Gå til innhold

25 år og jomfru


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er som overskriften sier snart 25 år og jomfru. Jeg er en av de som har spart seg for den rette. Men den rette mannen har dessverre ikke dukket opp enda og nå nærmer jeg meg 25 og det begynner å bli flaut å være jomfru. 

Nå har jeg virkelig ikke lyst til å være jomfru lenger, men samtidig så er jeg ikke en som vil ligge med hvem som helst bare for å ha gjort det. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Skammer meg veldig over dette.

Er det noen her som har noen råd til meg? Bør jeg fortsette å vente? 

Anonymkode: 220ef...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du bør tenke over hvorfor du ikke har kommet så langt i datingfasen at det er naturlig å ha sex.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye på at du er jomfru, bare fortsett å date og bli godt kjent.

Før eller siden så klaffer det og da er det "over".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal være stolt jeg! :) Stolt over at du står for dine prinsipper, stolt over at du ikke har gitt etter for "presset" det ofte er å ha sex. 

Jeg gav etter for presset når jeg var 19, og angret ganske lenge etterpå.. så jeg syns du skal stå på dine prinsipper, og vente til du finner den rette for deg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt stas at jeg var den første min nåværende kone hadde sex med, i en alder av 27 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er som overskriften sier snart 25 år og jomfru. Jeg er en av de som har spart seg for den rette. Men den rette mannen har dessverre ikke dukket opp enda og nå nærmer jeg meg 25 og det begynner å bli flaut å være jomfru. 

Nå har jeg virkelig ikke lyst til å være jomfru lenger, men samtidig så er jeg ikke en som vil ligge med hvem som helst bare for å ha gjort det. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Skammer meg veldig over dette.

Er det noen her som har noen råd til meg? Bør jeg fortsette å vente? 

Anonymkode: 220ef...4ec

Hvorfor er det flaut? Er du redd folk skal tro at ingen vil ha sex med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke gammelt å være jomfru som 25 åring. Det er større fordeler helsemessig å være jomfru enn å pule rundt. I tillegg blir du mer attraktiv som partner.Mannen blir glad. Du trenger ikke bekymre deg for kjønnsykdommer eller livmorhals kreft. Og du vil bli sett på som en som har kontroll og er til å stole på.  Altså er det mest fordeler med å vente med å ha sex til du er i et forhold.

Anonymkode: d0cf4...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ardenus skrev:

Ikke tenk så mye på at du er jomfru, bare fortsett å date og bli godt kjent.

Før eller siden så klaffer det og da er det "over".

Akkurat som døden, jeg er så redd. :icon_frown:

Anonymkode: 2aff7...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mister jomfrudommen når de er 16, noen når de er 30. Det er jo veldig variert! Er jo ikke noe være flau over iallefall, jeg ville ikke stressa med det. Før eller siden treffer du på den rette når du minst venter det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne funnet en som deg da jeg selv er 25 og jomfru. Da slipper man i det minste litt av forventningspresset om at man skal være gud i senger fra dag en, noe man ser går litt igjen her på KG. Om mannen ikke var 100% i sengern så er det mange som bare går videre fordi de ikke "gidder opplæring". (Det skal sies det er forskjell på å ikke vite hva klitoris er og på å være usikker).

Anonymkode: ec8d1...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ingenting i veien med å være 25 år og jomfru, annet enn at årene går. Siden du har unngått sex så langt, er det nok andre behov som har vært viktigere for deg enn de seksuelle. Men om du en gang skulle få sansen for sex, virkelig digge sex, så kommer du til å ergre deg over at du ikke var mere aktiv som ung. Du er i 20-årene bare en gang, du kan ikke ta igjen det tapte når du er 40 eller 50. Tenk om du kommer i overgangsalderen som 38-40 åring? Det kan jo kanskje bety dårligere forutsetninger for sex resten av livet....Så jeg synes du burde "komme i gang" jo før jo heller. Om det skulle vise seg at sex ikke betyr så mye for deg, er det jo bare å slutte.  Det ville jo være rimelig ille om du traff "drømmeprinsen", ble forelsket, så gift, så gravid, og deretter oppdager du at du egentlig ikke liker sex og klarer deg fint uten. Da kan mannen føle seg rimelig snytt, tenker jeg.......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Resignert skrev:

