Gå til innhold

Mannegruppa Ottar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Jeg kunne godt blitt medlem i den gruppa for å se hva de egentlig holder på med, ikke fordi jeg synes det de skriver er så veldig morsomt... Og nei, jeg støtter ikke slike holdninger ved å være medlem, jeg kan fint observere eller til og med motkommentere uten å støtte holdninger. 

Anonymkode: 2cfad...dde

Men du forstår vel at dersom du er medlem av gruppen vil de fleste anta at det er en grunn til det, som at du synes det er interessant. Skal man bare "sjekke"; kan man melde seg inn og raskt ut.

Jeg hadde aldri meldt meg inn i en gruppe for sinte feminister som sprer hatefull gurre eller dårlig humor dersom det ikke er noe jeg vil være assosiert med. Og jeg forstår godt om menn hadde respondert negativt om jeg var medlem. 

Anonymkode: 309a8...e19

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, tre stykker på vennelista mi er medlem der. Håper det bare betyr at de vi observere denne galskapen. 

Anonymkode: 74b2b...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, uranus skrev:

Disse "vitsene" rystet meg faktisk, pedofili skal liksom være noe å spøke med?

Flere av disse vitsene husker jeg fra da jeg var ung for 20 år siden. De var ikke morsomme da, og de er ikke morsomme nå. Må si du er ganske skvetten om du ble rystet av dette. Folk snakker om ytringsfrihet, men her skal folk henges ut fordi noen ikke liker humoren deres?!  Ytringsfriheten var kanskje ikke så viktig allikevel. Vi har blitt et samfunn som blir støtt av den minste ting. Om alle skal være med på å definere hva man kan spøke med, er det til slutt ingenting igjen man kan spøke om...Humor får være opp til den enkelte! Om du ikke liker det, ignorer det. Det funker overraskende bra.

Anonymkode: 641b0...49d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei men de ler og støtter slike holdninger de andre legger ut. Forherliger voldtekt og pedofili. Det er ikke greit. Mørketallene er nok mange på menn som deler dritt og elendighet på mld innboks. Dette er nok bare en brøkdel av shitten vi ser.

Anonymkode: fc97c...cd3

Forherliger man vold om man liker tv serier hvor hovedpersonen er skurk? Forherliger man narkotika om man hører på en sang om temaet? Hvem faen er du til å fortelle folk hva de skal le av?! Dette er så latterlig at man skulle tro det var en parodi. 

Jeg er verken rasist eller anti-feminist men det betyr ikke at jeg ikke kan le av vitser som er på kanten (eller langt over den) om andre folkegrupper eller at kvinner hører til på kjøkkenet. Det er en vits. Humor. Og det forteller i de fleste ingenting om en persons synspunkter. Du har kanskje hørt om såkalt galgenhumor som ofte oppstår i yrker hos personer som jobber med jævlige ting. Denne humoren kan til tider høres svært grov ut og for en utenforstående kan dette høres helt horribelt ut. Mem det betyr jo ikke at de i disse yrkene har noe i mot klientene eller brukerne sine?
 

 

Anonymkode: 641b0...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk 20 venner som er medlem, men de fleste er "ordentlige" gutter som jeg ikke vil tro har noe med dette å gjøre. Tror mange er medlem bare for å følge med på galskapen. 

Anonymkode: 00f73...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva dette går utpå,men siden det er en "mannehumor"side antar jeg det er bæsj og tiss vitser,oppfordring til voldtekt og vold av kvinner og barn og vitser om homofile,afrikanere og alle andre som ikke er privilegerte hvite menn...Nothing new med andre ord.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har12 venner som er medlem i gruppa 😳 Flertallet har ikke høyere utdanning enn videregående skole (eventuelt livet's harde skole) og deler mye fra anonymous og frp på sine fb-sider. Trenger vel ikke å si mer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lurvetjofsa skrev:

Har12 venner som er medlem i gruppa 😳 Flertallet har ikke høyere utdanning enn videregående skole (eventuelt livet's harde skole) og deler mye fra anonymous og frp på sine fb-sider. Trenger vel ikke å si mer.

