Gå til innhold

Uføretrygd og blogging.


Gjest MafiaBoSS

Anbefalte innlegg

Gjest MafiaBoSS

 

Hva er så galt og blogge og kjøpe ting,  når man er trygdet?

Tror folk må huske at man får utbetalt trygd etter inntekt som er utregnet på flere år. Og den beregnes som lønn.  Så de trygdede får LØNN. Og hva er problemet ? 

 

Endret av MafiaBoSS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, MafiaBoSS skrev:

Hva er så galt og blogge og kjøpe ting,  når man er trygdet?

Tror folk må huske at man får utbetalt trygd etter inntekt som er utregnet på flere år. Og den beregnes som lønn.  Så de trygdede får LØNN. Og hva er problemet ? 

 

Trygdede får trygd, ikke lønn for utført arbeid (selv om de skatter av trygden).

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
Et øyeblikk siden, Grønt blad skrev:

Trygdede får trygd, ikke lønn for utført arbeid (selv om de skatter av trygden).

Det heter trygd, men det utbetales som lønn, ergo kaller jeg det lønn.

Og denne lønnen beregnes, ut fra hva du har tjent før .Hva er problemet til mennesker som skal blande seg oppi hva folk bruker pengene sine til? Jeg forstår det ikke, det sladderbladet SE OG HØR fenomenet til noen, som bare MÅ ha kontroll over andre mennesker, og hva de tjener og handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
10 minutter siden, Grønt blad skrev:

Trygdede får trygd, ikke lønn for utført arbeid (selv om de skatter av trygden).

Og jeg må sitere Regjeringens side,: At det er derfor de skiftet navn  for at ytelsen ikke beregnes ;som pensjon.

Endret av MafiaBoSS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygd er trygd. En inntektskompensasjon. 

De er nok samme type mennesker som leser blogger som de som leser Se og Hør.. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev:

Trygd er trygd. En inntektskompensasjon. 

De er nok samme type mennesker som leser blogger som de som leser Se og Hør.. 

 

Trygd er lønn. De trygdene for inntekt som lønn.

Det var heller ikke spørsmålet.

Det er Hvorfor folk skal blande seg oppi hva andre bruker sine EGNE penger på, som igjen er opptjent fra et arbeidsliv.

Hvorfor er det så vanskelig og respektere en som er trygdet på lik linje med en som er i jobb?

Ingen er skyld i at man er kronisk syk, og skal straffes for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen

Hva er denne sutringen? Trygd er trygd, og trygdede folk får da bruke pengene på hva faen de vil?! Ser virkelig ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
10 minutter siden, Trollkarlen skrev:

Hva er denne sutringen? Trygd er trygd, og trygdede folk får da bruke pengene på hva faen de vil?! Ser virkelig ikke problemet.

Får de det?

Det ser vittelig ikke slik ut for meg. For er det en blogger som går på trygd, og handler noe, så får vedkommende pepper. Så da er det noen som har et stoooort problem. Er det bloggeren, eller er det folket som ikke forstår, at en som er trygdet, har det samme utbetalt, som når vedkommende var i jobb. Det er tydeligvis, mange som ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
3 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hva har denne tråden i rampelys å gjøre?

Åpne øynene på de som ikke forstår, hva trygd /lønn og blogging dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Trygd er lønn. De trygdene for inntekt som lønn.

Det var heller ikke spørsmålet.

Det er Hvorfor folk skal blande seg oppi hva andre bruker sine EGNE penger på, som igjen er opptjent fra et arbeidsliv.

Hvorfor er det så vanskelig og respektere en som er trygdet på lik linje med en som er i jobb?

Ingen er skyld i at man er kronisk syk, og skal straffes for det.

Trygd er en ytelse. Det er ikke lønn. 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MafiaBoSS skrev:

 

Hva er så galt og blogge og kjøpe ting,  når man er trygdet?

Tror folk må huske at man får utbetalt trygd etter inntekt som er utregnet på flere år. Og den beregnes som lønn.  Så de trygdede får LØNN. Og hva er problemet ? 

 

Tror ingen synes det er galt at bloggere som går på trygd bruker pengene sine på hva de vil!!! Alle gjør vel hva de vil med sine penger!! Det derimot enkelte reagerer på er vel egentlig at en uføretrygdet kan bruke enorme pengesummer hver mnd på luksusprodukter😂 Jeg kjenner ingen uføretrygde som får millioner i året i uføretrygd, men enkelte gjør kanskje det??? 