Det er egentlig ingenting i veien med å være 25 år og jomfru, annet enn at årene går. Siden du har unngått sex så langt, er det nok andre behov som har vært viktigere for deg enn de seksuelle. Men om du en gang skulle få sansen for sex, virkelig digge sex, så kommer du til å ergre deg over at du ikke var mere aktiv som ung. Du er i 20-årene bare en gang, du kan ikke ta igjen det tapte når du er 40 eller 50. Tenk om du kommer i overgangsalderen som 38-40 åring? Det kan jo kanskje bety dårligere forutsetninger for sex resten av livet....Så jeg synes du burde "komme i gang" jo før jo heller. Om det skulle vise seg at sex ikke betyr så mye for deg, er det jo bare å slutte.  Det ville jo være rimelig ille om du traff "drømmeprinsen", ble forelsket, så gift, så gravid, og deretter oppdager du at du egentlig ikke liker sex og klarer deg fint uten. Da kan mannen føle seg rimelig snytt, tenker jeg.......

Tror du at man ikke har seksuelle behov selv om man velger å ikke praktiserer? Det høres veldig naivt å tro. Men mange velger å vente med sex av moralske og helsemessige grunner. Det veier tyngre enn å ha kjærlighetsløs ons og få kjønnsykdommer og følesesmessige sår. Jeg kjenner til tre par der kvinnene var godt opp i 30 årene og jomfru da de giftet seg. Alle har fått barn. Og Ingen av de angrer på at de ventet med sex. De har harmoniske og gode ekteskap. Til slutt. Det er heller ikke vanlig å komme i overgangsalderen når du er 40. De fleste er 50+.

Anonymkode: d0cf4...696

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som døden, jeg er så redd. :icon_frown:

Anonymkode: 2aff7...52b

Ja, orgasme kalles faktisk for "den lille død" på fransk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at man ikke har seksuelle behov selv om man velger å ikke praktiserer? Det høres veldig naivt å tro. Men mange velger å vente med sex av moralske og helsemessige grunner. Det veier tyngre enn å ha kjærlighetsløs ons og få kjønnsykdommer og følesesmessige sår. Jeg kjenner til tre par der kvinnene var godt opp i 30 årene og jomfru da de giftet seg. Alle har fått barn. Og Ingen av de angrer på at de ventet med sex. De har harmoniske og gode ekteskap. Til slutt. Det er heller ikke vanlig å komme i overgangsalderen når du er 40. De fleste er 50+.

Anonymkode: d0cf4...696

De tre parene må da virkelig være et sjeldent unntak. Ligger det noe religion under?

Når damer er jomfru til "godt opp I 30 årene", og så gifter seg og får barn,  tenker jeg at det er BARN og HUS de vil ha, ikke en mann, og iallefall ikke sex. Mulig disse ekteskapene er "harmoniske", men i min verden er de "naturstridige".

Og jeg skrev "tenk om du kommer I overgangsalderen som 38-40 åring" ikke at det er vanlig. Jeg er fullstendig klar over at det oftest skjer rundt 50, men jeg vet også om flere kvinner i min ikke alt for store bekjentskapskrets som kom i overgangsalderen før 40. Så det kan faktisk skje. Kjipt om det er "game over" når moroa akkurat har begynt.......

Den rent biologiske idealalderen for å få barn er vel 18-25 for kvinner, er det ikke? Jeg er forøvrig fullstendig klar over at unge kvinner i dag gjerne venter til de er 30 eller mer, og eggene beginner å gå ut på dato. Disse damene finner du gjerne I forumet "prøvere og barnløse" eller hva det nå heter. Toget har forlatt stasjonen, og de forventer at helsevesenet skal stoppe toget og hjelpe dem på....

Endret av Resignert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy hvordan man skiller så sykt mellom jomfru og ikke jomfru. Jeg ventet lenge, og det er jeg glad for. Husker jeg var såå redd for å være dårlig siden jeg var så uerfaren. Også hadde jeg sex. og sex er bare sex. 

Du har ingenting å stresse for, når det skjer så skjer det, og da blir det bra. 

Anonymkode: 31830...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Resignert skrev:

De tre parene må da virkelig være et sjeldent unntak. Ligger det noe religion under?

Når damer er jomfru til "godt opp I 30 årene", og så gifter seg og får barn,  tenker jeg at det er BARN og HUS de vil ha, ikke en mann, og iallefall ikke sex. Mulig disse ekteskapene er "harmoniske", men i min verden er de "naturstridige".

Den rent biologiske idealalderen for å få barn er vel 18-25 for kvinner, er det ikke? Jeg er forøvrig fullstendig klar over at unge kvinner i dag gjerne venter til de er 30 eller mer, og eggene beginner å gå ut på dato. Disse damene finner du gjerne I forumet "prøvere og barnløse" eller hva det nå heter. Toget har forlatt stasjonen, og de forventer at helsevesenet skal stoppe toget og hjelpe dem på....

