Gå til innhold

Harry mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Maleficenta skrev:

Det er liksom så norsk norsk.

Og hva er Harry med at det er norsk tradisjonsmat?

Er lutefisk og pinnekjøtt Harry og da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Og hva er Harry med at det er norsk tradisjonsmat?

Er lutefisk og pinnekjøtt Harry og da?

Norge er et harry land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Degenererte avarter av tradisjonsmat er harry, særlig hvis man spiser det for å være kul. 

For eksempel den "maten" en får på dårlige sushibarer på kjøpesenter, når den spises av sånne som liksom skal være bedre og kulere enn de som hentet pølse på kiosken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk tradisjonsmat er da ikke harry, det er jo for det første helt vanlig både hverdagsmat og kanskje spesielt som søndagsmiddag i alle kretser og samfunnslag egentlig, og for det andre har det jo fått en revival blant matsnobbene og er helt ekstremt trendy om dagen.

Samme med meksikansk mat. Nå er det litt forskjell på den "norske" fredagstacoen (som egentlig er ganske gjengs i alle kretser den og, blant de som har barn iallefall) og mer genuin mexican street food kanskje. Sistnevnte er jo hipsternes favoritt nå.

Det mest harry jeg kan tenke meg er svinekoteletter/sommerkoteletter servert med salat laget av kinakål, boksmais, agurk, tomat og thousland island, eller evt en klatt Denja potetsalat. Gjerne sånn Ravigotte-saus på flaske til. 

Biff med bernaise er jo egentlig en udødelig klassiker, men også den blir det plutselig harry når det er et ihjelstekt kjøttstykke med posesaus, Hoff opphøgde poteter og nevnte kinakål-salat. Hvis de vil toppe hele driten så har de hvitløksbaguetter fra fryseren til.

Ser folk er hårsåre her som vanlig når det er snakk om alt som går under temaet klasseskiller i Norge, så for ordens skyld så spiser jeg masse harry mat jeg altså, det er mye godt som er harry :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, draug 75 skrev:

Degenererte avarter av tradisjonsmat er harry, særlig hvis man spiser det for å være kul. 

For eksempel den "maten" en får på dårlige sushibarer på kjøpesenter, når den spises av sånne som liksom skal være bedre og kulere enn de som hentet pølse på kiosken.

Hva er dårlige sushi barer? Jeg spiser ikke pølse med mindre det er eneste alternativ men syns det er vel så enkelt å stikke innom en sushibar og ta meg noen biter om jeg er sulten og på farten. Vil anta det er sunnere og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Norge er et harry land.

Er ikke da alle land Harry siden tradisjonsmat nok spises i alle land, det er bare forskjellige retter som er tradisjonsmat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Er ikke da alle land Harry siden tradisjonsmat nok spises i alle land, det er bare forskjellige retter som er tradisjonsmat.

Men norsk kultur og norske normer generelt er harry. Ikke for det. Jeg liker eg i norge og er sikkert harry selv. Likevel. Norge er generelt harry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Men norsk kultur og norske normer generelt er harry. Ikke for det. Jeg liker eg i norge og er sikkert harry selv. Likevel. Norge er generelt harry

Hvordan er de mer Harry enn f.eks Danmark, Spania, Nederland eller Brasil f.eks?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Hvordan er de mer Harry enn f.eks Danmark, Spania, Nederland eller Brasil f.eks?

Pga at vi nordmenn er rare. Vi tror vi er så mye bedre enn andre. Man ser det på lovverket. Alt det som er lov i danmark og ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Hvordan er de mer Harry enn f.eks Danmark, Spania, Nederland eller Brasil f.eks?

Fordi hele Norge er provins, og vi er spesielt provinsielle. Nå for tiden er vi nyrike og provinsielle, bondske og Harry på en gang. 

Anonymkode: a733c...2c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Maleficenta skrev:

Det er liksom så norsk norsk.

Norsk er harry altså?

Anonymkode: c1f6a...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Maleficenta skrev:

Pga at vi nordmenn er rare. Vi tror vi er så mye bedre enn andre. Man ser det på lovverket. Alt det som er lov i danmark og ikke her.

Tror det gjelder de fleste land

Norge bærer nok mye preg av at alt er farlig mentaliteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hele Norge er provins, og vi er spesielt provinsielle. Nå for tiden er vi nyrike og provinsielle, bondske og Harry på en gang. 

Anonymkode: a733c...2c7

Bør vel være glad at jeg ikke har norskt pass da, det gjør meg vel litt mindre bondsk i dine øyne 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2016 den 11.47, Fru Uperfekt skrev:

Og hva er Harry med at det er norsk tradisjonsmat?

Er lutefisk og pinnekjøtt Harry og da?

Jepp. Fårikål også. Både Harry og smaker stygt. Folk tror det er trendy og spise sånt søppel, men det er bare Harry. Til og med mange som later som de liker det fordi de tror det er trendy, det er Harry det. Kjøttkaker er også Harry, men godt da. :) 

Anonymkode: 0bd37...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Fårikål også. Både Harry og smaker stygt. Folk tror det er trendy og spise sånt søppel, men det er bare Harry. Til og med mange som later som de liker det fordi de tror det er trendy, det er Harry det. Kjøttkaker er også Harry, men godt da. :) 

Anonymkode: 0bd37...da9

Det er et viktig poeng å ta med i betraktning her at hva som er harry for noen til enhver tid vil avhenge av hvilket sosialt lag man selv tilhører, og hvor oppdatert man er på mattrender. Når man feks sier at tradisjonsmat er harry, og at de som mener noe annet ikke har skjønt det, signaliserer man selv hvor man plasserer seg i harry/trendy-landskapet.

Det hele er et spill som dreier seg om å signalisere sosial tilhørighet eller avstand. Ingen står helt utenfor og bare observerer spillet, selv ikke når man tror at man gjør det selv.

Anonymkode: 87f16...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Fårikål også. Både Harry og smaker stygt. Folk tror det er trendy og spise sånt søppel, men det er bare Harry. Til og med mange som later som de liker det fordi de tror det er trendy, det er Harry det. Kjøttkaker er også Harry, men godt da. :) 

Anonymkode: 0bd37...da9

Fårikål er godt innimellom, liksom det meste av mat, men at du ikke liker det blir en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Harry-maten vi elsker i skjul

http://www.godt.no/#!/artikkel/23592871/harry-maten-vi-elsker-i-skjul

Anonymkode: d6020...ec1

Greit nok at jeg ikke spiser gatekjøkken pølser med mindre det er eneste valg, og tresis med mer sjokolade ikke er min preferanse så er ingen av de tingene Harry 

Mat er mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...