Det er bare de som faktisk har gått livets harde skole som får lov å bruke genitivsapostrof med etterfølgende bokstav på norsk ;)

Anonymkode: a0487...637

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle kvinner!

Jeg er da medlem i denne mannegruppa og vil da si at det som blir lagt ut er barnslig/grov "inside" humor, og det er poenget med hele gruppa. Det er nesten 40000 medlemmer og administatorene har ikke kontroll på enhver post som blir lagt ut.

Jeg skjønner at noen kan finne innholdet støtende men det er ingen tvang om å se på innholdet heller. Angående rosa bloggeren jeg ikke vil nevne navn på men alle vet hvem jeg mener, så er det ikke gruppe medlemmer som har tatt bildet og lagt det ut på nett. JA det har vært noen medlemmer som har videredstributert disse bildene men hvem sin feil er det at bildet havnet på nett i utgangspunktet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Arti å se hvor tøffe folk er. 

Legger ut om at alle må offentliggjøres med fullt navn og adresse osv. Også svarer dere anonymt?

 

Anonymkode: fff08...71a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/30/2016 den 11.57, uranus skrev:

Helt feil. Sånne holdninger fra drittmenn må bekjempes. Ingen menn skal noensinne tro at disse holdningene er akseptert eller ansett som "tøft" og "morsomt" fra storsamfunnet.

Disse "vitsene" rystet meg faktisk, pedofili skal liksom være noe å spøke med? Lenge siden jeg ble rystet av noe jeg så på nett men det er et godt tegn på at dette må bekjempes med alle midler, også ved hjelp av uthenging slik Sophie Elise gjorde. Politiet gjorde jo ingenting. 

Rystende var det også å se at det er så mange tusen medlemmer😱 Tror nesten ikke det kan være sant. Men viser jo at når menn får fritt spillerom er de tilbøyelige til noe så lavmåls og umoralsk som dette. Grusomt og kvalmende er det. 

De gjør også narr av feminisme ved sitt navnevalg. Feminismen har vært viktig og disse dustene med sine steinalderholdninger bidrar til å trekke oss bak i tid. Disse har jo barn også og gudene vet hva slags holdninger de vokser opp med. 

Og folk lurer på hvorfor vi trenger kvinnekamp?

Okay :

1. ALT kan spøkes med. Absolutt alt. Ferdig snakka. 

2. Uthenging er galt uansett. Det finnes ingen setting der uthenging er akseptabelt. Det kan være forståelig, men aldri akseptabelt eller riktig. 

3. Sophie Elise er en blogger. Hun har demonstrert enormt dårlig dømmekraft og forståelse av ordinære samfunnsfunksjoner tidligere, blandt annet med palmeoljeaksjonen sin. Hun er underholdning, ett mennesklig togkrash i sakte film, ikke noe man skal ha som forbilde som tenker. 

4.Kvinnegruppe Ottar er den største gjennomførte latterliggjøringen av kvinnebevegelsen vi har. De har ødelagt enormt mye for inntrykket og  tilliten til kvinnekamp og femminisme. Stakkars Ottar må rotere som en grillkylling i grava med tanke på alle overgrepene mot hennes verdisyn Kvinnegruppa Ottar har representert. 

Kan noen som er medlem i denne gruppa ta ett screenshoot og vise hva det er OP reagerer så på? Jeg får helt feile vibber i diskusjonen så langt. Men jeg gidde rikke melde meg på en facebook gruppe bare for å finne ut hva det handler om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære trådstarter. du kritiserer disse mennene for å henge ut kvinner på facebook og mener disse skal forfølges og henges ut blandt samdunn familie og jobb. allerede der jobber du mot en dobbelt moral som ikke er grei. som det sies så har politiet vært innplannet og gått gjennom hele siden men den er "ren" altså de kan ikke gjøre noe fordi det ikke er noe gjort noe ulovlig. derrimot hvis du eller andre begynner å jakte medlemmer og ødelegge deres liv kan du fort forvente å selv ha politiet på døren blant annet for en ny paragraf som kom om stalking, i tilleg til æreskrenkelse. noe som kan føre til bot eller fengsel

 

hilsen medlem i mannegruppa ottar

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ottar ambassadør skrev:

...klippe....

