Gå til innhold

25 år og jomfru


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke gammelt å være jomfru som 25 åring. Det er større fordeler helsemessig å være jomfru enn å pule rundt. I tillegg blir du mer attraktiv som partner.Mannen blir glad. Du trenger ikke bekymre deg for kjønnsykdommer eller livmorhals kreft. Og du vil bli sett på som en som har kontroll og er til å stole på.  Altså er det mest fordeler med å vente med å ha sex til du er i et forhold.

Anonymkode: d0cf4...696

Er man virkelig mer attraktiv for en mannlig partner som jomfru? Har inntrykk av at de fleste menn foretrekker kvinner som har erfaring. Gleder det menn å ha en i sengen som ikke vet hva hun driver med? Hva "bidrar" en jomfru med i et samleie, som liksom glede mannen?

Jeg føler at jeg blir mindre attraktiv for hver dag som går, føler at en gjennomsnittlig 19 åring kan mer om sex enn meg.

tS

Anonymkode: 220ef...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne funnet en som deg da jeg selv er 25 og jomfru. Da slipper man i det minste litt av forventningspresset om at man skal være gud i senger fra dag en, noe man ser går litt igjen her på KG. Om mannen ikke var 100% i sengern så er det mange som bare går videre fordi de ikke "gidder opplæring". (Det skal sies det er forskjell på å ikke vite hva klitoris er og på å være usikker).

Anonymkode: ec8d1...a53

Godt vi er flere, følte at jeg var den eneste 25 åringen som ikke har hatt sex. 

Anonymkode: 220ef...4ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man virkelig mer attraktiv for en mannlig partner som jomfru? Har inntrykk av at de fleste menn foretrekker kvinner som har erfaring. Gleder det menn å ha en i sengen som ikke vet hva hun driver med? Hva "bidrar" en jomfru med i et samleie, som liksom glede mannen?

Jeg føler at jeg blir mindre attraktiv for hver dag som går, føler at en gjennomsnittlig 19 åring kan mer om sex enn meg.

tS

Anonymkode: 220ef...4ec

Det er jo ikke alle menn som vurderer din verdi utifra hva du kan i sengen. Skjønner at du er usikker, men vil du virkelig være med en mann som ser på deg slik? Det er jo så mye mer ved et menneske enn kun sex, og sexen blir som oftest bedre når man kjenner hverandre og finner rytmen. Er du klar over hvor mange som ikke hadde hatt sex hvis et dårlig samleie var nok til å aldri se personen igjen?

Har forresten ei venninne som nettopp ble 27 og hun er også jomfru. Av samme grunn som deg. Tror det er flere av dere enn dere vet selv! :)

Anonymkode: c051c...b4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aye skrev:

Hvorfor er du flau over det? 25 år og jomfru? Hva så? Du er ei dame! Menn liker å være den første uansett. Ikke være nr 100. Vent på den rette du. Så er han den eneste som har fått deg. Og forhåpentligvis vil være den eneste i evig tid ;) At dere holder sammen. 

Jeg er flau fordi jeg føler meg for gammel. De aller fleste på min alder er ikke jomfruer. Jeg forstår ikke hvorfor menn liker jomfruer, spesielt ikke de som er godt oppi 20 årene. 

TS

Anonymkode: 220ef...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. juli 2016 at 0.42, kattepusen skrev:

Jeg syns du skal være stolt jeg! :) Stolt over at du står for dine prinsipper, stolt over at du ikke har gitt etter for "presset" det ofte er å ha sex. 

Jeg gav etter for presset når jeg var 19, og angret ganske lenge etterpå.. så jeg syns du skal stå på dine prinsipper, og vente til du finner den rette for deg :)

Jeg står ved mine prinsipper, men jeg føler at dette har gått for langt nå. Vet ikke om det var riktig av meg å vente så lenge. Og hvor lenge burde jeg vente? Det er ingen garantier for at den rette vil dukke opp i nærmeste fremtid heller...

ts

Anonymkode: 220ef...4ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke en som vil ha sex på første date, og dater veldig sjeldent. Jeg har i tillegg til dette store problemer med å stole på folk og redd for å bli såret. 

TS

Anonymkode: 220ef...4ec

Du må jo nesten jobbe med de tingene, akkurat det å få datet flere er jo noe som er relativt enkelt å gjøre noe med. Det burde ikke være noe problem å både debutere seksuelt og det å ikke ha sex med hvem som helst. Klart det er ikke sikkert personen er den rette for deg, men sånt går jo aldri an å garantere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv 23 år gammel mann og jomfru og lever (så langt) godt med det.

