Gå til innhold

Ikke amme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Tutte skrev:

Vil tro flaskemating er lettere i de tilfellene amming har vært vanskelig. Men i de tilfellene det går bra vil jeg tro amming er mye enklere. Har ikke opplevd med mine to at de har hengt i puppene flere timer, så dette er nok forskjellig.

Jeg har prøvd begge deler, og kan bekrefte at det stemmer. 

Anonymkode: 8f297...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magnifiq
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd begge deler, og kan bekrefte at det stemmer. 

Anonymkode: 8f297...bbb

Samme her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mye hets for sitt valg? Av de om lag tyve svarene hun hadde fått var 18 støttende, en stilte åpent spørsmål IG to var litt kritisk/negativ. Mao får Ts overveldende støtte og forståelse. Likevel skriver du at hun får mye hets..?! Kanskje tone ned offertankegangen?

Jeg håper Ts velger det som er rett for dem, men jeg håper ikke valget har med kroppsfiksering å gjøre. 

 

 

Anonymkode: 1bd2b...c1f

Du har kanskje lagt merke til at tråden er ryddet/moderert? Hvilket betyr at innlegg er fjernet.
Uansett, bare ETT negativt innlegg hadde vært for mye det også.
TS ba ikke om folk sine personlige meninger, hun trenger dem neppe heller. 
Når man ikke ammer får man nok av det ellers.
Offertankegang? Hva snakker du om?

Anonymkode: 436a8...303

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun spurte ikke, men som alle andre tråder på KG får spørsmål som er relatert til tema men ikke eksakt svarer på spørsmålet i HI, må også gravide og nybakte mødre tåle å få spørsmål som er relatert til tema.

Nå skriver Ts at hun VURDERER å ikke amme og da er det enda mer relevant. Hun kan velge å la være å svare.

Du bør lese retningslinjene på KG. Å forlange at det skal være egne regler for gravide el nybakte mødre, om hva som er lov til å spørre eller si, er helt på jordet. Som sagt; det får være måte på særbehandling. 

Anonymkode: 1bd2b...c1f

Hvem er det som sier at dem ikke tåler spørsmål om amming? Poenget er at det ikke spiller noen rolle om hvorfor hun ikke ammer eller vurderer å ikke amme, TS lurte på hvordan hun unngår/blir kvitt melkespreng. Skjønner du? 

TS valg er for faen ikke din business, eller noen andres. Helt vanvittig hvordan folk krever å få komme med sine meninger om slike private ting. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har både fullammet og fullflasket. Det tar ikke nødvendigvis vesentlig lengre tid å amme et barn vs å gi et barn flaske, gitt at de er like gamle. Det tar IKKE fem minutter å gi et barn på tre uker flaske om natta. Men det kan ta fem minutter å amme et barn på seks mnd.

Og du sier at kvinner som ammer offentlig blir skult på? Prøv å gi flaske offentlig, du! Plutselig skal alle ha en mening om deg, din kropp og ditt barn. Vet til og med om folk som har blitt skjelt ut av fremmede på butikken fordi de kjøpte MME! 

Anonymkode: 8f297...bbb

Husker det der godt, var så sliten og usikker, husker jeg nesten kom på gråten hver jævla gang noen absolutt måtte spørre om HVOFOR babyen min fikk flaske! Ble så drittlei av å måtte forklare (til og med for enkelte slektninger) at nei pg av x og y valgte vi å gi mme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tanuki skrev:

Hvem er det som sier at dem ikke tåler spørsmål om amming? Poenget er at det ikke spiller noen rolle om hvorfor hun ikke ammer eller vurderer å ikke amme, TS lurte på hvordan hun unngår/blir kvitt melkespreng. Skjønner du? 

TS valg er for faen ikke din business, eller noen andres. Helt vanvittig hvordan folk krever å få komme med sine meninger om slike private ting. 

 

Det er innlegg som står fortsatt med en bruker som spurte, og hun fikk gjennomgå, selv etter at hun prøvde å foklare hva hvorfor hun spurte. Selv da fikk hun fortsatt gjennomgå, hun krevde ikke sin mening, men hun spurte om hvorfor. Og det må man få lov til uten å bli halshugt.

Og uansett er dette er diskusjon forum, hvor man må forvente at folk har forskjellige meninger, og at de kommer til å gjøre.

Synes man det er for privat og følsømt,så for man bare drite i poste på dette anonyme forumet.

Og da en tur til helsestasjon og snakke med fagpersoner.

Anonymkode: cbd2c...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er innlegg som står fortsatt med en bruker som spurte, og hun fikk gjennomgå, selv etter at hun prøvde å foklare hva hvorfor hun spurte. Selv da fikk hun fortsatt gjennomgå, hun krevde ikke sin mening, men hun spurte om hvorfor. Og det må man få lov til uten å bli halshugt.

Og uansett er dette er diskusjon forum, hvor man må forvente at folk har forskjellige meninger, og at de kommer til å gjøre.

Synes man det er for privat og følsømt,så for man bare drite i poste på dette anonyme forumet.

Og da en tur til helsestasjon og snakke med fagpersoner.

Anonymkode: cbd2c...c9e

"utrykke de

Anonymkode: cbd2c...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, August 26, 2016 at 0.23, Tanuki skrev:

Husker det der godt, var så sliten og usikker, husker jeg nesten kom på gråten hver jævla gang noen absolutt måtte spørre om HVOFOR babyen min fikk flaske! Ble så drittlei av å måtte forklare (til og med for enkelte slektninger) at nei pg av x og y valgte vi å gi mme! 

