver de oppi et par skiver hermetikk-ananas

Det er veldig godt og grønnsaker er aldri harry. 

Anonymkode: 730e3...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskiver med brunost. 

eller folk som stort sett spiser tunfisk og speilegg til middag. 

Anonymkode: 070fe...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco og pizza. "Alle" spiser jo dette. Jeg fatter ikke at de orker det.

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...