Og jeg har et tilleggs-spørsmåls: Et fenomen som alltid kommer opp i jomfru-debatten er forventningspresset knyttet til prestasjon og erfaring, at alle forventer at ONS eller første samleie med en partner skal være bra og at det bruker det å være mellom to som har seksuell erfaring. Men stemmer virkelig det? Er det egentlig naturlig at som aldri har hatt sex før og ikke kjenner hverandres kropper eller preferanser opplever fyrverkeri første gangen de har seg? Jeg tviler ikke på at det er tilfelle enkelte ganger, men jeg har vanskelig å tro at ONS som oftest er bra, eller at det er uvanlig med dårlig sex mellom partnere som ikke har hatt hverandre før. Som nevnt har jeg ingen erfaring selv, men de jeg kjenner som har uttalt seg om det sier de enten var så fulle at de ikke husker seansen, eller at det ikke var noe spesielt. Uansett er jo fokuset som oftest på hvor attraktiv partneren var, ikke hvor god eller erfaren vedkommende var i senga.

Har folks påståtte jag etter erfarne partnere noe for seg og er de uerfarnes angst egentlig legitime? Hadde vært interessant med input på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står ved mine prinsipper, men jeg føler at dette har gått for langt nå. Vet ikke om det var riktig av meg å vente så lenge. Og hvor lenge burde jeg vente? Det er ingen garantier for at den rette vil dukke opp i nærmeste fremtid heller...

ts

Anonymkode: 220ef...4ec

Jeg har en venninne som ventet til hun var 24. Hun hadde rett og slett ikke funnet noen hun ville gjøre det med. Så, plutselig, hun datet en fyr i en måned og hadde sex med han. Hun møtte han ikke igjen etter det. Et par måneder senere møtte hun han som nå er hennes kjæreste og de har veldig bra sex. Han blir nok ikke hennes mann, men det får vel være greit, hvis det ikke passer sånn.

Jeg synes godt du kan vente, men kanskje hvis du møter noen du liker, kan du faktisk følge magefølelsen og ikke henge deg sånn opp i at du ER jomfru, at det er det du er. Hvis du plutselig møter noen og har vært på noen dater, ikke tenk så mye på at du skal spare deg. Tenk på hva som føles rett i øyeblikket!

Og kast deg litt ut i det!

Anonymkode: 64c3b...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vader skrev:

Jeg er selv 23 år gammel mann og jomfru og lever (så langt) godt med det.

Og jeg har et tilleggs-spørsmåls: Et fenomen som alltid kommer opp i jomfru-debatten er forventningspresset knyttet til prestasjon og erfaring, at alle forventer at ONS eller første samleie med en partner skal være bra og at det bruker det å være mellom to som har seksuell erfaring. Men stemmer virkelig det? Er det egentlig naturlig at som aldri har hatt sex før og ikke kjenner hverandres kropper eller preferanser opplever fyrverkeri første gangen de har seg? Jeg tviler ikke på at det er tilfelle enkelte ganger, men jeg har vanskelig å tro at ONS som oftest er bra, eller at det er uvanlig med dårlig sex mellom partnere som ikke har hatt hverandre før. Som nevnt har jeg ingen erfaring selv, men de jeg kjenner som har uttalt seg om det sier de enten var så fulle at de ikke husker seansen, eller at det ikke var noe spesielt. Uansett er jo fokuset som oftest på hvor attraktiv partneren var, ikke hvor god eller erfaren vedkommende var i senga.

Har folks påståtte jag etter erfarne partnere noe for seg og er de uerfarnes angst egentlig legitime? Hadde vært interessant med input på det.

Jeg har hatt kanskje 40 ONS og nesten alle har vært veldig bra. Kanskje en del av det er at jeg har hatt flaks, vært flink til å velge riktig person eller at jeg kjenner meg selv veldig godt seksuelt. Eller en kombinasjon av de tre. Har derimot hørt om mange dårlige ONS. 

Jeg tror at uansett hvilket seksuell relasjon man har til noen er det viktig å vite hva en selv liker og å være trygg på seg selv og den/de andre. 

Anonymkode: 64c3b...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Vader skrev:

Jeg er selv 23 år gammel mann og jomfru og lever (så langt) godt med det.

Og jeg har et tilleggs-spørsmåls: Et fenomen som alltid kommer opp i jomfru-debatten er forventningspresset knyttet til prestasjon og erfaring, at alle forventer at ONS eller første samleie med en partner skal være bra og at det bruker det å være mellom to som har seksuell erfaring. Men stemmer virkelig det? Er det egentlig naturlig at som aldri har hatt sex før og ikke kjenner hverandres kropper eller preferanser opplever fyrverkeri første gangen de har seg? Jeg tviler ikke på at det er tilfelle enkelte ganger, men jeg har vanskelig å tro at ONS som oftest er bra, eller at det er uvanlig med dårlig sex mellom partnere som ikke har hatt hverandre før. Som nevnt har jeg ingen erfaring selv, men de jeg kjenner som har uttalt seg om det sier de enten var så fulle at de ikke husker seansen, eller at det ikke var noe spesielt. Uansett er jo fokuset som oftest på hvor attraktiv partneren var, ikke hvor god eller erfaren vedkommende var i senga.