Dersom det er noen trøst så får man jamen mange dumme spørsmål når man ammer også.  "Skal han få mat nå igjen?  Er du sår?  Ammer du om natta, huff da!  Ammer du enda? " 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Porcelain skrev:

Dersom det er noen trøst så får man jamen mange dumme spørsmål når man ammer også.  "Skal han få mat nå igjen?  Er du sår?  Ammer du om natta, huff da!  Ammer du enda? " 

Damned if you do, damned if you don't:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg kom over denne tråden når jeg googlet ''ønsker ikke amme'' og vil gjerne ta den opp igjen isteden for å starte en helt ny. 

Jeg skal ikke amme neste barn og er ute etter tips til hvordan man løser flaskehverdagen enklest mulig. 
Ser at bla. @Magnifiq og @Arkana har hatt gode erfaringer med dette og lurte derfor på om dere (og andre) har tips å komme med. 
Hvor kjøper jeg utstyr? 
Hvilket utstyr trenger jeg? 
Hvor mange flasker, porsjonsmålebokser, termoser etc..? 
Hvordan gjorde dere det på barsel, fikk dere hjelp til å blande mme der eller pumpet dere og hadde i flaske? 

Håper det er greit for TS at jeg tar over tråden med så mange spørsmål, men siden den har stått stille i en mnd så håper jeg det er ok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg skal ikke amme neste barn og er ute etter tips til hvordan man løser flaskehverdagen enklest mulig. 
Ser at bla. @Magnifiq og @Arkana har hatt gode erfaringer med dette og lurte derfor på om dere (og andre) har tips å komme med. 
Hvor kjøper jeg utstyr? 
Hvilket utstyr trenger jeg? 
Hvor mange flasker, porsjonsmålebokser, termoser etc..? 
Hvordan gjorde dere det på barsel, fikk dere hjelp til å blande mme der eller pumpet dere og hadde i flaske? 

 

 

Du trenger minimum flasker og smokker. Jeg anbefaler også en flaskebørste og mikrosterlisator (mye enklere enn å koke flasker). Vanlige dagligvarebutikker har vanligvis Aventflasker (det fungerte utmerket for oss), og andre typer, samt sterilisator, får du i alle babyutstyrsbutikker.

MME får du i alle dagligvarebutikker. Noen barn reagerer på enkelte typer (vår eldste fikk voldsom fontenegulping av Semper, mens vi var veldig fornøyd med Hipp, men dette er veldig individuelt), så er du ikke fornøyd finnes det flere man kan prøve. Jeg synes det var greit å ha 6-8 flasker, da steriliserte jeg bare en gang om dagen. Jeg hadde dessuten en flaske til kaldt kokt vann som stod i kjøleskap, en termos til kokende vann og en pulverboks, Pulverboksen brukte jeg bare om natten og når vi var ute av huset. Jeg pleide å helle ca 40% kokende vann i flasken, ha i pulver og snurre litt på flasken for å blande og så helle på kaldt vann til passe drikketemperatur. Du lærer fort hvor mye kokende vann du trenger for at det skal bli passe, så det blir fort automatikk i det.

Om natten tok vi med et brett med en liten flaske kaldt vann, en termos med kokende vann, rene flasker og ferdigfylt pulverboks. Da kunne vi enkelt blande en flaske uten å gå ut av sengen en gang. Når vi var ute av huset gjorde vi det samme, men da hadde jeg en mindre termos med.

Der jeg fødte (Riksen) hadde de et rom hvor de hadde alt av flasker, ferdigblandet MME i kjøleskapet o.l. Det viste de meg straks jeg kom på barsel og jeg kunne jeg bare forsyne meg selv og de tok seg av vasking av flasker og slikt. Veldig greit. Jordmor som tok i mot barnet skrev i journalen at jeg ikke ønsket å amme slik at alle som kom inn til meg visste det og ikke spurte og/eller maste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg kom over denne tråden når jeg googlet ''ønsker ikke amme'' og vil gjerne ta den opp igjen isteden for å starte en helt ny. 

Jeg skal ikke amme neste barn og er ute etter tips til hvordan man løser flaskehverdagen enklest mulig. 
Ser at bla. @Magnifiq og @Arkana har hatt gode erfaringer med dette og lurte derfor på om dere (og andre) har tips å komme med. 
Hvor kjøper jeg utstyr? 
Hvilket utstyr trenger jeg? 
Hvor mange flasker, porsjonsmålebokser, termoser etc..? 
Hvordan gjorde dere det på barsel, fikk dere hjelp til å blande mme der eller pumpet dere og hadde i flaske? 

Håper det er greit for TS at jeg tar over tråden med så mange spørsmål, men siden den har stått stille i en mnd så håper jeg det er ok. :) 

Hei. Det er helt greit 👍 😊 jeg har fått mine svar her og vel så det 😉 har også fått legen min til å skrive ned at jeg ikke skal amme, så jeg kan ta med skrivet på sykehuset. 

Takker for svar her og forståelse fra de som gjør det. Tydelig at dette engasjerer folk..  

Slenger på ett spørsmål til jeg. Er det strengt tatt nødvendig med flaske varmer? Eller er det en unødvendig duppeditt? 

Anonymkode: dc416...231

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt behov for flaskevarmer. Jeg brukte jo en blanding av kokende og kaldt vann, så melken hadde rett temperatur når den var ferdigblandet. Noen babyer er ekstremt trege spisere slik at melken blir kald halvveis gjennom måltidet, men et par sekunder i mikro gjør jo samme nytten som en flaskevarmer (husk at du da må du riste flasken etterpå for å fordele varmen og sjekk at den har rett temperatur igjen). Er du usikker på om det er ting du trenger ville jeg bare avventet og heller kjøpt først hvis behovet oppstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...