Ja to av parene har et kristent livsyn. Har hørt om andre tilfeller og. Min kusine var jomfru da hun giftet seg da hun var i begynnelsen av 20 årene. Hun er ikke kristen. Det er riktig at den biologiske ideal alderen for å få barn er i begynnelsen av 20 årene. Men det er ikke for sent i 30 årene heller. Noen kommer tidlig i overgansalder og noen sent. Så med tanke på barn er det ikke lurt å vente til man er over 35.  Vet ikke hvordan sex livet er til folk men å tro at kvinner som debuterer sent ikke bryr seg om sex er feil. De fleste har seksuelle følelser uansett også jomfruer. Det er naturlig. Men noen vil heller ha trygg sex med noen som elsker dem og som ikke forkaster dem og sårer dem når de har fått det de vil ha. Alle kvinner og menn er ikke slik det fremstilles på forumet her følesesmessig avstumpede og puler rundt for så å dumpe sine utallige sexpartnere. Slike folk som mangler intimgrenser er ingen trygg og stabil partner å bygge sin fremtid med.

Anonymkode: d0cf4...696

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er du flau over det? 25 år og jomfru? Hva så? Du er ei dame! Menn liker å være den første uansett. Ikke være nr 100. Vent på den rette du. Så er han den eneste som har fått deg. Og forhåpentligvis vil være den eneste i evig tid ;) At dere holder sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. juli 2016 at 0.31, Summers skrev:

Synes du bør tenke over hvorfor du ikke har kommet så langt i datingfasen at det er naturlig å ha sex.

Jeg er ikke en som vil ha sex på første date, og dater veldig sjeldent. Jeg har i tillegg til dette store problemer med å stole på folk og redd for å bli såret. 

TS

Anonymkode: 220ef...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så gøy hvordan man skiller så sykt mellom jomfru og ikke jomfru. Jeg ventet lenge, og det er jeg glad for. Husker jeg var såå redd for å være dårlig siden jeg var så uerfaren. Også hadde jeg sex. og sex er bare sex. 

Du har ingenting å stresse for, når det skjer så skjer det, og da blir det bra. 

Anonymkode: 31830...80c

Håper virkelig at det blir tilfellet for meg også. Føler at jeg går glipp av mye ved å la være å ha sex. 

Anonymkode: 220ef...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Resignert skrev:

Det er egentlig ingenting i veien med å være 25 år og jomfru, annet enn at årene går. Siden du har unngått sex så langt, er det nok andre behov som har vært viktigere for deg enn de seksuelle. Men om du en gang skulle få sansen for sex, virkelig digge sex, så kommer du til å ergre deg over at du ikke var mere aktiv som ung. Du er i 20-årene bare en gang, du kan ikke ta igjen det tapte når du er 40 eller 50. Tenk om du kommer i overgangsalderen som 38-40 åring? Det kan jo kanskje bety dårligere forutsetninger for sex resten av livet....Så jeg synes du burde "komme i gang" jo før jo heller. Om det skulle vise seg at sex ikke betyr så mye for deg, er det jo bare å slutte.  Det ville jo være rimelig ille om du traff "drømmeprinsen", ble forelsket, så gift, så gravid, og deretter oppdager du at du egentlig ikke liker sex og klarer deg fint uten. Da kan mannen føle seg rimelig snytt, tenker jeg.......

Jeg kan skrive under på at sex og kjæreste ikke har vært en prioritering i livet mitt. Har til nå hatt fokus på jobb, utdanning og karriere. Nå som både jobb og bolig er på plass savner jeg nærhet og noen å dele dette med.

 

Jeg har faktisk lyst på sex, har hatt det ganske ofte de siste 3-4 årene. Men har som sagt hatt andre prioriteringer. 

For meg er det ikke bare å komme i gang med sex, slik du beskriver. Sex betyr veldig mye for meg og jeg vil ikke la hvem som helst ligge med meg. Vil at det skal være en fyr jeg virkelig stoler på og som jeg kjenner veldig godt, og som muligens er den rette. Men jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å finne dette mennesket. 

Jeg kjenner meg igjen i din bekymring også, jeg er også redd for at sexlysten vil avta med årene. Jeg er redd jeg ikke vil ha like mye lyst på sex som jeg har nå, hvis jeg venter for lenge. 

 

I

ts

 

 

Anonymkode: 220ef...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...