Jeg skjønner at noen kan finne innholdet støtende men det er ingen tvang om å se på innholdet heller. Angående rosa bloggeren jeg ikke vil nevne navn på men alle vet hvem jeg mener, så er det ikke gruppe medlemmer som har tatt bildet og lagt det ut på nett. JA det har vært noen medlemmer som har videredstributert disse bildene men hvem sin feil er det at bildet havnet på nett i utgangspunktet?

Ut i fra hva man har sett av screenshots etc så opptrer enkelte av medlemmene der inne på en noe usympatisk måte. Du har sikkert rett i at dere ikke har tatt disse bildene, men hvorfor skal dere drive med videredistribusjon?

Hvem sin feil det er at de havnet på nettet? Den som lastet det opp. Aner ikke hvem det er men nevnte rosablogger har sagt at det ikke er henne og at hun ikke var klar over at bildet ble tatt. Om det er sant eller ikke vites heller ikke, men jeg tviler sterkt på at hun har gitt sin eksplisitte tillatelse til at det var OK å laste opp et sånt bilde på nettet. 

Greit nok at hun er en offentlig person og at hun har gjort noen tvilsomme ting og hatt noen lite gjennomtenkte utsagn. Jeg er ikke hennes største fan. På tross av dette så jeg mener fortsatt at man kan holde seg for god til å oppføre seg slik som visse mennesker inne på denne gruppen har gjort uavhening om det er en jente/kvinne eller en gutt/mann som henges ut. Hvorfor ikke heller være en mer produktiv del av samfunnet? Og husk det er forskjell på konstruktiv kritikk og forsøk på å ødelegge noen. Dette spesifikke tilfellet faller ikke innunder konstruktiv kritikk hvertfall... 

Endret av PandA#
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Noen er selvfølgelig drøyere enn andre, men det er i alle hovedsak humor folk er ute etter der inne. Hva folk anser som humor er selvfølgelig opp til hver og en, men ingen her inne skal hvertfall få fortelle folk hva dem har rett til å le av. 

Anonymkode: 1efae...bea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ottar ambassadør skrev:

Hei alle kvinner!

Jeg er da medlem i denne mannegruppa og vil da si at det som blir lagt ut er barnslig/grov "inside" humor, og det er poenget med hele gruppa. Det er nesten 40000 medlemmer og administatorene har ikke kontroll på enhver post som blir lagt ut.

Jeg skjønner at noen kan finne innholdet støtende men det er ingen tvang om å se på innholdet heller. Angående rosa bloggeren jeg ikke vil nevne navn på men alle vet hvem jeg mener, så er det ikke gruppe medlemmer som har tatt bildet og lagt det ut på nett. JA det har vært noen medlemmer som har videredstributert disse bildene men hvem sin feil er det at bildet havnet på nett i utgangspunktet?

Ikke prøv deg med å legg skylda på jentene her. Det er naivt å sende nakenbilder men det er uakseptabelt å dele dette videre.

det er nettopp sånne holdinger som du har vi ønsker til livs

Anonymkode: 7f170...456

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi som jobber med krefsyke barn, setter pris på hva Mannegruppa Ottar gjør. Kanksje noe for de som er på kvinneguiden også?
De har siden i går donert 90 000 til barnekreftforeningen. De har i tillegg like svart humor som en del av oss som jobber her. Det må til for å klare å overleve i en slik situasjon.

Men, gratulerer til alle dere moralske oppegående som kan se ned på denn gruppa.

http://minaksjon.barnekreftforeningen.no/barn-i-sentrum/5-4625?v=20161003075013&justEdited=true&justCreated=true

Anonymkode: eeb13...eea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overvåker medlemstallene nå, og bare på noen minutter har det forsvunnet 13 medlemmer! Godt å se

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...