Har folks påståtte jag etter erfarne partnere noe for seg og er de uerfarnes angst egentlig legitime? Hadde vært interessant med input på det.

Får jeg spørre hvorfor du venter med sex? Venter du også på den "rette" jenta?

Anonymkode: 220ef...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan skrive under på at sex og kjæreste ikke har vært en prioritering i livet mitt. Har til nå hatt fokus på jobb, utdanning og karriere. Nå som både jobb og bolig er på plass savner jeg nærhet og noen å dele dette med.

 

Jeg har faktisk lyst på sex, har hatt det ganske ofte de siste 3-4 årene. Men har som sagt hatt andre prioriteringer. 

For meg er det ikke bare å komme i gang med sex, slik du beskriver. Sex betyr veldig mye for meg og jeg vil ikke la hvem som helst ligge med meg. Vil at det skal være en fyr jeg virkelig stoler på og som jeg kjenner veldig godt, og som muligens er den rette. Men jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å finne dette mennesket. 

Jeg kjenner meg igjen i din bekymring også, jeg er også redd for at sexlysten vil avta med årene. Jeg er redd jeg ikke vil ha like mye lyst på sex som jeg har nå, hvis jeg venter for lenge. 

 

I

ts

 

 

Anonymkode: 220ef...4ec

Om du "legger lista for høyt" kommer du neppe over den, er min umiddelbare tanke. Om du har lyst på sex, så burde det jo kunne gå an å finne en som du finner tiltrekkende/trygg "nok". Om du ønsker å vente på drømmemannen, en du er 100% trygg på osv, kan det bli lenge å vente.

Og å "kjenne noen veldig godt" er ikke nødvendigvis et godt utgangspunkt for sex. De man har kjent lenge, blir det sjelden noen seksuell kjemi med, om du skjønner hva jeg mener.

Endret av Resignert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kanskje 40 ONS og nesten alle har vært veldig bra. Kanskje en del av det er at jeg har hatt flaks, vært flink til å velge riktig person eller at jeg kjenner meg selv veldig godt seksuelt. Eller en kombinasjon av de tre. Har derimot hørt om mange dårlige ONS. 

Jeg tror at uansett hvilket seksuell relasjon man har til noen er det viktig å vite hva en selv liker og å være trygg på seg selv og den/de andre. 

Anonymkode: 64c3b...c00

 

Da er oppfølgingsspørsmålet: Virket noen av disse partnerne preget av manglende erfaring som hemmet akten, og har du også hatt bra sex med partnere som ikke virket som de hadde bred erfaring? Er erfaring noe du spesifikt leter etter (du sier du er flink til å lete riktig)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg spørre hvorfor du venter med sex? Venter du også på den "rette" jenta?

Anonymkode: 220ef...4ec

 

Man kan vel si det sånn ja. Jeg setter ikke nødvendigvis som krav at det må være "miss perfect" eller den jeg vil dele resten av livet med. Men jeg vil det skal være en jeg har en connection med, at vi har en kjemi som har med mer å gjøre enn at vi bare finner hverandre tiltrekkende. Jeg har venninner jeg kommer godt overens med men som det ikke er aktuelt å ha noen romanse med, og jeg møter jo stadig jenter jeg tiltrekkes av. Men jeg har aldri møtt noen jeg føler jeg virkelig klikker med. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, linsejesus skrev:

Jeg synes det er litt stas at jeg var den første min nåværende kone hadde sex med, i en alder av 27 :)

Eeh... Dette hørtes litt bakvendt ut. Det vanlige er at man synes det er stas å være den første som har sex med noen andre. Men bra for deg da. 

Anonymkode: d57b4...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg spørre hvorfor du venter med sex? Venter du også på den "rette" jenta?

Anonymkode: 220ef...4ec

Han er mann. Mannlige jomfruer er jomfru fordi ingen vil ha sex med dem. 

Anonymkode: d57b4...ca1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en ff i såfall. Da kan du ha fast sex med en du er trygg på og så får du litt trening og erfaring på den fronten :)

Anonymkode: ec8d1...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man virkelig mer attraktiv for en mannlig partner som jomfru? Har inntrykk av at de fleste menn foretrekker kvinner som har erfaring. Gleder det menn å ha en i sengen som ikke vet hva hun driver med? Hva "bidrar" en jomfru med i et samleie, som liksom glede mannen?