Ellers synes jeg folk må gjøre nøyaktig hva de vil med pengene sine, slik jeg gjør med mine🤓

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Suppeguri skrev:

Tror ingen synes det er galt at bloggere som går på trygd bruker pengene sine på hva de vil!!! Alle gjør vel hva de vil med sine penger!! Det derimot enkelte reagerer på er vel egentlig at en uføretrygdet kan bruke enorme pengesummer hver mnd på luksusprodukter😂 Jeg kjenner ingen uføretrygde som får millioner i året i uføretrygd, men enkelte gjør kanskje det??? 

Ellers synes jeg folk må gjøre nøyaktig hva de vil med pengene sine, slik jeg gjør med mine🤓

Enig med deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MafiaBoSS
46 minutter siden, _Malene skrev:

Trygd er en ytelse. Det er ikke lønn. 

 

Si hva du vil. Jeg vet hva som står. At det ut regnes som lønn.

Og du betaler skatt som lønnsmottakere. 

Utover det bryr jeg meg ikke helt hva du mener og ikke.😎😎😎🙂😂

Endret av MafiaBoSS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Uføretrygd er en ytelse som skal erstatte tapt arbeidsinntekt for en person som er arbeidsufør. Trygdeytelsen er behovsprøvd. Jeg driter fullstendig i hva en trygdemottaker bruker pengene på, men jeg er mer interessert i hvordan en trygdemottaker kan ha "millioner" å bruke på dill. Hvis det er slik at bloggeren nå tjener nok på bloggingen til å leve av det, har det offentlige Norge sviktet personen siden det ikke har vært mulig å utrede restarbeidsevnen. Å motta trygd når man kan arbeide er trygdesvindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, MafiaBoSS skrev:

 

Hva er så galt og blogge og kjøpe ting,  når man er trygdet?

Tror folk må huske at man får utbetalt trygd etter inntekt som er utregnet på flere år. Og den beregnes som lønn.  Så de trygdede får LØNN. Og hva er problemet ? 

 

For meg må en som er trygded bruke penger på hva de vil.

men synes det er rart når en trygded har så mye penger at det kun brukes på dyre vesker,klær og hud/hår behandlinger.

Har selv en mann som er trygded og tro meg... Det er ingen luksus,men har så det går rundt

vi kan ikke kjøpe vesker og dill dall iløpet av en mnd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
12 minutter siden, Lapper skrev:

For meg må en som er trygded bruke penger på hva de vil.

men synes det er rart når en trygded har så mye penger at det kun brukes på dyre vesker,klær og hud/hår behandlinger.

Har selv en mann som er trygded og tro meg... Det er ingen luksus,men har så det går rundt

vi kan ikke kjøpe vesker og dill dall iløpet av en mnd.

Og interiør og trening som mange bloggere gjør selv om de får annen inntekt en fra arbeid. Fy og skam ikke Sant?:opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
1 time siden, Blondie65 skrev:

Uføretrygd er en ytelse som skal erstatte tapt arbeidsinntekt for en person som er arbeidsufør. Trygdeytelsen er behovsprøvd. Jeg driter fullstendig i hva en trygdemottaker bruker pengene på, men jeg er mer interessert i hvordan en trygdemottaker kan ha "millioner" å bruke på dill. Hvis det er slik at bloggeren nå tjener nok på bloggingen til å leve av det, har det offentlige Norge sviktet personen siden det ikke har vært mulig å utrede restarbeidsevnen. Å motta trygd når man kan arbeide er trygdesvindel.

Jeg kjenner ikke til bloggerne som blir diskutert her, men på generelt grunnlag vil jeg si at ikke alle lever på uføretrygden alene.

Noen har samboer eller ektefelle med god inntekt som gjør at de kan opprettholde en viss levestandard, noen har private forsikringer som gir månedlige ekstrautbetalinger, og noen uføre jobber også ved siden av trygden.  (Trygdeutbetalingene blir da gradert ut i fra timeantallet som blir brukt på jobb).

Jeg er enig med deg i at hvis en blogger tjener penger på skrivingen sin skal dette regnes som en jobb, og trygden graderes deretter, men jeg ville bare kommentere det jeg har uthevet i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...