Jeg føler at jeg blir mindre attraktiv for hver dag som går, føler at en gjennomsnittlig 19 åring kan mer om sex enn meg.

tS

Anonymkode: 220ef...4ec

JA det er attraktivt for menn å ha en jomfru. Mange er desverre villige til å betale veldig veldig mye for å ta jomfrudommen din. Noe som skjer mye av i land der prostitusjon er utbredt og vanlig. Ville derfor vært forsiktig med å fortelle hvem som helst at du er jomfru. Fordi for noen er det stas å erobre deg seksuelt og når de har tatt din renhet forkaster de deg. Det er trofeet med å være den første som gir status for at de var der først. Mange er misunnelig på deg både menn og kvinner av ulike grunner. Jomfru er du bare en gang i livet og størst verdi har det uheldigvis for kvinner. Av biologiske og moralske årsaker. Ser at mange vil at du skal kaste deg ut i hemningsløs sex, med ons og knullevenner...det kan jeg love deg er de mest uviselige , dåraktige råd du noengang kan få med alvorlige konsekvenser. Har du ikke fått sår før vil du garantert få det da om du ikke er født følesesmessig narsissist. Nei vent til han kommer som har respekt for deg. Som har gode verdier. Bli godt kjent med ham først før du har sex. Er en mann virkelig interessert i noe mer enn sex er han villig til å vente på deg. og når han vet at du er jomfru presser han deg ikke til noe du ikke er klar for. Sex kan være til glede og læres av to som elsker hverandre men til skade når den misbrukes.  vær derfor vis av deg å søk etter en mann med gode verdier som du selv for de finnes. Mange menn leter og håper på å finne jenter som deg. Men slike jenter finner de desv ikke på tinder. Du blir ikke mindre attraktiv i voksen alder som jomfru snarere tvert imot. Det vet jeg av erfaring. Det er kvinner langt eldre enn deg som er jomfruer. Noen ble gift i 30 årene og har familie nå. Du er jo bare 25 og ung kvinne. "Gammel jomfru" kan du ikke kalle deg før du passerer 45. Eller er i overgangsalder og ikke kan få barn. Det jeg vil råde deg til er å være klok og aldri la deg manipulere til umoral av andre som selv praktiserer risiko sex med utallige partnere. Derea agenda er ikke å være snill med deg. Men mange av dem misliker at du har noe av verdi som de ikke lengre har. Å kaste bort sin renhet er som å kaste perler for svin. Bli aldri som dem som gjør slikt. Det er du som har alt å tape på det. Og ikke de andre.

Til slutt vil jeg gi deg et visdoms ord om kjærlighet. For det er mye livsvisdom og sannhet i de gamle skrifter.

Kjærligheten er tålmodig, og den er vennlig. Kjærligheten er ikke misunnelig. Kjærligheten skryter ikke, er ikke oppblåst. 

Den oppfører seg ikke umoralsk, søker ikke sitt eget, lar seg ikke opphisse, tenker ikke ut noe ondt.

Den gleder seg ikke over urett, men gleder seg i sannheten. Den tåler alt,tror alt,håper alt,utholder alt. Kjærligheten faller aldri bort.

Så blir de da stående, tro , håp, og kjærlighet. Men størst av dem er kjærligheten.

Anonymkode: d0cf4...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg at du må gjøre som du føler for... Det som kjennes riktig for deg. Er fortsatt ønsket om å vente til den rette er der tilstede  så gjør du det. 

Kjenner du at nok er nok og du igrunn har lyst til å ha sex snart så gjør du det.

Det kan være vel så deilig og vakkert selv om det ikke er med den du ender opp å dele resten av livet med... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er mann. Mannlige jomfruer er jomfru fordi ingen vil ha sex med dem. 

Anonymkode: d57b4...ca1

ikke i alle tilfeller. tydelig at du ikke har opplevd angst. eller andre former for traumer som gjør at man viker seg vekk pga for mye følelser som kommer til overflaten. litt som kvinner som opplever overgrep. 

Anonymkode: 29b39...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er mann. Mannlige jomfruer er jomfru fordi ingen vil ha sex med dem. 

Anonymkode: d57b4...ca1

 

Hvorfor er det noen forskjell på mann og kvinne i dette tilfellet? 

Ikke at jeg akkurat forventer noe oppegående svar fra deg, men det er jo et merkelig fenomen at jomfrudommen for mange representer noe rent og edelt his kvinner, mens det for menn tydeligvis bare forbindes med skam, angstlidelser eller sosial tilbakeståenhet. Både menn og kvinner har da like gode/dårlige grunner til å vente?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...